Každému sportovci udělá velkou radost vítězství v soutěži a je jedno, o jaký sport jde. Přesně takové pocity si mohli vychutnat i Adam Fabrika s Jindřichem Horáčkem v cíli Rally Kroměříž. Navíc při svém druhém společném startu.
Před zlínskou Barum rally se dala do kupy posádka Adam Fabrika – Jindřich Horáček, a i když jejich první společný start nedopadl dobře, panovala v průběhu rally v autě oboustranná spokojenost. Proto se tato dvojice rozhodla absolvovat další závod. Tím byl premiérový podnik Rally Kroměříž, soutěž započítávaná do ČMPR. Od pořadatelů nafasovali Adam s Jindrou startovní číslo 4. „Ideální pro sehranost posádky jsou starty v závodech. Na Barumce se nám spolupráce zamlouvala, a tak slovo dalo slovo a společně jsme vyrazili do Kroměříže. Krásné startovní číslo okomentoval Adam slovy, že pokud na stejném stupínku dojedeme do cíle, tak bude spokojený. Já mu oponoval větou, že skrz bramboru v cíli z Prahy do Kroměříže fakt nejedu a že chci výš. Páteční seznamovací jízdy jsme absolvovali spolu s Mírou Švecem, jenž přispíval postřehy a radami nejen k rozpisu. Jeho zkušenosti jsou znát a my mu za každou radu velmi děkujeme. Před závodem jsme si dali ještě dobrovolný kurz první pomoci, neb člověk nikdy neví, kdy bude moct pomoci, za což patří díky pořadatelům,“ přiblížil předstartovní atmosféru Jindra Horáček. Rally Kroměříž se jela doslova na „pětníku“ a pro posádky byla připravena trať se třemi měřenými úseky a vždy třemi průjezdy. Erzety premiérového podniku byly spíše leteckého typu okořeněné retardéry. Dle slov z ředitelství se jednalo o podnik, při kterém si pořadatelé chtějí vyzkoušet, zda na to mají, a kvalitnější rychlostní zkoušky si nechávají na další ročníky.
Déšť, déšť a drobné přeháňky! Tak zněla sobotní předpověď počasí, a proto byla volba gum víc než jasná! První runda erzet byla ovlivněna nejen deštěm, ale i chybičkami pořadatelů, respektive dosaženými časy, které se trošku rozcházely od časů skutečných. Fabrika s Horáčkem si na úvodní zkoušce „škrtli“ o retardér, za což dostali „pentli“ pěti vteřin, ale i díky druhému nejrychlejšímu času na RZ 3 drželi kluci průběžný třetí flek absolutní klasifikace. „V prvním servisu jsme lehce upravili nastavení mitsubishi a vyrazili vstříc dalším zkouškám. Jenže hned při druhém průjezdu úvodní zkouškou se nám v přírodním retardéru podařilo vycestovat z ideální stopy a na blátivém nájezdu do další zatáčky jsem měl co dělat, abych neskončil s vozem v kukuřičném poli. Tato zkouška byla z našeho pohledu divoká, neboť o pár kilometrů dál se mi podařilo v zatáčce s blátem chytit jedním kolem hranu asfaltu, čímž se rozhodila geometrie. A aby toho nebylo málo, tak jsme si vyrobili i nechtěný výlet mimo trať. To vše mělo za následek až 13. čas, ale díky odstoupení do té doby vedoucího jezdce rally Milana Gregora jsme se posunuli na průběžnou stříbrnou příčku. Zbývající dvě zkoušky z druhé rundy jsme projeli na jistotu,“ poodhalil patálie z nepovedeného průjezdu erzetou Adam Fabrika. V druhém servisu měli mechanici v týmu o zábavu postarané, na řadě bylo hlavně seřízení rozhozené geometrie a úprava v nastavení tlumičů. Na posádky čekala poslední runda rychlostních zkoušek, jejíž start byl ale po haváriích několika posádek posunut skoro o hodinu. V tu dobu odstoupil Vladimír Barvík a Adam s Jindrou se posunuli do čela závodu. „Sedmou zkoušku jsme vyhráli a navýšili náš náskok před Lubomírem Světinským na 12,7 vteřiny. Jenže Lubor taky vycítil šanci a cestu za vítězstvím nám lehce zkomplikoval, když předposlední zkoušku zajel nejrychleji a náš odstup se ztenčil na necelých šest vteřin. O vítězi měla rozhodnout závěrečná desetikilometrová zkouška. My ale nenechali nic náhodě a zajeli měřený úsek, jak nejlépe jsme mohli. V cíli to znamenalo nejrychlejší čas, a tím i vítězství v rally i třídě,“ popsal závěr soutěže Adam Fabrika. Dvojice Adam Fabrika – Jindřich Horáček zvítězila při premiérovém ročníku Rally Kroměříž a zároveň byla nejrychlejší i ve třídě A4. Posádku těší toto vítězství o to více, že se jednalo o druhý společný start. „Z původně ne příliš zajímavé soutěže se tak díky počasí stala rally hodně náročná, která prověřila vše, co mohla. I přes novorozenecké chyby a nedostatky pořadatelů, jim tímto chceme velmi poděkovat za uspořádání tohoto závodu. Pro naši posádku to byly další společné kilometry, které potřebujeme pro zrychlení a posun kupředu. S Adamem děkujeme všem klukům a rodinným příslušníkům za pomoc v servisu, Mírovi Švecovi za pomoc v průběhu celého závodu a pak především sponzorům a partnerům, kteří nám umožňují soutěžit. Již nyní se těšíme se na závěr října a náš další společný závod, který absolvujeme na tratích rallysprintu ve Vsetíně,“ poděkovali a zároveň nastínili další plán v letošním roce Adam s Jindrou.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).