Slovenský RUFA SPORT Team sa opäť blysol a v rámci Barum Czech Rally Zlín 2019 odštartoval spoločne s európskym šampiónom Alexeyom Lukyanukom. Ten predvádzal špičkový výkon a nebyť smoly, určite by toto podujatie absolútne ovládol.
Ako sme vás už informovali, pre tohtoročnou Barum Rally prišlo k dohode medzi slovenským RUFA SPORT Teamom a Sainteloc Junior Team, ktorý Alexey Lukyanuk reprezentuje v rámci celého seriálu FIA European Rally Championship. Úradujúci majster Európy, ale zároveň aj aktuálny líder šampionátu spoločne so spolujazdcom Alexeyom Amautovom a vozidlom Citroën DS3 R5 odštartoval tohtoročnú Barumku tretím časom na mestskej rýchlostnej skúške, čo vôbec nebolo zlé. V sobotu, na už klasických rýchlostných skúškach Alexey dokazoval, že v Zlíne má chuť si nielen pripísať na svoje konto množstvo bodov, ale súťaž aj absolútne vyhrať. Dôkazom bolo víťazstvo hneď v prvom teste úvodného súťažného dňa. V druhom teste síce dojazdil na druhej priečke, už v tomto okamihu však bolo isté, že o víťazstvo sa poriadne pobije trojica jazdcov Lukyanuk – Kopecký a Gryazin. Táto trojica už po troch odjazdených rýchlostných skúškach celej súťaže poriadne odskočila od zvyšku štartového pola. V štvrtom teste opäť bral víťazstvo Alexey, čo ho následne aj vynieslo na vedúcu pozíciu absolútneho poradia. Po šiestom meranom úseku síce Alexey spadol na druhé miesto aktuálneho poradia, jeho strata na vedúcu pozíciu bola však iba nepatrná. Bolo jasné, že svoju kožu ľahko nepredá. Žiaľ, v ôsmej rýchlostnej skúške dostala posádka RUFA SPORT Teamu defekt a roztrhaná pneumatika následne poškodila riadenie Citroënu DS3 R5. Strata bola obrovská a posádka sa prepadla až na štyridsiatu deviatu pozíciu aktuálneho poradia. V poslednej etape však nenechala nič na náhodu, Lukyanuk s Amautovom pridali ďalšie tri víťazstvá v rýchlostných skúškach. Postupne sa prepracovávali smerom nahor v priebežnom poradí a v cieli im nakoniec patrilo osemnáste miesto absolútneho poradia. „Musím povedať, že to bola asi jedna z najnapínavejších rally súťaží v histórii nášho tímu. Alexey podal naozaj fantastický výkon vhodný majstra Európy. Nebyť nešťastného defektu a následného poškodenia zavesenia kolesa, myslím si, že by sme dnes oslavovali absolútne víťazstvo. Technické poruchy a defekty však rovnako k rally športu patria a treba s nimi počítať. Dnes sme to boli my kto mal smolu, nabudúce to bude niekto iný. Musím poďakovať posádke za výborný výkon, mechanikom za špičkovú prípravu auta a všetkým partnerom a fanúšikom za podporu,“ zhodnotil Ľubomír Kleman, manažér RUFA SPORT Teamu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.