Start letošní sezóny Mistrovství ČR v rally je konečně tady, chce se nám říci se všemi fanoušky. Nejen oni už se nemohou dočkat. Přestávka byla dlouhá, předlouhá, rally nám scházela, ale ve hře byly důležitější věci. Chceme proto na tomto místě poděkovat všem, kteří v souboji s koronavirem nasadili své síly, chceme především vzpomenout lékaře, sestřičky, personál nemocnic, ale také širokou škálu dobrovolníků a všechny, díky nimž můžeme zase začít myslet o trochu více na své radosti a můžeme myslet i na příjemnější věci než jak ochránit sebe, své blízké i ostatní. Můžeme začít myslet na to, co máme nejraději – rally.
„Naše loňská sezóna byla náročná. Přece jen dvě auta kategorie R5 je nápor nejen finanční, ale také organizační a technický, možná proto se nám sezóna nevydařila tak, jak jsme si přáli na jejím začátku. Vloni jsme se hodně naučili ale udělali také některé chyby, ze kterých jsme si pro letošek vzali ponaučení. Proto jsme se pro letošní sezónu vydali novou cestou. Využili jsme spolupráce s Petrem a Dominikem Stříteskými a po kratším jednání zahájili dlouhodobý program spolupráce. Prvním krokem budou letošní starty Dominika v Mistrovství ČR a Peugeot Rally Cupu s naším vozem Peugeot 208 R2. A pokud dosáhneme na dobrý výsledek, mohli bychom příští rok přemýšlet i o kategorii R5 resp. Rally 2...“ prozradil šéf týmu Jaroslav Vančík.
Dominik Stříteský, který vloni vyhrával pohárové závody jako na běžícím pásu, do týmu zapadl bez problémů. „S Jardou Vančíkem se známe již nějaký čas a můj táta Petr s Jardou spolupracuje hodně dlouho. Když se naskytla možnost připravit dlouhodobější program v týmu Vančík Motorsport, neváhal jsem ani vteřinu. Myslím, že se všemi v týmu jsme si sedli, hlavně díky práci na dílně, kde jsem pracoval v rámci přípravy na sezónu. Letos mě bude navigovat Ondřej Krajča, se kterým jsme vloni vyhráli v Německu a šlape nám to spolu velmi dobře, také se jednak těším a jednak chceme zabojovat o špičkové výsledky. Nepodcenili jsme ani technickou, ani fyzickou přípravu, natestovali jsme více než 400 ostrých kilometrů, takže jedeme na Bohemku připraveni předvést co nejlepší výkon.“
Máme tedy nový vůz, novou posádku, nové servisní zázemí a Jaroslav Vančík doplnil obrázek restartu i dalšími informacemi. „Chtěli jsme letos jezdit ‚dvoukolky‘ a zvažovali, zdali využít spíš Forda s turbem nebo Peugeota s atmosférickým motorem. Nakonec jsem se rozhodl pořídit Peugeot 208 R2, protože je podle mého názoru jízda s ním o trochu náročnější na přesnost než s Fordem, což je v této fázi pro Dominika důležité při tvorbě odpovídajících návyků. Letos budeme pokračovat ve spolupráci s MOL Česká republika a novým partnerem pro nás bude FRIGERA s.r.o. Tímto bych chtěl poděkovat všem hlavním partnerům za projevenou důvěru, protože podpora mladých jezdců není v Česku přece jen tak častým jevem. Jsem velmi spokojen s chodem celého týmu a mohu před sezónou prohlásit, že jsme pro úspěch udělali v přípravě vše, co bylo v našich silách. A věříme, že budeme úspěšní.“
Zveme všechny fanoušky na letošní Rally Bohemia a ke sledování novinek o našem týmu na těchto adresách:
https://www.facebook.com/Van%C4%8D%C3%ADk-Motorsport-108153894297001
https://www.facebook.com/dom.stritesky/
https://www.instagram.com/dominik.stritesky.201/
https://www.facebook.com/molracingfuel/
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!