Letošní ročník BARUM CZECH RALLY ZLÍN uzavírá netradičně náš domácí šampionát v rally. Legendární barumka tak rozhodne nejen o konečném pořadí juniorů v evropském mistrovství FIA ERC1 Junior, ale také o závěrečném skóre mistrovství České republiky. Filip Mareš má dobře rozehráno v obou šampionátech a ve Zlíně bude bojovat především o titul nejlepšího evropského juniora do 28 let.
Při své druhé sezóně s vozem Fabia R5 se posádka Filip Mareš – Jan Hloušek drží na průběžně druhém místě absolutního pořadí v domácím mistrovství. Velkou šanci má také na zisk titulu mistra Evropy v kategorii ERC1 Junior a to i přes absenci na úvodních dvou podnicích. „Boj o titul v juniorech bude pro nás na barumce prioritou. Nečeká nás snadný úkol, máme totiž zatím jen tři starty a do konečného zúčtování se počítají čtyři výsledky. Pro úspěch v Evropě tedy potřebujeme skutečně dobrý výsledek a silné body v kategorii ERC1 Junior," vysvětluje situaci před startem spolujezdec Jan Hloušek.
Filip Mareš má sezónu dobře rozjetou, na posledních dvou podnicích FIA ERC v Polsku a Itálii zvítězil v juniorské kategorii ERC1 Junior a v Hustopečích oslavil své první absolutní vítězství. Na barumku tak odjíždí s velkým odhodláním, i když konkurence ve Zlíně bude z celé letošní sezóny jednou z nejsilnějších. „Barumka bude opravdovým vrcholem letošní sezóny a zřejmě také nejdůležitějším závodem naší dosavadní kariéry. Tím se ale rozhodně nehodláme svazovat. Vzhledem k dosavadnímu průběhu sezóny jdeme do závodu s dobrým pocitem a se zdravým odhodláním pokusit se naše letošní výsledky v evropě i v českém mistráku ještě vylepšit," prozrazuje Filip Mareš.
V pondělí proběhl v Biskupicích nedaleko Luhačovic předzávodní test, jehož cílem bylo odzkoušení techniky před samotným startem. A protože doprovodný program Barum Czech Rally Zlín začal už v úterý, čeká na posádku Fabie R5 se startovním číslem 5 velmi náročný týden. „V úterý jsme si podruhé v životě mohli užít atmosféru zlínské autogramiády. Počet fanoušků byl ohromující. I během seznamovaček jich bylo u tratí poměrně dost. Tím je Barum rally zkrátka výjimečná," popisuje čerstvé zážitky semčický jezdec a dodává: „Věřím, že nás fanoušci na zlínsku poženou kupředu a pomůžou nám dosahnout co nejlepšího výsledku!"
Téměř 140 přihlášených posádek, bohatý doprovodný program a neopakovatelná atmosféra na vás čeká na devětačtyřicátém ročníku Barum Czech Rally Zlín. Přijeďte podpořit posádku Filip Mareš – Jan Hloušek, která i tentokrát odstartuje pod hlavičkou reprezentačního ACCR Czech Rally Teamu. Na dveřích své Fabie R5 povezou startovní číslo 5.
PR Filip Mareš
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.