13. srpna si připomeneme 30 let od tragické smrti Jiřího Sedláře. Jeho krátkou, ale nesmírně úspěšnou kariéru se pokusil ve své publikaci zmapovat dlouholetý motoristický fotograf Jiří Jermakov. Během dvou let shromáždil četná vyprávění pamětníků i množství archívních záběrů, z nichž většina nebyla nikdy publikována.
V knize najdete na 350 snímků, dokreslujících životní příběh Jirky Sedláře. Vrátíte se v ní k samotným počátkům jeho závodní kariéry na minikáře, prožijete s ním jízdu na vyladěném pionýru, ale i ve dvoumístném vozidle vlastní výroby, se kterým brázdil rodnou Kašavu i přilehlé kopce. Přes vojenská léta u útvaru v Litoměřicích s ním projdete přímou cestou až do motokárové reprezentace a k tomu samozřejmě rally. Od jeho prvního startu v civilní Škodě 100 L až po zisk prestižního Středoevropského poháru – Mitropa Cupu.
Na 250 stranách je vylíčena životní dráha skvělého sportovce a bojovníka, který neměl zdaleka všechno tak snadné, jak by se mohlo zdát. Všem příznivcům motorsportu, ale nejen jim, nabízí tato kniha mnoho zajímavých a málo známých údajů o této výjimečné osobnosti nedávné historie, na kterou bychom neměli nikdy zapomenout.
Nová kniha o legendárním soutěžním a motokárovém jezdci Jiřím Sedlářovi
250 stran na křídovém papíře, pevná vazba 350 fotografií, většinou nepublikovaných vzpomínky kamarádů i soupeřůCena: 550 Kč
Objednávejte na www.mewadex.cz
Slavnostní křest knihy se uskuteční ve čtvrtek 15. srpna 2019 ve Zlíně.
Zdroj: Jiří Jermakov, Tomáš Wanka
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.