Letošní ročník BARUM CZECH RALLY ZLÍN uzavírá netradičně náš domácí šampionát v rally. Legendární barumka tak rozhodne nejen o konečném pořadí juniorů v evropském mistrovství FIA ERC1 Junior, ale také o závěrečném skóre mistrovství České republiky. Filip Mareš má dobře rozehráno v obou šampionátech a ve Zlíně bude bojovat především o titul nejlepšího evropského juniora do 28 let.
Při své druhé sezóně s vozem Fabia R5 se posádka Filip Mareš – Jan Hloušek drží na průběžně druhém místě absolutního pořadí v domácím mistrovství. Velkou šanci má také na zisk titulu mistra Evropy v kategorii ERC1 Junior a to i přes absenci na úvodních dvou podnicích. „Boj o titul v juniorech bude pro nás na barumce prioritou. Nečeká nás snadný úkol, máme totiž zatím jen tři starty a do konečného zúčtování se počítají čtyři výsledky. Pro úspěch v Evropě tedy potřebujeme skutečně dobrý výsledek a silné body v kategorii ERC1 Junior," vysvětluje situaci před startem spolujezdec Jan Hloušek.
Filip Mareš má sezónu dobře rozjetou, na posledních dvou podnicích FIA ERC v Polsku a Itálii zvítězil v juniorské kategorii ERC1 Junior a v Hustopečích oslavil své první absolutní vítězství. Na barumku tak odjíždí s velkým odhodláním, i když konkurence ve Zlíně bude z celé letošní sezóny jednou z nejsilnějších. „Barumka bude opravdovým vrcholem letošní sezóny a zřejmě také nejdůležitějším závodem naší dosavadní kariéry. Tím se ale rozhodně nehodláme svazovat. Vzhledem k dosavadnímu průběhu sezóny jdeme do závodu s dobrým pocitem a se zdravým odhodláním pokusit se naše letošní výsledky v evropě i v českém mistráku ještě vylepšit," prozrazuje Filip Mareš.
V pondělí proběhl v Biskupicích nedaleko Luhačovic předzávodní test, jehož cílem bylo odzkoušení techniky před samotným startem. A protože doprovodný program Barum Czech Rally Zlín začal už v úterý, čeká na posádku Fabie R5 se startovním číslem 5 velmi náročný týden. „V úterý jsme si podruhé v životě mohli užít atmosféru zlínské autogramiády. Počet fanoušků byl ohromující. I během seznamovaček jich bylo u tratí poměrně dost. Tím je Barum rally zkrátka výjimečná," popisuje čerstvé zážitky semčický jezdec a dodává: „Věřím, že nás fanoušci na zlínsku poženou kupředu a pomůžou nám dosahnout co nejlepšího výsledku!"
Téměř 140 přihlášených posádek, bohatý doprovodný program a neopakovatelná atmosféra na vás čeká na devětačtyřicátém ročníku Barum Czech Rally Zlín. Přijeďte podpořit posádku Filip Mareš – Jan Hloušek, která i tentokrát odstartuje pod hlavičkou reprezentačního ACCR Czech Rally Teamu. Na dveřích své Fabie R5 povezou startovní číslo 5.
PR Filip Mareš
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?