Na závěrečném podniku FIA ERC v Maďarsku startovala také posádka ACCR Czech Rally Teamu ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek. Tentokrát se Filip Mareš představil s novou evolucí vozu Škoda Fabia R5 a i když do cíle nakonec nedojel, znovu ukázal svoji rychlost.
Na Rally Hungary se rozhodovalo o letošním titulu mistra Evropy a na konečné pódiové umístění měl šanci i Filip Mareš, který se poprvé chystal využít potenciál nové Fabie. Rychlostní zkoušky závěrečného podniku ERC byly po deštích značně uklouzané, v každé zatáčce byla spousta vytahaného bláta a posádky doslova bojovali o udržení se na trati.
Mareš s Hlouškem začínali v první pětce a v úvodní etapě se drželi za dvěma největšími aspiranty na titul – Ingramem a Lukyanukem. Nakonec ale přenocovali na čtvrté pozici. „Z pódiového umístění v první etapě nás odsunul až defekt v poslední erzetě. Asi pět kilometrů před cílem jsem udělal chybu, v jednom kluzkém místě jsem byl širší na brzdách a trefil něco skrytého v krajnici. To mělo za následek defekt přední pneumatiky. Ale i tak jsme věřili, že druhý den o pozici mezi nejrychlejšími třemi ještě zabojujeme. Těšili jsme se na mokré podmínky, v autě jsme se cítili skvěle," dodal k prvnímu dni Filip Mareš, který v Maďarsku startoval v rámci odměny získané od promotéra ERC za letošní evropský juniorský titul.
Do závěrečné etapy vyrazila posádka s velkým odhodláním, ale ještě před prvním testem se projevil problém s posilovačem řízení. Oprava na místě nebyla možná a to znamenalo stopku v dobře rozjeté soutěži. "Odstoupení hned na začátku druhé etapy mě hodně mrzí. Krátce před první rychlostní zkouškou druhého dne jsme přišli o posilovač řízení. Oprava na místě bohužel nebyla možná. Tým proto rozhodl, že za daných okolností v soutěži pokračovat nebudeme," komentoval své odstoupení Filip Mareš.
Dramatický boj o titul mezi tím sváděl Ingram s Lukyanukem, v závěrečné zkoušce přijeli oba na defektu a v konečném součtu nakonec zvítězil Chris Ingram. Brit vybojoval titul poté, co ho v souboji o ten juniorský porazil právě Filip Mareš, pro kterého je navíc čtvrté místo v konečném hodnocení FIA ERC, s pouhými pěti starty, velmi dobrou vizitkou. "Vyhlášení v Budapešti mělo úžasnou atmosféru. Ještě jednou děkuji celému týmu, fanouškům a všem našim sponzorům, bez kterých bych na titul nikdy nedosáhl. Speciální poděkování pak patří mému spolujezdci Honzovi Hlouškovi a Autoklubu ČR."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.