Dlouhých deset měsíců si musel "Vlčák" počkat, než bude moci opustit svoji noru a vrátit se k souboji se stopkami. Původně počítal s maximálně půlročním závodnickým půstem, jenže stromy ani epidemie si nevybírají. Kumulace obou faktorů, tedy nutné rekonvalescence po havárii na Barumce a "vypnutí" sportovního dění v důsledku koronavirové epidemie, měly za následek, že všechna letošní Martinova svezení dosud proběhla výhradně v Kopřivnici na testovacím Traiva Cupu. To je ale pro pravého soutěžáka dost málo. O to víc se celý tým Hyundai Kowax Racing těšil, až změří síly se svými obvyklými soupeři, tedy českou rallyovou špičkou.
Den D nastal v sobotu 20. června, kdy se uskutečnil dlouho očekávaný restart letošní sezony pod názvem MOGUL Test-rally Sosnová 2020. Bylo zde přesně to, co většina pilotů po dlouhé pauze potřebovala – desetikilometrová rychlostní zkouška s členitým charakterem a dostatečným prostorem pro případné chyby. Snad jen o počasí měla většina přihlášených asi poněkud jiné představy. „Absťák se projevoval, prý se mnou doma nešlo vydržet,“ řekl Martin Vlček před startem první „erzety“ a jeho věta byla natolik úderná, že se objevila i ve znělce úvodních Videonovinek Petra Eliáše. Naštěstí to nebylo naposledy, kdy na sebe pilot Hyundai i20 R5 upoutal pozornost... „Konečně se začíná něco dít. Prodloužená zimní pauza nebrala konce, proto jsme hned využili první možnosti poměřit své síly s naší soutěžáckou špičkou, a to i přesto, že jsme vážili dlouhou cestu z Moravy. Pořadatelé si zaslouží poděkování za dobře připravený podnik na velice málem prostoru, protože dokázali využít všech možných kombinací a zpestření, které areál nabízí,“ liboval si „Vlčák“.
Všeobecné těšení na první kilometry trochu upozadilo novinky, se kterými Hyundai Kowax Racing do nové sezony vstoupil. Nejviditelnější změnou byl příchod mladé, perspektivní a na svůj věk i velice zkušené navigátorky Karolíny Jugasové (podle databáze eWRC-results.com má na kontě necelých sedm desítek startů), která obsadila sedačku po Martinově pravé ruce. „Všechno, co bude Karolína moct, spolu letos absolvujeme. Otazník visí nad Barumkou, kde působí v pořadatelském týmu,“ prozradil k domluvené spolupráci „Vlčák“. Nový byl také nepřehlédnutelný tmavý design vozu a pokud bychom šli do detailů, tak i železná konstrukce v Martinově zádech. „Vyndat ji půjdu chvíli před Barumkou,“ informoval pilot. Co se naopak nezměnilo, byla registrační značka soutěžního vozu, což potvrdilo, že se oprava karoserie havarované „í-dvacítky“ zdařila. Dvojice „Vlčák“ – Hyundai si tak po desíti měsících od Barumky mohla střihnout reparát.
…a ten probíhal nad očekávání! Dva čtvrté časy na úvodních dvou testech zajišťovaly nově složené posádce totožné umístění i v průběžném pořadí, a to před rychlíky typu Václav Pech či Martin Semerád. Tím však „Vlčákovo“ řádění neskončilo. Když cítil, že je v symbióze posádka, vůz i celý tým, dokázal v závěrečném testu přidat a posunout se na bronzovou pozici před Petra Kačírka. Členové Hyundai Kowax Racing teamu tak zahájili novou sezonu nečekanou „bednou“. „Musím říct, že jsem se na tuto premiéru těšila, jelikož jsem tušila, že bychom mohli bojovat o přední příčky. A tak se taky stalo, díky čemuž to bylo mé první pódiové umístění v absolutním pořadí. Byla to pro nás první menší zkouška, ovšem o to větší nás čeká na Rally Bohemia. Držte nám palce,“ řekla v cíli Karolína.
Velkou radost z výsledku měl i Martin, který opět potvrdil, že mu klouzavé tratě svědčí. Pak se v něm ale ozval pragmatik a všeobecné nadšení z výborných časů trochu krotil: „Bylo to skvělé svezení, ale nic to nemění na našem plánu zorganizovat před prvním podnikem „velkého mistráku“ opravdový test na lesních úsecích, protože Sosnová jako taková nenabízí identické podmínky, jako na rychlostních zkouškách.“
Doplňme, že bližší informace o týmu Kowax Hyundai Racing včetně jeho nejbližších soutěžáckých plánů můžete získat z pravidelně aktualizované stránky „Hyundai Czech Racing“ na facebooku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?