V letošním ročníku rallysprintové série sbírá Lukáš Nekvapil samé dvojky. Na Kopné byl druhý, stejně jako ve Vyškově a při druhém závodě s Petrou Řihákovou dosáhl… No, schválně hádejte na jakou příčku?! Z Pačejova si Lukáš s Petrou přivezli opět stříbro.
Seriál jednodenních automobilových soutěží, nebo-li rallysprintové mistrovství, se přehoupl na konci července do své druhé poloviny. Zásluhu na tom měla Invelt Rally Pačejov. Pořadatelé registrovali v hlavním startovním poli celkem 95 posádek, pro které byla připravena trať s osmi rychlostními zkouškami. Startovní číslo 23 bylo přiděleno dvojici Lukáš Nekvapil – Petra Řiháková, respektive Opelu Adam R2. Tento vůz spadá do třídy 6 a v Pačejově se sešlo v této třídě dvacet posádek. Do třetího sprintu letošní sezóny vyráželi Lukáš s Petrou jako druhá posádka startující s dvoukolkou. Stříbrná příčka náleží této dvojici i v průběžné klasifikaci RSS hned za lídrem Adamem Březíkem.
Samotný sprint byl rozdělený do tří sekcí, přičemž na zahřátí posádek měly sloužit dvě erzety. Zatímco úvodní vložka měla pouhých 4,3 km, druhá, třebohostická zkouška měla délku 11,4 kilometru a ve sprintu se na dlouhých zkouškách často dějí věci. Obzvláště, když si s posádkami pohraje i počasí. A přesně tak tomu bylo i v Pačejově. Úvodní erzetu zajeli Lukáš s Petrou v třetím nejrychlejším čase mezi dvoukolkami a s vidinou vylepšení výsledku vyrazili na další zkoušku. Jenže na suchých pneumatikách se na mokré vozovce špatně jede a tady nabral tišnovský jezdec na soupeře větší ztrátu. Po dvou odjetých zkouškách figuroval Nekvapil na průběžném 4. místě v RSS i třídě 6. Po servisní pauze se posádky vydaly na další čtyři měřené úseky. Průběžná „brambora“ se Lukáši ani Petře moc nezamlouvala a po zdravém naštvání přišly i dobré výsledky. Třetí erzetu sprintu, čečelovickou zkoušku, která měřila téměř 15 km, zajela smíšená posádka v druhém nejrychlejším čase a ten ji posunul na druhou příčku v RSS. O tom, že se dá Adam Březík porazit se Lukáš s Petrou přesvědčili hned v následující zkoušce, kterou vyhráli. Náskok měl „pekař“ v tu dobu už ale velký a zde mnoho neztratil. V polovině sprintu ztrácel Nekvapil na Březíka 19,3 vteřiny. Lukáš s Petrou se snažili i ve zbytku soutěže eliminovat ztrátu. Vždy z toho ale byly „pouze“ druhé časy, přičemž jezdec z Lukova byl o chloupek lepší. Na cílové rampě byla dvojice Lukáš Nekvapil – Petra Řiháková klasifikována na 2. místě v rámci rallysprintového mistrovství a stříbrná příčka náleží posádce i ve třídě 6. Tímto výsledkem si upevnili Lukáš s Petrou i průběžnou stříbrnou pozici v RSS. A jak viděli třetí sprint sezóny oba aktéři? Dejme nejprve slovo Petře Řihákové: „Rally Pačejov je podle mne jedna z nejnáročnějších soutěží v RSS, neboť má úplně jiný charakter a pro spolujezdce je to opravdu velká výzva. Po prvních dvou RZ nám vedoucí Březík dost odskočil. Pro druhou sekci jsme zvolili pneu na mírný déšť, předpovědi se, bohužel pro nás, ale nevyplnily. Když jsme na suché RZ 3 Čečelovice dostali 1,3 vteřiny, bylo jasné, že o první místo tentokrát bojovat nebudeme. Přesto jsme s výsledkem velice spokojeni. Druhé místo je skvělé a hlavně máme za sebou s Lukášem další společný závod, kdy jsme si odnesli to kladné do dalších bojů.“ V absolutní klasifikaci Invelt Rally Pačejov dojel Lukáš Nekvapil na 11. místě, čímž výrazně vylepšil loňský výsledek (17. místo pozn. red.). „Rally Pačejov je soutěž, na které se vždy trošku hledám. Čečelovice jsou velice těžká erzeta a tím, že je dlouhá, tak rozhoduje soutěž. Předpověď počasí slibovala mou neoblíbenou disciplínu - pneumatikovou loterii... První sekce měla být na suchu a po obědě mělo něco spadnout, jenže... Na 1. RZ jsem byl přehnaně vlažný a opatrný, takže jsme zajeli třetí čas v RSS. Na RZ 2 jsme přijížděli s tím, že je suchá... ano, byla, ale jen asi první kilometr. Na suchých gumách jsme nechtěli jít do velkého risku, takže jsme se propadli na 4. místo a boj o 1. místo tím byl vyřešen. Po servise, ač byl slibován déšť a my obuli měkké gumy, tak se jelo na suchu, takže další z mých dobrých voleb gum. Ze zbylých šesti zkoušek jsme jednu vyhráli a na pěti byli druzí. Snažili jsme se jet svižné tempo, ale takové, abychom se propracovali na druhé místo bez větších akcí . Po třetí zkoušce odstoupili kvůli technické závadě do té doby výborně jedoucí Michal Horák a Michal Srb, takže startovní pole na čele značně prořídlo. Rally Pačejov jsme po meteorologickém kolotoči zakončili na 2. místě, za což jsme moc rádi. Upevnili jsme si tak 2. místo průběžně, první nám trochu poodskočilo, ale snad není všem dnům konec. Ještě zbývají (doufejme) dva závody do konce, takže dobojováno určitě není. Děkuji moc za skvělý diktát Peti Řihákové a za bezproblémové navigování do cíle. Díky Kosťovi za výbornou podporu týmu, moc nám pomáhá. Děkujeme všem partnerům, díky kterým se můžeme účastnit těchto krásných soutěží, jmenovitě AutodopravaBrno.eu, Geotest, Sagitta, Erengo, Zyksal a další. Děkujeme moc celému týmu za přípravu auta. Rodinám, kamarádům a fanouškům za podporu. Přijďte nás podpořit na Rally Jeseníky, bude o co závodit, DAJ GAS!!!“ doplnil své postřehy „Lukyn“ Nekvapil. A jak již tišnovský dravec naznačil, další boje se soupeři se přesunou na moravskou část naší republiky. Čtvrtý sprint je v kalendáři zapsaný na termín 20. – 21. 9. 2019 a závod nese název Rally Jeseníky. Přijďte tedy zafandit do Šternberka.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.