Je to necelý měsíc zpátky, co se Adam Březík stal mistrem Rallysprint série 2019. A jako odměnu za skvělý výkon po celou sezonu dostal mladý jezdec možnost zazávodit si s Škodou Fabií R5. Ostrý start se uskuteční v sobotu 30. listopadu, při Mikuláš Rally ve Slušovicích. Adam zde pojede pod hlavičkou Samohýl Škoda Teamu s vozem svého otce Martina Březíka.
„Na začátku sezóny jsme s taťkou uzavřeli sázku, že když uděláme titul v RSS, tak můžu jet Mikuláš rally v jeho Fabii R5. Ale sednout do takového vozu jen tak nejde, proto jsme se rozhodli startovat na IX. Traiva rally cup v Kopřivnici. Soutěž jsme pojali jako test, který dopadl na výbornou. Otestoval jsem auto, jak jsem potřeboval, zkusil si i změnu nastavení a částečně pochopil co Fabie dokáže. Za tuhle příležitost patří velké poděkování taťkovi. Další poděkování patří společnosti Samohýl motor a.s. a Mol Česká republika a samozřejmě klukům z dílen Vančík motorsport za bezchybně nachystanou Fabii,“ prozradil zrození této příležitosti Adam Březík. Devátý díl Traiva rallycupu se odjel v sobotu 16. listopadu a na startu se sešlo devět vozu specifikace R5. Adam Březík, i když usedl do Škody Fabie R5 poprvé a závod pojal jako seznámení se s vozem, dokázal všechny konkurenty porazit a závod vyhrál. Za sebou nechal zkušené borce jako Romana Odložilíka, Jana Černého, Silvestra Mikuláštíka nebo svého otce Martina Březíka. „Závodění bylo hlavně o poznávání auta, časy jsem sledoval jen zběžně abych viděl, jestli jedu rychle nebo dělám něco špatně. Jelo se v klasickém duchu Traiva rally cupu, dva měřené úseky, každý třikrát, takže jsme měli každou „sekci“ určité srovnání. Soutěž se pro mě obešla bez problémů nebo krizových situací, a nakonec byla okořeněna výhrou, což mě hodně překvapilo. Dokázal jsem za sebou udržet Honzu Černého s Romanem Odložilíkem, oba jsou to zkušení závodníci, kteří mají s vozem kategorie R5 spoustu odjetého, o to víc mě těší, že jsem je porazil,“ uvedl nadšeně Březík, který si na své konto připsal premiérové absolutní vítězství v závodě.
Seznámení s autem dopadlo na výbornou a všichni již netrpělivě vyhlíží start první rychlostní zkoušky na Mikuláš rally ve Slušovicích. Vedle Adama Březíka do „erpětky“ usedne jeho pravidelný spolujezdec Zdeněk Bělák jun. a kluci se již teď velmi těší. „Kdybych tvrdil, že si nedávám žádné cíle, co se umístění týče, tak bych lhal. Ale musíme zůstat nohama na zemi, přece to bude teprve náš druhý start s R5, proto si to nechám pro sebe. Každopádně bychom chtěli jet co nejlépe, jak jen to bude možné, ale prioritou je dovézt auto celé až do cíle a nijak mu neublížit,“ řekl Adam Březík. Zároveň Adam zve všechny fanoušky v sobotu 30. listopadu do Slušovic, kde se bude jistě konat veliká show. Posádka Březík – Bělák k tomu jistě napomůže ať už jen tím, že mladý mistr Rallysprint série usedne za volant silné čtyřkolky, nebo svou dravou jízdou všeobecně.
A co na první kilometry svého syna s vozem kategorie R5 říká hrdý otec Martin Březík? „Jelikož v Kopřivnici Adam startoval vůbec poprvé za volantem Škody Fabie R5, tak podal velmi dobrý výkon. To, že porazil mnohem zkušenější jezdce svědčí jen o jeho talentu a potencionálu do budoucnosti. Nejdůležitější ale je, že moje auto zůstalo bez jediného šrámu (smích).“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.