Start letošní sezóny Mistrovství ČR v rally je konečně tady, chce se nám říci se všemi fanoušky. Nejen oni už se nemohou dočkat. Přestávka byla dlouhá, předlouhá, rally nám scházela, ale ve hře byly důležitější věci. Chceme proto na tomto místě poděkovat všem, kteří v souboji s koronavirem nasadili své síly, chceme především vzpomenout lékaře, sestřičky, personál nemocnic, ale také širokou škálu dobrovolníků a všechny, díky nimž můžeme zase začít myslet o trochu více na své radosti a můžeme myslet i na příjemnější věci než jak ochránit sebe, své blízké i ostatní. Můžeme začít myslet na to, co máme nejraději – rally.
„Naše loňská sezóna byla náročná. Přece jen dvě auta kategorie R5 je nápor nejen finanční, ale také organizační a technický, možná proto se nám sezóna nevydařila tak, jak jsme si přáli na jejím začátku. Vloni jsme se hodně naučili ale udělali také některé chyby, ze kterých jsme si pro letošek vzali ponaučení. Proto jsme se pro letošní sezónu vydali novou cestou. Využili jsme spolupráce s Petrem a Dominikem Stříteskými a po kratším jednání zahájili dlouhodobý program spolupráce. Prvním krokem budou letošní starty Dominika v Mistrovství ČR a Peugeot Rally Cupu s naším vozem Peugeot 208 R2. A pokud dosáhneme na dobrý výsledek, mohli bychom příští rok přemýšlet i o kategorii R5 resp. Rally 2...“ prozradil šéf týmu Jaroslav Vančík.
Dominik Stříteský, který vloni vyhrával pohárové závody jako na běžícím pásu, do týmu zapadl bez problémů. „S Jardou Vančíkem se známe již nějaký čas a můj táta Petr s Jardou spolupracuje hodně dlouho. Když se naskytla možnost připravit dlouhodobější program v týmu Vančík Motorsport, neváhal jsem ani vteřinu. Myslím, že se všemi v týmu jsme si sedli, hlavně díky práci na dílně, kde jsem pracoval v rámci přípravy na sezónu. Letos mě bude navigovat Ondřej Krajča, se kterým jsme vloni vyhráli v Německu a šlape nám to spolu velmi dobře, také se jednak těším a jednak chceme zabojovat o špičkové výsledky. Nepodcenili jsme ani technickou, ani fyzickou přípravu, natestovali jsme více než 400 ostrých kilometrů, takže jedeme na Bohemku připraveni předvést co nejlepší výkon.“
Máme tedy nový vůz, novou posádku, nové servisní zázemí a Jaroslav Vančík doplnil obrázek restartu i dalšími informacemi. „Chtěli jsme letos jezdit ‚dvoukolky‘ a zvažovali, zdali využít spíš Forda s turbem nebo Peugeota s atmosférickým motorem. Nakonec jsem se rozhodl pořídit Peugeot 208 R2, protože je podle mého názoru jízda s ním o trochu náročnější na přesnost než s Fordem, což je v této fázi pro Dominika důležité při tvorbě odpovídajících návyků. Letos budeme pokračovat ve spolupráci s MOL Česká republika a novým partnerem pro nás bude FRIGERA s.r.o. Tímto bych chtěl poděkovat všem hlavním partnerům za projevenou důvěru, protože podpora mladých jezdců není v Česku přece jen tak častým jevem. Jsem velmi spokojen s chodem celého týmu a mohu před sezónou prohlásit, že jsme pro úspěch udělali v přípravě vše, co bylo v našich silách. A věříme, že budeme úspěšní.“
Zveme všechny fanoušky na letošní Rally Bohemia a ke sledování novinek o našem týmu na těchto adresách:
https://www.facebook.com/Van%C4%8D%C3%ADk-Motorsport-108153894297001
https://www.facebook.com/dom.stritesky/
https://www.instagram.com/dominik.stritesky.201/
https://www.facebook.com/molracingfuel/
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.