Česká republika se může pochlubit světovou premiérou, o kterou se zasloužil slušovický tým Minařík racing a Global motosport CZ. Právě na Moravu půjde první klientský vůz Peugeot 208 Rally 4.
V homologačním listu ještě nezaschla barva razítka a Česká republika se může pochlubit prvním klientským autem na světě nesoucím značku vzpínajícího se lva, tedy Peugeot. Jedná se o horkou novinku na trhu s rallyovou technikou - Peugeot 208 Rally 4. Zcela nový vůz opatřený karosérií s číslem 03 převzal zástupce Global motosport CZ s.r.o. Tomáš Pletka ve čtvrtek 2. července pro slušovický tým Minařík racing.
„Díky výborné dlouholeté spolupráci se společností PSA motorsport se mi podařilo dostat první dva klientské vozy do České republiky. Jeden putuje k Lubomíru Minaříkovi a druhý najde působiště v týmu Brynda Racing. Vozy opatřené karosérií 01 a 02 byly pouze testovací prototypy. Mne velice těší, že první klientský vůz na světě bude právě ve slušovickém týmu. Na stole mám v tuto chvíli dalších šest objednávek na nový Peugeot 208 Rally 4, a další přicházejí. Věřím, že se mi podaří postupně uspokojit všechny klienty o toto velmi atraktivní závodní nářadí,“ prozradil k přebírání novinky Tomáš Pletka, zástupce Global motorsport CZ s.r.o., který je oficiálním distributorem Peugeot sport pro Českou republiku a Polsko. Na nový přírůstek se pochopitelně těší i Lubomír Minařík, majitel Minařík racing. „Musím zde velice poděkovat Tomáši Pletkovi a jeho firmě Global motosport CZ, neboť díky němu jsme se dostali jako první k této horké novince. Bezpochyby půjde o špičkové auto, které se bude výrazně prosazovat mezi dvoukolkami po celém světě. Snažíme se, aby si Peugeot odbyl svou premiéru v České republice při Bohemia rally v Mladé Boleslavi, která startuje za deset dní. V rallysprintovém mistrovství bude Peugeot 208 Rally 4 poprvé startovat v Příbrami, která má v kalendáři termín 24. - 25. července,“ přiblížil plány nového vozu v týmu Lubomír Minařík.
PEUGEOT 208 RALLY 4: TECHNICKÉ ÚDAJE • Motor: tříválec turbo, 1 199 cm3 • Výkon: 208k při 5 450 ot/min • Točivý moment: 290 Nm při 3 000 ot/min • Převodovka: pětistupňová sekvenční Sadev • Diferenciál: mechanický samosvorný • Přední brzdy: kotoučové větrané (330 mm asfalt, 283 mm šotolina) • Zadní brzdy: kotoučové 290 mm • Plně nastavitelné tlumiče (uvolnění, komprese ve vysoké a nízké rychlosti) • Hmotnost: min. 1 080 kg, s posádkou 1 250 kg
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.