Česká posádka Erik Cais – Jindřiška Žáková startovala po úspěšné sezoně v seriálu mistrovství Evropy v závěrečné soutěži francouzského šampionátu Rallye du Var. Poprvé usedli do nového soutěžního speciálu týmu Orsák Rallysport Ford Fiesta R5 Mk2.
I když dvacetiletý Erik Cais závodil se čtyřkolkou kategorie R5 teprve podruhé a na jihu Francie panovalo bláznivé počasí, posádka svoji premiéru zvládla a dojela hned za první desítkou.
Když tým Orsák Rallysport dorazil v úterý před startem na test do francouzských Alp, nestačil se divit. Ve výšce 1400 m nad mořem byla všude bílá pokrývka a testovací trať zůstala schována pod 30 cm sněhu. „Náš francouzský spolupracovník Stéphane, bývalý mechanik týmu Loeb Racing, nám naštěstí sehnal náhradní krátkou testovací trať ve výšce 700 metrů, kde bylo sucho,“ začíná své vyprávění z Rallye du Var Erik Cais. „Samotný závod začal tiskovou konferencí, což pro mě byla nová zkušenost. Stál jsem na jednom pódiu s Loebem a Rosselem (letošní mistr Francie) a zpovídal nás dvojnásobný francouzský šampion Yoann Bonato. Super zábava!“
„Počasí bylo deštivé, cesty se brzy změnily v potoky a na mnoha místech stála voda. Pro mě osobně tyto kondice nejsou až takový problém. Dobře je znám z dob závodění v downhillu, při kterém jsem hodně času trávil tréninkem ve Francii. Francouzi déšť moc neřeší, proto se na kole jelo za každého počasí. Jedna ze vzpomínek se váže k Morzinu, kde jsem byl na měsíčním kempu. Tři dny brutálně pršelo a my jsme už neměli žádné suché oblečení. Volal jsem domů, co mám dělat, a táta se zeptal: Jezdí Bruny, Minár a Vergie (všichni mistři světa v downhillu)? Odpověděl jsem, že jezdí. V tom případě jezdi taky. Nebo sedni na první letadlo a můžeš jít do školy. Tady neprší. Když si na to vzpomenu, jsem rád za luxus vyhřátého auta. Tam je sucho, ať se kolem děje cokoliv. A já závodím.“
„Rally musela být zkrácena kvůli neprůjezdnosti některých rychlostních zkoušek, odjelo se jen 7 RZ. Erik hned při své premiéře s Fordem Fiesta R5 Mk2 dojel 11. absolutně,“ navazuje na Caisova slova Jaroslav Orsák. „To je opravdu super výsledek, když uvážíte, že před startem odjel s autem jen 60 km, a to na suchu. Voda pro Erika nebyla takovým problémem. Velkým problémem byla jeho nemoc. Už od pondělka byl hodně nachlazený a po odjetí seznamovacích jízd na tom byl opravdu špatně. S mechaniky jsme se na to už nemohli dívat, jak se cpe prášky. Začali jsme ho léčit sami po našem – slivovicí s medem. Chvíli protestoval, ale evidentně mu to pomohlo a mohl odstartovat. Za těchto okolností je výsledek prostě parádní.“
"Po příletu z Francie do Vídně jsme viděli, že je zase zle a první cesta vedla na pohotovost. Erik teď odpočívá a užívá antibiotika. Proto nebudeme bohužel startovat na Mikuláši. Je to škoda, chtěli jsme se za volantem střídat a bavit fanoušky smyky a kolečky. Tady nešlo o výsledek, ale pobavení se na závěr sezóny. Tak snad příště…“
Poděkování za start na francouzské Rally de Var patří především YACCO France, YACCO CZ a týmu Orsák Rallysport.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!