Letošní ročník BARUM CZECH RALLY ZLÍN uzavírá netradičně náš domácí šampionát v rally. Legendární barumka tak rozhodne nejen o konečném pořadí juniorů v evropském mistrovství FIA ERC1 Junior, ale také o závěrečném skóre mistrovství České republiky. Filip Mareš má dobře rozehráno v obou šampionátech a ve Zlíně bude bojovat především o titul nejlepšího evropského juniora do 28 let.
Při své druhé sezóně s vozem Fabia R5 se posádka Filip Mareš – Jan Hloušek drží na průběžně druhém místě absolutního pořadí v domácím mistrovství. Velkou šanci má také na zisk titulu mistra Evropy v kategorii ERC1 Junior a to i přes absenci na úvodních dvou podnicích. „Boj o titul v juniorech bude pro nás na barumce prioritou. Nečeká nás snadný úkol, máme totiž zatím jen tři starty a do konečného zúčtování se počítají čtyři výsledky. Pro úspěch v Evropě tedy potřebujeme skutečně dobrý výsledek a silné body v kategorii ERC1 Junior," vysvětluje situaci před startem spolujezdec Jan Hloušek.
Filip Mareš má sezónu dobře rozjetou, na posledních dvou podnicích FIA ERC v Polsku a Itálii zvítězil v juniorské kategorii ERC1 Junior a v Hustopečích oslavil své první absolutní vítězství. Na barumku tak odjíždí s velkým odhodláním, i když konkurence ve Zlíně bude z celé letošní sezóny jednou z nejsilnějších. „Barumka bude opravdovým vrcholem letošní sezóny a zřejmě také nejdůležitějším závodem naší dosavadní kariéry. Tím se ale rozhodně nehodláme svazovat. Vzhledem k dosavadnímu průběhu sezóny jdeme do závodu s dobrým pocitem a se zdravým odhodláním pokusit se naše letošní výsledky v evropě i v českém mistráku ještě vylepšit," prozrazuje Filip Mareš.
V pondělí proběhl v Biskupicích nedaleko Luhačovic předzávodní test, jehož cílem bylo odzkoušení techniky před samotným startem. A protože doprovodný program Barum Czech Rally Zlín začal už v úterý, čeká na posádku Fabie R5 se startovním číslem 5 velmi náročný týden. „V úterý jsme si podruhé v životě mohli užít atmosféru zlínské autogramiády. Počet fanoušků byl ohromující. I během seznamovaček jich bylo u tratí poměrně dost. Tím je Barum rally zkrátka výjimečná," popisuje čerstvé zážitky semčický jezdec a dodává: „Věřím, že nás fanoušci na zlínsku poženou kupředu a pomůžou nám dosahnout co nejlepšího výsledku!"
Téměř 140 přihlášených posádek, bohatý doprovodný program a neopakovatelná atmosféra na vás čeká na devětačtyřicátém ročníku Barum Czech Rally Zlín. Přijeďte podpořit posádku Filip Mareš – Jan Hloušek, která i tentokrát odstartuje pod hlavičkou reprezentačního ACCR Czech Rally Teamu. Na dveřích své Fabie R5 povezou startovní číslo 5.
PR Filip Mareš
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.