Jakékoliv trable se po celou dobu zlínské Barum Czech Rally vyhýbali posádce RI Okna Racing. Dvojice Jan Jelínek - Petr Ingr s vozem Škoda Fabia R5 tak v cíli nejtěžší tuzemské, ale možná i evropské soutěže slaví skvělé jedenácté místo.
Výsledek, který očekával od posádky asi málokdo. A to hlavně kvůli nechtěné dlouhé soutěžní pauze před zlínskou soutěží a také konkurenci čtyřiatřiceti vozů kategorie R5 na startu. Přes veškerá očekávání si ale posádka RI Oken došla soustředěným výkonem pro jedenáctou pozici v celkovém hodnocení devětačtyřicáté Barum Czech Rally. „Je to pro nás samozřejmě výsledek nad očekávání. Pomohla nám k němu samozřejmě i smůla posádek, které neviděly cíl z důvodu technických problémů nebo havárií, což svědčí o náročnosti této soutěže. Naše auto ale fungovalo skvěle a i přes pomalejší začátek jsme se postupně dostali do tempa. Nakonec z toho bylo i několik solidních dílčích výsledků," je s průběhem domácí soutěže spokojený Jan Jelínek. Trochu jej ale mrzí přidělené vysoké startovní číslo. „Jeli jsme až hodinu po posádkách, se kterými jsme chtěli závodit, což se projevilo hlavně v podvečer. Přední posádky jely ještě za světla a nás již trochu brzdila tma. Každopádně hlavně z některých nedělních časů máme opravdu velkou radost," usmíval se spokojeně Honza.
A jak viděl v pořadí svou třetí Barumku spolujezdec Petr Ingr? „Bylo to opět hlavně o učení a sžívání se s vozem, čemuž odpovídaly hlavně sobotní časy. Po poslední sobotní vložce jsme se ale zdravě naštvali a řekli si, že v neděli zkusíme trochu zatáhnout. To se projevilo hned na prvním Majáku. Poté i já cítil v autě větší pohodu, která se projevila v nasazení vyššího tempa," byl spokojený se zlepšeným výkonem obou členů posádky Petr. „Čtení najednou začalo tak nějak lépe odsýpat. Honza jel parádní čistou stopu která se projevila v dosahovaných časech. Oproti ostatním posádkám se nám konečně vyhýbaly i defekty a hlavně jsme neměli za celou dobu téměř žádnou krizovou situaci. A co je nejpodstatnější? Záda vydržela celou soutěž bez problémů," líčil s úsměvem a samozřejmě i s úlevou mitfára po vleklých zdravotních problémech. Petr díky čtení rozpisu neměl až tolik času sledovat obrovské davy diváků kolem trati. To pilot, i přes pekelné soustředění, davy fanoušků okolo trati vnímal a vždy si všimnul i svého fan clubu. „ Jelen Fans jsou prostě nepřehlédnutelní. Značí je vždy co nejblíže k trati vystrčená vlajka a nádherně zbarvené trička v týmových barvách. V Mitsubishi jsem jim vždy zvládnul i zamávat, ale ve Fábii to prostě zatím nestíhám," přiznal zlínský pilot červeno-modro-bílé Fábie R5. V týmu RI Okna Racing tedy po posledním závodě panuje spokojenost a dobrá nálada. „Udělali jsme s novým vozem zase kus práce. Obrovské poděkování patří především týmu Kresta Racing za jeho bezchybnou přípravu. Poděkování patří ale samozřejmě i všem našim podporovatelům, rodinám a fanouškům za jejich podporu, která nás žene neustále vpřed," poděkoval jménem posádky všem zúčastněným Jan Jelínek. „ Posádkám, které postihly větší havárie se zdravotní újmou, přejeme brzké uzdravení a samozřejmě i návrat na závodní tratě," ukončil povídání po vrcholu soutěžní sezóny spolujezdec Petr Ingr.
Posádku RI Okna Racing a jejich stále ještě novotou vonící Fábii R5, budou moci fandové vidět po zrušení Rally Jeseníky i Rally Příbram až na konci října při jednodenním podniku ve Vsetíně. Těsně před koncem roku se pak se sezónou Honza s Petrem rozloučí na tradiční Mikuláš Rally ve Slušovicích.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).