Nový Peugeot 208 Rally 4 míří do Slušovic

Peugeot 208 Rally 4
Peugeot 208 Rally 4, foto: Archiv týmu
Miroslav Vebr 2. července 2020 19:28
Sdílej:

Česká republika se může pochlubit světovou premiérou, o kterou se zasloužil slušovický tým Minařík racing a Global motosport CZ. Právě na Moravu půjde první klientský vůz Peugeot 208 Rally 4.

V homologačním listu ještě nezaschla barva razítka a Česká republika se může pochlubit prvním klientským autem na světě nesoucím značku vzpínajícího se lva, tedy Peugeot. Jedná se o horkou novinku na trhu s rallyovou technikou - Peugeot 208 Rally 4. Zcela nový vůz opatřený karosérií s číslem 03 převzal zástupce Global motosport CZ s.r.o. Tomáš Pletka ve čtvrtek 2. července pro slušovický tým Minařík racing.

„Díky výborné dlouholeté spolupráci se společností PSA motorsport se mi podařilo dostat první dva klientské vozy do České republiky. Jeden putuje k Lubomíru Minaříkovi a druhý najde působiště v týmu Brynda Racing. Vozy opatřené karosérií 01 a 02 byly pouze testovací prototypy. Mne velice těší, že první klientský vůz na světě bude právě ve slušovickém týmu. Na stole mám v tuto chvíli dalších šest objednávek na nový Peugeot 208 Rally 4, a další přicházejí. Věřím, že se mi podaří postupně uspokojit všechny klienty o toto velmi atraktivní závodní nářadí,“ prozradil k přebírání novinky Tomáš Pletka, zástupce Global motorsport CZ s.r.o., který je oficiálním distributorem Peugeot sport pro Českou republiku a Polsko. Na nový přírůstek se pochopitelně těší i Lubomír Minařík, majitel Minařík racing. „Musím zde velice poděkovat Tomáši Pletkovi a jeho firmě Global motosport CZ, neboť díky němu jsme se dostali jako první k této horké novince. Bezpochyby půjde o špičkové auto, které se bude výrazně prosazovat mezi dvoukolkami po celém světě. Snažíme se, aby si Peugeot odbyl svou premiéru v České republice při Bohemia rally v Mladé Boleslavi, která startuje za deset dní. V rallysprintovém mistrovství bude Peugeot 208 Rally 4 poprvé startovat v Příbrami, která má v kalendáři termín 24. - 25. července,“ přiblížil plány nového vozu v týmu Lubomír Minařík.  

PEUGEOT 208 RALLY 4: TECHNICKÉ ÚDAJE • Motor: tříválec turbo, 1 199 cm3 • Výkon: 208k při 5 450 ot/min • Točivý moment: 290 Nm při 3 000 ot/min • Převodovka: pětistupňová sekvenční Sadev • Diferenciál: mechanický samosvorný • Přední brzdy: kotoučové větrané (330 mm asfalt, 283 mm šotolina) • Zadní brzdy: kotoučové 290 mm • Plně nastavitelné tlumiče (uvolnění, komprese ve vysoké a nízké rychlosti) • Hmotnost: min. 1 080 kg, s posádkou 1 250 kg

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.