Pavel Dresler končí jako navigátor Jana Kopeckého. Pro Rally Wales GB jej na sedačce spolujezdce nahradí Honza Hloušek. Druhá posádka ve složení Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen si v případě vítězství může zajistit titul v kategorii WRC2 Pro.
Pro úřadujícího mistra světa v kategorii WRC 2 a mistra České republiky Jana Kopeckého bude nadcházející Britská rallye ve Walesu velmi speciálním podnikem. V britském kole mistrovství světa totiž pojede vůbec poprvé a současně jeho dlouholetého navigátora Pavla Dreslera nahradí Jan Hloušek.
„Chtěl bych Pavlovi poděkovat za jeho profesionalitu a spolupráci v uplynulých osmi letech. Byl velmi důležitou součástí úspěchů, jako byl zisk titulu mistrů Evropy v roce 2013, mistrů asijsko-pacifického poháru v roce 2014 a samozřejmě i vrchol v podobě zisku titulu mistrů světa v kategorii WRC 2 v loňské sezóně,“ řekl Jan Kopecký. Zároveň k tomu dodává: „Jsem moc rád, že budu moci v Britské rallye ve Walesu využít služby Jana Hlouška. Spolu s Filipem Marešem už získal mnoho mezinárodních zkušeností a odvedl vynikající práci, když svého jezdce navigoval až k zisku titulu juniorského mistra Evropy.“
Misi Jana Kopeckého ve Walesu popsal šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Vítězstvím ve své kategorii v Německu a umístěním na druhém místě v Portugalsku, Itálii a Turecku přinesl Jan mnoho cenných bodů pro značku ŠKODA do hodnocení výrobců v kategorii WRC 2 Pro v rámci mistrovství světa. Věříme v jeho spolehlivost a jsme přesvědčeni, že je schopen svojí účastí ve Walesu zajistit pro svůj tým další body.“
Vítězstvím ve své kategorii na Britské rallye ve Walesu (3. 10. – 6. 10. 2019) si může tovární posádka ŠKODA s vozem ŠKODA FABIA R5 evo ve složení Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen (FIN/FIN) s předstihem zajistit titul v kategorii WRC 2 Pro v mistrovství světa FIA World Rally Championship 2019. Ve Walesu pojede ve své kariéře poprvé jejich týmový kolega Jan Kopecký (CZ), jehož cílem je zisk cenných bodů pro ŠKODA Motorsport do hodnocení výrobců. Navigovat jej bude Jan Hloušek (CZ), který nahradí jeho dlouholetého spolujezdce Pavla Dreslera.
Kalle Rovanperä se spolujezdcem Jonnem Halttunenem, kteří pojedou s vozem ŠKODA FABIA R5 evo, budou na nadcházející Britské rallye ve Walesu chtít získat body znamenající zisk jezdeckého titulu v kategorii WRC 2 Pro. Aktuálně vedoucí posádka ve své kategorii v letošní sezoně vybojovala čtyři vítězství, dvakrát skončila druhá a jednu soutěž dokončila na třetím místě.
Do celkového hodnocení mistrovství světa se ale počítá pouze osm nejlepších výsledků sezóny z celkem čtrnácti vypsaných soutěží. To znamená, že když finská posádka zopakuje ve Walesu své loňské vítězství, může si s předstihem zajistit jezdecký titul ve své kategorii.
„Nemám příliš v hlavě kýžený zisk bodů. Po nehodách v Německu a Turecku, kde jsem nakonec dojel třetí ve své kategorii, bych si hlavně přál, aby se ve Walesu jelo bez potíží. Stejně tak, jako jsem tu jel loni, kdy sem tu vyhrál,“ řekl Rovanperä. „Cítím se silný, moje ŠKODA FABIA R5 evo funguje skvěle a já mám hezké a hladké šotolinové trati ve velšských lesích moc rád.“
Britská rallye ve Walesu startuje ve čtvrtek (3. října) v 19:08 pouze 3,58 kilometru dlouhou showstage na známé závodní trati Oulton Park. V pátek (4. října) posádky absolvují devět rychlostních zkoušek s celkovou délkou 118,25 kilometru. Nejnáročnějším a nejdelším dnem soutěže bude sobota (5. října) se sedmi rychlostními zkouškami, mezi něž se rozdělí 152,50 kilometru. Posledním dnem soutěže bude neděle (6. října) s pěti rychlostními zkouškami a 38,42 kilometru. Po 312,75 kilometru měřených úseků vystoupí vítězové na stupně vítězů v pobřežní obci Llandudno kolem 13:33 hodin.
Věděli jste, že…
v roce 1932 startovalo v první Royal Automobile Club Rally, ve zkratce RAC, 341 posádek? v roce 1960 se rychlostní zkoušky jely ve velšských lesích, v Lake District a ve známém Kielder Forest? v roce 1990 se zde poprvé jely předsoutěžní inspekce trati, obvykle známé jako „recce“, a bylo možné si dělat zápisky? Před rokem 1990 se rychlostní zkoušky jely pouze na základě přibližných informací a spolujezdci se nespoléhali na nic víc než na detailní mapy. dříve byla RAC Rally náročnou maratonskou soutěží? Například v roce 1983 měla soutěž celkem 3046 kilometrů s 58 měřenými rychlostními zkouškami s celkovou délkou 844 km. Měřené úseky tehdy zajel vítěz Stig Blomquist (Audi Quattro) za 8 hodin, 50 minut a 28 sekund. Posádka Ladislav Křeček/Bořivoj Motl vyhrála třídu A5 s továrně nasazeným vozem ŠKODA 120 LS, když skončila na celkovém 25. místě. start se uskuteční na historickém liverpoolském nábřeží a soutěž se přestěhovala z města Deeside do pobřežního resortu Llandudno? V blízkosti servisní zóny a podél pobřeží se pojede známá zkouška Great Orme. první rychlostní zkouška se pojede na závodní trati Oulton Park na kombinovaném povrchu z asfaltu a šotoliny?Zdroj: PR Škoda MotorSport
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?