Ne příliš optimálně se doposud vyvíjela sezóna pro posádku RI Okna Racing týmu ve složení Jan Jelínek a Petr Ingr. Proto do nadcházející Barum Rally oba vstupují se svou Škodou Fábií R5 s odhodláním soutěž si užít, pobavit sebe i přihlížející diváky a především soutěž dokončit.
Jak se zdá, vleklé problémy se zády spolujezdce Petra Ingra jsou před domácí soutěží konečně zažehnány. Petr tak může nastoupit po boku Honzy Jelínka ke svému třetímu startu na legendární zlínské soutěži. „Moc bych chtěl poděkovat paní fyzioterapeutce, která mi od vleklých problémů se zády pomohla. Hlavně díky ní můžeme absolvovat tuto krásnou, ale také náročnou soutěž,“ těší spolujezdce zlepšení jeho zdravotního stavu. „Lehké obavy těsně před testováním se naštěstí nenaplnili, protože i po najetí sedmdesáti kilometrů záda zatím drží. Na barumku už se tedy moc těšíme," vylíčil aktuální pocity do korzetu stažený Petr Ingr.
Do závodního vozu posádka RI Okna týmu usedla teprve nedávno po dvouměsíční pauze. Pocity po dvou uskutečněných testech jsou ale velmi dobré. „Je to opravdu velmi dlouhá doba, ovšem auto je tak špičkové, že nás rychle vtáhlo zpět do závodního režimu,“ libuje si Honza Jelínek. „Sice asi ještě chvíli potrvá, než bude jezdecká pohoda stoprocentní, ale po dvou uskutečněných testech máme opravdu dobrý pocit. Navíc je před námi ještě páteční Shakedown, který nás jistě posune co se rychlosti týče, zase o něco dopředu," věří pilot červeno-modro-bílé Fábie R5.
Vyloženě oblíbené, nebo naopak neoblíbené vložky posádka na zlínské soutěži nemá. „Za ty roky co barumku jezdím, jsou tratě neustále hodně podobné. Důležité bude každopádně jet hlavou a zbytečně nebláznit. Samozřejmě se musíme vyvarovat i zbytečným defektům, abychom zdárně mohli spatřit cílovou rampu," ví dobře o záludnostech pro něj domácí soutěže Jelínek. Ten totiž na Barumce poznal jak radosti, tak také velká zklamání z několika nezdarů. „Honza letos jede po osmnácté, já po třetí a společnost RI Okna letos na podzim oslaví čtvrt století od svého založení. I proto pro náš tým bude zdárné dokončení soutěže dobrým pocitem a hlavně velkou radostí. A pokud by se náhodou podařil i nějaký výsledek, byla by to taková třešnička na dortu," nastínil skromné přání před blížícím se vrcholem domácí soutěžní sezóny spolujezdec Petr Ingr.
V pátek večer odstartuje posádka RI Okna Racing týmu se startovním číslem šedesát pět na dveřích své Škody Fábie R5 do úvodní a diváky vždy obsypané městské speciálky. A co posádka vzkazuje právě divákům kolem tratí? „Oba jim samozřejmě přejeme spoustu parádních zážitků a přívětivé počasí. A hlavně, ať se společně i se všemi posádkami ve zdraví opět sejdeme na cílové rampě," zakončil povídání před startem devětačtyřicáté Barum Czech Rally Zlín Honza Jelínek.
Posádku RI Okna Racing týmu můžete navštívit od pátku v zázemí týmu Kresta Racing v servisní zóně v Otrokovicích, kde mají pro fanoušky připraveny krásné podpisové kartičky.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).