Česká posádka Filip Mareš – Jan Hloušek, kterou podporuje Autoklub České republiky, se poprvé společně postavila na start závodu seriálu mistrovství světa v rally. Úřadující juniorské mistry Evropy v této disciplíně rozhodně nečekal lehký úkol, Rally Sweden dlouhodobě patří mezi světové podniky a letošní ročník navíc měl doslova atypické podmínky. Ještě před startem závodu došlo kvůli absenci sněhu k výraznému zkrácení trati a v časovém harmonogramu nakonec zůstalo pouhých devět rychlostních zkoušek o celkové délce necelých 150 kilometrů.
Přestože závod se svou kilometráží podobal spíše podniku Mistrovství České republiky, naše posádka nehodlala ve své přípravě nic zanedbat a s týmem Kresta Racing testovala ve Švédsku již týden před soutěží. Cílem bylo hlavně dostatečně se sžít se švédskými podmínkami, které jsou opravdu specifické. Po testu následovaly seznamovací jízdy, ty byly kvůli zkrácené trase poměrně rychlou záležitostí, naopak shakedown se odehrával netradičně hned na dvou tratích. Zatímco na prvním úseku se česká posádka ještě rozkoukávala, druhý přinesl 17. čas absolutně a skalp loňského soka z ERC Gryazina nebo Brita Yatese. Čas ze čtvrtečního večera dával naděje na dobrý výsledek a nejen fanoušci netrpělivě očekávali první rychlostní zkoušky. Filip s Honzou se po prvních testech zařadili na dvaadvacáté místo absolutně a bylo jasné, že zkušenější soupeři pro ně budou tvrdým oříškem. Do konce první etapy sice semčický jezdec poskočil ještě o příčku výše, v cíli však nadšením neoplýval a celou posádku trápila ztráta na nejrychlejší. „Výhoda Seveřanů je tady znát, narodili se tady a jezdí odmala jak sněhu, tak na šotolině, jsou to jejich domácí podmínky. My bychom byli ve výhodě doma na asfaltu,“ řekl v cíli prvního dne navigátor Jan Hloušek.
Druhá etapa přinesla české posádce kýžené zrychlení a například v rychlostní zkoušce Finnskogen došlo druhý den ke zlepšení o více než 30 sekund! Pozitivní náladu podtrhl posun v celkovém pořadí do první dvacítky celkového pořadí. „Dnes už to bylo výrazně lepší, mám z toho o kus lepší pocit, ztráta na opravdu nejrychlejší se snížila a teď na poslední klasické rychlostní zkoušce to byla zhruba sekunda na kilometr, což je podstatně lepší než včera. Cítím to i na jízdě, mám z toho větší radost a myslím si, že víme, kam se ještě posouvat, ale už takhle je to pro nás slibné při prvním startu,“ okomentoval druhou etapu český jezdec.
Poslední den čekala posádky pouze jedna rychlostní zkouška. Filipovi s Honzou se podařilo udržet za zády dotírajícího Rusa Gryazina a udrželi tak pěkné dvacáté místo v absolutním pořadí. V kategorii WRC3 poprvé česká posádka nakoukla do TOP 5, a to v rámci poslední rychlostní zkoušky, celkově z toho bylo šesté místo a s tím osm bodů do tabulky seriálu. „Rally Švédsko hodnotím super, přestože byla zkrácená. Těch zkušeností, které jsme tady posbírali, je velká spousta, jsem z toho fakt nadšený. Kdykoliv budu mít další možnost startovat na mistrovství světa, tak za ni budu strašně rád a už teď se těším, až zkušenosti budeme moci zúročit příště,“ zhodnotil Filip Mareš svou premiéru v kolotoči WRC.
Video s hodnocením závodu: https://youtu.be/pu3q
Jakub SchimmerPR a média - motorsportAutoklub ČR
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?