Letošní ročník Mistrovství České republiky v rallye za sebou o předposledním srpnovém nedělním odpoledni zaklapl své dveře. Pro posádku MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu se tak stalo ovšem už o den dříve, na Barum Czech Rally Zlín 2019 totiž technická závada vyřadila Jana Černého s Petrem Černohorským už při sobotním odpoledni. Jejich boj o dobrý výsledek z letošního vrcholu české sezony, ale také v boji o umístění do třetího místa celkově, nedopadl tedy ani trochu podle představ. Černého mrzí neúspěch i kvůli fanouškům, kteří mu vyjadřovali po několik dní opět obrovskou podporu!
Černý do letošní Barumky nevstoupil sice v páteční RZ v centru Zlína nějakým oslnivým časem. Sobotní první a druhá sekce však příbramského jezdce už začala pomalu vracet mezi své protivníky v boji o celkové umístění. "Jeli jsme dobře vyrovnaně jak s Vencou Pechem, tak také s Filipem Marešem. Z naší strany to nebyl špatný sobotní start, o to více mě mrzí, že jsme v tom pak nemohli pokračovat," smutnil Jan Černý.
Po sobotním odpoledním servise se všechny závodní vozy vydaly podruhé směrem k rychlostním zkouškám Březová a Semetín, po kterých už u Černého s Černohorským začínaly svítit horší časy. "Ztratili jsme nějaké dvě minuty, minimálně další dvě bychom ještě ztratili na dalších dvou rychlostních zkouškách, než bychom to v servise mohli opravit. Zradil nás totiž intercooler, a ta prasklina se čím dál více zvětšovala, proto jsme se rozhodli po sedmé rychlostní zkoušce odstoupit," nevypráví se Černému lehce osud Mogulky na letošních tratích okolo Zlína.
Značné technické problémy na letošním vrcholu českého mistráku postihlo hned několik dalších posádek, které se však často rozhodly v soutěži pokračovat, a to třeba až v nedělním dni. "My jsme se pro takovou možnost nerozhodli, jasno jsme měli hned v sobotu odpoledne," upřesňuje Jan Černý a pokračuje: "Ty pocity hned po odstoupení se jen těžko popisují... Jsem z toho hodně hořký, protože Barumka je vrchol sezony a moc jsem si tu přál uspět. Ale osud nám asi nepřál. I přesto na nás s Petrem letošní závěr českého mistráku zanechal neskutečný dojem od našich fanoušků. To, co předváděli kolem trati, podpora v depu, na sociálních sítích a i v centru Zlína, to bylo zkrátka jedním slovem hustý," alespoň na chvíli se příbramský jezdec usměje.
Momentálně jen pár hodin skončené MČR v rallye pro letošní sezonu tak po triumfu na letošní Barumce ovládl už posedmé v kariéře Jan Kopecký. Obrovskou bitvu o celkový primát mistra Evropy v kategorii ERC1 Junior pak do posledního metru soutěže předvedl úspěšně Filip Mareš. "Oběma klukům moc gratuluji! Především pak Filip odjel neskutečnou sezonu a titul v evropské juniorské kategorii si zaslouží," chválil své konkurenty na trati Černý a pokračoval ještě ke svým fanouškům: "Sezona pro nás po Barumce, co se týče závodů, zřejmě končí, ale ještě úplně rozhodnuti nejsme, takže tuhle otázku bych zcela neuzavíral. Pro naše parádní fanoušky ale už teď připravujeme podzimní program, včetně soutěže o svezení a samozřejmě nebude chybět ani tradiční Mogul Day. Ještě jednou všem za celý náš tým děkuji za úžasnou podporu!" uzavírá Jan Černý s dobrou zprávou pro své příznivce s tím, že veškeré informace najdou včas na jeho sociálních sítích nebo už na brzy nově spouštěném webu.
Autor: Ondřej Novotný
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.