Letošní ročník Mistrovství České republiky v rallye za sebou o předposledním srpnovém nedělním odpoledni zaklapl své dveře. Pro posádku MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu se tak stalo ovšem už o den dříve, na Barum Czech Rally Zlín 2019 totiž technická závada vyřadila Jana Černého s Petrem Černohorským už při sobotním odpoledni. Jejich boj o dobrý výsledek z letošního vrcholu české sezony, ale také v boji o umístění do třetího místa celkově, nedopadl tedy ani trochu podle představ. Černého mrzí neúspěch i kvůli fanouškům, kteří mu vyjadřovali po několik dní opět obrovskou podporu!
Černý do letošní Barumky nevstoupil sice v páteční RZ v centru Zlína nějakým oslnivým časem. Sobotní první a druhá sekce však příbramského jezdce už začala pomalu vracet mezi své protivníky v boji o celkové umístění. "Jeli jsme dobře vyrovnaně jak s Vencou Pechem, tak také s Filipem Marešem. Z naší strany to nebyl špatný sobotní start, o to více mě mrzí, že jsme v tom pak nemohli pokračovat," smutnil Jan Černý.
Po sobotním odpoledním servise se všechny závodní vozy vydaly podruhé směrem k rychlostním zkouškám Březová a Semetín, po kterých už u Černého s Černohorským začínaly svítit horší časy. "Ztratili jsme nějaké dvě minuty, minimálně další dvě bychom ještě ztratili na dalších dvou rychlostních zkouškách, než bychom to v servise mohli opravit. Zradil nás totiž intercooler, a ta prasklina se čím dál více zvětšovala, proto jsme se rozhodli po sedmé rychlostní zkoušce odstoupit," nevypráví se Černému lehce osud Mogulky na letošních tratích okolo Zlína.
Značné technické problémy na letošním vrcholu českého mistráku postihlo hned několik dalších posádek, které se však často rozhodly v soutěži pokračovat, a to třeba až v nedělním dni. "My jsme se pro takovou možnost nerozhodli, jasno jsme měli hned v sobotu odpoledne," upřesňuje Jan Černý a pokračuje: "Ty pocity hned po odstoupení se jen těžko popisují... Jsem z toho hodně hořký, protože Barumka je vrchol sezony a moc jsem si tu přál uspět. Ale osud nám asi nepřál. I přesto na nás s Petrem letošní závěr českého mistráku zanechal neskutečný dojem od našich fanoušků. To, co předváděli kolem trati, podpora v depu, na sociálních sítích a i v centru Zlína, to bylo zkrátka jedním slovem hustý," alespoň na chvíli se příbramský jezdec usměje.
Momentálně jen pár hodin skončené MČR v rallye pro letošní sezonu tak po triumfu na letošní Barumce ovládl už posedmé v kariéře Jan Kopecký. Obrovskou bitvu o celkový primát mistra Evropy v kategorii ERC1 Junior pak do posledního metru soutěže předvedl úspěšně Filip Mareš. "Oběma klukům moc gratuluji! Především pak Filip odjel neskutečnou sezonu a titul v evropské juniorské kategorii si zaslouží," chválil své konkurenty na trati Černý a pokračoval ještě ke svým fanouškům: "Sezona pro nás po Barumce, co se týče závodů, zřejmě končí, ale ještě úplně rozhodnuti nejsme, takže tuhle otázku bych zcela neuzavíral. Pro naše parádní fanoušky ale už teď připravujeme podzimní program, včetně soutěže o svezení a samozřejmě nebude chybět ani tradiční Mogul Day. Ještě jednou všem za celý náš tým děkuji za úžasnou podporu!" uzavírá Jan Černý s dobrou zprávou pro své příznivce s tím, že veškeré informace najdou včas na jeho sociálních sítích nebo už na brzy nově spouštěném webu.
Autor: Ondřej Novotný
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).