Špičkové obsazení měl sobotní MOGUL Test Rally v Sosnové, jedna z prvních letošních motoristických akcí.
Sezona automobilových soutěží v rally obvykle začíná už v březnu některou ze známých soutěží, ale letošní sezona byla, a stále je, silně poznamenána opatřeními, které byly zavedeny v souvislosti s výskytem nového koronaviru. První příležitostí, kde se mohla česká rally špička opět vrátit za volanty svých soutěžních vozů, byl sobotní MOGUL Test Rally v Sosnové u České Lípy. Kvalitně obsazený závod byl vzhledem k probíhajícím opatřením celý situovaný do prostor zdejšího autodromu a proběhl jen za omezené účasti diváků, kteří byli dopředu registrováni. Pořadatelé připravili celkem tři rychlostní zkoušky okruhového charakteru, které obsahovaly jak rychlé, tak pomalé a technické pasáže. Trať soutěže byla hodně poznamenána deštěm, který zkrápěl trať autodromu během pátečního shakedownu, ale i v průběhu sobotního závodu. Volba pneumatik tedy měla velmi zásadní význam.
S nestálým povrchem a s úskalími okruhové trati si během MOGUL Test Rally poradila nejlépe posádka Petr Semerád – Filip Šindelář, startující se Škodou Fabia R5 evo. Talentovaný juniorský závodník Semerád za sebou dokázal nechat mnohem zkušenější soupeře, které tvořila téměř kompletní domácí rally špička. Petru Semerádovi k úspěchu kromě mladické dravosti jistě pomohla i dokonalá znalost místní tratě, když právě na Autodromu v Sosnové získával své první závodnické zkušenosti. Na druhém místě do cíle MOGUL Test Rally Sosnová po třiceti ostrých kilometrech dorazila posádka startující s vozem Volkswagen Polo GTi R5 tvořená dvojicí Vojtěch Štajf – František Rajnoha. Zkušený Štajf dokázal se staronovým spolujezdcem, že je dobře připravený na start nové sezony v rally, když za rychlým Semerádem zaostal jen o 2,8 vteřiny. Třetí příčku v Sosnové vybojovala nově vytvořená posádka Martin Vlček – Karolína Jugasová, kteří se svým Hyundai i20 R5 dojeli do cíle se ztrátou 11,1 vteřiny na nejrychlejší posádku.
MOGUL Test Rally Sosnová byla okořeněna také exhibiční účastí Martina Prokopa, který zde v pátek předvedl svůj dakarský speciál Ford F-150 Raptor a v sobotu v exhibiční jízdně také Ford Fiesta RS WRC. Úřadující rally šampion Jan Kopecký, který v Sosnové absolvoval první soutěž s novým spolujezdcem Janem Hlouškem, bohužel ve druhé rychlostní zkoušce poškodil pneumatiku a díky penalizaci po defektu do cíle dojel až jako šestnáctý.
Sobotní MOGUL Test Rally Sosnová dala první příležitost domácím soutěžním jezdcům k porovnání výkonnosti a byla dobrým testem před úvodní soutěží Autoklub mistrovství České republiky v rally, kterou bude červencová Rally Bohemia. Ta ve svém úvodu také zavítá na autodrom v Sosnové u České Lípy. Více informací najdete na www.autodrom.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.