Další zastávkou letošního ročníku Autoklub Rallysprint série se ve dnech 26. – 27. července stal závod v okolí Horažďovic. Na Rally Pačejov nechyběl ani slušovický tým Minařík racing, který do bojů vyslal dvě dvojice. Slovenská dámská posádka ve složení Michaela Debnárová – Lucia Laurincová závodila s vozem Renault Clio R3. Druhým jezdcem byl Dan Balcar, který se za volant závodního vozu posadil po sedmnácti letech. Tentokrát závodil s Renaultem Clio Sport a na sedadlo spolujezdce si Daniel přizval Dana Vodičku. Pačejovský sprint se skládal z osmi rychlostních zkoušek, které potrápily nejednu posádku.
Technické problémy v závodě zažily také holky ze Slovenska. Michaela s Luckou se však nevzdaly a bojovaly až do posledního metru. Snaha se vyplatila a dámská posádka si z Pačejova odvezla pohár za 3. místo ve třídě 5 a vítězství v kategorii Ladies. V hodnocení rallysprint série se holky umístily na 37. místě. „O Rally Pačejov nám každý říkal, že je to krásný závod, že musíme přijet a zažít si to na vlastní kůži. Faktem však bylo, že nás odrazovala vzdálenost a padly i úvahy, zda tento sprint radši nevynecháme. I vzhledem k mojí fyzické indispozici v podobě bolavé pravé paže. Nakonec jsme se odhodlaly a vyrazily na cestu dlouho jako k Jadranskému moři a dorazily do Pačejova. Je pravda, že z bolavé paže jsem byla nervózní, ale jelikož my ženy jsme silné pohlaví, bojovala jsem sama se sebou. Do soutěže jsme odstartovaly s velikým odhodláním, ale naše zklamání přišlo již ve třetí RZ, kde se projevil můj problém s koncentrací a zazmatkovala jsem. Zhasl mi motor a ztratily jsme nějaké vteřiny. Když jsme se rozjely vyskočila na Renaultu teplota, jenže když jsme dojely do stopky, teplota zase byla v normálu. Nepřipisovala jsem tomuto problému důležitost až do té doby, než jsme na přejezdu zastavily a poté už auto nenastartovaly. Lucka se tedy musela zapřít do vozu a roztlačit nás. Bylo nám jasné, že už o časy bojovat nebudeme, proto jsme si polookruhovku užily a ve vracáku potěšily diváky jízdou bokem. V další RZ nám teplota opět vyskočila nahoru a ze strachu z odstoupení jsme se s Luckou rozhodly, že nebudu motor točit do vysokých otáček a v poklidu jsme dojely do stopky. Zbývaly nám poslední dvě rychlostní zkoušky, volaly jsme mechanikovi a dostaly instrukce, jak závod dokončit. Odstoupit ze třetího místa ve třídě nechtěl nikdo z nás. Nevím, jestli mi někdo uvěří nebo ne, ale teplota po poslední RZ už nad 90 stupňů nevyskočila. V celkovém důsledku jsme si tedy vyjely třetí místo ve třídě, ve které jsme už ani nedoufaly. V první řadě bych chtěla poděkovat mému Milanovi, díky kterému jsem se mohla závodu v Pačejově zúčastnit. Poděkování také patří týmu Minařík racing za podporu, bojovnost a odhodlání dovézt Clio až do cíle. Musím také poděkovat Lucce, která to tentokrát se mnou neměla jednoduché,“ řekla Michaela Debnárová.
Po sedmnácti letech se do závodního vozu vrátil Daniel Balcar. Jezdec, který má na svém kontě již téměř 50 odjetých soutěžích, dostal start v Pačejově jako narozeninový dárek od kamarádů. Všechno bylo narychlo, ale především díky kontaktům fotografa Roberta Balcara (bratra Daniela) vše vyšlo. „Tým Minařík racing mi dovezl do Pačejova Reanult Clio Sport, což je podobné auto jako Renault Clio Williams, se kterým jsem dříve závodil. Jako spolujezdce jsem si domluvil Daniela Vodičku, díky jehož zkušenostem jsme přestáli veškeré nástrahy pačejovských tratí. Na seznámení s vozem před závodem nebyl čas, proto jsme se párkrát svezli až na shakedownu. Po tolika letech pro nás nebyl prioritou souboj s časomírou. Chtěli jsme si hlavně závod užít i společně s přáteli, kterých se v Pačejově sešla velká hromada. Auto jsme dovezli až na cílovou rampu a ze závodu si odnáším mnoho zážitků. Myslím, že na tenhle návrat za volant soutěžního vozu jen tak nezapomenu. Velký dík patří mým přátelům "sponzorům", kterými jsou: Jana Kocková, Robert Balcar, Jindra Balcarová, Robík Nosek, Michal Puchmertl, Majka Frimlová, František a Libuška Černých, Vašek Tesař, Veronika Homolková, Pavel Homolka, Vráťa Horák, Péťa Mlček, Jarda Franc, Šaňo, Karel Kubovec, Martin Kroupa, Pavel a Jindřiška Konopovi, Jirka a Blanka Horských, Pavel a Lucie Pávovi, Honza Uctívač, Filip Benda, Beben, Láďa a Míša Lešických, Jarda Hrubý, Leoš Motl. Poděkování pochopitelně patří týmu Luby Minaříka Minařík racing za profesionální práci při přípravě auta a velice příjemnou a přátelskou atmosféru, která v týmu panovala. Danovi Vodičkovi mnohokrát děkuji za perfektně odvedenou práci, díky které jsme se společně dostali až na cílovou rampu. Můj dík největší patří bráchovi Robertovi, protože ten celou tuhle bláznivou akci vymyslel, aktivně zorganizoval a ještě z ní pořídil parádní fotodokumentaci,“ popsal Daniel Balcar. Posádka Balcar – Vodička dojela do cíle sprintu na 5. místě ve třídě 8 a 40. místě v hodnocení RSS.
Nyní se již všechno soustředí na vrchol sezony – Barum Czech Rally Zlín. Na start nejpopulárnějšího závodu u nás se jistě postaví také Minařík racing.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.