Dlouho jsme zvažovali, zda přistoupit k tomuto kroku, zda veřejně říct: nedáme to bez vaší podpory a pomoci. Situace se vyvinula do bodu, kdy nevíme, jak dál - zda jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín zvládneme uspořádat v letošním roce nebo ho budeme muset odložit. Čas hraje proti nám. Na konci tohoto měsíce se musíme rozhodnout, zda spustíme finální a nejnáročnější část příprav směřující k srpnu 2020 či zda se rally přesune na další rok. Zbývá nám tedy necelý týden a situace se bohužel vyvinula tak, že poslední nadějí pro nadcházející barumku jste vy, fanoušci.
Pro jubilejní padesátý ročník jsme se chtěli vydat cestou výjimečných oslav v různých podobách. Jenže uteklo pár týdnů a situace se radikálně změnila. Barumka nyní bojuje o to, aby vůbec mohla proběhnout. Ze sportovního hlediska by se jednalo o mimořádně kvalitní ročník – z kalendáře mistrovství světa odpadá jeden podnik za druhým a jezdci se ptají, zda místo něj mohou závodit právě v mistrovství Evropy, nabízejícím v tuto chvíli jediný ucelený kalendář mezinárodních rally, které se z hlediska nezbytných hygienických opatření mohou bez větších potíží uskutečnit.
Bohužel koronavirová epidemie se zásadně promítla i do ekonomiky našeho závodu i mnoha partnerů. V tuto chvíli se proto soustředí všechna naše pozornost na vás, diváky a fandy. Jste to vy, kdo vedle závodních posádek tvoří neskutečnou atmosféru ať už na rychlostních zkouškách, na městské speciálce, v servisní zóně, na startu a cíli nebo třeba při autogramiádách. Jste kořením zlínské rally a od vypuknutí koronavirové epidemie jsme ani na chvíli neuvažovali, že by se barumka odjela bez vaší účasti. Teď však nastala chvíle, kdy potřebujeme vaši podporu a kdy můžete rozhodnout o dalším osudu tohoto závodu. Do naplnění rozpočtu totiž aktuálně chybí 3,5 milionů Kč. Je to obrovská částka a na její zkompletování zbývá jen minimum času, nicméně i přesto doufáme, že se jubilejní ročník podaří zachránit.
Obracíme se tedy na všechny diváky barumky, fanoušky rallysportu, soutěžní týmy, místní obyvatele, kterým voní benzín, stejně jako na firmy a podnikatele, abyste pomohli finančně podpořit uskutečnění padesáté barumky – ať už by proběhla letos anebo v roce 2021, kdy by už celková situace mohla být o něco příznivější.
Účet: 5886761329/0800
Číslo účtu, kam můžete přispět na 50. Barum Czech Rally Zlín:
IBAN: CZ28 0800 0000 0058 8676 1329
Číslo účtu v zahraničním formátu:BIC (SWIFT): GIBACZPX
Link na stav transparentního účtu bude zveřejněn během několika dnů na stránkách www.czechrally.com hned poté jak bude aktivní.
Jména všech, kteří barumku v této mimořádné situaci podpoří, budou umístěna na startovní rampu. Byli bychom nesmírně šťastní, kdyby se rozpočet podařilo zajistit a se všemi podporovateli se nakonec mohli – ať už letos, nebo napřesrok - u rampy společně sejít.Velmi vám děkuji za pomoc, které si velmi vážíme.
Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.