Česká posádka Erik Cais – Jindřiška Žáková startovala po úspěšné sezoně v seriálu mistrovství Evropy v závěrečné soutěži francouzského šampionátu Rallye du Var. Poprvé usedli do nového soutěžního speciálu týmu Orsák Rallysport Ford Fiesta R5 Mk2.
I když dvacetiletý Erik Cais závodil se čtyřkolkou kategorie R5 teprve podruhé a na jihu Francie panovalo bláznivé počasí, posádka svoji premiéru zvládla a dojela hned za první desítkou.
Když tým Orsák Rallysport dorazil v úterý před startem na test do francouzských Alp, nestačil se divit. Ve výšce 1400 m nad mořem byla všude bílá pokrývka a testovací trať zůstala schována pod 30 cm sněhu. „Náš francouzský spolupracovník Stéphane, bývalý mechanik týmu Loeb Racing, nám naštěstí sehnal náhradní krátkou testovací trať ve výšce 700 metrů, kde bylo sucho,“ začíná své vyprávění z Rallye du Var Erik Cais. „Samotný závod začal tiskovou konferencí, což pro mě byla nová zkušenost. Stál jsem na jednom pódiu s Loebem a Rosselem (letošní mistr Francie) a zpovídal nás dvojnásobný francouzský šampion Yoann Bonato. Super zábava!“
„Počasí bylo deštivé, cesty se brzy změnily v potoky a na mnoha místech stála voda. Pro mě osobně tyto kondice nejsou až takový problém. Dobře je znám z dob závodění v downhillu, při kterém jsem hodně času trávil tréninkem ve Francii. Francouzi déšť moc neřeší, proto se na kole jelo za každého počasí. Jedna ze vzpomínek se váže k Morzinu, kde jsem byl na měsíčním kempu. Tři dny brutálně pršelo a my jsme už neměli žádné suché oblečení. Volal jsem domů, co mám dělat, a táta se zeptal: Jezdí Bruny, Minár a Vergie (všichni mistři světa v downhillu)? Odpověděl jsem, že jezdí. V tom případě jezdi taky. Nebo sedni na první letadlo a můžeš jít do školy. Tady neprší. Když si na to vzpomenu, jsem rád za luxus vyhřátého auta. Tam je sucho, ať se kolem děje cokoliv. A já závodím.“
„Rally musela být zkrácena kvůli neprůjezdnosti některých rychlostních zkoušek, odjelo se jen 7 RZ. Erik hned při své premiéře s Fordem Fiesta R5 Mk2 dojel 11. absolutně,“ navazuje na Caisova slova Jaroslav Orsák. „To je opravdu super výsledek, když uvážíte, že před startem odjel s autem jen 60 km, a to na suchu. Voda pro Erika nebyla takovým problémem. Velkým problémem byla jeho nemoc. Už od pondělka byl hodně nachlazený a po odjetí seznamovacích jízd na tom byl opravdu špatně. S mechaniky jsme se na to už nemohli dívat, jak se cpe prášky. Začali jsme ho léčit sami po našem – slivovicí s medem. Chvíli protestoval, ale evidentně mu to pomohlo a mohl odstartovat. Za těchto okolností je výsledek prostě parádní.“
"Po příletu z Francie do Vídně jsme viděli, že je zase zle a první cesta vedla na pohotovost. Erik teď odpočívá a užívá antibiotika. Proto nebudeme bohužel startovat na Mikuláši. Je to škoda, chtěli jsme se za volantem střídat a bavit fanoušky smyky a kolečky. Tady nešlo o výsledek, ale pobavení se na závěr sezóny. Tak snad příště…“
Poděkování za start na francouzské Rally de Var patří především YACCO France, YACCO CZ a týmu Orsák Rallysport.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.