Zlínský soutěžní jezdec Tomáš Kostka zatím zapsal jedenáct startů na Barum Czech Rally Zlín a třikrát vystoupil na stupně vítězů. V polovině srpna přidá svůj dvanáctý start na oblíbené domácí rally. Čtyřiatřicetiletý jezdec o tom informoval na tiskové konferenci pořadatelů zlínské rally. Společně se spolujezdcem Ladislavem Kučerou se posadí do vozu Škoda Fabia R5 ze stáje Kresta Racing. A opět bude patřit ke žhavým adeptům na medailové příčky na nejprestižnější tuzemské soutěži.
Kostka si vysloužil stupně vítězů v historii barumky již třikrát. Nejlépe zajel před třemi lety, když vybojoval druhou příčku, bronz přidal v letech 2012 a 2014. Naposledy závodil předloni, kdy svedl tuhý souboj o třetí místo se svým švagrem a trojnásobným vítězem Romanem Krestou. Vyrovnanou bitvu nakonec rozsekla v neprospěch Kostky až v poslední rychlostní zkouška. Kostka nejraději vzpomíná na rok 2012, před sedmi lety panovaly na trati těžké podmínky a společně se spolujezdcem Miroslavem Houštěm patřili k posádkám, které se s nimi dokázaly vypořádat. „Na tento rok vzpomínám nejraději. Při těžkých podmínkách jsme s Mirkem ještě s ‚dvoutisícovkou‘ fabií vybojovali skvělé třetí místo. Této medailové pozice si cením nejvíce,“ pověděl Kostka v prostorách Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, kde proběhlo setkání s novináři.
Fanoušci rally uvidí Tomáše Kostku po roce opět na startu Barum Rally. „Jsem rád, že budu startovat. Samozřejmě to bylo složité z hlediska financí, ale s tímto problémem se musí každý vypořádat. Čekají nás dva testy a všechno by mělo být připravené na to, abychom zase bojovali o přední příčky,“ řekl Kostka odhodlaně poté, co na loňský ročník nesehnal potřebné finance. Kostka jel barumku s různými značkami a typy soutěžních vozů. Premiérový start si odbyl za volantem Mitsubishi Lancer EVO VI, dále vsadil na osmou a devátou evoluci japonské značky, poté jel na voze Fiat Grande Punto Abarth, Škoda Fabia S2000, Ford Fiesta R5 a Škoda Fabia R5. „Nejlépe se mi jede s fabií R5, protože jsem v ní strávil na závodech a testech nejvíce kilometrů. Zkrátka je mou srdeční záležitostí,“ uvedl Kostka, který v rámci přípravy startoval na republikovém šampionátu v silniční cyklistice v Trnavě po boku Petra Sagana nebo Zdeňka Štybara.
Původem okruhový jezdec pokořil letos v dubnu hranici padesáti startů v rally. Při Rallysprintu Kopná osedlal špičkový vůz Ford Fiesta RS WRC, jenže kvůli defektu vinou poškozeného ráfku odstoupil již po úvodních kilometrech. „Krátce po startu byl na panelovém úseku betonový překlad, kde panely nebyly u sebe. Praskl nám levý zadní ráfek, což bohužel napáchalo velké škody. Pokračovali jsme přibližně další dva kilometry, ale ty nás stály devět tisíc eur. Je neskutečné, jaké škody prasklý ráfek napáchal,“ uzavřel Tomáš Kostka.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?