Tři sady pohárů si odvezl z Rally Bohemia otrokovický KIT Racing tým zásluhou posádky Vlastimil Neumann – Martin Hlavatý. V Mladé Boleslavi bodoval i Královéhradečák Lukáš Matěna a úspěch týmu završil Maciej Rawski, jenž dokončil soutěž na 5. místě ve třídě 6.
V polovině července pokračovalo Mistrovství České republiky v rally pátou soutěží, která startovala v Mladé Boleslavi. Pořadatelé Bohemia rally převzali v hlavní kategorii soudobých vozidel 68 posádek z pěti zemí a v kategorii historik pak 25 dvojic. Pro všechny posádky byla připravena trať s dvaceti rychlostními zkouškami rozdělenými do tří dnů.
V kategorii historik byl již před závodem na největšího favorita pasován Vlastimil Neumann, který do města automobilů přivezl osvědčenou sestavu – tedy modrobílého krasavce s typovým označením Ford Escort RS Cosworth a upovídaného šoumena Martina Hlavatého na postu spolujezdce. Valašská posádka svou dominanci také potvrdila, když byla nejrychlejší na devatenácti rychlostních zkouškách. Kompletní sbírku nejrychlejších časů z rally Neumannovi narušil pouze Libor Kotrmon startující na stejném voze. „Každý jezdec se vždy těší na závod, který mohou ovlivnit rozmary počasí, neposlušná technika nebo špatný výkon posádky. Pokud ale rally ovlivní pořadatelé, je to smutné. Letošní Bohemia rally byla v úvodu hodně chaotická, kdy se čekalo na nic a toto čekání se protáhlo dlouho do noci. Tato rozhodnutí nám hodně ubrala radost ze závodění. O to více jsme se těšili na sobotní a nedělní erzety. Tady vydatně zaúřadovalo počasí. Zatímco v servisu se na mechaniky smálo sluníčko, na erzetách se proháněly dešťové přeháňky. Tady byla velmi důležitá správná volba pneumatik, ale sportovně přiznám, že se nám ani jednou nepodařilo trefit do správných gum. V úvodu sobotní etapy jsme měli dobrého soupeře v Liboru Kotrmonovi, ale po jeho odstoupení jsme se neměli s kým poměřovat. Proto jsme naše časy porovnávali s posádkami startujícími se soudobými vozy. Na erzetách jsme se nijak neflákali, o čemž svědčí i náš výlet mezi chatky, kde jsme ztratili něco málo z našeho náskoku. V cíli byl odstup od soupeřů mezi historiky propastný, ale s ohledem na úzkou domácí jezdeckou základnu to nepovažuji za důležité. Po této stránce se snažím přivést mezi historiky další jezdce, kterým bychom pronajímali, respektive servisovali vozidla. Nyní se již těšíme na pomyslný vrchol sezóny, na zlínskou Barum rally, kde budeme opět startovat v kategorii Star. Již nyní se těšíme na skvělou atmosféru. Starty v kategorii historik mě neustále nabíjejí. Pokud si technika nepostaví hlavu, jízda mne baví a já ani neuvažuji nad tím, že bych přeskočil například do vozu R5. Historici mne baví a je zde skvělá parta zapálených lidí,“ uvedl krátce po Bohemia rally Vlastimil Neumann. Dvojice Neumann – Hlavatý dokončila Bohemku na první příčce v kategorii historik, třídě F/7 a kategorii 5 a do své sbírky si letos připsala již čtvrté vítězství v MČR HA.
V Mladé Boleslavi startovali také Lukáš Matěna s Pavlem Zalabákem na Mitsubishi Lancer EVO IX. Ve třídě 3 měla tato dvojice na startu šest soupeřů. Lukáš s Pavlem se zakousli do soupeřů od úvodní zkoušky. Nejprve na Sosnové zajeli třetí a následně druhý čas. A stříbrná příčka v průběžné klasifikaci třídy patřila Matěnovi i v úvodu sobotní etapy. Sedmá rychlostní zkouška byla ovšem poslední, kterou Lukáš s Pavlem dokončili, neboť na vině byla porucha elektroniky u mitsubishi. Posádka naskočila zpět do nedělní části závodu, kde v závěru zajela pětkrát druhý nejrychlejší čas třídy a v cíli brala body za 2. místo.
Třetí do party v týmu KIT Racing byli na Mladoboleslavsku Poláci Maciej Rawski s Michalem Lipowieckim. Tato polská posádka se českým fanouškům rally představila s vozem Peugeot 208 R2 již ve Vyškově a na Bohemce se rozhodně neztratili. „Na Rally Bohemia jsme startovali v Čechách podruhé a podruhé s peugeotem. Byla to dlouhá a náročná rally s měnícím se počasím a různými podmínkami. Naše zkušenosti s 208 nebyly velké, nečekali jsme tedy žádné skvělé výsledky. A skutečně… po prvních dvou kolech na Automotodromu v Sosnové jsme ztráceli téměř minutu na lídra třídy. Problémy s organizací této sekce způsobily obrovské zpoždění, takže polovina naší třídy jela za světla a sucha, když jsme přišli na řadu, setmělo se a startovali jsme za hustého deště. Bez přídavných světel a na slikách jsme nabrali ztrátu 56 vteřin na lídra třídy na pouhých 3,2 kilometrech superspeciálky. Sobotní podmínky byly srovnatelné pro všechny soutěžící. Bylo mokro a bláto na všech erzetách. Nemám zkušenosti s řízením za tak těžkých podmínek. Ve všech vložkách jsme zažili zajímavé momenty a výlety mimo trať, ale měli jsme hodně štěstí. Každé hodiny i jízda mimo trať skončily dobře. Nedělní podmínky byly lepší, ale nebyla možnost dohnat velmi rychlé regionální jezdce. Nakonec jsme skončili 5. ve třídě. Velké díky patří mému spolujezdci Michalovi za jeho práci a KIT Racing teamu za velmi dobrou přípravu auta,“ rozpovídal se Rawski. Ve třídě 6 měli kluci deset soupeřů a po absolvování všech dvaceti erzet si Maciej s Michalem dojeli na cílovou rampu pro 5. příčku. V klasifikaci dvoukolek pak obsadila polská posádka sedmou příčku a v absolutní klasifikaci příčku 27. Do výčtu úspěchů Poláků patří i druhý nejrychlejší čas ve třídě a třetí ve 2WD na předposlední RZ rally, 21,68 km dlouhé zkoušce Radostín.
Sprint v Pačejově KIT Racing vynechává a veškerou přípravu směřuje k domácí Barum Czech Rally Zlín. Zde by se měl tým prezentovat třemi vozy. Vedle již avizovaného startu Vlastimila Neumanna vyrazí na zlínské erzety i Lukáš Matěna a Radim Vavřík.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.