Epidemie koronaviru doslova paralyzovala nejen český motoristický sport a motory závodních vozů na nějaký čas utichly. Nyní je celá společnost pravděpodobně z nejhoršího venku a vše se pomalu, ale jistě vrací do původního stavu. Nastal tak optimální čas představit si aktualizované kalendáře jednotlivých automobilových disciplín a konkrétních seriálů zastřešených Autoklubem České republiky.
Šampionát SONAX MČR v rally startuje červencovou Rally Bohemia, po které následuje KOWAX Rally ValMez v původním termínu Rally Fulnek. V termínu 8. – 9. srpna tak uvidíme soutěž MČR i RSS najednou. Druhým a posledním přesunutým závodem je Rallye Šumava Klatovy, která šampionát uzavře 6. - 7. listopadu i s 29. Historic Vltava Rally. V kalendáři historických automobilů nebudou nahrazeny zrušené podniky jinými závody. Kompletní změnou prošel kalendář závodů do vrchu, kromě Ústecké “21” jsou zrušeny také Prachatice. Seriál závodů na okruzích začne v rakouském Salzburgringu, z doposud neodjetých závodů byl přesunut maďarský Hungaroring na závěr sezóny. Zrušen byl také závod NASCAR v Mostě.
V letošním roce se u nás bohužel nedočkáme Mistroství Evropy v autokrosu. Zrušen byl jeden podnik národního mistrovství v Přerově a v Dobřanech pro divize Racer Buggy. Oproti tomu nové termíny mají v Humpolci, Nové Pace i v Přerově pro druhý závod. Pouze zbývající dobřanské klání divizí Race Buggy na svůj termín ještě čeká. Český rallycross letos nezavítá k polským sousedům, jinak je v kalendáři pouze změna termínu prvního sedlčanského závodu na 5. – 6. září. Slalomáři přišli o závody v Pačejově a Kdyni, místo toho se svezou na podzim v Přerově a ve Vsetíně. Původně červnový závod v Přerově bude nahrazen Zlínem, nové termíny mají Násedlovice a Karlín. Kromě zrušené Rajd Polskie Safari zůstává původní kalendář CROSS COUNTRY. Seriál v driftu startuje v červenci, nový termín má pouze závod v polských Kielcích. Kartingové Czech Kart Open vynechá závod ve Wackersdorfu, startovat bude 17. – 19. července v Chebu, druhým podnikem bude o prvním srpnovém víkendu Třinec, poté je již kalendář beze změny.
Kompletní přehled kalendářů najdete zde. Do letošní sezóny přeje Autoklub České republiky všem jezdcům hodně štěstí. Zároveň důrazně připomínáme skutečnost, že licencovaní jezdci se dle řádů mohou účastnit pouze závodů zapsaných v kalendáři Autoklubu České republiky. Start na závodě nezapsaném v kalendáři může vést k disciplinárnímu řízení, což může mít za následek až pozastavení sportovní činnosti držitele licence.
Jakub SchimmerPR a média – sportAutoklub ČRtel. +420 721 177 110
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.