Na dveře již vydatně klepe další soutěž. Příznivci rally už odpočítávají dny a hodiny do startu nejpopulárnější soutěže u nás Barum Czech Rally Zlín. Jednotlivé posádky se pilně připravují a přípravy vrcholí také u Ondřeje Bisahy.
Kroměřížský jezdec se představí s jiným vozem, než s jakým startoval v dosavadních závodech letošní sezóny. Po Pražském rallysprintu 2018, kde si Ondra „nanečisto“ osahal I dvacítku, přichází na řadu ostrý závod. „Náš tým nyní stojí před těžkou zkouškou. Nachystat vůz v extra krátkém čase na nejpopulárnější a nejtěžší soutěž evropského šampionátu Barum Czech Rally Zlín. My zde budeme startovat s Hyundai i20 R5 NG, což je pro nás pochopitelně obrovská výzva. Jeden přední zahraniční jezdec kdysi prohlásil: Jsou tři druhy soutěží – na šotolině, na asfaltu a Barum rally. Společně s Petrem vyrazíme do diváky tolik oblíbené rally v tomto krásném voze, ale jen s týdenním časem na to se seznámit. Tento vůz je poměrně ještě hodně mladý v porovnání například s fabií nebo fiestou a nemá zatím tolik vychytaných chybiček, ale my věříme, že se nám bude dařit a transformujeme ho postupem sezony 2019 k našemu obrazu. Obrovsky si vážím naší spolupráce s pražským dealerstvím Lenner Motors, které je také pravděpodobně nejzkušenější v ČR, co se Hyundai sportovní divize N týká. Celý team lidí od Jirky Lennera dělá věci s významným zapálením. Je to zajímavé a inspirativní. Další spojení s českým importérem společnosti Hyundai a společnosti Shell je synergicky velmi jasné. Tuto kvalitní spolupráci můžeme vidět i na závodech mistrovství světa,“ přiblížil změnu vozu Ondřej Bisaha. Posádka bude mít před závodem test vozu, ale na nejvyšší místa na Barumce nepomýšlí. „Především bude krásné tuto tvrdou soutěž dokončit a dokončit se ctí. Letošní rok je pro nás rokem testovacím. Navážeme na zkušenosti, které jsme již s hyundai získali a budeme pokračovat dál. Poprvé se tedy s i20 představíme na Barumce a další soutěže budeme volit operativně. Za celý team našich skvělých mechaniků, Lenner Motors, Hyundai Czech, naše dlouholeté partnery i mě samotného myslím můžu směle říct - Máme rádi nové výzvy a na tuto se opravdu těšíme!“ uvedl Ondřej Bisaha.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.