Pavel Dresler končí jako navigátor Jana Kopeckého. Pro Rally Wales GB jej na sedačce spolujezdce nahradí Honza Hloušek. Druhá posádka ve složení Kalle Rovanperä - Jonne Halttunen si v případě vítězství může zajistit titul v kategorii WRC2 Pro.
Pro úřadujícího mistra světa v kategorii WRC 2 a mistra České republiky Jana Kopeckého bude nadcházející Britská rallye ve Walesu velmi speciálním podnikem. V britském kole mistrovství světa totiž pojede vůbec poprvé a současně jeho dlouholetého navigátora Pavla Dreslera nahradí Jan Hloušek.
„Chtěl bych Pavlovi poděkovat za jeho profesionalitu a spolupráci v uplynulých osmi letech. Byl velmi důležitou součástí úspěchů, jako byl zisk titulu mistrů Evropy v roce 2013, mistrů asijsko-pacifického poháru v roce 2014 a samozřejmě i vrchol v podobě zisku titulu mistrů světa v kategorii WRC 2 v loňské sezóně,“ řekl Jan Kopecký. Zároveň k tomu dodává: „Jsem moc rád, že budu moci v Britské rallye ve Walesu využít služby Jana Hlouška. Spolu s Filipem Marešem už získal mnoho mezinárodních zkušeností a odvedl vynikající práci, když svého jezdce navigoval až k zisku titulu juniorského mistra Evropy.“
Misi Jana Kopeckého ve Walesu popsal šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Vítězstvím ve své kategorii v Německu a umístěním na druhém místě v Portugalsku, Itálii a Turecku přinesl Jan mnoho cenných bodů pro značku ŠKODA do hodnocení výrobců v kategorii WRC 2 Pro v rámci mistrovství světa. Věříme v jeho spolehlivost a jsme přesvědčeni, že je schopen svojí účastí ve Walesu zajistit pro svůj tým další body.“
Vítězstvím ve své kategorii na Britské rallye ve Walesu (3. 10. – 6. 10. 2019) si může tovární posádka ŠKODA s vozem ŠKODA FABIA R5 evo ve složení Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen (FIN/FIN) s předstihem zajistit titul v kategorii WRC 2 Pro v mistrovství světa FIA World Rally Championship 2019. Ve Walesu pojede ve své kariéře poprvé jejich týmový kolega Jan Kopecký (CZ), jehož cílem je zisk cenných bodů pro ŠKODA Motorsport do hodnocení výrobců. Navigovat jej bude Jan Hloušek (CZ), který nahradí jeho dlouholetého spolujezdce Pavla Dreslera.
Kalle Rovanperä se spolujezdcem Jonnem Halttunenem, kteří pojedou s vozem ŠKODA FABIA R5 evo, budou na nadcházející Britské rallye ve Walesu chtít získat body znamenající zisk jezdeckého titulu v kategorii WRC 2 Pro. Aktuálně vedoucí posádka ve své kategorii v letošní sezoně vybojovala čtyři vítězství, dvakrát skončila druhá a jednu soutěž dokončila na třetím místě.
Do celkového hodnocení mistrovství světa se ale počítá pouze osm nejlepších výsledků sezóny z celkem čtrnácti vypsaných soutěží. To znamená, že když finská posádka zopakuje ve Walesu své loňské vítězství, může si s předstihem zajistit jezdecký titul ve své kategorii.
„Nemám příliš v hlavě kýžený zisk bodů. Po nehodách v Německu a Turecku, kde jsem nakonec dojel třetí ve své kategorii, bych si hlavně přál, aby se ve Walesu jelo bez potíží. Stejně tak, jako jsem tu jel loni, kdy sem tu vyhrál,“ řekl Rovanperä. „Cítím se silný, moje ŠKODA FABIA R5 evo funguje skvěle a já mám hezké a hladké šotolinové trati ve velšských lesích moc rád.“
Britská rallye ve Walesu startuje ve čtvrtek (3. října) v 19:08 pouze 3,58 kilometru dlouhou showstage na známé závodní trati Oulton Park. V pátek (4. října) posádky absolvují devět rychlostních zkoušek s celkovou délkou 118,25 kilometru. Nejnáročnějším a nejdelším dnem soutěže bude sobota (5. října) se sedmi rychlostními zkouškami, mezi něž se rozdělí 152,50 kilometru. Posledním dnem soutěže bude neděle (6. října) s pěti rychlostními zkouškami a 38,42 kilometru. Po 312,75 kilometru měřených úseků vystoupí vítězové na stupně vítězů v pobřežní obci Llandudno kolem 13:33 hodin.
Věděli jste, že…
v roce 1932 startovalo v první Royal Automobile Club Rally, ve zkratce RAC, 341 posádek? v roce 1960 se rychlostní zkoušky jely ve velšských lesích, v Lake District a ve známém Kielder Forest? v roce 1990 se zde poprvé jely předsoutěžní inspekce trati, obvykle známé jako „recce“, a bylo možné si dělat zápisky? Před rokem 1990 se rychlostní zkoušky jely pouze na základě přibližných informací a spolujezdci se nespoléhali na nic víc než na detailní mapy. dříve byla RAC Rally náročnou maratonskou soutěží? Například v roce 1983 měla soutěž celkem 3046 kilometrů s 58 měřenými rychlostními zkouškami s celkovou délkou 844 km. Měřené úseky tehdy zajel vítěz Stig Blomquist (Audi Quattro) za 8 hodin, 50 minut a 28 sekund. Posádka Ladislav Křeček/Bořivoj Motl vyhrála třídu A5 s továrně nasazeným vozem ŠKODA 120 LS, když skončila na celkovém 25. místě. start se uskuteční na historickém liverpoolském nábřeží a soutěž se přestěhovala z města Deeside do pobřežního resortu Llandudno? V blízkosti servisní zóny a podél pobřeží se pojede známá zkouška Great Orme. první rychlostní zkouška se pojede na závodní trati Oulton Park na kombinovaném povrchu z asfaltu a šotoliny?Zdroj: PR Škoda MotorSport
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?