Byla to zatím nejdramatičtější soutěž letošního Autoklub Mistrovství ČR v rally. Bohemka získala nový formát a vrátila se do lokalit dávno zapomenutých rychlostních zkoušek. Do své domácí soutěže nastoupili v pozici lídrů šampionátu Filip Mareš se spolujezdcem Janem Hlouškem. Avšak posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu tentokrát cíl neviděla. Z dobře rozjetého závodu odstoupili Filip s Honzou po havárii v patnácté rychlostní zkoušce.
Nejen nové tratě, ale hlavně proměnlivé počasí s vydatnými přeháňkami provázely 46. ročník Rally Bohemia po celé tři dny. Naplno se tak rozjela pneumatiková loterie a trefit se do správného obutí bylo zásadním aspektem letošní bohemky. „Volba pneumatik byla na bohemce opravdovým oříškem a bylo jasné, že ideální obutí pro všech pět zkoušek v sobotní sekci neexistuje. Nám se ale podařilo najít dobrou kombinaci pneumatik Michelin. Mokré zkoušky nám i na slicku docela sedly a když cesty začaly osychat, využili jsme naší volby naplno a dvě erzety vyhráli," popisoval začátek soutěže Filip Mareš.
Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu se v průběžném pořadí sobotní etapy pohybovala mezi druhým a čtvrtým místem absolutně. Druhý průjezd rychlostní zkouškou Milíře potvrdil velkou náročnost letošní Rally Bohemia, když téměř celá špička přijela do cíle této zkoušky s defektem, což výrazně zamíchalo dosavadním pořadím. „Odpoledne byly naše výkony trochu horší. Defekt pneumatiky na Milířích nás připravil o spoustu času a na dvou dalších zkouškách mi chyběla potřebná jistota," přiznal v cíli první etapy Filip.
Do závěrečné etapy startoval Filip Mareš ze čtvrtého místa s cílem posunout se na pódium. V druhém nedělním testu však nedobrzdil do pravé zatáčky a skončil mimo trať. „Byla to jednoznačně moje chyba. Tratě nedělních RZ osychaly a my proto obuli „jednadvacítky". Asi tři kilometry po startu Chloudova, jsem se nechal nachytat vlhkým asfaltem v nájezdu do lesa, šel pozdě na brzdy a skončili jsme mimo trať," vysvětloval nešťastnou situaci Filip Mareš. „Výpadek nás oba s Filipem samozřejmě hodně mrzí. Nejeli jsme za hranou. Domácí soutěž jsme si za podpory našich fanoušků hodně užívali a měli ji dobře rozjetou. Nejvíc nás mrzí, že jsme přišli o body do MČR a navíc jsme výrazně zkomplikovali náš start v Římě," doplnil Filipa spolujezdec Jan Hloušek.
Zmíněnou havárií tak začal další závod s časem, tentokrát v dílnách KRESTA RACING. Už na tento týden je totiž v plánu start ve FIA ERC na Rally di Roma Capitale. Díky skvělé práci mechaniků se ale podařilo Fabii R5 včas opravit, za což patří celému týmu velké poděkování a Filip Mareš s Janem Hlouškem tak na startu dalšího podniku ERC v Itálii chybět nebudou.
PR
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.