Kvalitní startovní pole nabídne 49. ročník Barum Czech Rally Zlín. Do sekretariátu soutěže dorazily přihlášky celkem 137 soutěžících z 25 států, v rámci FIA Mistroství Evropy v rally (ERC) pojede 84 posádek. To řadí zlínskou rally opět do pozice nejkvalitněji obsazené soutěže starého kontinentu. Letos do Zlína zavítají i zástupci exotických zemí z Asie, jako jsou Kuvajt, Katar, Japonsko, Jižní Ameriku zastoupí Brazílie a Argentina a přijede i posádka ze Spojených států amerických. Vysoký počet 34 vozů kategorie R5 na seznamu přihlášených slibuje parádní podívanou pro fanoušky rallysportu podél zlínských tratí během třetího srpnového víkendu.
Hlavní téma letošního ročníku zní: Vyhraje Jan Kopecký zlínskou rally již poosmé nebo bude sesazen z královského trůnu? Právě sedmatřicetiletý jezdec z Kostelce nad Orlicí je bezpochyby opět největším favoritem. Tovární jezdec Škoda Motorsport přijede do Zlína s vozem Škoda Fabia R5 Evo jako sedminásobný vítěz zlínské rally, šestinásobný český šampion a úřadující mistr světa v kategorii WRC2. Čelo seznamu přihlášených posádek vévodí trojice nejlepších jezdců mistrovství Evropy, startovní číslo 1 poveze současný lídr ERC a loňský evropský šampion Alexej Lukjaňuk z Ruska (Citroën C3 R5). V evropském šampionátu se letos pohybují na předních příčkách Lukasz Habaj z Polska, Chris Ingram z Velké Británie (oba Škoda Fabia R5) a Norbert Herczig z Maďarska (VW Polo GTi R5). Kartami na předních místech určitě zamíchá český mladík Filip Mareš s fabií R5, který po skvělých výsledcích v Polsku a Itálii má velkou šanci zabojovat o evropský titul v hodnocení šampionátu ERC1 Junior, který vyvrcholí právě na zlínských tratích. Do role černého koně soutěže je pasován Rus Nikolaj Grjazin startující s lotyšskou licencí na voze Škoda Fabia R5 podobně jako rychlý Rakušan Simon Wagner. Do hodnocení v první desítce hlasitě promluví Němec Marijan Griebel (Škoda Fabia R5 Evo), polský vicemistr Mikolaj Marczyk (Škoda Fabia R5), Švéd Mattias Adielsson (Ford Fiesta R5) nebo Japonec Hiroki Arai (Citroën C3 R5).
Z české špičky se představí vedle Kopeckého a Mareše dále Václav Pech (Ford Fiesta R5), Tomáš Kostka (Škoda Fabia R5 Evo), Jan Černý, Miroslav Jakeš, Jaromír Tarabus (všichni Škoda Fabia R5) a Vojtěch Štajf (Volkswagen Polo GTi R5). Z dalších domácích jezdců pomýšlejí na přední umístění Roman Odložilík, Antonín Tlusťák, Patrik Rujbr, Martin Březík, Tomáš Pospíšilík, Karel Trojan, Jan Jelínek (všichni Škoda Fabia R5), Martin Vlček a Ondřej Bisaha (oba Hyundai i20 R5). Barumka se pojede po zrušení rally v Příbrami jako závěrečný podnik Autoklub Mistrovství České republiky a určí konečné pořadí domácího šampionátu.
V hodnocení ERC2 přijede vedoucí jezdec této kategorie Ital Zelindo Melegari, dále jeho krajan Andrea Nucita, Polák Dariusz Polonski (všichni Fiat 124 Abarth RGT), poprvé se objeví ve Zlíně Juan Carlos Alonso z Argentiny nebo Mshari Althefiri z Kuvajtu (oba Mitsubishi Lancer EVO X).
Evropský šampionát ERC3 včetně hodnocení juniorů vyvrcholí právě ve Zlíně. Ze šesti soutěží zařazených do ERC3 Junior (Azory, Kanáry, Lotyšsko, Polsko, Řím a Barum) se počítají čtyři nejlepší výsledky. Vítěz tohoto šampionátu obdrží dva starty v nadcházející sezoně mistrovství Evropy s vozem kategorie R5. V hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou patří k favoritům lídr a suverén posledních tří rally ERC3 Ken Torn z Estonska (Ford Fiesta R2T), šanci na evropský titul mají dále Efrén Llarena ze Španělska a Sindre Furuseth z Norska (oba Peugeot 208 R2). Do Zlína přijedou i rychlí Francouzi Florian Bernardi (Renault Clio R3T), Jean-Baptiste Franceschi (Ford Fiesta R2T) a Yohan Rossel (Peugeot 208 R2).
Z českých jezdců pojedou o přední příčky „Evropané“ Erik Cais (Ford Fiesta R2), Petr Semerád (Opel Adam R2), Jan Talaš, dále René Dohnal, Adam Březík, Jiří Navrátil (všichni Peugeot 208 R2), Tomáš Knápek (Opel Adam R2), Matěj Kamenec (Ford Fiesta R2T) a další.
V rámci doprovodných akcí Barum rally se uskuteční již dvanáctý ročník Star Rally Historic, kde se přihlásilo 86 posádek a jízda Bugatti Grand Prix, která je součástí čtyřdílného seriálu Grand Prix historických automobilů. Zde figuruje na seznamu přihlášených celkem 38 účastníků. Zlínští pořadatelé hlásí celkově úctyhodný počet 261 přihlášek! Rozhodně se bude v termínu 16. – 18. srpna ve Zlíně na co dívat. Prožijme uprostřed srpna báječnou atmosféru Barum Czech Rally Zlín!
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.