Česká posádka Erik Cais – Jindřiška Žáková startovala po úspěšné sezoně v seriálu mistrovství Evropy v závěrečné soutěži francouzského šampionátu Rallye du Var. Poprvé usedli do nového soutěžního speciálu týmu Orsák Rallysport Ford Fiesta R5 Mk2.
I když dvacetiletý Erik Cais závodil se čtyřkolkou kategorie R5 teprve podruhé a na jihu Francie panovalo bláznivé počasí, posádka svoji premiéru zvládla a dojela hned za první desítkou.
Když tým Orsák Rallysport dorazil v úterý před startem na test do francouzských Alp, nestačil se divit. Ve výšce 1400 m nad mořem byla všude bílá pokrývka a testovací trať zůstala schována pod 30 cm sněhu. „Náš francouzský spolupracovník Stéphane, bývalý mechanik týmu Loeb Racing, nám naštěstí sehnal náhradní krátkou testovací trať ve výšce 700 metrů, kde bylo sucho,“ začíná své vyprávění z Rallye du Var Erik Cais. „Samotný závod začal tiskovou konferencí, což pro mě byla nová zkušenost. Stál jsem na jednom pódiu s Loebem a Rosselem (letošní mistr Francie) a zpovídal nás dvojnásobný francouzský šampion Yoann Bonato. Super zábava!“
„Počasí bylo deštivé, cesty se brzy změnily v potoky a na mnoha místech stála voda. Pro mě osobně tyto kondice nejsou až takový problém. Dobře je znám z dob závodění v downhillu, při kterém jsem hodně času trávil tréninkem ve Francii. Francouzi déšť moc neřeší, proto se na kole jelo za každého počasí. Jedna ze vzpomínek se váže k Morzinu, kde jsem byl na měsíčním kempu. Tři dny brutálně pršelo a my jsme už neměli žádné suché oblečení. Volal jsem domů, co mám dělat, a táta se zeptal: Jezdí Bruny, Minár a Vergie (všichni mistři světa v downhillu)? Odpověděl jsem, že jezdí. V tom případě jezdi taky. Nebo sedni na první letadlo a můžeš jít do školy. Tady neprší. Když si na to vzpomenu, jsem rád za luxus vyhřátého auta. Tam je sucho, ať se kolem děje cokoliv. A já závodím.“
„Rally musela být zkrácena kvůli neprůjezdnosti některých rychlostních zkoušek, odjelo se jen 7 RZ. Erik hned při své premiéře s Fordem Fiesta R5 Mk2 dojel 11. absolutně,“ navazuje na Caisova slova Jaroslav Orsák. „To je opravdu super výsledek, když uvážíte, že před startem odjel s autem jen 60 km, a to na suchu. Voda pro Erika nebyla takovým problémem. Velkým problémem byla jeho nemoc. Už od pondělka byl hodně nachlazený a po odjetí seznamovacích jízd na tom byl opravdu špatně. S mechaniky jsme se na to už nemohli dívat, jak se cpe prášky. Začali jsme ho léčit sami po našem – slivovicí s medem. Chvíli protestoval, ale evidentně mu to pomohlo a mohl odstartovat. Za těchto okolností je výsledek prostě parádní.“
"Po příletu z Francie do Vídně jsme viděli, že je zase zle a první cesta vedla na pohotovost. Erik teď odpočívá a užívá antibiotika. Proto nebudeme bohužel startovat na Mikuláši. Je to škoda, chtěli jsme se za volantem střídat a bavit fanoušky smyky a kolečky. Tady nešlo o výsledek, ale pobavení se na závěr sezóny. Tak snad příště…“
Poděkování za start na francouzské Rally de Var patří především YACCO France, YACCO CZ a týmu Orsák Rallysport.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.