Dlouhých deset měsíců si musel "Vlčák" počkat, než bude moci opustit svoji noru a vrátit se k souboji se stopkami. Původně počítal s maximálně půlročním závodnickým půstem, jenže stromy ani epidemie si nevybírají. Kumulace obou faktorů, tedy nutné rekonvalescence po havárii na Barumce a "vypnutí" sportovního dění v důsledku koronavirové epidemie, měly za následek, že všechna letošní Martinova svezení dosud proběhla výhradně v Kopřivnici na testovacím Traiva Cupu. To je ale pro pravého soutěžáka dost málo. O to víc se celý tým Hyundai Kowax Racing těšil, až změří síly se svými obvyklými soupeři, tedy českou rallyovou špičkou.
Den D nastal v sobotu 20. června, kdy se uskutečnil dlouho očekávaný restart letošní sezony pod názvem MOGUL Test-rally Sosnová 2020. Bylo zde přesně to, co většina pilotů po dlouhé pauze potřebovala – desetikilometrová rychlostní zkouška s členitým charakterem a dostatečným prostorem pro případné chyby. Snad jen o počasí měla většina přihlášených asi poněkud jiné představy. „Absťák se projevoval, prý se mnou doma nešlo vydržet,“ řekl Martin Vlček před startem první „erzety“ a jeho věta byla natolik úderná, že se objevila i ve znělce úvodních Videonovinek Petra Eliáše. Naštěstí to nebylo naposledy, kdy na sebe pilot Hyundai i20 R5 upoutal pozornost... „Konečně se začíná něco dít. Prodloužená zimní pauza nebrala konce, proto jsme hned využili první možnosti poměřit své síly s naší soutěžáckou špičkou, a to i přesto, že jsme vážili dlouhou cestu z Moravy. Pořadatelé si zaslouží poděkování za dobře připravený podnik na velice málem prostoru, protože dokázali využít všech možných kombinací a zpestření, které areál nabízí,“ liboval si „Vlčák“.
Všeobecné těšení na první kilometry trochu upozadilo novinky, se kterými Hyundai Kowax Racing do nové sezony vstoupil. Nejviditelnější změnou byl příchod mladé, perspektivní a na svůj věk i velice zkušené navigátorky Karolíny Jugasové (podle databáze eWRC-results.com má na kontě necelých sedm desítek startů), která obsadila sedačku po Martinově pravé ruce. „Všechno, co bude Karolína moct, spolu letos absolvujeme. Otazník visí nad Barumkou, kde působí v pořadatelském týmu,“ prozradil k domluvené spolupráci „Vlčák“. Nový byl také nepřehlédnutelný tmavý design vozu a pokud bychom šli do detailů, tak i železná konstrukce v Martinově zádech. „Vyndat ji půjdu chvíli před Barumkou,“ informoval pilot. Co se naopak nezměnilo, byla registrační značka soutěžního vozu, což potvrdilo, že se oprava karoserie havarované „í-dvacítky“ zdařila. Dvojice „Vlčák“ – Hyundai si tak po desíti měsících od Barumky mohla střihnout reparát.
…a ten probíhal nad očekávání! Dva čtvrté časy na úvodních dvou testech zajišťovaly nově složené posádce totožné umístění i v průběžném pořadí, a to před rychlíky typu Václav Pech či Martin Semerád. Tím však „Vlčákovo“ řádění neskončilo. Když cítil, že je v symbióze posádka, vůz i celý tým, dokázal v závěrečném testu přidat a posunout se na bronzovou pozici před Petra Kačírka. Členové Hyundai Kowax Racing teamu tak zahájili novou sezonu nečekanou „bednou“. „Musím říct, že jsem se na tuto premiéru těšila, jelikož jsem tušila, že bychom mohli bojovat o přední příčky. A tak se taky stalo, díky čemuž to bylo mé první pódiové umístění v absolutním pořadí. Byla to pro nás první menší zkouška, ovšem o to větší nás čeká na Rally Bohemia. Držte nám palce,“ řekla v cíli Karolína.
Velkou radost z výsledku měl i Martin, který opět potvrdil, že mu klouzavé tratě svědčí. Pak se v něm ale ozval pragmatik a všeobecné nadšení z výborných časů trochu krotil: „Bylo to skvělé svezení, ale nic to nemění na našem plánu zorganizovat před prvním podnikem „velkého mistráku“ opravdový test na lesních úsecích, protože Sosnová jako taková nenabízí identické podmínky, jako na rychlostních zkouškách.“
Doplňme, že bližší informace o týmu Kowax Hyundai Racing včetně jeho nejbližších soutěžáckých plánů můžete získat z pravidelně aktualizované stránky „Hyundai Czech Racing“ na facebooku.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.