Na dveře již vydatně klepe další soutěž. Příznivci rally už odpočítávají dny a hodiny do startu nejpopulárnější soutěže u nás Barum Czech Rally Zlín. Jednotlivé posádky se pilně připravují a přípravy vrcholí také u Ondřeje Bisahy.
Kroměřížský jezdec se představí s jiným vozem, než s jakým startoval v dosavadních závodech letošní sezóny. Po Pražském rallysprintu 2018, kde si Ondra „nanečisto“ osahal I dvacítku, přichází na řadu ostrý závod. „Náš tým nyní stojí před těžkou zkouškou. Nachystat vůz v extra krátkém čase na nejpopulárnější a nejtěžší soutěž evropského šampionátu Barum Czech Rally Zlín. My zde budeme startovat s Hyundai i20 R5 NG, což je pro nás pochopitelně obrovská výzva. Jeden přední zahraniční jezdec kdysi prohlásil: Jsou tři druhy soutěží – na šotolině, na asfaltu a Barum rally. Společně s Petrem vyrazíme do diváky tolik oblíbené rally v tomto krásném voze, ale jen s týdenním časem na to se seznámit. Tento vůz je poměrně ještě hodně mladý v porovnání například s fabií nebo fiestou a nemá zatím tolik vychytaných chybiček, ale my věříme, že se nám bude dařit a transformujeme ho postupem sezony 2019 k našemu obrazu. Obrovsky si vážím naší spolupráce s pražským dealerstvím Lenner Motors, které je také pravděpodobně nejzkušenější v ČR, co se Hyundai sportovní divize N týká. Celý team lidí od Jirky Lennera dělá věci s významným zapálením. Je to zajímavé a inspirativní. Další spojení s českým importérem společnosti Hyundai a společnosti Shell je synergicky velmi jasné. Tuto kvalitní spolupráci můžeme vidět i na závodech mistrovství světa,“ přiblížil změnu vozu Ondřej Bisaha. Posádka bude mít před závodem test vozu, ale na nejvyšší místa na Barumce nepomýšlí. „Především bude krásné tuto tvrdou soutěž dokončit a dokončit se ctí. Letošní rok je pro nás rokem testovacím. Navážeme na zkušenosti, které jsme již s hyundai získali a budeme pokračovat dál. Poprvé se tedy s i20 představíme na Barumce a další soutěže budeme volit operativně. Za celý team našich skvělých mechaniků, Lenner Motors, Hyundai Czech, naše dlouholeté partnery i mě samotného myslím můžu směle říct - Máme rádi nové výzvy a na tuto se opravdu těšíme!“ uvedl Ondřej Bisaha.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.