Od startu 49. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2019 nás dělí necelý měsíc a intenzivně probíhají poslední přípravné práce. Pořadatelé usilovně pracují na tom, aby bylo všechno zvládnuto po organizační, ale především bezpečnostní stránce. Další tisková konference proběhla v polovině července na akademické půdě v prostorách zlínské Univerzity Tomáše Bati.
Významným partnerem je již devátým rokem zlínský univerzita, která se sice nepodílí aktivně na pořádání zlínské rally, ale poskytuje zázemí především tiskovému středisku, které se nachází v budově rektorátu univerzity. „Univerzita Tomáše Bati je nesmírně ráda, že se podílí na dvou nejvýznamnějších událostech, které se ve Zlíně konají. Jedná se o filmový festival a Barum rally. Na barumce se podílíme sice jen nepatrně, ale s radostí poskytujeme zázemí pro potřeby pořadatelů. Z naší strany nezbývá než popřát zdárný průběh letošního ročníku,“ pověděl RNDr. Alexander Černý, kvestor zlínské univerzity.
Příprava významné motoristické akce přináší mnohé výzvy, se kterými se pořadatelé musí popasovat. Letošní ročník se termínově kryje s další velkou kulturní akcí, která přitáhne velké množství lidí. „Letošní ročník se kryje termínově s festivalem Vizovickým Trnkobraním, ale změna už bohužel nebyla možná ani z naší, ani z jejich strany. Bude to složité na zajištění s ohledem na bezpečnost, protože Policie ČR musí rozdělit své síly na obě akce. Potřebujeme jezdce a pokud možno i co nejvíce diváků odklonit směrem od Vizovic, abychom si vzájemně nepřekáželi,“ uvedl Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Vzhledem k tomu, že obě servisní zóny jsou umístěny v Otrokovicích, komplikuje pořadatelům situaci nedaleká výstavba dálnice a zvýšený provoz na okolních komunikacích. „Stavba dálnice a některé uzavírky ještě více uzavřou obě servisní zóny. Chceme zajistit co nejlepší přístup nejen pro posádky, ale také pro fanoušky. Musíme zajistit bezproblémový vjezd a parkování. V areálu letiště v Otrokovicích bude umístěna servisní zóna Star Rally Historic. Zlepšili jsme přístup a vytvořili nové místo na parkování tak, aby se nám vjezd k servisu nezablokoval a nezhoršil dopravní situaci,“ vysvětlil dlouholetý ředitel zlínské rally.
Velmi intenzivně se pracuje na zajištění bezpečnosti na celé rally. V současné době se dokončují bezpečnostní plány rychlostních zkoušek a probíhá debata s vedoucími RZ, aby bylo všechno schváleno a během samotné soutěže vše fungovalo. Zajištění bezpečnosti je jedno z nejdůležitějších témat. „Na závěrečné schválení tratí k nám přijel Jiří Valenta, předseda rally komise a ředitel klatovské Rallye Šumava. V současnosti je složité zajistit především počet pořadatelů podél trati. Pro pořádání podniku je potřeba velké množství lidí, kteří se na všem podílí a všechny musíte důkladně proškolit. Máme spočítané, že se jedná dohromady o více než 2 300 pořadatelů,“ uvedl Regner.
Organizátoři berou ohledy především na bezpečnost, ale také chtějí připravit co nejlepší zážitek pro diváky, kteří volají po bližším přístupu k samotným tratím rychlostních zkoušek. „Diváci vyvíjejí tlak, aby mohli stát k tratím co nejblíže. My musíme dbát na to, aby se podařilo uhlídat a předcházet nebezpečným situacím, které se v našem sportu odehrávají. Na rychlostních zkouškách se pohybuje rovněž velké množství zástupců sdělovacích prostředků. Na fotografy a kameramany chceme také apelovat, aby se chovali na erzetách co nejbezpečněji,“ uzavřel Miloslav Regner.
Evžen GARGULÁK
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?