Česká republika se může pochlubit světovou premiérou, o kterou se zasloužil slušovický tým Minařík racing a Global motosport CZ. Právě na Moravu půjde první klientský vůz Peugeot 208 Rally 4.
V homologačním listu ještě nezaschla barva razítka a Česká republika se může pochlubit prvním klientským autem na světě nesoucím značku vzpínajícího se lva, tedy Peugeot. Jedná se o horkou novinku na trhu s rallyovou technikou - Peugeot 208 Rally 4. Zcela nový vůz opatřený karosérií s číslem 03 převzal zástupce Global motosport CZ s.r.o. Tomáš Pletka ve čtvrtek 2. července pro slušovický tým Minařík racing.
„Díky výborné dlouholeté spolupráci se společností PSA motorsport se mi podařilo dostat první dva klientské vozy do České republiky. Jeden putuje k Lubomíru Minaříkovi a druhý najde působiště v týmu Brynda Racing. Vozy opatřené karosérií 01 a 02 byly pouze testovací prototypy. Mne velice těší, že první klientský vůz na světě bude právě ve slušovickém týmu. Na stole mám v tuto chvíli dalších šest objednávek na nový Peugeot 208 Rally 4, a další přicházejí. Věřím, že se mi podaří postupně uspokojit všechny klienty o toto velmi atraktivní závodní nářadí,“ prozradil k přebírání novinky Tomáš Pletka, zástupce Global motorsport CZ s.r.o., který je oficiálním distributorem Peugeot sport pro Českou republiku a Polsko. Na nový přírůstek se pochopitelně těší i Lubomír Minařík, majitel Minařík racing. „Musím zde velice poděkovat Tomáši Pletkovi a jeho firmě Global motosport CZ, neboť díky němu jsme se dostali jako první k této horké novince. Bezpochyby půjde o špičkové auto, které se bude výrazně prosazovat mezi dvoukolkami po celém světě. Snažíme se, aby si Peugeot odbyl svou premiéru v České republice při Bohemia rally v Mladé Boleslavi, která startuje za deset dní. V rallysprintovém mistrovství bude Peugeot 208 Rally 4 poprvé startovat v Příbrami, která má v kalendáři termín 24. - 25. července,“ přiblížil plány nového vozu v týmu Lubomír Minařík.
PEUGEOT 208 RALLY 4: TECHNICKÉ ÚDAJE • Motor: tříválec turbo, 1 199 cm3 • Výkon: 208k při 5 450 ot/min • Točivý moment: 290 Nm při 3 000 ot/min • Převodovka: pětistupňová sekvenční Sadev • Diferenciál: mechanický samosvorný • Přední brzdy: kotoučové větrané (330 mm asfalt, 283 mm šotolina) • Zadní brzdy: kotoučové 290 mm • Plně nastavitelné tlumiče (uvolnění, komprese ve vysoké a nízké rychlosti) • Hmotnost: min. 1 080 kg, s posádkou 1 250 kg
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.