Na dveře již vydatně klepe další soutěž. Příznivci rally už odpočítávají dny a hodiny do startu nejpopulárnější soutěže u nás Barum Czech Rally Zlín. Jednotlivé posádky se pilně připravují a přípravy vrcholí také u Ondřeje Bisahy.
Kroměřížský jezdec se představí s jiným vozem, než s jakým startoval v dosavadních závodech letošní sezóny. Po Pražském rallysprintu 2018, kde si Ondra „nanečisto“ osahal I dvacítku, přichází na řadu ostrý závod. „Náš tým nyní stojí před těžkou zkouškou. Nachystat vůz v extra krátkém čase na nejpopulárnější a nejtěžší soutěž evropského šampionátu Barum Czech Rally Zlín. My zde budeme startovat s Hyundai i20 R5 NG, což je pro nás pochopitelně obrovská výzva. Jeden přední zahraniční jezdec kdysi prohlásil: Jsou tři druhy soutěží – na šotolině, na asfaltu a Barum rally. Společně s Petrem vyrazíme do diváky tolik oblíbené rally v tomto krásném voze, ale jen s týdenním časem na to se seznámit. Tento vůz je poměrně ještě hodně mladý v porovnání například s fabií nebo fiestou a nemá zatím tolik vychytaných chybiček, ale my věříme, že se nám bude dařit a transformujeme ho postupem sezony 2019 k našemu obrazu. Obrovsky si vážím naší spolupráce s pražským dealerstvím Lenner Motors, které je také pravděpodobně nejzkušenější v ČR, co se Hyundai sportovní divize N týká. Celý team lidí od Jirky Lennera dělá věci s významným zapálením. Je to zajímavé a inspirativní. Další spojení s českým importérem společnosti Hyundai a společnosti Shell je synergicky velmi jasné. Tuto kvalitní spolupráci můžeme vidět i na závodech mistrovství světa,“ přiblížil změnu vozu Ondřej Bisaha. Posádka bude mít před závodem test vozu, ale na nejvyšší místa na Barumce nepomýšlí. „Především bude krásné tuto tvrdou soutěž dokončit a dokončit se ctí. Letošní rok je pro nás rokem testovacím. Navážeme na zkušenosti, které jsme již s hyundai získali a budeme pokračovat dál. Poprvé se tedy s i20 představíme na Barumce a další soutěže budeme volit operativně. Za celý team našich skvělých mechaniků, Lenner Motors, Hyundai Czech, naše dlouholeté partnery i mě samotného myslím můžu směle říct - Máme rádi nové výzvy a na tuto se opravdu těšíme!“ uvedl Ondřej Bisaha.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.