Letošní ročník Mistrovství České republiky v rallye za sebou o předposledním srpnovém nedělním odpoledni zaklapl své dveře. Pro posádku MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu se tak stalo ovšem už o den dříve, na Barum Czech Rally Zlín 2019 totiž technická závada vyřadila Jana Černého s Petrem Černohorským už při sobotním odpoledni. Jejich boj o dobrý výsledek z letošního vrcholu české sezony, ale také v boji o umístění do třetího místa celkově, nedopadl tedy ani trochu podle představ. Černého mrzí neúspěch i kvůli fanouškům, kteří mu vyjadřovali po několik dní opět obrovskou podporu!
Černý do letošní Barumky nevstoupil sice v páteční RZ v centru Zlína nějakým oslnivým časem. Sobotní první a druhá sekce však příbramského jezdce už začala pomalu vracet mezi své protivníky v boji o celkové umístění. "Jeli jsme dobře vyrovnaně jak s Vencou Pechem, tak také s Filipem Marešem. Z naší strany to nebyl špatný sobotní start, o to více mě mrzí, že jsme v tom pak nemohli pokračovat," smutnil Jan Černý.
Po sobotním odpoledním servise se všechny závodní vozy vydaly podruhé směrem k rychlostním zkouškám Březová a Semetín, po kterých už u Černého s Černohorským začínaly svítit horší časy. "Ztratili jsme nějaké dvě minuty, minimálně další dvě bychom ještě ztratili na dalších dvou rychlostních zkouškách, než bychom to v servise mohli opravit. Zradil nás totiž intercooler, a ta prasklina se čím dál více zvětšovala, proto jsme se rozhodli po sedmé rychlostní zkoušce odstoupit," nevypráví se Černému lehce osud Mogulky na letošních tratích okolo Zlína.
Značné technické problémy na letošním vrcholu českého mistráku postihlo hned několik dalších posádek, které se však často rozhodly v soutěži pokračovat, a to třeba až v nedělním dni. "My jsme se pro takovou možnost nerozhodli, jasno jsme měli hned v sobotu odpoledne," upřesňuje Jan Černý a pokračuje: "Ty pocity hned po odstoupení se jen těžko popisují... Jsem z toho hodně hořký, protože Barumka je vrchol sezony a moc jsem si tu přál uspět. Ale osud nám asi nepřál. I přesto na nás s Petrem letošní závěr českého mistráku zanechal neskutečný dojem od našich fanoušků. To, co předváděli kolem trati, podpora v depu, na sociálních sítích a i v centru Zlína, to bylo zkrátka jedním slovem hustý," alespoň na chvíli se příbramský jezdec usměje.
Momentálně jen pár hodin skončené MČR v rallye pro letošní sezonu tak po triumfu na letošní Barumce ovládl už posedmé v kariéře Jan Kopecký. Obrovskou bitvu o celkový primát mistra Evropy v kategorii ERC1 Junior pak do posledního metru soutěže předvedl úspěšně Filip Mareš. "Oběma klukům moc gratuluji! Především pak Filip odjel neskutečnou sezonu a titul v evropské juniorské kategorii si zaslouží," chválil své konkurenty na trati Černý a pokračoval ještě ke svým fanouškům: "Sezona pro nás po Barumce, co se týče závodů, zřejmě končí, ale ještě úplně rozhodnuti nejsme, takže tuhle otázku bych zcela neuzavíral. Pro naše parádní fanoušky ale už teď připravujeme podzimní program, včetně soutěže o svezení a samozřejmě nebude chybět ani tradiční Mogul Day. Ještě jednou všem za celý náš tým děkuji za úžasnou podporu!" uzavírá Jan Černý s dobrou zprávou pro své příznivce s tím, že veškeré informace najdou včas na jeho sociálních sítích nebo už na brzy nově spouštěném webu.
Autor: Ondřej Novotný
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?