Česká republika se může pochlubit světovou premiérou, o kterou se zasloužil slušovický tým Minařík racing a Global motosport CZ. Právě na Moravu půjde první klientský vůz Peugeot 208 Rally 4.
V homologačním listu ještě nezaschla barva razítka a Česká republika se může pochlubit prvním klientským autem na světě nesoucím značku vzpínajícího se lva, tedy Peugeot. Jedná se o horkou novinku na trhu s rallyovou technikou - Peugeot 208 Rally 4. Zcela nový vůz opatřený karosérií s číslem 03 převzal zástupce Global motosport CZ s.r.o. Tomáš Pletka ve čtvrtek 2. července pro slušovický tým Minařík racing.
„Díky výborné dlouholeté spolupráci se společností PSA motorsport se mi podařilo dostat první dva klientské vozy do České republiky. Jeden putuje k Lubomíru Minaříkovi a druhý najde působiště v týmu Brynda Racing. Vozy opatřené karosérií 01 a 02 byly pouze testovací prototypy. Mne velice těší, že první klientský vůz na světě bude právě ve slušovickém týmu. Na stole mám v tuto chvíli dalších šest objednávek na nový Peugeot 208 Rally 4, a další přicházejí. Věřím, že se mi podaří postupně uspokojit všechny klienty o toto velmi atraktivní závodní nářadí,“ prozradil k přebírání novinky Tomáš Pletka, zástupce Global motorsport CZ s.r.o., který je oficiálním distributorem Peugeot sport pro Českou republiku a Polsko. Na nový přírůstek se pochopitelně těší i Lubomír Minařík, majitel Minařík racing. „Musím zde velice poděkovat Tomáši Pletkovi a jeho firmě Global motosport CZ, neboť díky němu jsme se dostali jako první k této horké novince. Bezpochyby půjde o špičkové auto, které se bude výrazně prosazovat mezi dvoukolkami po celém světě. Snažíme se, aby si Peugeot odbyl svou premiéru v České republice při Bohemia rally v Mladé Boleslavi, která startuje za deset dní. V rallysprintovém mistrovství bude Peugeot 208 Rally 4 poprvé startovat v Příbrami, která má v kalendáři termín 24. - 25. července,“ přiblížil plány nového vozu v týmu Lubomír Minařík.
PEUGEOT 208 RALLY 4: TECHNICKÉ ÚDAJE • Motor: tříválec turbo, 1 199 cm3 • Výkon: 208k při 5 450 ot/min • Točivý moment: 290 Nm při 3 000 ot/min • Převodovka: pětistupňová sekvenční Sadev • Diferenciál: mechanický samosvorný • Přední brzdy: kotoučové větrané (330 mm asfalt, 283 mm šotolina) • Zadní brzdy: kotoučové 290 mm • Plně nastavitelné tlumiče (uvolnění, komprese ve vysoké a nízké rychlosti) • Hmotnost: min. 1 080 kg, s posádkou 1 250 kg
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?