Praha, 17. července 2019 Prozatím nejdramatičtějším letošním podnikem Autoklub Mistrovství ČR v rally byla víkendová Rally Bohemia. Nové erzety a prudké dešťové přeháňky jí daly opravdu pořádnou dávku adrenalinu. Velké sportovní výkony, ale i spousta defektů a několik havárií doprovázely souboje ve všech vypsaných třídách.
Pro seriál PEUGEOT RALLY CUP 2019 byla Rally Bohemia předposledním podnikem sezóny a na startu se objevily dvě nové tváře. Petr Krajča zaskakoval za Matěje Kamence a do rozjeté sezóny nastoupil také Dominik Brož s Petrem Těšínským. A právě tato posádka si nakonec z Mladé Boleslavi odvezla vítězství. „Bydlím v nedalekém Turnově, takže Bohemka je mým domácím podnikem. Letos to ale nebyla žádná výhoda, protože většina rychlostních zkoušek byla úplně nová. To se mi ale velmi líbilo a jsem rád za nový formát této soutěže. Krásné tratě v lokalitách dávno zapomenutých erzet a poměrně krátké přejezdy. Vítězství v cupu si velmi vážím, navíc jsem se přesvědčil, že se pořadatel o tenhle pohár skvěle stará organizačně i mediálně. Odměny pro jezdce jsou opravdu atraktivní, takže kdo přemýšlí o startu s dvěstěosmičkou R2, neměl by váhat,“ komentoval svůj první start v Peugeot Rally Cupu Dominik Brož.
Průběžně vedoucí posádku ve složení René Dohnal a Roman Švec vyřadila ze hry na jedenáctém testu porucha alternátoru. Petr Krajča havaroval na desáté rychlostní zkoušce a na stejné erzetě odstoupil pro poruchu brzd také Honza Talaš. Po první etapě figuroval na prvním místě Dominik Brož s Petrem Těšínským, na druhou pozici se posunuli Jan Kornhefr a Michal Triner a nejrychlejší trojici doplnil Jirka Pohlídal s Janem Kubalou.
Závěrečná etapa už žádné změny v pořadí nepřinesla, za vítězným Dominikem Brožem skončil Jan Kornhefr: „Během seznamovacích jízd jsem byl nadšený z nových rychlostních zkoušek, ale v první etapě na mokrých tratích jsem měl popravdě pořádně zaťato. Jel jsem hodně opatrně, což byl asi ještě následek naší českokrumlovské havárie. Druhý den to bylo o mnoho lepší, dostali jsme se s Michalem do tempa. Prostě jsme asi potřebovali ten jeden den na rozjetí. Jsem rád i za nové tváře v cupu. Bylo to fajn a doufám, že příště budeme ještě rychlejší,“ poznamenal v cíli Jan Kornhefr.
Třetí místo obsadil Jiří Pohlídal se svým navigátorem Janem Kubalou. Díky pravidelnému sbírání bodů se v průběžném pořadí velmi přiblížil Renému Dohnalovi a v hodnocení Autoklub Peugeot Rally Talent pro jezdce do 25 let bezkonkurenčně vede. „Pátek byl pro mě zdrcující a psychicky mi dal hodně zabrat. V Sosnové nám hned v prvním kole spadly oba řemeny, nešlo servo a vodní pumpa. Musel jsem zastavit a myslel si, že je konec. Naštěstí Honza auto opravil a díky tomu, že erzeta byla vypsaná jako superspeciálka, dostali jsme „pouze“ pět minut penalizaci. Když jsme dojeli do úpéčka, spadl mi obrovský kámen ze srdce. V sobotu už to bylo lepší, ale na vodě mi chybí zkušenosti, proto jsem jel opatrně. Přesto jsme penalizaci stáhli a dostali se za Honzu Kornhefra na třetí místo. Mohl jsem jet rychleji, ale letos jsem si dal jednoznačný cíl, najíždět co nejvíce kilometrů a získávat zkušenosti. A to se nám zatím bezezbytku vyplácí,“ radoval se po ukončení podniku Jiří Pohlídal.
46. ročník Rally Bohemia byl předposlední letošní zastávkou Peugeot Rally Cupu. Na řadě je velké finále - legendární Barum Rally.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.