Další zastávkou letošního ročníku Autoklub Rallysprint série se ve dnech 26. – 27. července stal závod v okolí Horažďovic. Na Rally Pačejov nechyběl ani slušovický tým Minařík racing, který do bojů vyslal dvě dvojice. Slovenská dámská posádka ve složení Michaela Debnárová – Lucia Laurincová závodila s vozem Renault Clio R3. Druhým jezdcem byl Dan Balcar, který se za volant závodního vozu posadil po sedmnácti letech. Tentokrát závodil s Renaultem Clio Sport a na sedadlo spolujezdce si Daniel přizval Dana Vodičku. Pačejovský sprint se skládal z osmi rychlostních zkoušek, které potrápily nejednu posádku.
Technické problémy v závodě zažily také holky ze Slovenska. Michaela s Luckou se však nevzdaly a bojovaly až do posledního metru. Snaha se vyplatila a dámská posádka si z Pačejova odvezla pohár za 3. místo ve třídě 5 a vítězství v kategorii Ladies. V hodnocení rallysprint série se holky umístily na 37. místě. „O Rally Pačejov nám každý říkal, že je to krásný závod, že musíme přijet a zažít si to na vlastní kůži. Faktem však bylo, že nás odrazovala vzdálenost a padly i úvahy, zda tento sprint radši nevynecháme. I vzhledem k mojí fyzické indispozici v podobě bolavé pravé paže. Nakonec jsme se odhodlaly a vyrazily na cestu dlouho jako k Jadranskému moři a dorazily do Pačejova. Je pravda, že z bolavé paže jsem byla nervózní, ale jelikož my ženy jsme silné pohlaví, bojovala jsem sama se sebou. Do soutěže jsme odstartovaly s velikým odhodláním, ale naše zklamání přišlo již ve třetí RZ, kde se projevil můj problém s koncentrací a zazmatkovala jsem. Zhasl mi motor a ztratily jsme nějaké vteřiny. Když jsme se rozjely vyskočila na Renaultu teplota, jenže když jsme dojely do stopky, teplota zase byla v normálu. Nepřipisovala jsem tomuto problému důležitost až do té doby, než jsme na přejezdu zastavily a poté už auto nenastartovaly. Lucka se tedy musela zapřít do vozu a roztlačit nás. Bylo nám jasné, že už o časy bojovat nebudeme, proto jsme si polookruhovku užily a ve vracáku potěšily diváky jízdou bokem. V další RZ nám teplota opět vyskočila nahoru a ze strachu z odstoupení jsme se s Luckou rozhodly, že nebudu motor točit do vysokých otáček a v poklidu jsme dojely do stopky. Zbývaly nám poslední dvě rychlostní zkoušky, volaly jsme mechanikovi a dostaly instrukce, jak závod dokončit. Odstoupit ze třetího místa ve třídě nechtěl nikdo z nás. Nevím, jestli mi někdo uvěří nebo ne, ale teplota po poslední RZ už nad 90 stupňů nevyskočila. V celkovém důsledku jsme si tedy vyjely třetí místo ve třídě, ve které jsme už ani nedoufaly. V první řadě bych chtěla poděkovat mému Milanovi, díky kterému jsem se mohla závodu v Pačejově zúčastnit. Poděkování také patří týmu Minařík racing za podporu, bojovnost a odhodlání dovézt Clio až do cíle. Musím také poděkovat Lucce, která to tentokrát se mnou neměla jednoduché,“ řekla Michaela Debnárová.
Po sedmnácti letech se do závodního vozu vrátil Daniel Balcar. Jezdec, který má na svém kontě již téměř 50 odjetých soutěžích, dostal start v Pačejově jako narozeninový dárek od kamarádů. Všechno bylo narychlo, ale především díky kontaktům fotografa Roberta Balcara (bratra Daniela) vše vyšlo. „Tým Minařík racing mi dovezl do Pačejova Reanult Clio Sport, což je podobné auto jako Renault Clio Williams, se kterým jsem dříve závodil. Jako spolujezdce jsem si domluvil Daniela Vodičku, díky jehož zkušenostem jsme přestáli veškeré nástrahy pačejovských tratí. Na seznámení s vozem před závodem nebyl čas, proto jsme se párkrát svezli až na shakedownu. Po tolika letech pro nás nebyl prioritou souboj s časomírou. Chtěli jsme si hlavně závod užít i společně s přáteli, kterých se v Pačejově sešla velká hromada. Auto jsme dovezli až na cílovou rampu a ze závodu si odnáším mnoho zážitků. Myslím, že na tenhle návrat za volant soutěžního vozu jen tak nezapomenu. Velký dík patří mým přátelům "sponzorům", kterými jsou: Jana Kocková, Robert Balcar, Jindra Balcarová, Robík Nosek, Michal Puchmertl, Majka Frimlová, František a Libuška Černých, Vašek Tesař, Veronika Homolková, Pavel Homolka, Vráťa Horák, Péťa Mlček, Jarda Franc, Šaňo, Karel Kubovec, Martin Kroupa, Pavel a Jindřiška Konopovi, Jirka a Blanka Horských, Pavel a Lucie Pávovi, Honza Uctívač, Filip Benda, Beben, Láďa a Míša Lešických, Jarda Hrubý, Leoš Motl. Poděkování pochopitelně patří týmu Luby Minaříka Minařík racing za profesionální práci při přípravě auta a velice příjemnou a přátelskou atmosféru, která v týmu panovala. Danovi Vodičkovi mnohokrát děkuji za perfektně odvedenou práci, díky které jsme se společně dostali až na cílovou rampu. Můj dík největší patří bráchovi Robertovi, protože ten celou tuhle bláznivou akci vymyslel, aktivně zorganizoval a ještě z ní pořídil parádní fotodokumentaci,“ popsal Daniel Balcar. Posádka Balcar – Vodička dojela do cíle sprintu na 5. místě ve třídě 8 a 40. místě v hodnocení RSS.
Nyní se již všechno soustředí na vrchol sezony – Barum Czech Rally Zlín. Na start nejpopulárnějšího závodu u nás se jistě postaví také Minařík racing.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.