13. srpna si připomeneme 30 let od tragické smrti Jiřího Sedláře. Jeho krátkou, ale nesmírně úspěšnou kariéru se pokusil ve své publikaci zmapovat dlouholetý motoristický fotograf Jiří Jermakov. Během dvou let shromáždil četná vyprávění pamětníků i množství archívních záběrů, z nichž většina nebyla nikdy publikována.
V knize najdete na 350 snímků, dokreslujících životní příběh Jirky Sedláře. Vrátíte se v ní k samotným počátkům jeho závodní kariéry na minikáře, prožijete s ním jízdu na vyladěném pionýru, ale i ve dvoumístném vozidle vlastní výroby, se kterým brázdil rodnou Kašavu i přilehlé kopce. Přes vojenská léta u útvaru v Litoměřicích s ním projdete přímou cestou až do motokárové reprezentace a k tomu samozřejmě rally. Od jeho prvního startu v civilní Škodě 100 L až po zisk prestižního Středoevropského poháru – Mitropa Cupu.
Na 250 stranách je vylíčena životní dráha skvělého sportovce a bojovníka, který neměl zdaleka všechno tak snadné, jak by se mohlo zdát. Všem příznivcům motorsportu, ale nejen jim, nabízí tato kniha mnoho zajímavých a málo známých údajů o této výjimečné osobnosti nedávné historie, na kterou bychom neměli nikdy zapomenout.
Nová kniha o legendárním soutěžním a motokárovém jezdci Jiřím Sedlářovi
250 stran na křídovém papíře, pevná vazba 350 fotografií, většinou nepublikovaných vzpomínky kamarádů i soupeřůCena: 550 Kč
Objednávejte na www.mewadex.cz
Slavnostní křest knihy se uskuteční ve čtvrtek 15. srpna 2019 ve Zlíně.
Zdroj: Jiří Jermakov, Tomáš Wanka
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.