39. KOWAX Valašská rally ValMez bude podruhé v řadě součástí slovenského šampionátu, IV. ročníkem bude pokračovat i unikátní spojení valašského organizačního týmu a pořadatelů Rallye Tatry - Tatransko-Valašský pohár 2020.
Slovenská rally scéna prošla přes zimu změnami. Nejen ve vedení Rally komise, ale i aktuální stav závodění u našich východních sousedů se promítl do letošního kalendáře, který může zajímat i řadu českých posádek. Jeho konečná podoba čítá o jeden závod méně než loni - tři slovenské, dvě české a jedna polská soutěž společně tvoří jedenáct soutěžních dní. Valašská rally byla do kalendáře zařazena až na poslední chvíli, kdy už bylo jasné, že se o prvním květnovém víkendu neuskuteční rally v Krtíši. Právě dubnový termín soutěže, nově zařazení Valašky do šampionátu CEZ a společný Tatransko-Valašský pohár sehrál v rozhodování hlavní roli.
„V podstatě už ne vlastním přičiněním, ale přece jen se to podařilo. Valaška zůstává součástí MSR, z čehož mám velkou radost. Tím bude pokračovat i čtvrtý ročník Tatransko-Valašského poháru, z jehož budoucností jsem to neviděl optimisticky. Ale zařazením naší soutěže do MSR jsme se opět dokázali dohodnout a v této naprosto soukromé iniciativě obou pořadatelských týmů budeme za podmínek podobných loňskému roku pokračovat,“ říká šéf organizačního týmu Valašské rally Jaromír Tomaštík.
Zařazením soutěže do MSR v rally historických automobilů se otevírá šance startovat na Valašce i pro české týmy historiků. „Pokud toho využijí, otevírají se jim zajímavé možnosti. Nejenže se budou moci svézt na Valašce za zajímavých finančních podmínek, ale pokud zároveň trochu zapřemýšlí, účastí na Valašce, v Tatrách, v Hustopečích či ve Fulneku (další partnerská soutěž VR) si mohou vyjet zajímavé body do Zóny Střední Evropa historických automobilů (CEZ HA), do MSR HA, Tatransko-Valašského poháru a to nemluvě o českém seriálu historiků,“ objasňuje Tomaštík.
Tatransko-Valašský pohár 2020 (dále TVP) se uskuteční už počtvrté. Historicky prvním vítězem se v roce 2017 stal královohradecký Lukáš Matěna, o rok později uspěl zlínský Petr Krajča a loni se už vítězem stal úřadující slovenský šampión Martin Koči (Škoda Fabia R5). Letos na organizaci a podmínkách nic nemění, do klasifikace poháru budou započítávány výsledky registrovaných účastníků v 39. ročníku KOWAX Valašské rally ValMez 2020 (3. – 5. dubna 2020) a v 47. ročníku Rallye Tatry (5. – 7. června 2020). Účast v TVP 2020 je pro zájemce bezplatná.
„Loni byla první cenou stoprocentní sleva startovného na obě soutěže TVP 2020, což prakticky zůstává neměnné. A podle našich informací košický jezdec a vítěz TVP 2019 Martin Koči této možnosti na Valašce využije,“ naznačuje Jaromír Tomaštík a pokračuje: „Rádi bychom společně přivítali i více zahraničních posádek (s licencí mimo CZ a SK), třeba z Polska. Ty zaplatí na Valašce startovné podle ZÚ, ale v Popradu budou moci startovat bez startovného.“
„Sme radi, že po roku budeme môcť opäť pod Tatranskými končiarmi privítať súťažiacich v TVP. České posádky sú srdečne vítané, tradícia nech napreduje a počet posádok v TVP stúpa,“ věří ředitel Rallye Tatry Stanislav Hanzeli.
Kromě vítězů se mohou těšit na zajímavé ceny i další nejúspěšnější posádky TVP 2020. Posádky na druhém až čtvrtém místě čekají kromě pohárů víkendové pobyty na zajímavých místech Vysokých Tater a Moravskoslezských Beskyd (vždy pro 4 osoby), na pátém a šestém místě získají poháry a autodoplňky.
Odkaz na Propozice Valašsko-Tatranského poháru 2020 a registrační formulář. Informačním kanálem 39. KOWAX Valašské rally ValMez 2020 a TVP 2020 jsou stránky www.valasskarally.cz a www.rallyetatry.sk, zájemci naleznou informace také na facebookových profilech obou soutěží - Valašská Rally ValMez a Rallye Tatry.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).