Na dveře již vydatně klepe další soutěž. Příznivci rally už odpočítávají dny a hodiny do startu nejpopulárnější soutěže u nás Barum Czech Rally Zlín. Jednotlivé posádky se pilně připravují a přípravy vrcholí také u Ondřeje Bisahy.
Kroměřížský jezdec se představí s jiným vozem, než s jakým startoval v dosavadních závodech letošní sezóny. Po Pražském rallysprintu 2018, kde si Ondra „nanečisto“ osahal I dvacítku, přichází na řadu ostrý závod. „Náš tým nyní stojí před těžkou zkouškou. Nachystat vůz v extra krátkém čase na nejpopulárnější a nejtěžší soutěž evropského šampionátu Barum Czech Rally Zlín. My zde budeme startovat s Hyundai i20 R5 NG, což je pro nás pochopitelně obrovská výzva. Jeden přední zahraniční jezdec kdysi prohlásil: Jsou tři druhy soutěží – na šotolině, na asfaltu a Barum rally. Společně s Petrem vyrazíme do diváky tolik oblíbené rally v tomto krásném voze, ale jen s týdenním časem na to se seznámit. Tento vůz je poměrně ještě hodně mladý v porovnání například s fabií nebo fiestou a nemá zatím tolik vychytaných chybiček, ale my věříme, že se nám bude dařit a transformujeme ho postupem sezony 2019 k našemu obrazu. Obrovsky si vážím naší spolupráce s pražským dealerstvím Lenner Motors, které je také pravděpodobně nejzkušenější v ČR, co se Hyundai sportovní divize N týká. Celý team lidí od Jirky Lennera dělá věci s významným zapálením. Je to zajímavé a inspirativní. Další spojení s českým importérem společnosti Hyundai a společnosti Shell je synergicky velmi jasné. Tuto kvalitní spolupráci můžeme vidět i na závodech mistrovství světa,“ přiblížil změnu vozu Ondřej Bisaha. Posádka bude mít před závodem test vozu, ale na nejvyšší místa na Barumce nepomýšlí. „Především bude krásné tuto tvrdou soutěž dokončit a dokončit se ctí. Letošní rok je pro nás rokem testovacím. Navážeme na zkušenosti, které jsme již s hyundai získali a budeme pokračovat dál. Poprvé se tedy s i20 představíme na Barumce a další soutěže budeme volit operativně. Za celý team našich skvělých mechaniků, Lenner Motors, Hyundai Czech, naše dlouholeté partnery i mě samotného myslím můžu směle říct - Máme rádi nové výzvy a na tuto se opravdu těšíme!“ uvedl Ondřej Bisaha.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?