České rallyové mistrovství stojí pro letošní sezonu před svým posledním závodem, a to hned tím v Česku pravděpodobně nejatraktivnějším, tedy Barum Czech Rally Zlín 2019! Tu absolvuje i posádku MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu Jan Černý s Petrem Černohorským, kteří pomýšlí na celkový úspěch z letošní sezony. Ve hře jsou totiž prakticky ještě všechna přední místa, ke kterým ale zákonitě musí přijít také dobrý výsledek z Barumky!
Poslední závod se příbramskému jezdci vydařil na výbornou. Na Rally Bohemia po prvním dnu vedl a v neděli pak vystoupal na rampu ve velké konkurenci na skvělém třetím místě! "Červencové závody byly skvělé, díváme se už ale dopředu, celý tento týden bude patřit Barumce. Pro nás to vše začíná hlavně úterním testem, kde budeme mít hodně prostoru se po měsíční pauze zase dostatečně dostat do závodního tempa a sžít se opět s autem," prozrazuje Jan Černý, který se necelé dva týdny nazpět inspiroval v pozici diváka na finské rally. "Byl to dobře hustý zážitek, rally ve Finsku je pro mě nejvíc, je to tam jedním slovem skvělé. Navíc jsem tam potkal i hodně českých fanoušků! Věřím, že tam zase jednou budu startovat," liboval si Černý s čerstvými zážitky v hlavě.
Světová konkurence bude čekat i posádku Černého s Černohorským také na letošní Barumce. Do boje o přední příčky budou chtít promluvit jezdci z několika zemí světa, ze kterých bude asi nejžhavějším adeptem na nejlepší úspěch ruský jezdec Alexej Lukjaňuk. "A nesmíme zapomenout třeba ani na dalšího jezdce z Ruska, tedy na Nikolaje Grjazina. Ten podle mého pojede také hodně rychle," přidává Černý a pokračuje: "Konkurence na Barumce je letos opět podle očekávání obrovská. Těšíme se na každou rychlostní zkoušku, a o konečné pořadí chceme bojovat na každém ujetém metru. Už jsme si letos dokázali, že rychle jet umíme, ale pro nás je teď důležité hlavně nasbírat body do domácího mistrovství, kde je to po naši podařené Bohemce i pro nás otevřené podstatě až do nedělního závodního dne," je si moc dobře vědom Černý. "Cíl je tedy dokončit Barumku na co nejlepší příčce, ale zároveň odjíždět ze Zlína s vědomím, že se nám podařilo ukořistit i celkové úspěšné umístění v letošní sezoně," dodává svůj cíl směrem ke třetímu srpnovému víkendu jezdec momentálně bronzové posádky v celkovém hodnocení.
I letošní Barumku odstartuje každoročně divácky velice oblíbená páteční Super RZ v centru Zlína, jenž přináší atraktivní podívanou jak pro stovky fanoušků, tak ale i nezvyklé ostré kilometry pro samotné jezdce. "Na start soutěže se moc těšíme, páteční večer už neodmyslitelně k Barumce patří a ta atmosféra na vás zkrátka dýchá i do auta, protože to skvělé prostředí, které tam diváci vždy vytvoří, to je opravdu hustý," směje se Honza Černý. To, jestli bude mít úsměv na tváři i po posledním závodě, napoví letošních 219 ostrých kilometrů, které závodní vozy projedou okolo Zlína od 16. do 18. srpna.
Ondřej Novotný - tiskový mluvčí MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.