Start letošní sezóny Mistrovství ČR v rally je konečně tady, chce se nám říci se všemi fanoušky. Nejen oni už se nemohou dočkat. Přestávka byla dlouhá, předlouhá, rally nám scházela, ale ve hře byly důležitější věci. Chceme proto na tomto místě poděkovat všem, kteří v souboji s koronavirem nasadili své síly, chceme především vzpomenout lékaře, sestřičky, personál nemocnic, ale také širokou škálu dobrovolníků a všechny, díky nimž můžeme zase začít myslet o trochu více na své radosti a můžeme myslet i na příjemnější věci než jak ochránit sebe, své blízké i ostatní. Můžeme začít myslet na to, co máme nejraději – rally.
„Naše loňská sezóna byla náročná. Přece jen dvě auta kategorie R5 je nápor nejen finanční, ale také organizační a technický, možná proto se nám sezóna nevydařila tak, jak jsme si přáli na jejím začátku. Vloni jsme se hodně naučili ale udělali také některé chyby, ze kterých jsme si pro letošek vzali ponaučení. Proto jsme se pro letošní sezónu vydali novou cestou. Využili jsme spolupráce s Petrem a Dominikem Stříteskými a po kratším jednání zahájili dlouhodobý program spolupráce. Prvním krokem budou letošní starty Dominika v Mistrovství ČR a Peugeot Rally Cupu s naším vozem Peugeot 208 R2. A pokud dosáhneme na dobrý výsledek, mohli bychom příští rok přemýšlet i o kategorii R5 resp. Rally 2...“ prozradil šéf týmu Jaroslav Vančík.
Dominik Stříteský, který vloni vyhrával pohárové závody jako na běžícím pásu, do týmu zapadl bez problémů. „S Jardou Vančíkem se známe již nějaký čas a můj táta Petr s Jardou spolupracuje hodně dlouho. Když se naskytla možnost připravit dlouhodobější program v týmu Vančík Motorsport, neváhal jsem ani vteřinu. Myslím, že se všemi v týmu jsme si sedli, hlavně díky práci na dílně, kde jsem pracoval v rámci přípravy na sezónu. Letos mě bude navigovat Ondřej Krajča, se kterým jsme vloni vyhráli v Německu a šlape nám to spolu velmi dobře, také se jednak těším a jednak chceme zabojovat o špičkové výsledky. Nepodcenili jsme ani technickou, ani fyzickou přípravu, natestovali jsme více než 400 ostrých kilometrů, takže jedeme na Bohemku připraveni předvést co nejlepší výkon.“
Máme tedy nový vůz, novou posádku, nové servisní zázemí a Jaroslav Vančík doplnil obrázek restartu i dalšími informacemi. „Chtěli jsme letos jezdit ‚dvoukolky‘ a zvažovali, zdali využít spíš Forda s turbem nebo Peugeota s atmosférickým motorem. Nakonec jsem se rozhodl pořídit Peugeot 208 R2, protože je podle mého názoru jízda s ním o trochu náročnější na přesnost než s Fordem, což je v této fázi pro Dominika důležité při tvorbě odpovídajících návyků. Letos budeme pokračovat ve spolupráci s MOL Česká republika a novým partnerem pro nás bude FRIGERA s.r.o. Tímto bych chtěl poděkovat všem hlavním partnerům za projevenou důvěru, protože podpora mladých jezdců není v Česku přece jen tak častým jevem. Jsem velmi spokojen s chodem celého týmu a mohu před sezónou prohlásit, že jsme pro úspěch udělali v přípravě vše, co bylo v našich silách. A věříme, že budeme úspěšní.“
Zveme všechny fanoušky na letošní Rally Bohemia a ke sledování novinek o našem týmu na těchto adresách:
https://www.facebook.com/Van%C4%8D%C3%ADk-Motorsport-108153894297001
https://www.facebook.com/dom.stritesky/
https://www.instagram.com/dominik.stritesky.201/
https://www.facebook.com/molracingfuel/
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.