Byla to zatím nejdramatičtější soutěž letošního Autoklub Mistrovství ČR v rally. Bohemka získala nový formát a vrátila se do lokalit dávno zapomenutých rychlostních zkoušek. Do své domácí soutěže nastoupili v pozici lídrů šampionátu Filip Mareš se spolujezdcem Janem Hlouškem. Avšak posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu tentokrát cíl neviděla. Z dobře rozjetého závodu odstoupili Filip s Honzou po havárii v patnácté rychlostní zkoušce.
Nejen nové tratě, ale hlavně proměnlivé počasí s vydatnými přeháňkami provázely 46. ročník Rally Bohemia po celé tři dny. Naplno se tak rozjela pneumatiková loterie a trefit se do správného obutí bylo zásadním aspektem letošní bohemky. „Volba pneumatik byla na bohemce opravdovým oříškem a bylo jasné, že ideální obutí pro všech pět zkoušek v sobotní sekci neexistuje. Nám se ale podařilo najít dobrou kombinaci pneumatik Michelin. Mokré zkoušky nám i na slicku docela sedly a když cesty začaly osychat, využili jsme naší volby naplno a dvě erzety vyhráli," popisoval začátek soutěže Filip Mareš.
Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu se v průběžném pořadí sobotní etapy pohybovala mezi druhým a čtvrtým místem absolutně. Druhý průjezd rychlostní zkouškou Milíře potvrdil velkou náročnost letošní Rally Bohemia, když téměř celá špička přijela do cíle této zkoušky s defektem, což výrazně zamíchalo dosavadním pořadím. „Odpoledne byly naše výkony trochu horší. Defekt pneumatiky na Milířích nás připravil o spoustu času a na dvou dalších zkouškách mi chyběla potřebná jistota," přiznal v cíli první etapy Filip.
Do závěrečné etapy startoval Filip Mareš ze čtvrtého místa s cílem posunout se na pódium. V druhém nedělním testu však nedobrzdil do pravé zatáčky a skončil mimo trať. „Byla to jednoznačně moje chyba. Tratě nedělních RZ osychaly a my proto obuli „jednadvacítky". Asi tři kilometry po startu Chloudova, jsem se nechal nachytat vlhkým asfaltem v nájezdu do lesa, šel pozdě na brzdy a skončili jsme mimo trať," vysvětloval nešťastnou situaci Filip Mareš. „Výpadek nás oba s Filipem samozřejmě hodně mrzí. Nejeli jsme za hranou. Domácí soutěž jsme si za podpory našich fanoušků hodně užívali a měli ji dobře rozjetou. Nejvíc nás mrzí, že jsme přišli o body do MČR a navíc jsme výrazně zkomplikovali náš start v Římě," doplnil Filipa spolujezdec Jan Hloušek.
Zmíněnou havárií tak začal další závod s časem, tentokrát v dílnách KRESTA RACING. Už na tento týden je totiž v plánu start ve FIA ERC na Rally di Roma Capitale. Díky skvělé práci mechaniků se ale podařilo Fabii R5 včas opravit, za což patří celému týmu velké poděkování a Filip Mareš s Janem Hlouškem tak na startu dalšího podniku ERC v Itálii chybět nebudou.
PR
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?