Tři sady pohárů si odvezl z Rally Bohemia otrokovický KIT Racing tým zásluhou posádky Vlastimil Neumann – Martin Hlavatý. V Mladé Boleslavi bodoval i Královéhradečák Lukáš Matěna a úspěch týmu završil Maciej Rawski, jenž dokončil soutěž na 5. místě ve třídě 6.
V polovině července pokračovalo Mistrovství České republiky v rally pátou soutěží, která startovala v Mladé Boleslavi. Pořadatelé Bohemia rally převzali v hlavní kategorii soudobých vozidel 68 posádek z pěti zemí a v kategorii historik pak 25 dvojic. Pro všechny posádky byla připravena trať s dvaceti rychlostními zkouškami rozdělenými do tří dnů.
V kategorii historik byl již před závodem na největšího favorita pasován Vlastimil Neumann, který do města automobilů přivezl osvědčenou sestavu – tedy modrobílého krasavce s typovým označením Ford Escort RS Cosworth a upovídaného šoumena Martina Hlavatého na postu spolujezdce. Valašská posádka svou dominanci také potvrdila, když byla nejrychlejší na devatenácti rychlostních zkouškách. Kompletní sbírku nejrychlejších časů z rally Neumannovi narušil pouze Libor Kotrmon startující na stejném voze. „Každý jezdec se vždy těší na závod, který mohou ovlivnit rozmary počasí, neposlušná technika nebo špatný výkon posádky. Pokud ale rally ovlivní pořadatelé, je to smutné. Letošní Bohemia rally byla v úvodu hodně chaotická, kdy se čekalo na nic a toto čekání se protáhlo dlouho do noci. Tato rozhodnutí nám hodně ubrala radost ze závodění. O to více jsme se těšili na sobotní a nedělní erzety. Tady vydatně zaúřadovalo počasí. Zatímco v servisu se na mechaniky smálo sluníčko, na erzetách se proháněly dešťové přeháňky. Tady byla velmi důležitá správná volba pneumatik, ale sportovně přiznám, že se nám ani jednou nepodařilo trefit do správných gum. V úvodu sobotní etapy jsme měli dobrého soupeře v Liboru Kotrmonovi, ale po jeho odstoupení jsme se neměli s kým poměřovat. Proto jsme naše časy porovnávali s posádkami startujícími se soudobými vozy. Na erzetách jsme se nijak neflákali, o čemž svědčí i náš výlet mezi chatky, kde jsme ztratili něco málo z našeho náskoku. V cíli byl odstup od soupeřů mezi historiky propastný, ale s ohledem na úzkou domácí jezdeckou základnu to nepovažuji za důležité. Po této stránce se snažím přivést mezi historiky další jezdce, kterým bychom pronajímali, respektive servisovali vozidla. Nyní se již těšíme na pomyslný vrchol sezóny, na zlínskou Barum rally, kde budeme opět startovat v kategorii Star. Již nyní se těšíme na skvělou atmosféru. Starty v kategorii historik mě neustále nabíjejí. Pokud si technika nepostaví hlavu, jízda mne baví a já ani neuvažuji nad tím, že bych přeskočil například do vozu R5. Historici mne baví a je zde skvělá parta zapálených lidí,“ uvedl krátce po Bohemia rally Vlastimil Neumann. Dvojice Neumann – Hlavatý dokončila Bohemku na první příčce v kategorii historik, třídě F/7 a kategorii 5 a do své sbírky si letos připsala již čtvrté vítězství v MČR HA.
V Mladé Boleslavi startovali také Lukáš Matěna s Pavlem Zalabákem na Mitsubishi Lancer EVO IX. Ve třídě 3 měla tato dvojice na startu šest soupeřů. Lukáš s Pavlem se zakousli do soupeřů od úvodní zkoušky. Nejprve na Sosnové zajeli třetí a následně druhý čas. A stříbrná příčka v průběžné klasifikaci třídy patřila Matěnovi i v úvodu sobotní etapy. Sedmá rychlostní zkouška byla ovšem poslední, kterou Lukáš s Pavlem dokončili, neboť na vině byla porucha elektroniky u mitsubishi. Posádka naskočila zpět do nedělní části závodu, kde v závěru zajela pětkrát druhý nejrychlejší čas třídy a v cíli brala body za 2. místo.
Třetí do party v týmu KIT Racing byli na Mladoboleslavsku Poláci Maciej Rawski s Michalem Lipowieckim. Tato polská posádka se českým fanouškům rally představila s vozem Peugeot 208 R2 již ve Vyškově a na Bohemce se rozhodně neztratili. „Na Rally Bohemia jsme startovali v Čechách podruhé a podruhé s peugeotem. Byla to dlouhá a náročná rally s měnícím se počasím a různými podmínkami. Naše zkušenosti s 208 nebyly velké, nečekali jsme tedy žádné skvělé výsledky. A skutečně… po prvních dvou kolech na Automotodromu v Sosnové jsme ztráceli téměř minutu na lídra třídy. Problémy s organizací této sekce způsobily obrovské zpoždění, takže polovina naší třídy jela za světla a sucha, když jsme přišli na řadu, setmělo se a startovali jsme za hustého deště. Bez přídavných světel a na slikách jsme nabrali ztrátu 56 vteřin na lídra třídy na pouhých 3,2 kilometrech superspeciálky. Sobotní podmínky byly srovnatelné pro všechny soutěžící. Bylo mokro a bláto na všech erzetách. Nemám zkušenosti s řízením za tak těžkých podmínek. Ve všech vložkách jsme zažili zajímavé momenty a výlety mimo trať, ale měli jsme hodně štěstí. Každé hodiny i jízda mimo trať skončily dobře. Nedělní podmínky byly lepší, ale nebyla možnost dohnat velmi rychlé regionální jezdce. Nakonec jsme skončili 5. ve třídě. Velké díky patří mému spolujezdci Michalovi za jeho práci a KIT Racing teamu za velmi dobrou přípravu auta,“ rozpovídal se Rawski. Ve třídě 6 měli kluci deset soupeřů a po absolvování všech dvaceti erzet si Maciej s Michalem dojeli na cílovou rampu pro 5. příčku. V klasifikaci dvoukolek pak obsadila polská posádka sedmou příčku a v absolutní klasifikaci příčku 27. Do výčtu úspěchů Poláků patří i druhý nejrychlejší čas ve třídě a třetí ve 2WD na předposlední RZ rally, 21,68 km dlouhé zkoušce Radostín.
Sprint v Pačejově KIT Racing vynechává a veškerou přípravu směřuje k domácí Barum Czech Rally Zlín. Zde by se měl tým prezentovat třemi vozy. Vedle již avizovaného startu Vlastimila Neumanna vyrazí na zlínské erzety i Lukáš Matěna a Radim Vavřík.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.