Sosnová vyhnala „Vlčáka“ z nory

Traiva RallyCup - červen
Traiva RallyCup - červen, foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 24. června 2020 13:41
Sdílej:

Dlouhých deset měsíců si musel "Vlčák" počkat, než bude moci opustit svoji noru a vrátit se k souboji se stopkami. Původně počítal s maximálně půlročním závodnickým půstem, jenže stromy ani epidemie si nevybírají. Kumulace obou faktorů, tedy nutné rekonvalescence po havárii na Barumce a "vypnutí" sportovního dění v důsledku koronavirové epidemie, měly za následek, že všechna letošní Martinova svezení dosud proběhla výhradně v Kopřivnici na testovacím Traiva Cupu. To je ale pro pravého soutěžáka dost málo. O to víc se celý tým Hyundai Kowax Racing těšil, až změří síly se svými obvyklými soupeři, tedy českou rallyovou špičkou.

Den D nastal v sobotu 20. června, kdy se uskutečnil dlouho očekávaný restart letošní sezony pod názvem MOGUL Test-rally Sosnová 2020. Bylo zde přesně to, co většina pilotů po dlouhé pauze potřebovala – desetikilometrová rychlostní zkouška s členitým charakterem a dostatečným prostorem pro případné chyby. Snad jen o počasí měla většina přihlášených asi poněkud jiné představy. „Absťák se projevoval, prý se mnou doma nešlo vydržet,“ řekl Martin Vlček před startem první „erzety“ a jeho věta byla natolik úderná, že se objevila i ve znělce úvodních Videonovinek Petra Eliáše. Naštěstí to nebylo naposledy, kdy na sebe pilot Hyundai i20 R5 upoutal pozornost... „Konečně se začíná něco dít. Prodloužená zimní pauza nebrala konce, proto jsme hned využili první možnosti poměřit své síly s naší soutěžáckou špičkou, a to i přesto, že jsme vážili dlouhou cestu z Moravy. Pořadatelé si zaslouží poděkování za dobře připravený podnik na velice málem prostoru, protože dokázali využít všech možných kombinací a zpestření, které areál nabízí,“ liboval si „Vlčák“.

Všeobecné těšení na první kilometry trochu upozadilo novinky, se kterými Hyundai Kowax Racing do nové sezony vstoupil. Nejviditelnější změnou byl příchod mladé, perspektivní a na svůj věk i velice zkušené navigátorky Karolíny Jugasové (podle databáze eWRC-results.com má na kontě necelých sedm desítek startů), která obsadila sedačku po Martinově pravé ruce. „Všechno, co bude Karolína moct, spolu letos absolvujeme. Otazník visí nad Barumkou, kde působí v pořadatelském týmu,“ prozradil k domluvené spolupráci „Vlčák“. Nový byl také nepřehlédnutelný tmavý design vozu a pokud bychom šli do detailů, tak i železná konstrukce v Martinově zádech. „Vyndat ji půjdu chvíli před Barumkou,“ informoval pilot. Co se naopak nezměnilo, byla registrační značka soutěžního vozu, což potvrdilo, že se oprava karoserie havarované „í-dvacítky“ zdařila. Dvojice „Vlčák“ – Hyundai si tak po desíti měsících od Barumky mohla střihnout reparát.

…a ten probíhal nad očekávání! Dva čtvrté časy na úvodních dvou testech zajišťovaly nově složené posádce totožné umístění i v průběžném pořadí, a to před rychlíky typu Václav Pech či Martin Semerád. Tím však „Vlčákovo“ řádění neskončilo. Když cítil, že je v symbióze posádka, vůz i celý tým, dokázal v závěrečném testu přidat a posunout se na bronzovou pozici před Petra Kačírka. Členové Hyundai Kowax Racing teamu tak zahájili novou sezonu nečekanou „bednou“. „Musím říct, že jsem se na tuto premiéru těšila, jelikož jsem tušila, že bychom mohli bojovat o přední příčky. A tak se taky stalo, díky čemuž to bylo mé první pódiové umístění v absolutním pořadí. Byla to pro nás první menší zkouška, ovšem o to větší nás čeká na Rally Bohemia. Držte nám palce,“ řekla v cíli Karolína.

Velkou radost z výsledku měl i Martin, který opět potvrdil, že mu klouzavé tratě svědčí. Pak se v něm ale ozval pragmatik a všeobecné nadšení z výborných časů trochu krotil: „Bylo to skvělé svezení, ale nic to nemění na našem plánu zorganizovat před prvním podnikem „velkého mistráku“ opravdový test na lesních úsecích, protože Sosnová jako taková nenabízí identické podmínky, jako na rychlostních zkouškách.“

Doplňme, že bližší informace o týmu Kowax Hyundai Racing včetně jeho nejbližších soutěžáckých plánů můžete získat z pravidelně aktualizované stránky „Hyundai Czech Racing“ na facebooku.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?