LAURETA AUTO ŠKODA TEAM, tak zní celý název nového týmu, který si už tento týden odbude svou premiéru a to rovnou na domácích tratích zahajovacího podniku MČR 2020 – Rally Bohemia. Reprezentovat jej bude nově složená posádka, když Filipa Mareše, juniorského mistra Evropy z loňského roku, doplní na sedadle spolujezdce mladoboleslavský Radovan Bucha. O přípravu jejich vozu Škoda Fabia R5 evo, se postará jenišovický Rexteam rodiny Cvrčkových.
Filip Mareš startoval v uplynulých letech pod hlavičkou projektu Autoklubu ČR. Původní letošní plány ale vzaly v těžkých časech koronaviru za své a situace kolem Filipovi kariéry nevypadala příliš optimisticky. „Nevzdal jsem to a ihned po ukončení projektu s Autoklubem ČR, jsem začal střádat plány na vlastní tým. Velmi si vážím toho, že i v době ekonomické nejistoty, se našlo hodně lidí, kteří mají, stejně jako já, motivaci a chuť uspět. Bez jejich podpory, by se tento plán určitě nepodařilo uskutečnit a všem moc děkuji. O to větší mám ze všeho teď radost a beru to i jako závazek k tomu, že se nám podaří naplnit naše společné cíle," říká semčický jezdec.
Nově vzniklý dealerský tým nese název po jednom z předních boleslavských prodejců vozů značky ŠKODA - LAURETA AUTO a.s. Za známou společností stojí navíc sám bývalý úspěšný soutěžák, pan Jaroslav Jelínek: „Motorsportu jsem věrný od šedesátých let až do současnosti a do prostředí automobilových soutěží se i ve svém pokročilém věku vždy rád vracím. Velice si vážím možnosti spolupráce s mladým talentovaným jezdcem Filipem Marešem. V nově vzniklém LAURETA AUTO ŠKODA TEAMU se tak spojuje zkušenost „starého soutěžáka" s mladou dravostí. Děkuji také zástupcům ŠKODA AUTO ČR, kteří se rozhodli tuto naší myšlenku podpořit a přeji naší posádce mnoho vyhraných RZ a dokončených závodů."
Myšlenku zrodu nového týmu kolem Filipa Mareše, výrazně podpořila také mladá liberecká společnost Entry Engineering, jež se stala jedním z hlavních partnerů projektu. „S Filipem jsme se seznámili loni, kdy nám začal pomáhat s „donastavením" našeho vlastního dvousedadlového sportovního vozu Sigma TN a zároveň jsme podpořili jeho starty v rally. Od letoška Filip startuje sám za sebe, staví se kompletně na vlastní nohy, což je nám sympatické. Filip není ze závodnické rodiny a své úspěchy si musel tvrdě vydřít, spousta lidí ho odrazovala. Stejně tak my jsme si zpočátku prošli obdobím, kdy nám všichni tvrdili, že uspět v automotive bez velkých konexí malá česká firma nemůže. V obou případech se ukázalo, že kde je vůle, je i cesta," říká za Entry Engineering její jednatel Pavel Paickr.
Společným ukazatelem loňské a letošní sezóny není jen stejné soutěžní náčiní, ale také pokračující spojení Filipa Mareše s výrobcem prémiových pneumatik Michelin, jichž je i nadále ambassadorem. „Michelin je aktivně zapojen do motorsportu, protože je v naší DNA. Naším cílem je zlepšit mobilitu a péči o bezpečnost v běžném provozu. Díky motorsportu jsme schopni vyzkoušet různá řešení v extrémních podmínkách a poté převést nejlepší technologie z tratě na běžné silnice. To nám umožňuje prokázat hodnotu našich pneumatik a poskytovat nejlepší produkty ve své třídě jak pro motorsport, tak pro každodenní řízení. Proto jsme hrdí na to, že můžeme spolupracovat s tak úspěšnými jezdci, jako je Filip Mareš, kteří přináší mnoho znalostí do rozvoje průmyslu pneumatik," říká Key Account Manager pro Michelin Česko a Slovensko, Petr Cigánek.
Velká změna naopak nastává na sedadle spolujezdce, kdy po šesti letech spolupráce, nahrazuje Jana Hlouška mladoboleslavský Radek Bucha: "Jsem rád za možnost být u vzniku nového soutěžního týmu, tím spíše, že premiérou bude pro nás všechny domácí Rally Bohemia. S Filipem jsme se potkali během zimy při spolupráci v jiném závodním týmu a po konci Honzy Hlouška po jeho boku, jsme brzy našli společnou řeč. Věřím, že i přes časovou náročnost příprav nového týmu, budeme na startu sezóny dobře připravení a naší tvrdou práci, přetavíme v co nejlepší výsledky," říká před startem sezóny nováček v katerii R5.
LAURETA AUTO ŠKODA TEAM by se fanouškům rally měl představit na všech podnicích Mistrovství České republiky. Posádka Mareš-Bucha má v plánu také reprezentační start na zahajovacím podniku ERC – Rally di Roma Capitale. „Za první úspěch letošní sezóny považuji už jen to, že stojíme na jejím startu, navíc v plné síle a připravení bojovat o co nejvyšší příčky. Za to ještě jednou děkuji všem partnerům. Zvláštní poděkování patří rodině Cvrčkových a jejich Rexteamu. Bez jejich nasazení, znalostí a pomoci, bychom na startu nyní nestáli a na spolupráci s nimi se vážně moc těším. Stejně tak si cením i nové spolupráce s Radkem Buchou, který naskočil rovnýma nohama do rozjetého vlaku. Společně dáváme přípravě maximum a věřím, že se brzy sehrajeme k dokonalosti. No a v neposlední řadě děkuji také všem fanouškům, kteří mi i v těžkých časech věřili a podporovali mě. Nyní se to všem pokusíme vrátit výkonem na tratích RZ," dodal na závěr Filip Mareš.
Posádka Filip Mareš – Radovan Bucha, odstartuje už tento pátek do Rally Bohemia se startovním číslem 3. V sobotu a v neděli pak na všechny posádky čeká hned 18 rychlostních zkoušek o celkové délce 150 „ostrých" kilometrů.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.