Posádka Racing 21 Klokočka Volkswagen týmu Vojtěch Štajf a František Rajnoha odstartují o tomto víkendu ve svém soutěžním vozem Polo GTI R5 do premiérového podniku letošního MČR v automobilových soutěžích, populární Rally Bohemia. Pro Vojtěcha Štajfa to bude jubilejní dvacátý start v této soutěži.
Na programu prvního podniku letošního šampionátu v rally je celkem osmnáct rychlostních zkoušek rozdělených do sobotní a nedělní sekce s celkovou délkou 157 kilometrů. Opožděný start do letošní sezóny vlivem opatření proti koronaviru však přilákal do Mladé Boleslavi a okolí, kde se soutěž Rally Bohemia tradičně koná, velmi silnou jezdeckou konkurenci zejména v kategorii vozů R5.
Pro Vojtěcha Štajfa se jedná o jubilejní dvacátý start na Rally Bohemia za volantem soutěžního vozu, nepočítáme-li jeho účast v rámci jízdy legend na Rally Bohemia Historic 2015. Na startu této soutěže se však objevil už před 25 lety, a to jako navigátor. Od roku 1995 absolvoval tuto soutěž v roli spolujezdce celkem čtyřikrát. Vedle celkového vítězství v roce 2005 v rámci Evropského poháru upoutal velkou pozornost také jeho těsný souboj o republikový bronz v roce 2018 a stejné umístění v loňském roce v klasifikaci MČR. Pro navigátora Františka Rajnohu bude letošní start na 47. Rally Bohemia v pořadí již osmý a poprvé se objevil na startu v Mladé Boleslavi v roce 2004, tehdy ve voze kategorie WRC. Společně pojede posádka Štajf – Rajnoha tuto soutěž již potřetí. „Už na začátku roku, kdy jsem plánoval svůj jezdecký program v letošní sezóně, byla Rally Bohemia na mém seznamu soutěží vedle účasti v kompletní Rallysprint sérii. Mám tuhle soutěž velmi rád povahou její tratě a často se mi tady hodně dařilo. I proto jsem si nemohl nechat ujít svůj letošní první mistrovský a zároveň jubilejní start v Mladé Boleslavi. Jsem hodně rád, že se rally sezóna konečně rozjíždí a kvalita posádek ze startovní listiny slibuje i pro diváky skvělou podívanou. Pro mě je výjimečný také fakt, že tým Racing 21 zde nasadí oba své vozy Polo GTI R5. Já i Honza Černý jsme se poctivě na Bohemku připravovali, a tak věřím, že tuto přípravu oba zúročíme v dobrém výsledku. Umístění v top 5 by se mi určitě líbilo,“ řekl jezdec Vojtěch Štajf, který otevřel svůj letošní rok v automobilových soutěžích celkovým druhým místem na nedávném volném podniku Mogul Test Rally v Sosnové.
47. Rally Bohemia bude zahájena již v pátek 10.7. volným programem na Autodromu Sosnová, kdy se soutěžní posádky představí se svými vozy v rámci speciální show pro diváky. Slavnostní start soutěže bude poté v sobotu 11. července v 9:30 hodin na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi.
Tým Racing 21 nasadí do soutěže dva vozy Polo GTI R5. První týmový vůz s posádkou Štajf – Rajnoha doplní v druhém voze jezdec Jan Černý s navigátorem Petrem Černohorským.
Více informací o týmu na:
www.facebook.com/racing21rallyteam Racing21_rallyteam www.racing21.cz
Komunikace:Tomáš VaněkPR manažer, RACING 21E-mail: tomas.vanek@vizus.comMobil: +420 734 313 315
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.