Praha, 17. července 2019 Prozatím nejdramatičtějším letošním podnikem Autoklub Mistrovství ČR v rally byla víkendová Rally Bohemia. Nové erzety a prudké dešťové přeháňky jí daly opravdu pořádnou dávku adrenalinu. Velké sportovní výkony, ale i spousta defektů a několik havárií doprovázely souboje ve všech vypsaných třídách.
Pro seriál PEUGEOT RALLY CUP 2019 byla Rally Bohemia předposledním podnikem sezóny a na startu se objevily dvě nové tváře. Petr Krajča zaskakoval za Matěje Kamence a do rozjeté sezóny nastoupil také Dominik Brož s Petrem Těšínským. A právě tato posádka si nakonec z Mladé Boleslavi odvezla vítězství. „Bydlím v nedalekém Turnově, takže Bohemka je mým domácím podnikem. Letos to ale nebyla žádná výhoda, protože většina rychlostních zkoušek byla úplně nová. To se mi ale velmi líbilo a jsem rád za nový formát této soutěže. Krásné tratě v lokalitách dávno zapomenutých erzet a poměrně krátké přejezdy. Vítězství v cupu si velmi vážím, navíc jsem se přesvědčil, že se pořadatel o tenhle pohár skvěle stará organizačně i mediálně. Odměny pro jezdce jsou opravdu atraktivní, takže kdo přemýšlí o startu s dvěstěosmičkou R2, neměl by váhat,“ komentoval svůj první start v Peugeot Rally Cupu Dominik Brož.
Průběžně vedoucí posádku ve složení René Dohnal a Roman Švec vyřadila ze hry na jedenáctém testu porucha alternátoru. Petr Krajča havaroval na desáté rychlostní zkoušce a na stejné erzetě odstoupil pro poruchu brzd také Honza Talaš. Po první etapě figuroval na prvním místě Dominik Brož s Petrem Těšínským, na druhou pozici se posunuli Jan Kornhefr a Michal Triner a nejrychlejší trojici doplnil Jirka Pohlídal s Janem Kubalou.
Závěrečná etapa už žádné změny v pořadí nepřinesla, za vítězným Dominikem Brožem skončil Jan Kornhefr: „Během seznamovacích jízd jsem byl nadšený z nových rychlostních zkoušek, ale v první etapě na mokrých tratích jsem měl popravdě pořádně zaťato. Jel jsem hodně opatrně, což byl asi ještě následek naší českokrumlovské havárie. Druhý den to bylo o mnoho lepší, dostali jsme se s Michalem do tempa. Prostě jsme asi potřebovali ten jeden den na rozjetí. Jsem rád i za nové tváře v cupu. Bylo to fajn a doufám, že příště budeme ještě rychlejší,“ poznamenal v cíli Jan Kornhefr.
Třetí místo obsadil Jiří Pohlídal se svým navigátorem Janem Kubalou. Díky pravidelnému sbírání bodů se v průběžném pořadí velmi přiblížil Renému Dohnalovi a v hodnocení Autoklub Peugeot Rally Talent pro jezdce do 25 let bezkonkurenčně vede. „Pátek byl pro mě zdrcující a psychicky mi dal hodně zabrat. V Sosnové nám hned v prvním kole spadly oba řemeny, nešlo servo a vodní pumpa. Musel jsem zastavit a myslel si, že je konec. Naštěstí Honza auto opravil a díky tomu, že erzeta byla vypsaná jako superspeciálka, dostali jsme „pouze“ pět minut penalizaci. Když jsme dojeli do úpéčka, spadl mi obrovský kámen ze srdce. V sobotu už to bylo lepší, ale na vodě mi chybí zkušenosti, proto jsem jel opatrně. Přesto jsme penalizaci stáhli a dostali se za Honzu Kornhefra na třetí místo. Mohl jsem jet rychleji, ale letos jsem si dal jednoznačný cíl, najíždět co nejvíce kilometrů a získávat zkušenosti. A to se nám zatím bezezbytku vyplácí,“ radoval se po ukončení podniku Jiří Pohlídal.
46. ročník Rally Bohemia byl předposlední letošní zastávkou Peugeot Rally Cupu. Na řadě je velké finále - legendární Barum Rally.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.