Poprvé v kariéře vítězství na Barum Rally, poprvé v kariéře vítěz celého šampionátu MČR ve své třídě 3. Takto skvělý finiš sezony s ukázkovým happy endem zažila posádka JP Motorsport Teamu Jaroslav Pešl – Radek Juřica, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.
Na Barum Rally Zlín, která byla posledním dílem šampionátu mistrovství České republiky v rally, pro Pešla nešlo všechno hladce a podle plánů. Pešl s Juřicou dostali hned ve třetí zkoušce defekt a ztratili skoro minutu. Spadli až na šesté místo a museli se prokousávat startovním polem zpátky nahoru. „Defekt nás hodně přibrzdil, museli jsme si to vydřít a postupně se na ostatní dotáhnout. Naštěstí se to podařilo úplně ideálně až na vítězství a jsme za to strašně rádi. Výhra na Barumce chutná nádherně. Velké poděkování patří celému týmu, který odvedl skvělou práci, díky posílám také fanouškům,“ radoval se v cíli pilot posádky Jaroslav Pešl. Zkušený jezdec, jenž vyhrál Barumku poprvé v kariéře, také zdůraznil, jak těžká vlastně soutěž v okolí Zlína vždycky je. „Barumka je fakt velmi specifická, svou obtížností se vymyká dalším závodům. Musíte jet celou soutěž sice rychle, ale zároveň také ne úplně naplno. Každá chyba se trestá a dá se ve vteřině ztratit dvoudenní práce. I proto mám Barumku rád, je to legenda,“ vysekl Jaroslav Pešl poklonu největšímu rally podniku v zemi.
Vítězství na Barumce zároveň při součtu bodování z celého letošního seriálu MČR potvrdilo, že se Pešl s Juřicou stali mistry republiky ve své třídě 3. Štěstí přinesla Pešlovi šťastná sedmička. Mistrem republiky se totiž Pešl stal v sedmé sezoně, kdy jezdí pod hlavičkou svého týmu JP Motorsport team. „Titul je taková třešnička na dortu. Musím říct, že tohle řadím v kariéře úplně nejvýše. V ročnících 2016 a 2017 jsem už byl třetí celkově, ale tohle je něco úplně jiného. Moc si toho vážím, a to hlavně proto, jak extrémně vyrovnaná celá sezona v naší třídě byla,“ ohlíží se za zlatou sezonou Jaroslav Pešl. Nějaké velké oslavy prvního titulu v kariéře ovšem nejsou momentálně na pořadu dne. „Už teď sice jsme předběžně domluveni s kamarády-soupeři z naší třídy na nějakém posezení na konci sezony, ale teď ještě není ten správný čas. Stejně jako syn Jindra ještě jezdím motokáry a tam mě čekají ještě tři závody. Ty ještě musím zvládnout a potom to všechno oslavíme,“ plánuje si Jaroslav Pešl, novopečený mistr republiky v rally ve třídě 3.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.