Jakékoliv trable se po celou dobu zlínské Barum Czech Rally vyhýbali posádce RI Okna Racing. Dvojice Jan Jelínek - Petr Ingr s vozem Škoda Fabia R5 tak v cíli nejtěžší tuzemské, ale možná i evropské soutěže slaví skvělé jedenácté místo.
Výsledek, který očekával od posádky asi málokdo. A to hlavně kvůli nechtěné dlouhé soutěžní pauze před zlínskou soutěží a také konkurenci čtyřiatřiceti vozů kategorie R5 na startu. Přes veškerá očekávání si ale posádka RI Oken došla soustředěným výkonem pro jedenáctou pozici v celkovém hodnocení devětačtyřicáté Barum Czech Rally. „Je to pro nás samozřejmě výsledek nad očekávání. Pomohla nám k němu samozřejmě i smůla posádek, které neviděly cíl z důvodu technických problémů nebo havárií, což svědčí o náročnosti této soutěže. Naše auto ale fungovalo skvěle a i přes pomalejší začátek jsme se postupně dostali do tempa. Nakonec z toho bylo i několik solidních dílčích výsledků," je s průběhem domácí soutěže spokojený Jan Jelínek. Trochu jej ale mrzí přidělené vysoké startovní číslo. „Jeli jsme až hodinu po posádkách, se kterými jsme chtěli závodit, což se projevilo hlavně v podvečer. Přední posádky jely ještě za světla a nás již trochu brzdila tma. Každopádně hlavně z některých nedělních časů máme opravdu velkou radost," usmíval se spokojeně Honza.
A jak viděl v pořadí svou třetí Barumku spolujezdec Petr Ingr? „Bylo to opět hlavně o učení a sžívání se s vozem, čemuž odpovídaly hlavně sobotní časy. Po poslední sobotní vložce jsme se ale zdravě naštvali a řekli si, že v neděli zkusíme trochu zatáhnout. To se projevilo hned na prvním Majáku. Poté i já cítil v autě větší pohodu, která se projevila v nasazení vyššího tempa," byl spokojený se zlepšeným výkonem obou členů posádky Petr. „Čtení najednou začalo tak nějak lépe odsýpat. Honza jel parádní čistou stopu která se projevila v dosahovaných časech. Oproti ostatním posádkám se nám konečně vyhýbaly i defekty a hlavně jsme neměli za celou dobu téměř žádnou krizovou situaci. A co je nejpodstatnější? Záda vydržela celou soutěž bez problémů," líčil s úsměvem a samozřejmě i s úlevou mitfára po vleklých zdravotních problémech. Petr díky čtení rozpisu neměl až tolik času sledovat obrovské davy diváků kolem trati. To pilot, i přes pekelné soustředění, davy fanoušků okolo trati vnímal a vždy si všimnul i svého fan clubu. „ Jelen Fans jsou prostě nepřehlédnutelní. Značí je vždy co nejblíže k trati vystrčená vlajka a nádherně zbarvené trička v týmových barvách. V Mitsubishi jsem jim vždy zvládnul i zamávat, ale ve Fábii to prostě zatím nestíhám," přiznal zlínský pilot červeno-modro-bílé Fábie R5. V týmu RI Okna Racing tedy po posledním závodě panuje spokojenost a dobrá nálada. „Udělali jsme s novým vozem zase kus práce. Obrovské poděkování patří především týmu Kresta Racing za jeho bezchybnou přípravu. Poděkování patří ale samozřejmě i všem našim podporovatelům, rodinám a fanouškům za jejich podporu, která nás žene neustále vpřed," poděkoval jménem posádky všem zúčastněným Jan Jelínek. „ Posádkám, které postihly větší havárie se zdravotní újmou, přejeme brzké uzdravení a samozřejmě i návrat na závodní tratě," ukončil povídání po vrcholu soutěžní sezóny spolujezdec Petr Ingr.
Posádku RI Okna Racing a jejich stále ještě novotou vonící Fábii R5, budou moci fandové vidět po zrušení Rally Jeseníky i Rally Příbram až na konci října při jednodenním podniku ve Vsetíně. Těsně před koncem roku se pak se sezónou Honza s Petrem rozloučí na tradiční Mikuláš Rally ve Slušovicích.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.