Zlínský soutěžní jezdec Tomáš Kostka zatím zapsal jedenáct startů na Barum Czech Rally Zlín a třikrát vystoupil na stupně vítězů. V polovině srpna přidá svůj dvanáctý start na oblíbené domácí rally. Čtyřiatřicetiletý jezdec o tom informoval na tiskové konferenci pořadatelů zlínské rally. Společně se spolujezdcem Ladislavem Kučerou se posadí do vozu Škoda Fabia R5 ze stáje Kresta Racing. A opět bude patřit ke žhavým adeptům na medailové příčky na nejprestižnější tuzemské soutěži.
Kostka si vysloužil stupně vítězů v historii barumky již třikrát. Nejlépe zajel před třemi lety, když vybojoval druhou příčku, bronz přidal v letech 2012 a 2014. Naposledy závodil předloni, kdy svedl tuhý souboj o třetí místo se svým švagrem a trojnásobným vítězem Romanem Krestou. Vyrovnanou bitvu nakonec rozsekla v neprospěch Kostky až v poslední rychlostní zkouška. Kostka nejraději vzpomíná na rok 2012, před sedmi lety panovaly na trati těžké podmínky a společně se spolujezdcem Miroslavem Houštěm patřili k posádkám, které se s nimi dokázaly vypořádat. „Na tento rok vzpomínám nejraději. Při těžkých podmínkách jsme s Mirkem ještě s ‚dvoutisícovkou‘ fabií vybojovali skvělé třetí místo. Této medailové pozice si cením nejvíce,“ pověděl Kostka v prostorách Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, kde proběhlo setkání s novináři.
Fanoušci rally uvidí Tomáše Kostku po roce opět na startu Barum Rally. „Jsem rád, že budu startovat. Samozřejmě to bylo složité z hlediska financí, ale s tímto problémem se musí každý vypořádat. Čekají nás dva testy a všechno by mělo být připravené na to, abychom zase bojovali o přední příčky,“ řekl Kostka odhodlaně poté, co na loňský ročník nesehnal potřebné finance. Kostka jel barumku s různými značkami a typy soutěžních vozů. Premiérový start si odbyl za volantem Mitsubishi Lancer EVO VI, dále vsadil na osmou a devátou evoluci japonské značky, poté jel na voze Fiat Grande Punto Abarth, Škoda Fabia S2000, Ford Fiesta R5 a Škoda Fabia R5. „Nejlépe se mi jede s fabií R5, protože jsem v ní strávil na závodech a testech nejvíce kilometrů. Zkrátka je mou srdeční záležitostí,“ uvedl Kostka, který v rámci přípravy startoval na republikovém šampionátu v silniční cyklistice v Trnavě po boku Petra Sagana nebo Zdeňka Štybara.
Původem okruhový jezdec pokořil letos v dubnu hranici padesáti startů v rally. Při Rallysprintu Kopná osedlal špičkový vůz Ford Fiesta RS WRC, jenže kvůli defektu vinou poškozeného ráfku odstoupil již po úvodních kilometrech. „Krátce po startu byl na panelovém úseku betonový překlad, kde panely nebyly u sebe. Praskl nám levý zadní ráfek, což bohužel napáchalo velké škody. Pokračovali jsme přibližně další dva kilometry, ale ty nás stály devět tisíc eur. Je neskutečné, jaké škody prasklý ráfek napáchal,“ uzavřel Tomáš Kostka.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.