Konečně jsme se dočkali. Na 47. ročníku Rally Bohemia odstartovalo letošní Sonax MČR v rally a společně s ním také čtvrtý ročník Peugeot Rally Cupu. Kromě cupových „dvěstěosmiček“ byl představen také nový speciál Peugeot 208 Rally 4, ryze elektrická verze e-208 a skalní fanoušci rally si užili jízdu nestárnoucího Štěpána Vojtěcha s jeho krásným Peugeotem 206 WRC.
Do letošního Peugeot Rally Cupu je přihlášeno celkem deset posádek, na Rally Bohemia odstartovalo šest vozů. Před startem přešla přes naše území studená fronta a úvodní sekce se jela na mokrých tratích. První rychlostní zkoušku vyhrál Jiří Pohlídal, ale už na druhém testu se do vedení dostal Dominik Brož. Na druhé místo postoupil David Soldát, Pohlídal držel po úvodní sekci třetí pozici. Po jezdeckých chybách v úvodu rally se do tempa rychle dostal Dominik Stříteský, který vyhrál všech pět erzet druhé sekce a z posledního místa se posunul na druhou příčku v průběžném pořadí po první etapě.
Ve druhé etapě musel kvůli prasklému řemenu odstoupit David Soldát, jezdecké chyby odsunuly Jiřího Pohlídala na čtvrtou příčku a o stupínek výše se díky tomu posunul Lukáš Krupička. „Bohemka je první velký mistrák, na kterém jsme startovali. A pro mě také první závod s řidičským průkazem, takže jsem se na přejezdech nemusel střídat s Honzou,“ vypráví osmnáctiletý Lukáš Krupička a k samotnému závodu dodává: „Měl jsem za úkol hlavně dojet do cíle a posbírat co nejvíce kilometrů. S Honzou mám naučený takový trik, že mě drží dál od výsledků, aby mě to nerozptylovalo. Díky tomu jsem jel celkem v klidu. Moc se mi líbila sobota, hlavně rychlostní zkouška Bzí. Naopak v úvodu nedělní etapy jsem se trochu trápil, jednou jsem byl venku, ale naštěstí jen s malou časovou ztrátou. Pak jsme upravili nastavení a konec soutěže už byl zase skvělý. No a v cíli mi Honza řekl, že jsme třetí v cupu, takže pro mě velmi vydařená premiéra.“
Skvělé časy zajížděl také Dominik Stříteský, ale ztráta z první etapy byla příliš velká. Nicméně druhé místo při své premiéře v cupu i „velkém mistráku“ je pro posádku Stříteský – Krajča velmi dobrá vizitka. „Hned v úvodu jsem si nepohlídal jedno krizové místo a udělal hodiny. Auto nechtělo nastartovat a nechali jsme tam dvě minuty. Byl jsem z toho docela špatný, začínali jsme z posledního místa a hodně opatrně. Ale nakonec jsme se docela vzpamatovali a podařilo se mi vyhrát celou druhou sobotní sekci. V neděli jsme si jeli svoje tempo, nechtěl jsem moc divočit, ale i tak jsme zajížděli slušné časy. Podařilo se nám skvěle trefit nastavení, gumy i rytmus jízdy. Třetí místo v šestkách a druhé místo v cupu je pro nás nad očekávání dobrý výsledek. A Bohemka se mi moc líbila, zdejší erzety jsem si fakt užil,“ hodnotí svůj premiérový start s Peugeotem 208 R2 Dominik Stříteský.
Z vítězství se pak zaslouženě radoval domácí Dominik Brož navigovaný Petrem Těšínským. Místní posádka tak zopakovala své vítězství z minulého ročníku Rally Bohemia. “Před závodem jsme neměli žádný test a dlouhá pauza byla hodně znát. Nebylo to špatné, ale na druhou stranu ani ideální. První etapu zkomplikovalo počasí, na rozjezd to bylo fakt hodně náročné. Každým kilometrem jsme se ale dostávali do formy a na časech to bylo vidět. Nakonec jsme zvítězili v cupu a skončili druzí ve třídě šest, takže pro nás velmi vydařený víkend,“ těší se ze svého prvního letošního vítězství Dominik Brož.
Všechny fanoušky rallysportu potěšil na své domácí soutěži tradičně nestárnoucí a věčně usměvavý Štěpán Vojtěch s legendárním vozem Peugeot 206 WRC, na který je i po dvou desetiletích krásný pohled. „V mém věku je naší jedinou ambicí potěšit sebe a fanoušky, zkrátka užít si rally a neublížit naší dvěstěšestce. Auto je více než dvacet let staré a není jednoduché udržet ho v provozuschopném stavu. Na dnešní vozy specifikace R5 pochopitelně nemá, ale stále je s ním spousty zábavy. A já si to maximálně užívám. Navíc je to příležitost potkat se se spoustou kamarádů, přátel a fanoušků, takže za nás parádní víkend,“ komentuje svoji účast na Rally Bohemia Štěpán Vojtěch, který společně se svým navigátorem Michalem Ernstem obsadil 12. místo v absolutním pořadí.
Obrovský úspěch zaznamenali také Jan Novotný a Petr Jakušev s elektrickým Peugeotem e-208, kteří zcela ovládli ECO energy Rally Bohemia. Kromě celkového vítězství a prvenství v kategorii elektromobilů zajistili značce Peugeot i pohár konstruktérů.
PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC Jan Koudelka, tel.: +420 737 234 535email: cup@autoklub.czwww.autoklub.cz / @autoklubCR / @peugeotrallycup
Kontakt pro tisk Peugeot Sport ČR: Internet a sociální média:Radka Matthey http://cz-press.peugeot.com/radka.matthey@p-automobil-import.cz www.facebook.com/peugeot.cz+420 724 106 111
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.