Praha, 17. července 2019 Prozatím nejdramatičtějším letošním podnikem Autoklub Mistrovství ČR v rally byla víkendová Rally Bohemia. Nové erzety a prudké dešťové přeháňky jí daly opravdu pořádnou dávku adrenalinu. Velké sportovní výkony, ale i spousta defektů a několik havárií doprovázely souboje ve všech vypsaných třídách.
Pro seriál PEUGEOT RALLY CUP 2019 byla Rally Bohemia předposledním podnikem sezóny a na startu se objevily dvě nové tváře. Petr Krajča zaskakoval za Matěje Kamence a do rozjeté sezóny nastoupil také Dominik Brož s Petrem Těšínským. A právě tato posádka si nakonec z Mladé Boleslavi odvezla vítězství. „Bydlím v nedalekém Turnově, takže Bohemka je mým domácím podnikem. Letos to ale nebyla žádná výhoda, protože většina rychlostních zkoušek byla úplně nová. To se mi ale velmi líbilo a jsem rád za nový formát této soutěže. Krásné tratě v lokalitách dávno zapomenutých erzet a poměrně krátké přejezdy. Vítězství v cupu si velmi vážím, navíc jsem se přesvědčil, že se pořadatel o tenhle pohár skvěle stará organizačně i mediálně. Odměny pro jezdce jsou opravdu atraktivní, takže kdo přemýšlí o startu s dvěstěosmičkou R2, neměl by váhat,“ komentoval svůj první start v Peugeot Rally Cupu Dominik Brož.
Průběžně vedoucí posádku ve složení René Dohnal a Roman Švec vyřadila ze hry na jedenáctém testu porucha alternátoru. Petr Krajča havaroval na desáté rychlostní zkoušce a na stejné erzetě odstoupil pro poruchu brzd také Honza Talaš. Po první etapě figuroval na prvním místě Dominik Brož s Petrem Těšínským, na druhou pozici se posunuli Jan Kornhefr a Michal Triner a nejrychlejší trojici doplnil Jirka Pohlídal s Janem Kubalou.
Závěrečná etapa už žádné změny v pořadí nepřinesla, za vítězným Dominikem Brožem skončil Jan Kornhefr: „Během seznamovacích jízd jsem byl nadšený z nových rychlostních zkoušek, ale v první etapě na mokrých tratích jsem měl popravdě pořádně zaťato. Jel jsem hodně opatrně, což byl asi ještě následek naší českokrumlovské havárie. Druhý den to bylo o mnoho lepší, dostali jsme se s Michalem do tempa. Prostě jsme asi potřebovali ten jeden den na rozjetí. Jsem rád i za nové tváře v cupu. Bylo to fajn a doufám, že příště budeme ještě rychlejší,“ poznamenal v cíli Jan Kornhefr.
Třetí místo obsadil Jiří Pohlídal se svým navigátorem Janem Kubalou. Díky pravidelnému sbírání bodů se v průběžném pořadí velmi přiblížil Renému Dohnalovi a v hodnocení Autoklub Peugeot Rally Talent pro jezdce do 25 let bezkonkurenčně vede. „Pátek byl pro mě zdrcující a psychicky mi dal hodně zabrat. V Sosnové nám hned v prvním kole spadly oba řemeny, nešlo servo a vodní pumpa. Musel jsem zastavit a myslel si, že je konec. Naštěstí Honza auto opravil a díky tomu, že erzeta byla vypsaná jako superspeciálka, dostali jsme „pouze“ pět minut penalizaci. Když jsme dojeli do úpéčka, spadl mi obrovský kámen ze srdce. V sobotu už to bylo lepší, ale na vodě mi chybí zkušenosti, proto jsem jel opatrně. Přesto jsme penalizaci stáhli a dostali se za Honzu Kornhefra na třetí místo. Mohl jsem jet rychleji, ale letos jsem si dal jednoznačný cíl, najíždět co nejvíce kilometrů a získávat zkušenosti. A to se nám zatím bezezbytku vyplácí,“ radoval se po ukončení podniku Jiří Pohlídal.
46. ročník Rally Bohemia byl předposlední letošní zastávkou Peugeot Rally Cupu. Na řadě je velké finále - legendární Barum Rally.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.