Po vynucené a dlouhé pauze se konečně naplno rozjíždí letošní motoristická sezóna. Úvodním podnikem Sonax MČR v rally je nadcházející Rally Bohemia, kde odstartuje také čtvrté pokračování populárního Peugeot Rally Cupu. V roce 2020 cupové posádky v České republice naposledy pojedou s vozem Peugeot 208 R2, který v následující sezóně vystřídá jeho nástupce - Peugeot 208 Rally 4. Tento speciál vychází z nového sériového modelu Peugeot 208, který byl nedávno oceněn titulem evropské Auto roku 2020.
Do úvodního podniku odstartuje minimálně sedm posádek seriálu Peugeot Rally Cup a budou to především nové tváře. Mezi nejvíce sledované debutanty bude patřit zejména Dominik Stříteský s velezkušeným Ondřejem Krajčou v roli navigátora. Dalšími nováčky v cupu bude Lukáš Krupička s Janem Ryšánkem, Jan Ludvíček s Janou Slukovou a David Soldát s Janem Winzigem. Po delší pauze se vrací Lumír Firla s Michalem Večerkou a na svoji domácí soutěž nastoupí také Dominik Brož s Petrem Těšínským. Chybět nebudou loňští juniorští mistři „dvoukolek“ – Jiří Pohlídal a Jan Kubala.
Na startovní rampě tentokrát neuvidíme úřadující mistry ČR ve dvoukolkách a vítěze Peugeot Rally Cupu 2019 – Reného Dohnala s Romanem Švecem. Nicméně do pátečního shakedownu tato dvojice přece jen vyrazí. René Dohnal fanouškům krátce představí nový speciál z dílen Peugeot Sportu, zbrusu nový Peugeot 208 Rally 4. Je neskutečné, že se souhrou mnoha okolností dostaly první dva zákaznické vozy právě do České republiky. První z nich, s výrobním číslem 03, přivezl před týdnem Minařík Racing a právě tento vůz odjede premiérové prezentační jízdy na autodromu v Sosnové. „Hodně dlouho jsme pracovali na tom, abychom novou dvěstěosmičku dostali co nejdříve. Stálo nás to spoustu úsilí a jsem rád, že to nakonec vyšlo. Nicméně nás mrzí, že jsme auto přivezli jen před pár dny a nestihneme ho stoprocentně připravit na Bohemku, kterou s ním měl jet René Dohnal. Auto jsme dostali v šotolinové verzi, takže jsme ho museli přestavět na asfaltovou variantu. I když jsme pracovali každý den dlouho do noci, pár dní nám bude chybět. Nakonec jsme se ale dohodli, že odjedeme pár jízd v rámci pátečního shakedownu a náš nový vůz ukážeme alespoň touto cestou,“ komentuje nový přírůstek do své stáje Lubomír Minařík.
Druhým speciálem Peugeot 208 Rally 4 disponuje tým Brynda Racing a také „nulačtyřku“ uvidíme brzy v plném nasazení.
Nový Peugeot 208 Rally 4 je podle prvních ohlasů velmi agilním vozem a několik zahraničních jezdců dokonce odsunulo plánované ukončení své kariéry po prvních testovacích kilometrech s tímto speciálem, který nahradí současné „dvěstěosmičky“ ve všech evropských 208 cupech. „Nový Peugeot 208 Rally 4 je v Česku dřív, než jsme čekali, nicméně právě včas na předpremiéru na soutěži, která bude v tomto roce zřejmě nejsledovanější rally u nás. Jsem rád, že oba nové speciály vlastněné českými týmy dostanou už se letos příležitost ukázat, co v nich je, a přesvědčí i další týmy, aby si tento vůz pořídily pro příští cupovou sezónu. Věřím, že nová 208 Rally 4 naváže na sportovní i prodejní úspěchy svého předchůdce,“ očekává od nového speciálu ředitel značky Peugeot v ČR – Marco Venturini.
Na Rally Bohemia uvidí diváci několik generací a variant soutěžních speciálů se znakem lva na kapotě. Mimo současných cupových „dvěstěosmiček“ a jejich nástupce se v rámci Eco Rally představí také elektrická verze Peugeot e-208. Příznivce rallysportu určitě potěší také nestárnoucí Štěpán Vojtěch s legendární 206 WRC, která se do historie automobilových soutěží zapsala nesmazatelným písmem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.