Třetí adventní neděle byla časem studijním pro účastníky Spolujezdecké akademie. Již podruhé se sešli spolujezdci z různých šampionátů rozvíjet své schopnosti a dovednosti pro toto krásné řemeslo.
Na základě podnětů samotných posluchačů a účastníků byl tentokrát celý den rozdělen do několika samostatných studijních bloků. Autoklub ČR vyšel vstříc požadavkům a přáním a poskytl Spolujezdecké akademii celé jedno patro klubového domu se čtyřmi sály, ve kterých mohla probíhat výuka jednotlivých témat.
Den odstartoval tzv. Nultou hodinou, což byl nový prvek Akademie pro všechny začínající i pro ty, kteří ještě nikdy neměli možnost sedět na sedadle spolujezdce. Dozvěděli se první obecné informace o spolujezdeckém řemesle. Například jak vypadá a jak se chystá rozpis, co musí spolujezdec obsáhnout, s kým musí umět komunikovat a za co všechno nese zodpovědnost.
Po této Nulté hodině začal hlavní program v jednotlivých sálech, který zahrnoval čtyři různá témata – lidská výkonnost a omezení, řády a standardní propozice, jízdní výkaz a časové kontroly, analýza onboardů. U těchto témat se jednalo již o hlubší rozsah pozornosti spojený s nutností chtít studovat. Páté téma bylo společné, byla jím zdravověda a seznámení účastníků s řešením situace posádek při nehodě na rychlostní zkoušce.
„Druhý seminář byl skvělý z mnoha důvodů. Opět se sešli lidé, kteří projevují aktivní vůli se něčemu naučit. Důkazem bylo, že plánovaný konec semináře na pátou odpolední dodržen nebyl a rozcházeli jsem se před sedmou hodinou večer. Kdo nemohl zúčastnit se osobně, komunikoval aktivně přes sociální sítě, za což jim všem také děkuji. To, jak vnímají seminář sami účastníci, nechám na nich samotných, ale z jejich reakcí mám tak velikou radost, že to nelze popsat slovy. Je příjemné sledovat, jak se účastníci podporují, jak mezi sebou navázali kontakty a jak rychle se učí. Musím poděkovat svým kolegům, Veronice Havelkové, Romanu Švecovi, Petru Těšínskému a Rendovi Dohnalovi za jejich skvělé prezentace a za projevenou vůli pomáhat i v roce následujícím. Děkuji Autoklubu ČR, který nám opět poskytl prostory a materiály ke studiu,“ hodnotí celý den Jan Možný, organizátor seminářů.
Pro rok 2020 Spolujezdecká akademie připravuje další dva semináře a již nyní se pracuje na zpracování témat. Stále platí, že se mohou hlásit noví zájemci o účast na seminářích ve věku 17-30 let. I když Akademie má už přes 60 aktivních členů, vítá každého, kdo se chce rozvíjet a má vůli na sobě tvrdě pracovat. Stačí kontaktovat Jana Možného na níže uvedeném telefonickém čísle nebo e-mailu.
Spolujezdecká akademie za všechny své členy přeje příjemné prožití vánočních svátků a šťastný nový rok.
Jan Možný, Autoklub ČR
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.