Barum Rally bude pro posádku Petr Semerád – Jiří Hlávka vrcholem letošní sezóny. Po úspěšné Rally Bohemia, kde vyhráli nabitou třídu 6, čekalo na posádku několik novinek. Definitivně byla podepsána smlouva se značkou Rockstar, která dodává na trh energetické nápoje. Rockstar se stal tedy hlavním partnerem týmu a Petr Semerád naopak bude tváří Rockstaru pro rally svět v České republice.
Zajímavou zkušenost má pak Petr s výletem na slavnou Neste Rally Finland. „Letos mě pozval Kalle Rovanperä, se kterým jsme si hodně sedli na Rally Bohemia, k sobě domů. Bylo to super, jeho maminka Tiina se o mě starala jak o svého syna, musím ji znovu poděkovat. Když ke všemu Kalle vyhrál, bylo co slavit. Zůstal jsem u nich ještě i po soutěži a s Kallem jsme se hodně vyblbli. No a já doufám, že se ve Finsku sám někdy svezu,“ netajil své nadšení Petr.
Třetí novinkou je pak nový design vozu. Na Bohemku se nestihl, protože auto bylo k dispozici až těsně před startem soutěže. Na Barumce se ale objeví v novém designu v barvách Rockstaru.
A jak se na Barumku Petr těší? „Těším se moc, bude to pro nás vrchol letošní sezóny. Opět se poměříme i s evropskou špičkou, takže nás čekají určitě velké souboje. Naší prioritou zůstává dojet především do cíle, flákat se ale nikde nechceme. Sám jsem Barumku ještě nejel, ale už z prvních najížděných kilometrů je vidět, že jde o strašně těžkou a na rozpis náročnou soutěž. Hodně se mění rytmus i povrch. A uvidíme, zda nás čeká lepší počasí než na Bohemce. Tam se nám ale zase v měnících se podmínkách dařilo, takže bychom se dešti také nebránili,“ dodává s úsměvem Petr.
Respekt z Barumky má i Jirka Hlávka. „Čeká nás strašně těžká a dlouhá soutěž. Petr nikdy nejel soutěž s tak dlouhým harmonogramem, takže je třeba jet i hlavou a neblbnout hned od začátku. Barumka chyby neodpouští a my z ní máme respekt. Osobně jsem rád za návrat legendární Pinduly, krásné jsou ale všechny zkoušky. Už se nemohu dočkat, až to vypukne,“ dodává Jirka.
Zbývá jen dodat, že to vypukne v pátek večer na legendární městské zkoušce ve Zlíně a posádka vyrazí do soutěže s číslem 48 na voze Opel Adam R2.
Tomáš Wanka
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.