Mareš na Bohemii havaroval, v Římě ale chybět nebude

Rally Bohemia (CZE)
Rally Bohemia (CZE), foto: www.rallyzone.cz | Procházka, Milan
RallyZone.cz 19. července 2019 12:11
Sdílej:

Byla to zatím nejdramatičtější soutěž letošního Autoklub Mistrovství ČR v rally. Bohemka získala nový formát a vrátila se do lokalit dávno zapomenutých rychlostních zkoušek. Do své domácí soutěže nastoupili v pozici lídrů šampionátu Filip Mareš se spolujezdcem Janem Hlouškem. Avšak posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu tentokrát cíl neviděla. Z dobře rozjetého závodu odstoupili Filip s Honzou po havárii v patnácté rychlostní zkoušce.

Nejen nové tratě, ale hlavně proměnlivé počasí s vydatnými přeháňkami provázely 46. ročník Rally Bohemia po celé tři dny. Naplno se tak rozjela pneumatiková loterie a trefit se do správného obutí bylo zásadním aspektem letošní bohemky. „Volba pneumatik byla na bohemce opravdovým oříškem a bylo jasné, že ideální obutí pro všech pět zkoušek v sobotní sekci neexistuje. Nám se ale podařilo najít dobrou kombinaci pneumatik Michelin. Mokré zkoušky nám i na slicku docela sedly a když cesty začaly osychat, využili jsme naší volby naplno a dvě erzety vyhráli," popisoval začátek soutěže Filip Mareš.

Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu se v průběžném pořadí sobotní etapy pohybovala mezi druhým a čtvrtým místem absolutně. Druhý průjezd rychlostní zkouškou Milíře potvrdil velkou náročnost letošní Rally Bohemia, když téměř celá špička přijela do cíle této zkoušky s defektem, což výrazně zamíchalo dosavadním pořadím. „Odpoledne byly naše výkony trochu horší. Defekt pneumatiky na Milířích nás připravil o spoustu času a na dvou dalších zkouškách mi chyběla potřebná jistota," přiznal v cíli první etapy Filip.

Do závěrečné etapy startoval Filip Mareš ze čtvrtého místa s cílem posunout se na pódium. V druhém nedělním testu však nedobrzdil do pravé zatáčky a skončil mimo trať. „Byla to jednoznačně moje chyba. Tratě nedělních RZ osychaly a my proto obuli „jednadvacítky". Asi tři kilometry po startu Chloudova, jsem se nechal nachytat vlhkým asfaltem v nájezdu do lesa, šel pozdě na brzdy a skončili jsme mimo trať," vysvětloval nešťastnou situaci Filip Mareš. „Výpadek nás oba s Filipem samozřejmě hodně mrzí. Nejeli jsme za hranou. Domácí soutěž jsme si za podpory našich fanoušků hodně užívali a měli ji dobře rozjetou. Nejvíc nás mrzí, že jsme přišli o body do MČR a navíc jsme výrazně zkomplikovali náš start v Římě," doplnil Filipa spolujezdec Jan Hloušek.

Zmíněnou havárií tak začal další závod s časem, tentokrát v dílnách KRESTA RACING. Už na tento týden je totiž v plánu start ve FIA ERC na Rally di Roma Capitale. Díky skvělé práci mechaniků se ale podařilo Fabii R5 včas opravit, za což patří celému týmu velké poděkování a Filip Mareš s Janem Hlouškem tak na startu dalšího podniku ERC v Itálii chybět nebudou.

PR

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.