Zlínský soutěžní jezdec Tomáš Kostka zatím zapsal jedenáct startů na Barum Czech Rally Zlín a třikrát vystoupil na stupně vítězů. V polovině srpna přidá svůj dvanáctý start na oblíbené domácí rally. Čtyřiatřicetiletý jezdec o tom informoval na tiskové konferenci pořadatelů zlínské rally. Společně se spolujezdcem Ladislavem Kučerou se posadí do vozu Škoda Fabia R5 ze stáje Kresta Racing. A opět bude patřit ke žhavým adeptům na medailové příčky na nejprestižnější tuzemské soutěži.
Kostka si vysloužil stupně vítězů v historii barumky již třikrát. Nejlépe zajel před třemi lety, když vybojoval druhou příčku, bronz přidal v letech 2012 a 2014. Naposledy závodil předloni, kdy svedl tuhý souboj o třetí místo se svým švagrem a trojnásobným vítězem Romanem Krestou. Vyrovnanou bitvu nakonec rozsekla v neprospěch Kostky až v poslední rychlostní zkouška. Kostka nejraději vzpomíná na rok 2012, před sedmi lety panovaly na trati těžké podmínky a společně se spolujezdcem Miroslavem Houštěm patřili k posádkám, které se s nimi dokázaly vypořádat. „Na tento rok vzpomínám nejraději. Při těžkých podmínkách jsme s Mirkem ještě s ‚dvoutisícovkou‘ fabií vybojovali skvělé třetí místo. Této medailové pozice si cením nejvíce,“ pověděl Kostka v prostorách Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, kde proběhlo setkání s novináři.
Fanoušci rally uvidí Tomáše Kostku po roce opět na startu Barum Rally. „Jsem rád, že budu startovat. Samozřejmě to bylo složité z hlediska financí, ale s tímto problémem se musí každý vypořádat. Čekají nás dva testy a všechno by mělo být připravené na to, abychom zase bojovali o přední příčky,“ řekl Kostka odhodlaně poté, co na loňský ročník nesehnal potřebné finance. Kostka jel barumku s různými značkami a typy soutěžních vozů. Premiérový start si odbyl za volantem Mitsubishi Lancer EVO VI, dále vsadil na osmou a devátou evoluci japonské značky, poté jel na voze Fiat Grande Punto Abarth, Škoda Fabia S2000, Ford Fiesta R5 a Škoda Fabia R5. „Nejlépe se mi jede s fabií R5, protože jsem v ní strávil na závodech a testech nejvíce kilometrů. Zkrátka je mou srdeční záležitostí,“ uvedl Kostka, který v rámci přípravy startoval na republikovém šampionátu v silniční cyklistice v Trnavě po boku Petra Sagana nebo Zdeňka Štybara.
Původem okruhový jezdec pokořil letos v dubnu hranici padesáti startů v rally. Při Rallysprintu Kopná osedlal špičkový vůz Ford Fiesta RS WRC, jenže kvůli defektu vinou poškozeného ráfku odstoupil již po úvodních kilometrech. „Krátce po startu byl na panelovém úseku betonový překlad, kde panely nebyly u sebe. Praskl nám levý zadní ráfek, což bohužel napáchalo velké škody. Pokračovali jsme přibližně další dva kilometry, ale ty nás stály devět tisíc eur. Je neskutečné, jaké škody prasklý ráfek napáchal,“ uzavřel Tomáš Kostka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?