Český závodník Jan Černý se do letošní sezóny automobilových rally vydá nově za volantem závodního speciálu Volkswagen Polo R5. Ten ponese kromě tradičních partnerů včetně značky MOGUL i společný branding BENZINA a ORLEN. Příbramský závodník do národního šampionátu automobilových soutěží vyrazí coby člen Mogul BENZINA Racing21 Teamu s cílem vylepšit loňské čtvrté místo v absolutním pořadí. První podnik v nových barvách absolvuje se svým tradičním navigátorem Petrem Černohorským začátkem dubna na Valašské rally.
„Naše akvizice na poli motorsportu postupně rozšiřujeme, čehož je nejlepším příkladem partnerství PKN ORLEN s týmem Alfa Romeo Racing ORLEN (ARRO) v královské Formuli 1. V letošním roce jsme společně s ORLEN Teamem podpořili českou posádku Martin Prokop a Viktor Chytka na dakarské rally. Pokračujeme také v podpoře českého soutěžního jezdce Jana Černého. K dosavadnímu hlavnímu partnerovi, značce MOGUL, přidáváme výraznější podporu Benziny ve spojení se značkou naší mateřské skupiny ORLEN. Jan Černý se tedy stal i členem ORLEN Teamu, který zastřešuje špičkové závodníky v motorsportu, jimž poskytuje podporu nadnárodní skupina ORLEN,“ uvedl Tomasz Wiatrak, předseda představenstva skupiny Unipetrol.
„Jsem vděčný všem partnerům za projevenou důvěru. V letošním roce nechceme nic podcenit a věřím, že Racing21 je pro mě správnou volbou. Jsem rád za důvěru majitele týmu Vojtěcha Štajfa, který mi předá řadu poznatků o řízení nového závodního speciálu. Volkswagen Polo R5 jsem poprvé otestoval loni v říjnu a hned jsem si ho zamiloval. S týmem jsme již absolvovali další testy a časy ukazují zlepšení oproti minulým ročníkům. Stejně jako v minulých letech používám i letos ve svých závodních autech motorový olej MOGUL 5W-50 EXTREME Sport a musím říct, že funguje naprosto perfektně. Věřím, že jsme připraveni nejlépe v historii a těším se na první závody,“ komentoval novinky Jan Černý, člen Mogul BENZINA Racing21 Teamu, dvojnásobný Mistr Evropy a trojnásobný národní šampion v rally.
„Na letošní sezónu se hodně těším. Po té loňské, která byla především ve znamení technického vývoje našeho vozu Polo GTI R5, jsem došel k rozhodnutí posunout svoji roli v týmu Racing21 více do manažerské roviny a spojit síly se špičkovým českým soutěžním jezdcem, jakým Honza Černý v současnosti v domácí rally bezpochyby je. Velmi jsem ocenil jeho aktivní přístup a profesionální spolupráci s celým naším týmem již během společných testů. Věřím, že v této kombinaci se naskýtá šance skutečně bojovat o nejvyšší příčky v domácích soutěžích,“ konstatoval majitel týmu Racing21 Vojtěch Štajf.
Příbramský závodník se v letošním roce kromě domácího šampionátu v rally zúčastní rovněž kompletního mistrovství Evropy v rallycrossu za volantem Škody Citigo S1600. „V rallycrossu jsem sice několik let nestartoval, ale díky skvělému týmu Pajr Motorsport a LMP Racing máme naplánováno velký počet testů a přípravných závodů. Věřím, že mi to pomůže i v rally, protože najedu daleko více kilometrů, než v minulosti,“ dodal Jan Černý.
Jan Černý, člen Mogul BENZINA Racing21 Teamu, začal svoji závodnickou kariéru už v útlém věku, úspěchy se pak dostavily s juniorskými primáty v letech 2010-2013 v podobě pěti titulů nejen v Česku, ale také v Evropě. Po triumfech v kategorii aut s pohonem předních kol Černý přesedlal do špičkového speciálu Škoda Fabia S2000, který postupem času vyměnil za modernější Fabii R5. S tou pak dosáhl největšího karierního úspěchu posledních let – druhého místa v absolutním pořadí Mistrovství ČR v rally. Nedílnou součástí posádky je rovněž zkušený spolujezdec Petr Černohorský, jenž bude Jana Černého navigovat i v roce 2020.
Spojení ORLENU a Benziny není náhodné. Největší česká síť čerpacích stanic patří i se svou mateřskou společností Unipetrol od roku 2005 do mezinárodní skupiny ORLEN. Uvedení společného loga ORLENU a Benziny na prestižních sportovních událostech je pokračováním aktuální reklamní kampaně, ve které ORLEN posiluje povědomí zákazníků, že tradiční česká značka BENZINA je součástí nadnárodní sítě, do které patří téměř tři tisíce čerpacích stanic v pěti zemích (Polsko, Německo, Česko, Slovensko a Litva).
Zdroj: PR
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.