V motoristické disciplíně rally je zimní přestávka velmi krátká a závodní sezóna tak vlastně nikdy nekončí. Posádku Filip Mareš a Jan Hloušek čeká další náročný rok, protože bude startovat na vybraných podnicích třech šampionátů. A tou největší výzvou bude mistrovství světa.
Mladoboleslavský jezdec nastupuje do třetí sezóny v nejsilnější kategorii R5 v týmu ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM, s vozem Škoda Fabia R5 Evo z dílen Romana Kresty. S podporou značky Michelin, Puma a jedinečným designem nové komunikační značky Autoklubu ČR – Czech Motorsport se zúčastní vybraných podniků mistrovství světa, mistrovství Evropy a také domácího šampionátu. „Je úžasné, že pro letošní sezónu dostáváme takovou šanci. Startovat na podnicích mistrovství světa bylo od mala mým velkým snem a jsem připraven se této výzvě postavit čelem. Děkuji všem partnerům za možnost je reprezentovat a slibuji, že na tratích doma i v zahraničí ze sebe vydám maximum. Už nyní se nemůžu dočkat startu nové sezóny," prozradil Filip Mareš.
Projekt ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM vstupuje do svého vrcholného roku a formát letošní sezóny byl připraven s ohledem na další vývoj posádky. „Osobně jsem velmi potěšen z průběhu a vývoje našeho společného projektu. Bavilo mě sledovat Filipův vstup mezi českou soutěžáckou elitu a výkony prvních dvou sezón předčily naše očekávání. Nyní je z posádky Mareš – Hloušek profesionální dvojice, o které, pevně věřím, ještě hodně uslyšíme," komentoval úspěšnou spolupráci prezident AČR – Jan Šťovíček a dodává: „Filip je jednou z tváří naší nové komunikační značky Czech Motorsport, která přiblíží pestré sportovní aktivity Autoklubu ještě širšímu spektru fanoušků."
„Jsem rád, že jsme se stali součástí tohoto ojedinělého projektu. Spojení skvělé posádky, dokonalého zázemí týmu Romana Kresty a partnerství Autoklubu, společnosti Škoda Auto a našeho dealerství vytvořilo skvěle fungující tým a doufám, že letošní i sezóna bude pro nás všechny úspěšná," doplnil majitel společnosti Autocentrála s.r.o. – Eduard Skaba.
A podobně to vidí také Key Account manager společnosti Michelin – Petr Cigánek: "Špičková posádka pod vedením skvěle fungujícího týmu Kresta Racing je kvalitním základem pro úspěchy na mezinárodní scéně rallysportu. V Michelinu jsme rádi, že můžeme být ve spolupráci s Autoklubem České republiky součástí této doposud velmi úspěšné mozaiky. V letošním roce čekají Filipa s Honzou velké výzvy a já jim tímto přeji hodně štěstí do zápolení s nejlepšími piloty světa."
Prvním letošním podnikem bude únorová Rally Sweden, jejíž pořadatelé se ale zatím potýkají s nepřízní počasí a nedostatkem sněhu. Evropskou sérii odstartují Azorské ostrovy a jasná už je také účast na domácí vrcholné Barum rally. „Zimní přestávka pro nás byla letos opravdu velmi krátká. Již nyní se ale těším na další spolupráci s Filipem a týmem Romana Kresty. Vypadá to, že naše sezóna bude letos velmi rozmanitá, tudíž očekávám velké množství nových zážitků a zkušeností," nechal se slyšet Jan Hloušek.
Ambice posádky jsou pro letošní sezónu celkem jednoznačné. Vzhledem k tomu, že v žádném šampionátu nepojede Filip Mareš kompletní počet podniků, bude hlavním cílem vždy co nejlepší umístění v jednotlivých závodech, sbírání dat a nových zkušeností. „Přestože přesný program ještě neznáme, věřím, že dostaneme možnost závodit v kategorii WRC3 o co nejlepší celkové umístnění. I když jsme si dobře vědomí toho, že bez předchozích zkušeností s tratěmi světových závodů na nás nečeká snadný úkol, jsme připravení bojovat," doplnil ještě Filip Mareš.
Posádka Mareš – Hloušek se tedy chystá na svoji další náročnou sezónu a díky nové spolupráci s televizí O2 TV Sport, která pravidelně informuje o dění ve WRC, můžete její průběh sledovat právě na tomto televizním kanálu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?