Navzdory nepříznivé situaci způsobené pandemií nemoci COVID-19 přípravy 47. ročníku Rally Bohemia pokračují. Trasy letošního ročníku budou stejné jako v roce 2019. Závodit by se tedy mělo na osmnácti rychlostních zkouškách o celkové délce 157 km v okolí Českodubska, Liberecka, Železnobrodska a Turnovska. Soutěž již v tuto chvíli získala veškeré potřebné souhlasy od zúčastněných obcí a organizační tým věří, že se letošní ročník Rally Bohemia i přes komplikovaný začátek motoristické sezóny uskuteční.
Jelikož jak posádky, tak fanoušky nový koronavirus uvěznil na nějakou dobu do svých domovů, tak podobně jako organizátory ostatních soutěží napadlo i vedení Rally Bohemia v tuto chvíli závodit alespoň virtuálně.
Proto se ve spolupráci s Václavem Korálem a portálem http://rbr.onlineracing.cz/ uskuteční Virtuální Rally Bohemia 2020, a to v termínu 24.-30. dubna 2020. Závodit se bude na třech rychlostních zkouškách z prostředí Rally Bohemia, které byly vytvořeny českou herní komunitou. Jedná se o RZ Sosnová, Šumburk a Vinec, které se pojedou ve dvou průjezdech. Shakedown proběhne ve dnech 22.-23. dubna 2020 na okruhové trati autodromu v Sosnové.
Závodu se mohou zúčastnit všichni, a to jak z řad fanoušků, tak jezdců skutečné rally. Jedinou podmínkou je mít nainstalovanou počítačovou hru Richard Burns Rally společně s doplňky pro možnost hraní on-line. Absolutní vítěz získá vstupenku na tribunu autodromu v Sosnové na páteční program Rally Bohemia 2020.
Účastníci se mohou registrovat na adrese: (adresa závodu na webu http://rbr.onlineracing.cz/).
Další informace k závodu a pokyny ke správnému nastavení hry pro zájemce jsou dostupné na webu Rally Bohemia na adrese (adresa u nás s pokyny "spíš pro nováčky").
Věříme, že nucený závodní odpočinek brzy skončí a nabranou ztrátu piloti i fanoušci společně rychle doženou...
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?