LAURETA AUTO ŠKODA TEAM, tak zní celý název nového týmu, který si už tento týden odbude svou premiéru a to rovnou na domácích tratích zahajovacího podniku MČR 2020 – Rally Bohemia. Reprezentovat jej bude nově složená posádka, když Filipa Mareše, juniorského mistra Evropy z loňského roku, doplní na sedadle spolujezdce mladoboleslavský Radovan Bucha. O přípravu jejich vozu Škoda Fabia R5 evo, se postará jenišovický Rexteam rodiny Cvrčkových.
Filip Mareš startoval v uplynulých letech pod hlavičkou projektu Autoklubu ČR. Původní letošní plány ale vzaly v těžkých časech koronaviru za své a situace kolem Filipovi kariéry nevypadala příliš optimisticky. „Nevzdal jsem to a ihned po ukončení projektu s Autoklubem ČR, jsem začal střádat plány na vlastní tým. Velmi si vážím toho, že i v době ekonomické nejistoty, se našlo hodně lidí, kteří mají, stejně jako já, motivaci a chuť uspět. Bez jejich podpory, by se tento plán určitě nepodařilo uskutečnit a všem moc děkuji. O to větší mám ze všeho teď radost a beru to i jako závazek k tomu, že se nám podaří naplnit naše společné cíle," říká semčický jezdec.
Nově vzniklý dealerský tým nese název po jednom z předních boleslavských prodejců vozů značky ŠKODA - LAURETA AUTO a.s. Za známou společností stojí navíc sám bývalý úspěšný soutěžák, pan Jaroslav Jelínek: „Motorsportu jsem věrný od šedesátých let až do současnosti a do prostředí automobilových soutěží se i ve svém pokročilém věku vždy rád vracím. Velice si vážím možnosti spolupráce s mladým talentovaným jezdcem Filipem Marešem. V nově vzniklém LAURETA AUTO ŠKODA TEAMU se tak spojuje zkušenost „starého soutěžáka" s mladou dravostí. Děkuji také zástupcům ŠKODA AUTO ČR, kteří se rozhodli tuto naší myšlenku podpořit a přeji naší posádce mnoho vyhraných RZ a dokončených závodů."
Myšlenku zrodu nového týmu kolem Filipa Mareše, výrazně podpořila také mladá liberecká společnost Entry Engineering, jež se stala jedním z hlavních partnerů projektu. „S Filipem jsme se seznámili loni, kdy nám začal pomáhat s „donastavením" našeho vlastního dvousedadlového sportovního vozu Sigma TN a zároveň jsme podpořili jeho starty v rally. Od letoška Filip startuje sám za sebe, staví se kompletně na vlastní nohy, což je nám sympatické. Filip není ze závodnické rodiny a své úspěchy si musel tvrdě vydřít, spousta lidí ho odrazovala. Stejně tak my jsme si zpočátku prošli obdobím, kdy nám všichni tvrdili, že uspět v automotive bez velkých konexí malá česká firma nemůže. V obou případech se ukázalo, že kde je vůle, je i cesta," říká za Entry Engineering její jednatel Pavel Paickr.
Společným ukazatelem loňské a letošní sezóny není jen stejné soutěžní náčiní, ale také pokračující spojení Filipa Mareše s výrobcem prémiových pneumatik Michelin, jichž je i nadále ambassadorem. „Michelin je aktivně zapojen do motorsportu, protože je v naší DNA. Naším cílem je zlepšit mobilitu a péči o bezpečnost v běžném provozu. Díky motorsportu jsme schopni vyzkoušet různá řešení v extrémních podmínkách a poté převést nejlepší technologie z tratě na běžné silnice. To nám umožňuje prokázat hodnotu našich pneumatik a poskytovat nejlepší produkty ve své třídě jak pro motorsport, tak pro každodenní řízení. Proto jsme hrdí na to, že můžeme spolupracovat s tak úspěšnými jezdci, jako je Filip Mareš, kteří přináší mnoho znalostí do rozvoje průmyslu pneumatik," říká Key Account Manager pro Michelin Česko a Slovensko, Petr Cigánek.
Velká změna naopak nastává na sedadle spolujezdce, kdy po šesti letech spolupráce, nahrazuje Jana Hlouška mladoboleslavský Radek Bucha: "Jsem rád za možnost být u vzniku nového soutěžního týmu, tím spíše, že premiérou bude pro nás všechny domácí Rally Bohemia. S Filipem jsme se potkali během zimy při spolupráci v jiném závodním týmu a po konci Honzy Hlouška po jeho boku, jsme brzy našli společnou řeč. Věřím, že i přes časovou náročnost příprav nového týmu, budeme na startu sezóny dobře připravení a naší tvrdou práci, přetavíme v co nejlepší výsledky," říká před startem sezóny nováček v katerii R5.
LAURETA AUTO ŠKODA TEAM by se fanouškům rally měl představit na všech podnicích Mistrovství České republiky. Posádka Mareš-Bucha má v plánu také reprezentační start na zahajovacím podniku ERC – Rally di Roma Capitale. „Za první úspěch letošní sezóny považuji už jen to, že stojíme na jejím startu, navíc v plné síle a připravení bojovat o co nejvyšší příčky. Za to ještě jednou děkuji všem partnerům. Zvláštní poděkování patří rodině Cvrčkových a jejich Rexteamu. Bez jejich nasazení, znalostí a pomoci, bychom na startu nyní nestáli a na spolupráci s nimi se vážně moc těším. Stejně tak si cením i nové spolupráce s Radkem Buchou, který naskočil rovnýma nohama do rozjetého vlaku. Společně dáváme přípravě maximum a věřím, že se brzy sehrajeme k dokonalosti. No a v neposlední řadě děkuji také všem fanouškům, kteří mi i v těžkých časech věřili a podporovali mě. Nyní se to všem pokusíme vrátit výkonem na tratích RZ," dodal na závěr Filip Mareš.
Posádka Filip Mareš – Radovan Bucha, odstartuje už tento pátek do Rally Bohemia se startovním číslem 3. V sobotu a v neděli pak na všechny posádky čeká hned 18 rychlostních zkoušek o celkové délce 150 „ostrých" kilometrů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?