Pavel Dresler končí jako navigátor Jana Kopeckého. Pro Rally Wales GB jej na sedačce spolujezdce nahradí Honza Hloušek. Druhá posádka ve složení Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen si v případě vítězství může zajistit titul v kategorii WRC2 Pro.
Pro úřadujícího mistra světa v kategorii WRC 2 a mistra České republiky Jana Kopeckého bude nadcházející Britská rallye ve Walesu velmi speciálním podnikem. V britském kole mistrovství světa totiž pojede vůbec poprvé a současně jeho dlouholetého navigátora Pavla Dreslera nahradí Jan Hloušek.
„Chtěl bych Pavlovi poděkovat za jeho profesionalitu a spolupráci v uplynulých osmi letech. Byl velmi důležitou součástí úspěchů, jako byl zisk titulu mistrů Evropy v roce 2013, mistrů asijsko-pacifického poháru v roce 2014 a samozřejmě i vrchol v podobě zisku titulu mistrů světa v kategorii WRC 2 v loňské sezóně,“ řekl Jan Kopecký. Zároveň k tomu dodává: „Jsem moc rád, že budu moci v Britské rallye ve Walesu využít služby Jana Hlouška. Spolu s Filipem Marešem už získal mnoho mezinárodních zkušeností a odvedl vynikající práci, když svého jezdce navigoval až k zisku titulu juniorského mistra Evropy.“
Misi Jana Kopeckého ve Walesu popsal šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Vítězstvím ve své kategorii v Německu a umístěním na druhém místě v Portugalsku, Itálii a Turecku přinesl Jan mnoho cenných bodů pro značku ŠKODA do hodnocení výrobců v kategorii WRC 2 Pro v rámci mistrovství světa. Věříme v jeho spolehlivost a jsme přesvědčeni, že je schopen svojí účastí ve Walesu zajistit pro svůj tým další body.“
Vítězstvím ve své kategorii na Britské rallye ve Walesu (3. 10. – 6. 10. 2019) si může tovární posádka ŠKODA s vozem ŠKODA FABIA R5 evo ve složení Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen (FIN/FIN) s předstihem zajistit titul v kategorii WRC 2 Pro v mistrovství světa FIA World Rally Championship 2019. Ve Walesu pojede ve své kariéře poprvé jejich týmový kolega Jan Kopecký (CZ), jehož cílem je zisk cenných bodů pro ŠKODA Motorsport do hodnocení výrobců. Navigovat jej bude Jan Hloušek (CZ), který nahradí jeho dlouholetého spolujezdce Pavla Dreslera.
Kalle Rovanperä se spolujezdcem Jonnem Halttunenem, kteří pojedou s vozem ŠKODA FABIA R5 evo, budou na nadcházející Britské rallye ve Walesu chtít získat body znamenající zisk jezdeckého titulu v kategorii WRC 2 Pro. Aktuálně vedoucí posádka ve své kategorii v letošní sezoně vybojovala čtyři vítězství, dvakrát skončila druhá a jednu soutěž dokončila na třetím místě.
Do celkového hodnocení mistrovství světa se ale počítá pouze osm nejlepších výsledků sezóny z celkem čtrnácti vypsaných soutěží. To znamená, že když finská posádka zopakuje ve Walesu své loňské vítězství, může si s předstihem zajistit jezdecký titul ve své kategorii.
„Nemám příliš v hlavě kýžený zisk bodů. Po nehodách v Německu a Turecku, kde jsem nakonec dojel třetí ve své kategorii, bych si hlavně přál, aby se ve Walesu jelo bez potíží. Stejně tak, jako jsem tu jel loni, kdy sem tu vyhrál,“ řekl Rovanperä. „Cítím se silný, moje ŠKODA FABIA R5 evo funguje skvěle a já mám hezké a hladké šotolinové trati ve velšských lesích moc rád.“
Britská rallye ve Walesu startuje ve čtvrtek (3. října) v 19:08 pouze 3,58 kilometru dlouhou showstage na známé závodní trati Oulton Park. V pátek (4. října) posádky absolvují devět rychlostních zkoušek s celkovou délkou 118,25 kilometru. Nejnáročnějším a nejdelším dnem soutěže bude sobota (5. října) se sedmi rychlostními zkouškami, mezi něž se rozdělí 152,50 kilometru. Posledním dnem soutěže bude neděle (6. října) s pěti rychlostními zkouškami a 38,42 kilometru. Po 312,75 kilometru měřených úseků vystoupí vítězové na stupně vítězů v pobřežní obci Llandudno kolem 13:33 hodin.
Věděli jste, že…
v roce 1932 startovalo v první Royal Automobile Club Rally, ve zkratce RAC, 341 posádek? v roce 1960 se rychlostní zkoušky jely ve velšských lesích, v Lake District a ve známém Kielder Forest? v roce 1990 se zde poprvé jely předsoutěžní inspekce trati, obvykle známé jako „recce“, a bylo možné si dělat zápisky? Před rokem 1990 se rychlostní zkoušky jely pouze na základě přibližných informací a spolujezdci se nespoléhali na nic víc než na detailní mapy. dříve byla RAC Rally náročnou maratonskou soutěží? Například v roce 1983 měla soutěž celkem 3046 kilometrů s 58 měřenými rychlostními zkouškami s celkovou délkou 844 km. Měřené úseky tehdy zajel vítěz Stig Blomquist (Audi Quattro) za 8 hodin, 50 minut a 28 sekund. Posádka Ladislav Křeček/Bořivoj Motl vyhrála třídu A5 s továrně nasazeným vozem ŠKODA 120 LS, když skončila na celkovém 25. místě. start se uskuteční na historickém liverpoolském nábřeží a soutěž se přestěhovala z města Deeside do pobřežního resortu Llandudno? V blízkosti servisní zóny a podél pobřeží se pojede známá zkouška Great Orme. první rychlostní zkouška se pojede na závodní trati Oulton Park na kombinovaném povrchu z asfaltu a šotoliny?Zdroj: PR Škoda MotorSport
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.