Byla to zatím nejdramatičtější soutěž letošního Autoklub Mistrovství ČR v rally. Bohemka získala nový formát a vrátila se do lokalit dávno zapomenutých rychlostních zkoušek. Do své domácí soutěže nastoupili v pozici lídrů šampionátu Filip Mareš se spolujezdcem Janem Hlouškem. Avšak posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu tentokrát cíl neviděla. Z dobře rozjetého závodu odstoupili Filip s Honzou po havárii v patnácté rychlostní zkoušce.
Nejen nové tratě, ale hlavně proměnlivé počasí s vydatnými přeháňkami provázely 46. ročník Rally Bohemia po celé tři dny. Naplno se tak rozjela pneumatiková loterie a trefit se do správného obutí bylo zásadním aspektem letošní bohemky. „Volba pneumatik byla na bohemce opravdovým oříškem a bylo jasné, že ideální obutí pro všech pět zkoušek v sobotní sekci neexistuje. Nám se ale podařilo najít dobrou kombinaci pneumatik Michelin. Mokré zkoušky nám i na slicku docela sedly a když cesty začaly osychat, využili jsme naší volby naplno a dvě erzety vyhráli," popisoval začátek soutěže Filip Mareš.
Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu se v průběžném pořadí sobotní etapy pohybovala mezi druhým a čtvrtým místem absolutně. Druhý průjezd rychlostní zkouškou Milíře potvrdil velkou náročnost letošní Rally Bohemia, když téměř celá špička přijela do cíle této zkoušky s defektem, což výrazně zamíchalo dosavadním pořadím. „Odpoledne byly naše výkony trochu horší. Defekt pneumatiky na Milířích nás připravil o spoustu času a na dvou dalších zkouškách mi chyběla potřebná jistota," přiznal v cíli první etapy Filip.
Do závěrečné etapy startoval Filip Mareš ze čtvrtého místa s cílem posunout se na pódium. V druhém nedělním testu však nedobrzdil do pravé zatáčky a skončil mimo trať. „Byla to jednoznačně moje chyba. Tratě nedělních RZ osychaly a my proto obuli „jednadvacítky". Asi tři kilometry po startu Chloudova, jsem se nechal nachytat vlhkým asfaltem v nájezdu do lesa, šel pozdě na brzdy a skončili jsme mimo trať," vysvětloval nešťastnou situaci Filip Mareš. „Výpadek nás oba s Filipem samozřejmě hodně mrzí. Nejeli jsme za hranou. Domácí soutěž jsme si za podpory našich fanoušků hodně užívali a měli ji dobře rozjetou. Nejvíc nás mrzí, že jsme přišli o body do MČR a navíc jsme výrazně zkomplikovali náš start v Římě," doplnil Filipa spolujezdec Jan Hloušek.
Zmíněnou havárií tak začal další závod s časem, tentokrát v dílnách KRESTA RACING. Už na tento týden je totiž v plánu start ve FIA ERC na Rally di Roma Capitale. Díky skvělé práci mechaniků se ale podařilo Fabii R5 včas opravit, za což patří celému týmu velké poděkování a Filip Mareš s Janem Hlouškem tak na startu dalšího podniku ERC v Itálii chybět nebudou.
PR
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.