Letošní ročník Barum Czech Rally Zlín bohužel nenaplnil očekávání Racing 21 Volkswagen Klokočka teamu poté, co posádka Vojtěch Štajf a Veronika Havelková havarovala v poslední rychlostní zkoušce a ze soutěže tak musela odstoupit.
Přesto si v celkovém pořadí Mistrovství České republiky v rally udržela páté místo, a to i díky vysoké spolehlivosti vozu Polo GTI R5.
Tradiční automobilová soutěž Barum Czech Rally Zlín nabídla i letos divácky velmi kvalitní trať s patnácti měřenými úseky o celkové délce 220 kilometrů. Optimální letní počasí navíc přilákalo na trať velké množství diváků, kteří sledovali souboje více jak 120 soutěžních posádek. Stejně jako minulý rok byla letošní Barum Czech Rally Zlín součástí evropského šampionátu FIA ERC, a proto se na startu sešlo velmi kvalitní mezinárodní startovní pole.
Posádka Štajf – Havelková na voze Polo GTI R5 byla, stejně jako v minulých soutěžích seriálu FIA ERC, součástí národního ACCR Czech Rally Teamu. Jedenáctý kvalifikační čas před startem soutěže ukázal potenciál Vojtěcha Štajf v silné konkurenci 34 vozů specifikace R5 a první den soutěže zakončila posádka po kvalitním výkonu na večerní rychlostní zkoušce celkově osmým nejrychlejším časem.
S cílem kontrolovat celkovou situaci ve vztahu k udržení páté pozice v klasifikaci letošního domácího šampionátu se Štajf s Havelkovou snažili v sobotní etapě vyhnout defektům, které by v situaci těsných časových odstupů s konkurencí znamenaly výrazný propad v pořadí. Přesto se posádka částečně potýkala s vibracemi vozu po kontaktu podvozku s volně ležícím kamenem na trati a sobotní průběžné 12. místo tak bylo v danou chvíli maximem.
V neděli se většina dosažených časů Štajfa s Havelkovou na rychlostních zkouškách přesunula do desítky nejrychlejších a ve spojení s odstoupením některých posádek se celkově podařilo udržet před startem poslední rychlostní zkoušky na Kašavě celkově osmé místo, resp. pátou příčku v hodnocení MČR. Velmi krátce po startu do zmíněného úseku však došlo k havárii jejich vozu Polo GTI R5. Posádka vyvázla bez zranění, ale bohužel soutěž tak pro ni skončila.
„Samozřejmě tohle je situace, která mrzí. Měli jsme dobrou kvalifikaci, a ještě lepší úvod do soutěže na páteční městské erzetě. Jednoznačně se tak potvrdilo správné nastavení našeho auta z testu. Nechtěli jsme nic riskovat a přizpůsobil jsem tomu i sobotní výkon na trati. Přesto jsme měli trochu potíže s vibracemi poté, co jsme spodkem vozu trefili větší kámen, vyhozený některým ze soupeřů před námi. Naštěstí to byl jen ohnutý kryt podvozku, který se dotýkal karoserie. Po sobotě jsme věděli, že od pořadí v top 10 nejsme daleko. Časově odstupy nejbližších konkurentů byly velmi těsné,“ hodnotil první etapu Vojtěch Štajf a dodal: „V neděli se vše dařilo mnohem lépe. Od rána jsme zajížděli dobré časy, a s nakonec postupně většími odstupy od Jaromíra Tarabuse před i Tomáše Pospíšilíka za námi už nedávalo smysl riskovat. S tím jsme také s Veronikou nastoupili k poslední vložce na Kašavě. Bohužel v jednom okamžiku po startu v rychlé pravé zatáčce při výjezdu z lesa mi slunce zasvítilo prudce do očí. Vůbec jsem neviděl a korekce naše špatného směru už přišla pozdě, takže jsme doslova vletěli na paseku. Mrzí to hodně, ale jsem strašně rád, že se nám s Veronikou nic nestalo. Barumka je bohužel pro mě tři roky zakletá. Toto bylo první odstoupení od té loňské a zároveň jsem tu nepříliš šťastně začal svou třetí stovku v rally. Barumka totiž byla mým 201. startem za volantem soutěžního vozu … Tak snad bude na chvíli zase od havárií klid. Auto samozřejmě s pomocí našich zručných mechaniků opravíme.“
I přes tento nepříznivý vývoj v Barum Czech Rally Zlín 2019 ukončila posádka letošní seriál Mistrovství ČR v rally na pátém místě, což bylo týmovým cílem pro letošní rok.
„Děkuji naprosto všem, co se zasloužili o naší úspěšnou sezónu, partnerům v čele s divizí Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika a společností Autosalon Klokočka, celému týmu a také velkému množství našich fanoušků. Speciální poděkování patří mé navigátorce Veronice. Byli jsme spolu celý rok v dobrém a teď i v tom horším. Páté místo v domácím šampionátu jsme ale udrželi, a to byl náš letošní cíl. Moc mě těší, že jsme se společně obrovsky posunuli v nastavení našeho vozu Volkswagen Polo GTI R5. Počet dojetých soutěží hovoří jasně o jeho celkově vysoké spolehlivosti. Jako členové národního ACCR Czech Rally Teamu chceme rovněž pogratulovat Filipu Marešovi a Honzovi Hlouškovi ke zdejšímu skvělému výsledku a zisku titulu juniorských Mistrů Evropy,“ zhodnotil úspěšnou letošní sezónu Vojtěch Štajf.
Zdroj: Racing 21
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.