Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín zveřejnili zvláštní ustanovení k vloženému závodu historických automobilů pod názvem Star Rally Historic. Ta se pojede již podvanácté v termínu 16. – 17. srpna 2019 a podobně jako v předchozích letech bude startovní pole rozděleno na měřenou část zařazenou do Autoklub Mistrovství České republiky v historické rally 2019 a na volnou demonstrační jízdu Rally legend. Na posádky čeká porce necelých 90 ostrých kilometrů rychlostních zkoušek, přičemž „legendy“ nepojedou v sobotním programu závěrečnou RZ Semetín.
Rally historických automobilů se těší stále větší oblibě nejen mezi fanoušky, ale i u soutěžních posádek. Předpokládá se více než pět desítek soutěžících přihlášených do měřené soutěže letošní Star Rally Historic a dále přes třicet vozů účastnících se demonstrační jízdy Rally Legend. Letošní ročník vychází z loňského schématu, kdy soutěž poprvé opustila centrum Zlína a zázemí nalezla v otrokovickém areálu společnosti ZLIN AIRCRAFT, kde je opět umístěna i servisní zóna. Prezentace posádek a výdej itinerářů bude zahájen již ve středu 14. srpna odpoledne, čtvrteční den proběhne ve znamení seznamovacích jízd po úsecích rychlostních zkoušek. V servisní zóně proběhne v pátek 16. srpna od 7:30 do 11 hodin technická přejímka. Slavnostní start se uskuteční ve 14 hodin na náměstí Míru před zlínskou radnicí. Historické vozy se objeví po 19. hodině na divácké Super rychlostní zkoušce v ulicích krajského města, kde se dostanou tisícovky diváků do potřebného varu před startem soudobých soutěžních vozů.
Soutěžní posádky Star Rally Historic absolvují v sobotu 17. srpna klasické úseky rychlostních zkoušek Březová, Semetín, Halenkovice a Kostelany. Na samotný závěr soutěže je čeká ještě druhý průjezd úseky Březová a Semetín. Sobotní část bude proložena třemi servisními pauzami, po závěrečné erzetě na Vsetínsku pojedou soutěžící přímo do centra Zlína, kde je čeká po deváté hodině večerní na náměstí Míru před radnicí cíl soutěže. Celkem měří dvanáctý ročník Star Rally Historic 380 km a obsahuje celkem 7 rychlostních zkoušek na pěti úsecích v celkové délce necelých 90 km.
Loňské prvenství bude obhajovat Vlastimil Neumann na voze Ford Escort RS Cosworth, který vévodí republikovému šampionátu historiků v kategorii 5 po pěti odjetých soutěžích z osmidílného kalendáře. Zvláštní ustanovení, kde najdete všechny základní informace k Star Rally Historic, si můžete stáhnout na webové stránce www.czechrally.com. Bylo spuštěno přihlašování posádek, které bude ukončeno v neděli 28. července. Příznivci historických vozů se mohou těšit na kvalitní startovní pole, ve kterém nebudou chybět ani zahraniční posádky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.