Na závěrečném podniku FIA ERC v Maďarsku startovala také posádka ACCR Czech Rally Teamu ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek. Tentokrát se Filip Mareš představil s novou evolucí vozu Škoda Fabia R5 a i když do cíle nakonec nedojel, znovu ukázal svoji rychlost.
Na Rally Hungary se rozhodovalo o letošním titulu mistra Evropy a na konečné pódiové umístění měl šanci i Filip Mareš, který se poprvé chystal využít potenciál nové Fabie. Rychlostní zkoušky závěrečného podniku ERC byly po deštích značně uklouzané, v každé zatáčce byla spousta vytahaného bláta a posádky doslova bojovali o udržení se na trati.
Mareš s Hlouškem začínali v první pětce a v úvodní etapě se drželi za dvěma největšími aspiranty na titul – Ingramem a Lukyanukem. Nakonec ale přenocovali na čtvrté pozici. „Z pódiového umístění v první etapě nás odsunul až defekt v poslední erzetě. Asi pět kilometrů před cílem jsem udělal chybu, v jednom kluzkém místě jsem byl širší na brzdách a trefil něco skrytého v krajnici. To mělo za následek defekt přední pneumatiky. Ale i tak jsme věřili, že druhý den o pozici mezi nejrychlejšími třemi ještě zabojujeme. Těšili jsme se na mokré podmínky, v autě jsme se cítili skvěle," dodal k prvnímu dni Filip Mareš, který v Maďarsku startoval v rámci odměny získané od promotéra ERC za letošní evropský juniorský titul.
Do závěrečné etapy vyrazila posádka s velkým odhodláním, ale ještě před prvním testem se projevil problém s posilovačem řízení. Oprava na místě nebyla možná a to znamenalo stopku v dobře rozjeté soutěži. "Odstoupení hned na začátku druhé etapy mě hodně mrzí. Krátce před první rychlostní zkouškou druhého dne jsme přišli o posilovač řízení. Oprava na místě bohužel nebyla možná. Tým proto rozhodl, že za daných okolností v soutěži pokračovat nebudeme," komentoval své odstoupení Filip Mareš.
Dramatický boj o titul mezi tím sváděl Ingram s Lukyanukem, v závěrečné zkoušce přijeli oba na defektu a v konečném součtu nakonec zvítězil Chris Ingram. Brit vybojoval titul poté, co ho v souboji o ten juniorský porazil právě Filip Mareš, pro kterého je navíc čtvrté místo v konečném hodnocení FIA ERC, s pouhými pěti starty, velmi dobrou vizitkou. "Vyhlášení v Budapešti mělo úžasnou atmosféru. Ještě jednou děkuji celému týmu, fanouškům a všem našim sponzorům, bez kterých bych na titul nikdy nedosáhl. Speciální poděkování pak patří mému spolujezdci Honzovi Hlouškovi a Autoklubu ČR."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?