Dlouho jsme zvažovali, zda přistoupit k tomuto kroku, zda veřejně říct: nedáme to bez vaší podpory a pomoci. Situace se vyvinula do bodu, kdy nevíme, jak dál - zda jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín zvládneme uspořádat v letošním roce nebo ho budeme muset odložit. Čas hraje proti nám. Na konci tohoto měsíce se musíme rozhodnout, zda spustíme finální a nejnáročnější část příprav směřující k srpnu 2020 či zda se rally přesune na další rok. Zbývá nám tedy necelý týden a situace se bohužel vyvinula tak, že poslední nadějí pro nadcházející barumku jste vy, fanoušci.
Pro jubilejní padesátý ročník jsme se chtěli vydat cestou výjimečných oslav v různých podobách. Jenže uteklo pár týdnů a situace se radikálně změnila. Barumka nyní bojuje o to, aby vůbec mohla proběhnout. Ze sportovního hlediska by se jednalo o mimořádně kvalitní ročník – z kalendáře mistrovství světa odpadá jeden podnik za druhým a jezdci se ptají, zda místo něj mohou závodit právě v mistrovství Evropy, nabízejícím v tuto chvíli jediný ucelený kalendář mezinárodních rally, které se z hlediska nezbytných hygienických opatření mohou bez větších potíží uskutečnit.
Bohužel koronavirová epidemie se zásadně promítla i do ekonomiky našeho závodu i mnoha partnerů. V tuto chvíli se proto soustředí všechna naše pozornost na vás, diváky a fandy. Jste to vy, kdo vedle závodních posádek tvoří neskutečnou atmosféru ať už na rychlostních zkouškách, na městské speciálce, v servisní zóně, na startu a cíli nebo třeba při autogramiádách. Jste kořením zlínské rally a od vypuknutí koronavirové epidemie jsme ani na chvíli neuvažovali, že by se barumka odjela bez vaší účasti. Teď však nastala chvíle, kdy potřebujeme vaši podporu a kdy můžete rozhodnout o dalším osudu tohoto závodu. Do naplnění rozpočtu totiž aktuálně chybí 3,5 milionů Kč. Je to obrovská částka a na její zkompletování zbývá jen minimum času, nicméně i přesto doufáme, že se jubilejní ročník podaří zachránit.
Obracíme se tedy na všechny diváky barumky, fanoušky rallysportu, soutěžní týmy, místní obyvatele, kterým voní benzín, stejně jako na firmy a podnikatele, abyste pomohli finančně podpořit uskutečnění padesáté barumky – ať už by proběhla letos anebo v roce 2021, kdy by už celková situace mohla být o něco příznivější.
Účet: 5886761329/0800
Číslo účtu, kam můžete přispět na 50. Barum Czech Rally Zlín:
IBAN: CZ28 0800 0000 0058 8676 1329
Číslo účtu v zahraničním formátu:BIC (SWIFT): GIBACZPX
Link na stav transparentního účtu bude zveřejněn během několika dnů na stránkách www.czechrally.com hned poté jak bude aktivní.
Jména všech, kteří barumku v této mimořádné situaci podpoří, budou umístěna na startovní rampu. Byli bychom nesmírně šťastní, kdyby se rozpočet podařilo zajistit a se všemi podporovateli se nakonec mohli – ať už letos, nebo napřesrok - u rampy společně sejít.Velmi vám děkuji za pomoc, které si velmi vážíme.
Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?