Barum Rally bude pro posádku Petr Semerád – Jiří Hlávka vrcholem letošní sezóny. Po úspěšné Rally Bohemia, kde vyhráli nabitou třídu 6, čekalo na posádku několik novinek. Definitivně byla podepsána smlouva se značkou Rockstar, která dodává na trh energetické nápoje. Rockstar se stal tedy hlavním partnerem týmu a Petr Semerád naopak bude tváří Rockstaru pro rally svět v České republice.
Zajímavou zkušenost má pak Petr s výletem na slavnou Neste Rally Finland. „Letos mě pozval Kalle Rovanperä, se kterým jsme si hodně sedli na Rally Bohemia, k sobě domů. Bylo to super, jeho maminka Tiina se o mě starala jak o svého syna, musím ji znovu poděkovat. Když ke všemu Kalle vyhrál, bylo co slavit. Zůstal jsem u nich ještě i po soutěži a s Kallem jsme se hodně vyblbli. No a já doufám, že se ve Finsku sám někdy svezu,“ netajil své nadšení Petr.
Třetí novinkou je pak nový design vozu. Na Bohemku se nestihl, protože auto bylo k dispozici až těsně před startem soutěže. Na Barumce se ale objeví v novém designu v barvách Rockstaru.
A jak se na Barumku Petr těší? „Těším se moc, bude to pro nás vrchol letošní sezóny. Opět se poměříme i s evropskou špičkou, takže nás čekají určitě velké souboje. Naší prioritou zůstává dojet především do cíle, flákat se ale nikde nechceme. Sám jsem Barumku ještě nejel, ale už z prvních najížděných kilometrů je vidět, že jde o strašně těžkou a na rozpis náročnou soutěž. Hodně se mění rytmus i povrch. A uvidíme, zda nás čeká lepší počasí než na Bohemce. Tam se nám ale zase v měnících se podmínkách dařilo, takže bychom se dešti také nebránili,“ dodává s úsměvem Petr.
Respekt z Barumky má i Jirka Hlávka. „Čeká nás strašně těžká a dlouhá soutěž. Petr nikdy nejel soutěž s tak dlouhým harmonogramem, takže je třeba jet i hlavou a neblbnout hned od začátku. Barumka chyby neodpouští a my z ní máme respekt. Osobně jsem rád za návrat legendární Pinduly, krásné jsou ale všechny zkoušky. Už se nemohu dočkat, až to vypukne,“ dodává Jirka.
Zbývá jen dodat, že to vypukne v pátek večer na legendární městské zkoušce ve Zlíně a posádka vyrazí do soutěže s číslem 48 na voze Opel Adam R2.
Tomáš Wanka
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.