Petr Semerád se těší na vrchol sezóny

Rally Vsetín (CZE)
Rally Vsetín (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 15. srpna 2019 08:12
Sdílej:

Barum Rally bude pro posádku Petr Semerád – Jiří Hlávka vrcholem letošní sezóny. Po úspěšné Rally Bohemia, kde vyhráli nabitou třídu 6, čekalo na posádku několik novinek. Definitivně byla podepsána smlouva se značkou Rockstar, která dodává na trh energetické nápoje. Rockstar se stal tedy hlavním partnerem týmu a Petr Semerád naopak bude tváří Rockstaru pro rally svět v České republice.

Zajímavou zkušenost má pak Petr s výletem na slavnou Neste Rally Finland. „Letos mě pozval Kalle Rovanperä, se kterým jsme si hodně sedli na Rally Bohemia, k sobě domů. Bylo to super, jeho maminka Tiina se o mě starala jak o svého syna, musím ji znovu poděkovat. Když ke všemu Kalle vyhrál, bylo co slavit. Zůstal jsem u nich ještě i po soutěži a s Kallem jsme se hodně vyblbli. No a já doufám, že se ve Finsku sám někdy svezu,“ netajil své nadšení Petr.

Třetí novinkou je pak nový design vozu. Na Bohemku se nestihl, protože auto bylo k dispozici až těsně před startem soutěže. Na Barumce se ale objeví v novém designu v barvách Rockstaru.

A jak se na Barumku Petr těší? „Těším se moc, bude to pro nás vrchol letošní sezóny. Opět se poměříme i s evropskou špičkou, takže nás čekají určitě velké souboje. Naší prioritou zůstává dojet především do cíle, flákat se ale nikde nechceme. Sám jsem Barumku ještě nejel, ale už z prvních najížděných kilometrů je vidět, že jde o strašně těžkou a na rozpis náročnou soutěž. Hodně se mění rytmus i povrch. A uvidíme, zda nás čeká lepší počasí než na Bohemce. Tam se nám ale zase v měnících se podmínkách dařilo, takže bychom se dešti také nebránili,“ dodává s úsměvem Petr.

Respekt z Barumky má i Jirka Hlávka. „Čeká nás strašně těžká a dlouhá soutěž. Petr nikdy nejel soutěž s tak dlouhým harmonogramem, takže je třeba jet i hlavou a neblbnout hned od začátku. Barumka chyby neodpouští a my z ní máme respekt. Osobně jsem rád za návrat legendární Pinduly, krásné jsou ale všechny zkoušky. Už se nemohu dočkat, až to vypukne,“ dodává Jirka.

Zbývá jen dodat, že to vypukne v pátek večer na legendární městské zkoušce ve Zlíně a posádka vyrazí do soutěže s číslem 48 na voze Opel Adam R2.

Tomáš Wanka

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.