Tři sady pohárů si odvezl z Rally Bohemia otrokovický KIT Racing tým zásluhou posádky Vlastimil Neumann – Martin Hlavatý. V Mladé Boleslavi bodoval i Královéhradečák Lukáš Matěna a úspěch týmu završil Maciej Rawski, jenž dokončil soutěž na 5. místě ve třídě 6.
V polovině července pokračovalo Mistrovství České republiky v rally pátou soutěží, která startovala v Mladé Boleslavi. Pořadatelé Bohemia rally převzali v hlavní kategorii soudobých vozidel 68 posádek z pěti zemí a v kategorii historik pak 25 dvojic. Pro všechny posádky byla připravena trať s dvaceti rychlostními zkouškami rozdělenými do tří dnů.
V kategorii historik byl již před závodem na největšího favorita pasován Vlastimil Neumann, který do města automobilů přivezl osvědčenou sestavu – tedy modrobílého krasavce s typovým označením Ford Escort RS Cosworth a upovídaného šoumena Martina Hlavatého na postu spolujezdce. Valašská posádka svou dominanci také potvrdila, když byla nejrychlejší na devatenácti rychlostních zkouškách. Kompletní sbírku nejrychlejších časů z rally Neumannovi narušil pouze Libor Kotrmon startující na stejném voze. „Každý jezdec se vždy těší na závod, který mohou ovlivnit rozmary počasí, neposlušná technika nebo špatný výkon posádky. Pokud ale rally ovlivní pořadatelé, je to smutné. Letošní Bohemia rally byla v úvodu hodně chaotická, kdy se čekalo na nic a toto čekání se protáhlo dlouho do noci. Tato rozhodnutí nám hodně ubrala radost ze závodění. O to více jsme se těšili na sobotní a nedělní erzety. Tady vydatně zaúřadovalo počasí. Zatímco v servisu se na mechaniky smálo sluníčko, na erzetách se proháněly dešťové přeháňky. Tady byla velmi důležitá správná volba pneumatik, ale sportovně přiznám, že se nám ani jednou nepodařilo trefit do správných gum. V úvodu sobotní etapy jsme měli dobrého soupeře v Liboru Kotrmonovi, ale po jeho odstoupení jsme se neměli s kým poměřovat. Proto jsme naše časy porovnávali s posádkami startujícími se soudobými vozy. Na erzetách jsme se nijak neflákali, o čemž svědčí i náš výlet mezi chatky, kde jsme ztratili něco málo z našeho náskoku. V cíli byl odstup od soupeřů mezi historiky propastný, ale s ohledem na úzkou domácí jezdeckou základnu to nepovažuji za důležité. Po této stránce se snažím přivést mezi historiky další jezdce, kterým bychom pronajímali, respektive servisovali vozidla. Nyní se již těšíme na pomyslný vrchol sezóny, na zlínskou Barum rally, kde budeme opět startovat v kategorii Star. Již nyní se těšíme na skvělou atmosféru. Starty v kategorii historik mě neustále nabíjejí. Pokud si technika nepostaví hlavu, jízda mne baví a já ani neuvažuji nad tím, že bych přeskočil například do vozu R5. Historici mne baví a je zde skvělá parta zapálených lidí,“ uvedl krátce po Bohemia rally Vlastimil Neumann. Dvojice Neumann – Hlavatý dokončila Bohemku na první příčce v kategorii historik, třídě F/7 a kategorii 5 a do své sbírky si letos připsala již čtvrté vítězství v MČR HA.
V Mladé Boleslavi startovali také Lukáš Matěna s Pavlem Zalabákem na Mitsubishi Lancer EVO IX. Ve třídě 3 měla tato dvojice na startu šest soupeřů. Lukáš s Pavlem se zakousli do soupeřů od úvodní zkoušky. Nejprve na Sosnové zajeli třetí a následně druhý čas. A stříbrná příčka v průběžné klasifikaci třídy patřila Matěnovi i v úvodu sobotní etapy. Sedmá rychlostní zkouška byla ovšem poslední, kterou Lukáš s Pavlem dokončili, neboť na vině byla porucha elektroniky u mitsubishi. Posádka naskočila zpět do nedělní části závodu, kde v závěru zajela pětkrát druhý nejrychlejší čas třídy a v cíli brala body za 2. místo.
Třetí do party v týmu KIT Racing byli na Mladoboleslavsku Poláci Maciej Rawski s Michalem Lipowieckim. Tato polská posádka se českým fanouškům rally představila s vozem Peugeot 208 R2 již ve Vyškově a na Bohemce se rozhodně neztratili. „Na Rally Bohemia jsme startovali v Čechách podruhé a podruhé s peugeotem. Byla to dlouhá a náročná rally s měnícím se počasím a různými podmínkami. Naše zkušenosti s 208 nebyly velké, nečekali jsme tedy žádné skvělé výsledky. A skutečně… po prvních dvou kolech na Automotodromu v Sosnové jsme ztráceli téměř minutu na lídra třídy. Problémy s organizací této sekce způsobily obrovské zpoždění, takže polovina naší třídy jela za světla a sucha, když jsme přišli na řadu, setmělo se a startovali jsme za hustého deště. Bez přídavných světel a na slikách jsme nabrali ztrátu 56 vteřin na lídra třídy na pouhých 3,2 kilometrech superspeciálky. Sobotní podmínky byly srovnatelné pro všechny soutěžící. Bylo mokro a bláto na všech erzetách. Nemám zkušenosti s řízením za tak těžkých podmínek. Ve všech vložkách jsme zažili zajímavé momenty a výlety mimo trať, ale měli jsme hodně štěstí. Každé hodiny i jízda mimo trať skončily dobře. Nedělní podmínky byly lepší, ale nebyla možnost dohnat velmi rychlé regionální jezdce. Nakonec jsme skončili 5. ve třídě. Velké díky patří mému spolujezdci Michalovi za jeho práci a KIT Racing teamu za velmi dobrou přípravu auta,“ rozpovídal se Rawski. Ve třídě 6 měli kluci deset soupeřů a po absolvování všech dvaceti erzet si Maciej s Michalem dojeli na cílovou rampu pro 5. příčku. V klasifikaci dvoukolek pak obsadila polská posádka sedmou příčku a v absolutní klasifikaci příčku 27. Do výčtu úspěchů Poláků patří i druhý nejrychlejší čas ve třídě a třetí ve 2WD na předposlední RZ rally, 21,68 km dlouhé zkoušce Radostín.
Sprint v Pačejově KIT Racing vynechává a veškerou přípravu směřuje k domácí Barum Czech Rally Zlín. Zde by se měl tým prezentovat třemi vozy. Vedle již avizovaného startu Vlastimila Neumanna vyrazí na zlínské erzety i Lukáš Matěna a Radim Vavřík.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.