Start letošní sezóny Mistrovství ČR v rally je konečně tady, chce se nám říci se všemi fanoušky. Nejen oni už se nemohou dočkat. Přestávka byla dlouhá, předlouhá, rally nám scházela, ale ve hře byly důležitější věci. Chceme proto na tomto místě poděkovat všem, kteří v souboji s koronavirem nasadili své síly, chceme především vzpomenout lékaře, sestřičky, personál nemocnic, ale také širokou škálu dobrovolníků a všechny, díky nimž můžeme zase začít myslet o trochu více na své radosti a můžeme myslet i na příjemnější věci než jak ochránit sebe, své blízké i ostatní. Můžeme začít myslet na to, co máme nejraději – rally.
„Naše loňská sezóna byla náročná. Přece jen dvě auta kategorie R5 je nápor nejen finanční, ale také organizační a technický, možná proto se nám sezóna nevydařila tak, jak jsme si přáli na jejím začátku. Vloni jsme se hodně naučili ale udělali také některé chyby, ze kterých jsme si pro letošek vzali ponaučení. Proto jsme se pro letošní sezónu vydali novou cestou. Využili jsme spolupráce s Petrem a Dominikem Stříteskými a po kratším jednání zahájili dlouhodobý program spolupráce. Prvním krokem budou letošní starty Dominika v Mistrovství ČR a Peugeot Rally Cupu s naším vozem Peugeot 208 R2. A pokud dosáhneme na dobrý výsledek, mohli bychom příští rok přemýšlet i o kategorii R5 resp. Rally 2...“ prozradil šéf týmu Jaroslav Vančík.
Dominik Stříteský, který vloni vyhrával pohárové závody jako na běžícím pásu, do týmu zapadl bez problémů. „S Jardou Vančíkem se známe již nějaký čas a můj táta Petr s Jardou spolupracuje hodně dlouho. Když se naskytla možnost připravit dlouhodobější program v týmu Vančík Motorsport, neváhal jsem ani vteřinu. Myslím, že se všemi v týmu jsme si sedli, hlavně díky práci na dílně, kde jsem pracoval v rámci přípravy na sezónu. Letos mě bude navigovat Ondřej Krajča, se kterým jsme vloni vyhráli v Německu a šlape nám to spolu velmi dobře, také se jednak těším a jednak chceme zabojovat o špičkové výsledky. Nepodcenili jsme ani technickou, ani fyzickou přípravu, natestovali jsme více než 400 ostrých kilometrů, takže jedeme na Bohemku připraveni předvést co nejlepší výkon.“
Máme tedy nový vůz, novou posádku, nové servisní zázemí a Jaroslav Vančík doplnil obrázek restartu i dalšími informacemi. „Chtěli jsme letos jezdit ‚dvoukolky‘ a zvažovali, zdali využít spíš Forda s turbem nebo Peugeota s atmosférickým motorem. Nakonec jsem se rozhodl pořídit Peugeot 208 R2, protože je podle mého názoru jízda s ním o trochu náročnější na přesnost než s Fordem, což je v této fázi pro Dominika důležité při tvorbě odpovídajících návyků. Letos budeme pokračovat ve spolupráci s MOL Česká republika a novým partnerem pro nás bude FRIGERA s.r.o. Tímto bych chtěl poděkovat všem hlavním partnerům za projevenou důvěru, protože podpora mladých jezdců není v Česku přece jen tak častým jevem. Jsem velmi spokojen s chodem celého týmu a mohu před sezónou prohlásit, že jsme pro úspěch udělali v přípravě vše, co bylo v našich silách. A věříme, že budeme úspěšní.“
Zveme všechny fanoušky na letošní Rally Bohemia a ke sledování novinek o našem týmu na těchto adresách:
https://www.facebook.com/Van%C4%8D%C3%ADk-Motorsport-108153894297001
https://www.facebook.com/dom.stritesky/
https://www.instagram.com/dominik.stritesky.201/
https://www.facebook.com/molracingfuel/
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.