Na závěrečném podniku FIA ERC v Maďarsku startovala také posádka ACCR Czech Rally Teamu ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek. Tentokrát se Filip Mareš představil s novou evolucí vozu Škoda Fabia R5 a i když do cíle nakonec nedojel, znovu ukázal svoji rychlost.
Na Rally Hungary se rozhodovalo o letošním titulu mistra Evropy a na konečné pódiové umístění měl šanci i Filip Mareš, který se poprvé chystal využít potenciál nové Fabie. Rychlostní zkoušky závěrečného podniku ERC byly po deštích značně uklouzané, v každé zatáčce byla spousta vytahaného bláta a posádky doslova bojovali o udržení se na trati.
Mareš s Hlouškem začínali v první pětce a v úvodní etapě se drželi za dvěma největšími aspiranty na titul – Ingramem a Lukyanukem. Nakonec ale přenocovali na čtvrté pozici. „Z pódiového umístění v první etapě nás odsunul až defekt v poslední erzetě. Asi pět kilometrů před cílem jsem udělal chybu, v jednom kluzkém místě jsem byl širší na brzdách a trefil něco skrytého v krajnici. To mělo za následek defekt přední pneumatiky. Ale i tak jsme věřili, že druhý den o pozici mezi nejrychlejšími třemi ještě zabojujeme. Těšili jsme se na mokré podmínky, v autě jsme se cítili skvěle," dodal k prvnímu dni Filip Mareš, který v Maďarsku startoval v rámci odměny získané od promotéra ERC za letošní evropský juniorský titul.
Do závěrečné etapy vyrazila posádka s velkým odhodláním, ale ještě před prvním testem se projevil problém s posilovačem řízení. Oprava na místě nebyla možná a to znamenalo stopku v dobře rozjeté soutěži. "Odstoupení hned na začátku druhé etapy mě hodně mrzí. Krátce před první rychlostní zkouškou druhého dne jsme přišli o posilovač řízení. Oprava na místě bohužel nebyla možná. Tým proto rozhodl, že za daných okolností v soutěži pokračovat nebudeme," komentoval své odstoupení Filip Mareš.
Dramatický boj o titul mezi tím sváděl Ingram s Lukyanukem, v závěrečné zkoušce přijeli oba na defektu a v konečném součtu nakonec zvítězil Chris Ingram. Brit vybojoval titul poté, co ho v souboji o ten juniorský porazil právě Filip Mareš, pro kterého je navíc čtvrté místo v konečném hodnocení FIA ERC, s pouhými pěti starty, velmi dobrou vizitkou. "Vyhlášení v Budapešti mělo úžasnou atmosféru. Ještě jednou děkuji celému týmu, fanouškům a všem našim sponzorům, bez kterých bych na titul nikdy nedosáhl. Speciální poděkování pak patří mému spolujezdci Honzovi Hlouškovi a Autoklubu ČR."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.