Česká posádka Erik Cais – Jindřiška Žáková startovala po úspěšné sezoně v seriálu mistrovství Evropy v závěrečné soutěži francouzského šampionátu Rallye du Var. Poprvé usedli do nového soutěžního speciálu týmu Orsák Rallysport Ford Fiesta R5 Mk2.
I když dvacetiletý Erik Cais závodil se čtyřkolkou kategorie R5 teprve podruhé a na jihu Francie panovalo bláznivé počasí, posádka svoji premiéru zvládla a dojela hned za první desítkou.
Když tým Orsák Rallysport dorazil v úterý před startem na test do francouzských Alp, nestačil se divit. Ve výšce 1400 m nad mořem byla všude bílá pokrývka a testovací trať zůstala schována pod 30 cm sněhu. „Náš francouzský spolupracovník Stéphane, bývalý mechanik týmu Loeb Racing, nám naštěstí sehnal náhradní krátkou testovací trať ve výšce 700 metrů, kde bylo sucho,“ začíná své vyprávění z Rallye du Var Erik Cais. „Samotný závod začal tiskovou konferencí, což pro mě byla nová zkušenost. Stál jsem na jednom pódiu s Loebem a Rosselem (letošní mistr Francie) a zpovídal nás dvojnásobný francouzský šampion Yoann Bonato. Super zábava!“
„Počasí bylo deštivé, cesty se brzy změnily v potoky a na mnoha místech stála voda. Pro mě osobně tyto kondice nejsou až takový problém. Dobře je znám z dob závodění v downhillu, při kterém jsem hodně času trávil tréninkem ve Francii. Francouzi déšť moc neřeší, proto se na kole jelo za každého počasí. Jedna ze vzpomínek se váže k Morzinu, kde jsem byl na měsíčním kempu. Tři dny brutálně pršelo a my jsme už neměli žádné suché oblečení. Volal jsem domů, co mám dělat, a táta se zeptal: Jezdí Bruny, Minár a Vergie (všichni mistři světa v downhillu)? Odpověděl jsem, že jezdí. V tom případě jezdi taky. Nebo sedni na první letadlo a můžeš jít do školy. Tady neprší. Když si na to vzpomenu, jsem rád za luxus vyhřátého auta. Tam je sucho, ať se kolem děje cokoliv. A já závodím.“
„Rally musela být zkrácena kvůli neprůjezdnosti některých rychlostních zkoušek, odjelo se jen 7 RZ. Erik hned při své premiéře s Fordem Fiesta R5 Mk2 dojel 11. absolutně,“ navazuje na Caisova slova Jaroslav Orsák. „To je opravdu super výsledek, když uvážíte, že před startem odjel s autem jen 60 km, a to na suchu. Voda pro Erika nebyla takovým problémem. Velkým problémem byla jeho nemoc. Už od pondělka byl hodně nachlazený a po odjetí seznamovacích jízd na tom byl opravdu špatně. S mechaniky jsme se na to už nemohli dívat, jak se cpe prášky. Začali jsme ho léčit sami po našem – slivovicí s medem. Chvíli protestoval, ale evidentně mu to pomohlo a mohl odstartovat. Za těchto okolností je výsledek prostě parádní.“
"Po příletu z Francie do Vídně jsme viděli, že je zase zle a první cesta vedla na pohotovost. Erik teď odpočívá a užívá antibiotika. Proto nebudeme bohužel startovat na Mikuláši. Je to škoda, chtěli jsme se za volantem střídat a bavit fanoušky smyky a kolečky. Tady nešlo o výsledek, ale pobavení se na závěr sezóny. Tak snad příště…“
Poděkování za start na francouzské Rally de Var patří především YACCO France, YACCO CZ a týmu Orsák Rallysport.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?