Letošní ročník Barum Czech Rally Zlín bohužel nenaplnil očekávání Racing 21 Volkswagen Klokočka teamu poté, co posádka Vojtěch Štajf a Veronika Havelková havarovala v poslední rychlostní zkoušce a ze soutěže tak musela odstoupit.
Přesto si v celkovém pořadí Mistrovství České republiky v rally udržela páté místo, a to i díky vysoké spolehlivosti vozu Polo GTI R5.
Tradiční automobilová soutěž Barum Czech Rally Zlín nabídla i letos divácky velmi kvalitní trať s patnácti měřenými úseky o celkové délce 220 kilometrů. Optimální letní počasí navíc přilákalo na trať velké množství diváků, kteří sledovali souboje více jak 120 soutěžních posádek. Stejně jako minulý rok byla letošní Barum Czech Rally Zlín součástí evropského šampionátu FIA ERC, a proto se na startu sešlo velmi kvalitní mezinárodní startovní pole.
Posádka Štajf – Havelková na voze Polo GTI R5 byla, stejně jako v minulých soutěžích seriálu FIA ERC, součástí národního ACCR Czech Rally Teamu. Jedenáctý kvalifikační čas před startem soutěže ukázal potenciál Vojtěcha Štajf v silné konkurenci 34 vozů specifikace R5 a první den soutěže zakončila posádka po kvalitním výkonu na večerní rychlostní zkoušce celkově osmým nejrychlejším časem.
S cílem kontrolovat celkovou situaci ve vztahu k udržení páté pozice v klasifikaci letošního domácího šampionátu se Štajf s Havelkovou snažili v sobotní etapě vyhnout defektům, které by v situaci těsných časových odstupů s konkurencí znamenaly výrazný propad v pořadí. Přesto se posádka částečně potýkala s vibracemi vozu po kontaktu podvozku s volně ležícím kamenem na trati a sobotní průběžné 12. místo tak bylo v danou chvíli maximem.
V neděli se většina dosažených časů Štajfa s Havelkovou na rychlostních zkouškách přesunula do desítky nejrychlejších a ve spojení s odstoupením některých posádek se celkově podařilo udržet před startem poslední rychlostní zkoušky na Kašavě celkově osmé místo, resp. pátou příčku v hodnocení MČR. Velmi krátce po startu do zmíněného úseku však došlo k havárii jejich vozu Polo GTI R5. Posádka vyvázla bez zranění, ale bohužel soutěž tak pro ni skončila.
„Samozřejmě tohle je situace, která mrzí. Měli jsme dobrou kvalifikaci, a ještě lepší úvod do soutěže na páteční městské erzetě. Jednoznačně se tak potvrdilo správné nastavení našeho auta z testu. Nechtěli jsme nic riskovat a přizpůsobil jsem tomu i sobotní výkon na trati. Přesto jsme měli trochu potíže s vibracemi poté, co jsme spodkem vozu trefili větší kámen, vyhozený některým ze soupeřů před námi. Naštěstí to byl jen ohnutý kryt podvozku, který se dotýkal karoserie. Po sobotě jsme věděli, že od pořadí v top 10 nejsme daleko. Časově odstupy nejbližších konkurentů byly velmi těsné,“ hodnotil první etapu Vojtěch Štajf a dodal: „V neděli se vše dařilo mnohem lépe. Od rána jsme zajížděli dobré časy, a s nakonec postupně většími odstupy od Jaromíra Tarabuse před i Tomáše Pospíšilíka za námi už nedávalo smysl riskovat. S tím jsme také s Veronikou nastoupili k poslední vložce na Kašavě. Bohužel v jednom okamžiku po startu v rychlé pravé zatáčce při výjezdu z lesa mi slunce zasvítilo prudce do očí. Vůbec jsem neviděl a korekce naše špatného směru už přišla pozdě, takže jsme doslova vletěli na paseku. Mrzí to hodně, ale jsem strašně rád, že se nám s Veronikou nic nestalo. Barumka je bohužel pro mě tři roky zakletá. Toto bylo první odstoupení od té loňské a zároveň jsem tu nepříliš šťastně začal svou třetí stovku v rally. Barumka totiž byla mým 201. startem za volantem soutěžního vozu … Tak snad bude na chvíli zase od havárií klid. Auto samozřejmě s pomocí našich zručných mechaniků opravíme.“
I přes tento nepříznivý vývoj v Barum Czech Rally Zlín 2019 ukončila posádka letošní seriál Mistrovství ČR v rally na pátém místě, což bylo týmovým cílem pro letošní rok.
„Děkuji naprosto všem, co se zasloužili o naší úspěšnou sezónu, partnerům v čele s divizí Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika a společností Autosalon Klokočka, celému týmu a také velkému množství našich fanoušků. Speciální poděkování patří mé navigátorce Veronice. Byli jsme spolu celý rok v dobrém a teď i v tom horším. Páté místo v domácím šampionátu jsme ale udrželi, a to byl náš letošní cíl. Moc mě těší, že jsme se společně obrovsky posunuli v nastavení našeho vozu Volkswagen Polo GTI R5. Počet dojetých soutěží hovoří jasně o jeho celkově vysoké spolehlivosti. Jako členové národního ACCR Czech Rally Teamu chceme rovněž pogratulovat Filipu Marešovi a Honzovi Hlouškovi ke zdejšímu skvělému výsledku a zisku titulu juniorských Mistrů Evropy,“ zhodnotil úspěšnou letošní sezónu Vojtěch Štajf.
Zdroj: Racing 21
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.