Poprvé v kariéře vítězství na Barum Rally, poprvé v kariéře vítěz celého šampionátu MČR ve své třídě 3. Takto skvělý finiš sezony s ukázkovým happy endem zažila posádka JP Motorsport Teamu Jaroslav Pešl – Radek Juřica, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.
Na Barum Rally Zlín, která byla posledním dílem šampionátu mistrovství České republiky v rally, pro Pešla nešlo všechno hladce a podle plánů. Pešl s Juřicou dostali hned ve třetí zkoušce defekt a ztratili skoro minutu. Spadli až na šesté místo a museli se prokousávat startovním polem zpátky nahoru. „Defekt nás hodně přibrzdil, museli jsme si to vydřít a postupně se na ostatní dotáhnout. Naštěstí se to podařilo úplně ideálně až na vítězství a jsme za to strašně rádi. Výhra na Barumce chutná nádherně. Velké poděkování patří celému týmu, který odvedl skvělou práci, díky posílám také fanouškům,“ radoval se v cíli pilot posádky Jaroslav Pešl. Zkušený jezdec, jenž vyhrál Barumku poprvé v kariéře, také zdůraznil, jak těžká vlastně soutěž v okolí Zlína vždycky je. „Barumka je fakt velmi specifická, svou obtížností se vymyká dalším závodům. Musíte jet celou soutěž sice rychle, ale zároveň také ne úplně naplno. Každá chyba se trestá a dá se ve vteřině ztratit dvoudenní práce. I proto mám Barumku rád, je to legenda,“ vysekl Jaroslav Pešl poklonu největšímu rally podniku v zemi.
Vítězství na Barumce zároveň při součtu bodování z celého letošního seriálu MČR potvrdilo, že se Pešl s Juřicou stali mistry republiky ve své třídě 3. Štěstí přinesla Pešlovi šťastná sedmička. Mistrem republiky se totiž Pešl stal v sedmé sezoně, kdy jezdí pod hlavičkou svého týmu JP Motorsport team. „Titul je taková třešnička na dortu. Musím říct, že tohle řadím v kariéře úplně nejvýše. V ročnících 2016 a 2017 jsem už byl třetí celkově, ale tohle je něco úplně jiného. Moc si toho vážím, a to hlavně proto, jak extrémně vyrovnaná celá sezona v naší třídě byla,“ ohlíží se za zlatou sezonou Jaroslav Pešl. Nějaké velké oslavy prvního titulu v kariéře ovšem nejsou momentálně na pořadu dne. „Už teď sice jsme předběžně domluveni s kamarády-soupeři z naší třídy na nějakém posezení na konci sezony, ale teď ještě není ten správný čas. Stejně jako syn Jindra ještě jezdím motokáry a tam mě čekají ještě tři závody. Ty ještě musím zvládnout a potom to všechno oslavíme,“ plánuje si Jaroslav Pešl, novopečený mistr republiky v rally ve třídě 3.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).