Třetí adventní neděle byla časem studijním pro účastníky Spolujezdecké akademie. Již podruhé se sešli spolujezdci z různých šampionátů rozvíjet své schopnosti a dovednosti pro toto krásné řemeslo.
Na základě podnětů samotných posluchačů a účastníků byl tentokrát celý den rozdělen do několika samostatných studijních bloků. Autoklub ČR vyšel vstříc požadavkům a přáním a poskytl Spolujezdecké akademii celé jedno patro klubového domu se čtyřmi sály, ve kterých mohla probíhat výuka jednotlivých témat.
Den odstartoval tzv. Nultou hodinou, což byl nový prvek Akademie pro všechny začínající i pro ty, kteří ještě nikdy neměli možnost sedět na sedadle spolujezdce. Dozvěděli se první obecné informace o spolujezdeckém řemesle. Například jak vypadá a jak se chystá rozpis, co musí spolujezdec obsáhnout, s kým musí umět komunikovat a za co všechno nese zodpovědnost.
Po této Nulté hodině začal hlavní program v jednotlivých sálech, který zahrnoval čtyři různá témata – lidská výkonnost a omezení, řády a standardní propozice, jízdní výkaz a časové kontroly, analýza onboardů. U těchto témat se jednalo již o hlubší rozsah pozornosti spojený s nutností chtít studovat. Páté téma bylo společné, byla jím zdravověda a seznámení účastníků s řešením situace posádek při nehodě na rychlostní zkoušce.
„Druhý seminář byl skvělý z mnoha důvodů. Opět se sešli lidé, kteří projevují aktivní vůli se něčemu naučit. Důkazem bylo, že plánovaný konec semináře na pátou odpolední dodržen nebyl a rozcházeli jsem se před sedmou hodinou večer. Kdo nemohl zúčastnit se osobně, komunikoval aktivně přes sociální sítě, za což jim všem také děkuji. To, jak vnímají seminář sami účastníci, nechám na nich samotných, ale z jejich reakcí mám tak velikou radost, že to nelze popsat slovy. Je příjemné sledovat, jak se účastníci podporují, jak mezi sebou navázali kontakty a jak rychle se učí. Musím poděkovat svým kolegům, Veronice Havelkové, Romanu Švecovi, Petru Těšínskému a Rendovi Dohnalovi za jejich skvělé prezentace a za projevenou vůli pomáhat i v roce následujícím. Děkuji Autoklubu ČR, který nám opět poskytl prostory a materiály ke studiu,“ hodnotí celý den Jan Možný, organizátor seminářů.
Pro rok 2020 Spolujezdecká akademie připravuje další dva semináře a již nyní se pracuje na zpracování témat. Stále platí, že se mohou hlásit noví zájemci o účast na seminářích ve věku 17-30 let. I když Akademie má už přes 60 aktivních členů, vítá každého, kdo se chce rozvíjet a má vůli na sobě tvrdě pracovat. Stačí kontaktovat Jana Možného na níže uvedeném telefonickém čísle nebo e-mailu.
Spolujezdecká akademie za všechny své členy přeje příjemné prožití vánočních svátků a šťastný nový rok.
Jan Možný, Autoklub ČR
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.