Ne příliš optimálně se doposud vyvíjela sezóna pro posádku RI Okna Racing týmu ve složení Jan Jelínek a Petr Ingr. Proto do nadcházející Barum Rally oba vstupují se svou Škodou Fábií R5 s odhodláním soutěž si užít, pobavit sebe i přihlížející diváky a především soutěž dokončit.
Jak se zdá, vleklé problémy se zády spolujezdce Petra Ingra jsou před domácí soutěží konečně zažehnány. Petr tak může nastoupit po boku Honzy Jelínka ke svému třetímu startu na legendární zlínské soutěži. „Moc bych chtěl poděkovat paní fyzioterapeutce, která mi od vleklých problémů se zády pomohla. Hlavně díky ní můžeme absolvovat tuto krásnou, ale také náročnou soutěž,“ těší spolujezdce zlepšení jeho zdravotního stavu. „Lehké obavy těsně před testováním se naštěstí nenaplnili, protože i po najetí sedmdesáti kilometrů záda zatím drží. Na barumku už se tedy moc těšíme," vylíčil aktuální pocity do korzetu stažený Petr Ingr.
Do závodního vozu posádka RI Okna týmu usedla teprve nedávno po dvouměsíční pauze. Pocity po dvou uskutečněných testech jsou ale velmi dobré. „Je to opravdu velmi dlouhá doba, ovšem auto je tak špičkové, že nás rychle vtáhlo zpět do závodního režimu,“ libuje si Honza Jelínek. „Sice asi ještě chvíli potrvá, než bude jezdecká pohoda stoprocentní, ale po dvou uskutečněných testech máme opravdu dobrý pocit. Navíc je před námi ještě páteční Shakedown, který nás jistě posune co se rychlosti týče, zase o něco dopředu," věří pilot červeno-modro-bílé Fábie R5.
Vyloženě oblíbené, nebo naopak neoblíbené vložky posádka na zlínské soutěži nemá. „Za ty roky co barumku jezdím, jsou tratě neustále hodně podobné. Důležité bude každopádně jet hlavou a zbytečně nebláznit. Samozřejmě se musíme vyvarovat i zbytečným defektům, abychom zdárně mohli spatřit cílovou rampu," ví dobře o záludnostech pro něj domácí soutěže Jelínek. Ten totiž na Barumce poznal jak radosti, tak také velká zklamání z několika nezdarů. „Honza letos jede po osmnácté, já po třetí a společnost RI Okna letos na podzim oslaví čtvrt století od svého založení. I proto pro náš tým bude zdárné dokončení soutěže dobrým pocitem a hlavně velkou radostí. A pokud by se náhodou podařil i nějaký výsledek, byla by to taková třešnička na dortu," nastínil skromné přání před blížícím se vrcholem domácí soutěžní sezóny spolujezdec Petr Ingr.
V pátek večer odstartuje posádka RI Okna Racing týmu se startovním číslem šedesát pět na dveřích své Škody Fábie R5 do úvodní a diváky vždy obsypané městské speciálky. A co posádka vzkazuje právě divákům kolem tratí? „Oba jim samozřejmě přejeme spoustu parádních zážitků a přívětivé počasí. A hlavně, ať se společně i se všemi posádkami ve zdraví opět sejdeme na cílové rampě," zakončil povídání před startem devětačtyřicáté Barum Czech Rally Zlín Honza Jelínek.
Posádku RI Okna Racing týmu můžete navštívit od pátku v zázemí týmu Kresta Racing v servisní zóně v Otrokovicích, kde mají pro fanoušky připraveny krásné podpisové kartičky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.