Poprvé v kariéře vítězství na Barum Rally, poprvé v kariéře vítěz celého šampionátu MČR ve své třídě 3. Takto skvělý finiš sezony s ukázkovým happy endem zažila posádka JP Motorsport Teamu Jaroslav Pešl – Radek Juřica, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.
Na Barum Rally Zlín, která byla posledním dílem šampionátu mistrovství České republiky v rally, pro Pešla nešlo všechno hladce a podle plánů. Pešl s Juřicou dostali hned ve třetí zkoušce defekt a ztratili skoro minutu. Spadli až na šesté místo a museli se prokousávat startovním polem zpátky nahoru. „Defekt nás hodně přibrzdil, museli jsme si to vydřít a postupně se na ostatní dotáhnout. Naštěstí se to podařilo úplně ideálně až na vítězství a jsme za to strašně rádi. Výhra na Barumce chutná nádherně. Velké poděkování patří celému týmu, který odvedl skvělou práci, díky posílám také fanouškům,“ radoval se v cíli pilot posádky Jaroslav Pešl. Zkušený jezdec, jenž vyhrál Barumku poprvé v kariéře, také zdůraznil, jak těžká vlastně soutěž v okolí Zlína vždycky je. „Barumka je fakt velmi specifická, svou obtížností se vymyká dalším závodům. Musíte jet celou soutěž sice rychle, ale zároveň také ne úplně naplno. Každá chyba se trestá a dá se ve vteřině ztratit dvoudenní práce. I proto mám Barumku rád, je to legenda,“ vysekl Jaroslav Pešl poklonu největšímu rally podniku v zemi.
Vítězství na Barumce zároveň při součtu bodování z celého letošního seriálu MČR potvrdilo, že se Pešl s Juřicou stali mistry republiky ve své třídě 3. Štěstí přinesla Pešlovi šťastná sedmička. Mistrem republiky se totiž Pešl stal v sedmé sezoně, kdy jezdí pod hlavičkou svého týmu JP Motorsport team. „Titul je taková třešnička na dortu. Musím říct, že tohle řadím v kariéře úplně nejvýše. V ročnících 2016 a 2017 jsem už byl třetí celkově, ale tohle je něco úplně jiného. Moc si toho vážím, a to hlavně proto, jak extrémně vyrovnaná celá sezona v naší třídě byla,“ ohlíží se za zlatou sezonou Jaroslav Pešl. Nějaké velké oslavy prvního titulu v kariéře ovšem nejsou momentálně na pořadu dne. „Už teď sice jsme předběžně domluveni s kamarády-soupeři z naší třídy na nějakém posezení na konci sezony, ale teď ještě není ten správný čas. Stejně jako syn Jindra ještě jezdím motokáry a tam mě čekají ještě tři závody. Ty ještě musím zvládnout a potom to všechno oslavíme,“ plánuje si Jaroslav Pešl, novopečený mistr republiky v rally ve třídě 3.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.