Dlouhých deset měsíců si musel "Vlčák" počkat, než bude moci opustit svoji noru a vrátit se k souboji se stopkami. Původně počítal s maximálně půlročním závodnickým půstem, jenže stromy ani epidemie si nevybírají. Kumulace obou faktorů, tedy nutné rekonvalescence po havárii na Barumce a "vypnutí" sportovního dění v důsledku koronavirové epidemie, měly za následek, že všechna letošní Martinova svezení dosud proběhla výhradně v Kopřivnici na testovacím Traiva Cupu. To je ale pro pravého soutěžáka dost málo. O to víc se celý tým Hyundai Kowax Racing těšil, až změří síly se svými obvyklými soupeři, tedy českou rallyovou špičkou.
Den D nastal v sobotu 20. června, kdy se uskutečnil dlouho očekávaný restart letošní sezony pod názvem MOGUL Test-rally Sosnová 2020. Bylo zde přesně to, co většina pilotů po dlouhé pauze potřebovala – desetikilometrová rychlostní zkouška s členitým charakterem a dostatečným prostorem pro případné chyby. Snad jen o počasí měla většina přihlášených asi poněkud jiné představy. „Absťák se projevoval, prý se mnou doma nešlo vydržet,“ řekl Martin Vlček před startem první „erzety“ a jeho věta byla natolik úderná, že se objevila i ve znělce úvodních Videonovinek Petra Eliáše. Naštěstí to nebylo naposledy, kdy na sebe pilot Hyundai i20 R5 upoutal pozornost... „Konečně se začíná něco dít. Prodloužená zimní pauza nebrala konce, proto jsme hned využili první možnosti poměřit své síly s naší soutěžáckou špičkou, a to i přesto, že jsme vážili dlouhou cestu z Moravy. Pořadatelé si zaslouží poděkování za dobře připravený podnik na velice málem prostoru, protože dokázali využít všech možných kombinací a zpestření, které areál nabízí,“ liboval si „Vlčák“.
Všeobecné těšení na první kilometry trochu upozadilo novinky, se kterými Hyundai Kowax Racing do nové sezony vstoupil. Nejviditelnější změnou byl příchod mladé, perspektivní a na svůj věk i velice zkušené navigátorky Karolíny Jugasové (podle databáze eWRC-results.com má na kontě necelých sedm desítek startů), která obsadila sedačku po Martinově pravé ruce. „Všechno, co bude Karolína moct, spolu letos absolvujeme. Otazník visí nad Barumkou, kde působí v pořadatelském týmu,“ prozradil k domluvené spolupráci „Vlčák“. Nový byl také nepřehlédnutelný tmavý design vozu a pokud bychom šli do detailů, tak i železná konstrukce v Martinově zádech. „Vyndat ji půjdu chvíli před Barumkou,“ informoval pilot. Co se naopak nezměnilo, byla registrační značka soutěžního vozu, což potvrdilo, že se oprava karoserie havarované „í-dvacítky“ zdařila. Dvojice „Vlčák“ – Hyundai si tak po desíti měsících od Barumky mohla střihnout reparát.
…a ten probíhal nad očekávání! Dva čtvrté časy na úvodních dvou testech zajišťovaly nově složené posádce totožné umístění i v průběžném pořadí, a to před rychlíky typu Václav Pech či Martin Semerád. Tím však „Vlčákovo“ řádění neskončilo. Když cítil, že je v symbióze posádka, vůz i celý tým, dokázal v závěrečném testu přidat a posunout se na bronzovou pozici před Petra Kačírka. Členové Hyundai Kowax Racing teamu tak zahájili novou sezonu nečekanou „bednou“. „Musím říct, že jsem se na tuto premiéru těšila, jelikož jsem tušila, že bychom mohli bojovat o přední příčky. A tak se taky stalo, díky čemuž to bylo mé první pódiové umístění v absolutním pořadí. Byla to pro nás první menší zkouška, ovšem o to větší nás čeká na Rally Bohemia. Držte nám palce,“ řekla v cíli Karolína.
Velkou radost z výsledku měl i Martin, který opět potvrdil, že mu klouzavé tratě svědčí. Pak se v něm ale ozval pragmatik a všeobecné nadšení z výborných časů trochu krotil: „Bylo to skvělé svezení, ale nic to nemění na našem plánu zorganizovat před prvním podnikem „velkého mistráku“ opravdový test na lesních úsecích, protože Sosnová jako taková nenabízí identické podmínky, jako na rychlostních zkouškách.“
Doplňme, že bližší informace o týmu Kowax Hyundai Racing včetně jeho nejbližších soutěžáckých plánů můžete získat z pravidelně aktualizované stránky „Hyundai Czech Racing“ na facebooku.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.