Jakékoliv trable se po celou dobu zlínské Barum Czech Rally vyhýbali posádce RI Okna Racing. Dvojice Jan Jelínek - Petr Ingr s vozem Škoda Fabia R5 tak v cíli nejtěžší tuzemské, ale možná i evropské soutěže slaví skvělé jedenácté místo.
Výsledek, který očekával od posádky asi málokdo. A to hlavně kvůli nechtěné dlouhé soutěžní pauze před zlínskou soutěží a také konkurenci čtyřiatřiceti vozů kategorie R5 na startu. Přes veškerá očekávání si ale posádka RI Oken došla soustředěným výkonem pro jedenáctou pozici v celkovém hodnocení devětačtyřicáté Barum Czech Rally. „Je to pro nás samozřejmě výsledek nad očekávání. Pomohla nám k němu samozřejmě i smůla posádek, které neviděly cíl z důvodu technických problémů nebo havárií, což svědčí o náročnosti této soutěže. Naše auto ale fungovalo skvěle a i přes pomalejší začátek jsme se postupně dostali do tempa. Nakonec z toho bylo i několik solidních dílčích výsledků," je s průběhem domácí soutěže spokojený Jan Jelínek. Trochu jej ale mrzí přidělené vysoké startovní číslo. „Jeli jsme až hodinu po posádkách, se kterými jsme chtěli závodit, což se projevilo hlavně v podvečer. Přední posádky jely ještě za světla a nás již trochu brzdila tma. Každopádně hlavně z některých nedělních časů máme opravdu velkou radost," usmíval se spokojeně Honza.
A jak viděl v pořadí svou třetí Barumku spolujezdec Petr Ingr? „Bylo to opět hlavně o učení a sžívání se s vozem, čemuž odpovídaly hlavně sobotní časy. Po poslední sobotní vložce jsme se ale zdravě naštvali a řekli si, že v neděli zkusíme trochu zatáhnout. To se projevilo hned na prvním Majáku. Poté i já cítil v autě větší pohodu, která se projevila v nasazení vyššího tempa," byl spokojený se zlepšeným výkonem obou členů posádky Petr. „Čtení najednou začalo tak nějak lépe odsýpat. Honza jel parádní čistou stopu která se projevila v dosahovaných časech. Oproti ostatním posádkám se nám konečně vyhýbaly i defekty a hlavně jsme neměli za celou dobu téměř žádnou krizovou situaci. A co je nejpodstatnější? Záda vydržela celou soutěž bez problémů," líčil s úsměvem a samozřejmě i s úlevou mitfára po vleklých zdravotních problémech. Petr díky čtení rozpisu neměl až tolik času sledovat obrovské davy diváků kolem trati. To pilot, i přes pekelné soustředění, davy fanoušků okolo trati vnímal a vždy si všimnul i svého fan clubu. „ Jelen Fans jsou prostě nepřehlédnutelní. Značí je vždy co nejblíže k trati vystrčená vlajka a nádherně zbarvené trička v týmových barvách. V Mitsubishi jsem jim vždy zvládnul i zamávat, ale ve Fábii to prostě zatím nestíhám," přiznal zlínský pilot červeno-modro-bílé Fábie R5. V týmu RI Okna Racing tedy po posledním závodě panuje spokojenost a dobrá nálada. „Udělali jsme s novým vozem zase kus práce. Obrovské poděkování patří především týmu Kresta Racing za jeho bezchybnou přípravu. Poděkování patří ale samozřejmě i všem našim podporovatelům, rodinám a fanouškům za jejich podporu, která nás žene neustále vpřed," poděkoval jménem posádky všem zúčastněným Jan Jelínek. „ Posádkám, které postihly větší havárie se zdravotní újmou, přejeme brzké uzdravení a samozřejmě i návrat na závodní tratě," ukončil povídání po vrcholu soutěžní sezóny spolujezdec Petr Ingr.
Posádku RI Okna Racing a jejich stále ještě novotou vonící Fábii R5, budou moci fandové vidět po zrušení Rally Jeseníky i Rally Příbram až na konci října při jednodenním podniku ve Vsetíně. Těsně před koncem roku se pak se sezónou Honza s Petrem rozloučí na tradiční Mikuláš Rally ve Slušovicích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.