Posádka Racing 21 Klokočka Volkswagen týmu Vojtěch Štajf a František Rajnoha odstartují o tomto víkendu ve svém soutěžním vozem Polo GTI R5 do premiérového podniku letošního MČR v automobilových soutěžích, populární Rally Bohemia. Pro Vojtěcha Štajfa to bude jubilejní dvacátý start v této soutěži.
Na programu prvního podniku letošního šampionátu v rally je celkem osmnáct rychlostních zkoušek rozdělených do sobotní a nedělní sekce s celkovou délkou 157 kilometrů. Opožděný start do letošní sezóny vlivem opatření proti koronaviru však přilákal do Mladé Boleslavi a okolí, kde se soutěž Rally Bohemia tradičně koná, velmi silnou jezdeckou konkurenci zejména v kategorii vozů R5.
Pro Vojtěcha Štajfa se jedná o jubilejní dvacátý start na Rally Bohemia za volantem soutěžního vozu, nepočítáme-li jeho účast v rámci jízdy legend na Rally Bohemia Historic 2015. Na startu této soutěže se však objevil už před 25 lety, a to jako navigátor. Od roku 1995 absolvoval tuto soutěž v roli spolujezdce celkem čtyřikrát. Vedle celkového vítězství v roce 2005 v rámci Evropského poháru upoutal velkou pozornost také jeho těsný souboj o republikový bronz v roce 2018 a stejné umístění v loňském roce v klasifikaci MČR. Pro navigátora Františka Rajnohu bude letošní start na 47. Rally Bohemia v pořadí již osmý a poprvé se objevil na startu v Mladé Boleslavi v roce 2004, tehdy ve voze kategorie WRC. Společně pojede posádka Štajf – Rajnoha tuto soutěž již potřetí. „Už na začátku roku, kdy jsem plánoval svůj jezdecký program v letošní sezóně, byla Rally Bohemia na mém seznamu soutěží vedle účasti v kompletní Rallysprint sérii. Mám tuhle soutěž velmi rád povahou její tratě a často se mi tady hodně dařilo. I proto jsem si nemohl nechat ujít svůj letošní první mistrovský a zároveň jubilejní start v Mladé Boleslavi. Jsem hodně rád, že se rally sezóna konečně rozjíždí a kvalita posádek ze startovní listiny slibuje i pro diváky skvělou podívanou. Pro mě je výjimečný také fakt, že tým Racing 21 zde nasadí oba své vozy Polo GTI R5. Já i Honza Černý jsme se poctivě na Bohemku připravovali, a tak věřím, že tuto přípravu oba zúročíme v dobrém výsledku. Umístění v top 5 by se mi určitě líbilo,“ řekl jezdec Vojtěch Štajf, který otevřel svůj letošní rok v automobilových soutěžích celkovým druhým místem na nedávném volném podniku Mogul Test Rally v Sosnové.
47. Rally Bohemia bude zahájena již v pátek 10.7. volným programem na Autodromu Sosnová, kdy se soutěžní posádky představí se svými vozy v rámci speciální show pro diváky. Slavnostní start soutěže bude poté v sobotu 11. července v 9:30 hodin na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi.
Tým Racing 21 nasadí do soutěže dva vozy Polo GTI R5. První týmový vůz s posádkou Štajf – Rajnoha doplní v druhém voze jezdec Jan Černý s navigátorem Petrem Černohorským.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.comMobil: +420 734 313 315
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.