Už po čtvrté patřila celá sobota testovací akci při níž se vzpomnělo na kamaráda a talentovaného závodníka Martina „Čendu“ Vodehnala. Letos to padlo na poslední srpnový víkend. Všichni se sešli tradičně na Kvasinském letišti, kde měli solidní zázemí. Někteří z pravidelných účastníků chyběli, ale „místo nich“ dorazili nové tváře na zajímavých strojích. Fandové a diváci tak mohli vidět startovní pole čítající přes 30 závodních speciálů různých specifikací. Letos bezesporu nejvíce táhla Audi S1 disponující solidní porcí stovek koní. Zbytek pole však nezůstával ve stínu a tak bylo k vidění spousty atraktivních průjezdů na notoricky známé a prověřené trati. Pořadatelé opět odvedli kus skvělé práce a patří jim velký dík. Diváci asi nejvíc ocenili občerstvení i na dvou nejnavštěvovanějších místech u trati. Počasí nás oproti loňským dešťům doslova grilovalo, nikoho to však neodradilo. Už teď se můžeme těšit na příští ročník.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.