V motoristické disciplíně rally je zimní přestávka velmi krátká a závodní sezóna tak vlastně nikdy nekončí. Posádku Filip Mareš a Jan Hloušek čeká další náročný rok, protože bude startovat na vybraných podnicích třech šampionátů. A tou největší výzvou bude mistrovství světa.
Mladoboleslavský jezdec nastupuje do třetí sezóny v nejsilnější kategorii R5 v týmu ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM, s vozem Škoda Fabia R5 Evo z dílen Romana Kresty. S podporou značky Michelin, Puma a jedinečným designem nové komunikační značky Autoklubu ČR – Czech Motorsport se zúčastní vybraných podniků mistrovství světa, mistrovství Evropy a také domácího šampionátu. „Je úžasné, že pro letošní sezónu dostáváme takovou šanci. Startovat na podnicích mistrovství světa bylo od mala mým velkým snem a jsem připraven se této výzvě postavit čelem. Děkuji všem partnerům za možnost je reprezentovat a slibuji, že na tratích doma i v zahraničí ze sebe vydám maximum. Už nyní se nemůžu dočkat startu nové sezóny," prozradil Filip Mareš.
Projekt ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM vstupuje do svého vrcholného roku a formát letošní sezóny byl připraven s ohledem na další vývoj posádky. „Osobně jsem velmi potěšen z průběhu a vývoje našeho společného projektu. Bavilo mě sledovat Filipův vstup mezi českou soutěžáckou elitu a výkony prvních dvou sezón předčily naše očekávání. Nyní je z posádky Mareš – Hloušek profesionální dvojice, o které, pevně věřím, ještě hodně uslyšíme," komentoval úspěšnou spolupráci prezident AČR – Jan Šťovíček a dodává: „Filip je jednou z tváří naší nové komunikační značky Czech Motorsport, která přiblíží pestré sportovní aktivity Autoklubu ještě širšímu spektru fanoušků."
„Jsem rád, že jsme se stali součástí tohoto ojedinělého projektu. Spojení skvělé posádky, dokonalého zázemí týmu Romana Kresty a partnerství Autoklubu, společnosti Škoda Auto a našeho dealerství vytvořilo skvěle fungující tým a doufám, že letošní i sezóna bude pro nás všechny úspěšná," doplnil majitel společnosti Autocentrála s.r.o. – Eduard Skaba.
A podobně to vidí také Key Account manager společnosti Michelin – Petr Cigánek: "Špičková posádka pod vedením skvěle fungujícího týmu Kresta Racing je kvalitním základem pro úspěchy na mezinárodní scéně rallysportu. V Michelinu jsme rádi, že můžeme být ve spolupráci s Autoklubem České republiky součástí této doposud velmi úspěšné mozaiky. V letošním roce čekají Filipa s Honzou velké výzvy a já jim tímto přeji hodně štěstí do zápolení s nejlepšími piloty světa."
Prvním letošním podnikem bude únorová Rally Sweden, jejíž pořadatelé se ale zatím potýkají s nepřízní počasí a nedostatkem sněhu. Evropskou sérii odstartují Azorské ostrovy a jasná už je také účast na domácí vrcholné Barum rally. „Zimní přestávka pro nás byla letos opravdu velmi krátká. Již nyní se ale těším na další spolupráci s Filipem a týmem Romana Kresty. Vypadá to, že naše sezóna bude letos velmi rozmanitá, tudíž očekávám velké množství nových zážitků a zkušeností," nechal se slyšet Jan Hloušek.
Ambice posádky jsou pro letošní sezónu celkem jednoznačné. Vzhledem k tomu, že v žádném šampionátu nepojede Filip Mareš kompletní počet podniků, bude hlavním cílem vždy co nejlepší umístění v jednotlivých závodech, sbírání dat a nových zkušeností. „Přestože přesný program ještě neznáme, věřím, že dostaneme možnost závodit v kategorii WRC3 o co nejlepší celkové umístnění. I když jsme si dobře vědomí toho, že bez předchozích zkušeností s tratěmi světových závodů na nás nečeká snadný úkol, jsme připravení bojovat," doplnil ještě Filip Mareš.
Posádka Mareš – Hloušek se tedy chystá na svoji další náročnou sezónu a díky nové spolupráci s televizí O2 TV Sport, která pravidelně informuje o dění ve WRC, můžete její průběh sledovat právě na tomto televizním kanálu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?