Pátým dílem pokračovalo o víkendu Mistrovství České republiky v okolí Mladé Boleslavi.
Organizátoři letošní Bohemia Rallye připravili těžkou a technicky náročnou trať rozdělenou do tří dnů. Nejvíce si však s posádkami pohrálo počasí, které se doslova měnilo před očima. Rozhodující se tak stala volba pneumatik. Ty nešly ideálně zvolit na všechny rychlostní zkoušky v sekci. Některé rychlostky byly jen mokré, na jiných hustě pršelo nebo naopak byly zcela suché. Jednotlivé posádky proto volily různé kompromisy a kombinovaly mokré pneumatiky se suchými na přední a zadní nápravě. Téměř každý si vezl 2 rezervy pro případnou další variantu.
„Nejtěžší, ale bylo, správně odhadnout přilnavost silnice při přechodu ze sucha na mokro. Povrch se stále měnil, stalo se nám, že v nájezdu do zatáčky bylo sucho a auto drželo, ale na výjezdu kam nebylo vidět, bylo pod stromy mokro, auto okamžitě sklouzlo a krizovka byla na světě. Neuvěřitelné pak bylo, kolik posádek prorazilo na stejné rychlostce pneumatiku. V pravé zatáčce kousek po startu se při prvním průjezdu touto rychlostkou postupně vyhrabala v krajnici stopa, která obnažila konec betonového můstku. Tam vznikl 10cm vysoký schod. Většina posádek o tento schod pak prorazila pravou přední pneumatiku. Tím, že do cíle zbývalo už jen 7km, všichni pokračovali po prázdné až do cíle. Tam jsme stáli jeden vedle druhého a měnili kolo. Po očku každý sledoval, jestli i další posádka přijede na ráfku,“ popisuje náročnost první etapy Pech.
Ve druhé etapě se počasí umoudřilo, podmínky však byly stále záludné. Většina silnic byla suchá, ale lesní úseky zůstávaly vlhké. To se stalo některým posádkám osudným. Chyby se nevyvaroval ani Václav Pech jun. „Na výjezdu z pravé zatáčky, jsem zavadil kolem o šikmé ukončení svodidla. To nás nasměrovalo do protějšího příkopu, kde jsem ohnul zádní rameno. Auto bylo pojízdné, ale zadní kolo bylo tak vyvrácené, že jsem měl co dělat udržet auto na silnici. Museli jsme s tím dojet asi 11km do cíle. Díky velké časové ztrátě, jsme se propadli až na 7 místo absolutního pořadí, ze kterého se nám na zbývajících vložkách již nepodařilo postoupit výš. Musím říci, že takto náročnou, nevyzpytatelnou, ale soutěžácky krásnou trať jsme dlouho nezažili a musím asi jako většina smeknout před suverénním výkonem 18-ti letého Kalle Rovanpery, který zde startoval poprvé a zaslouženě zvítězil,“ říká Pech.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude srpnová Barum Rallye ve Zlíně.
Zdroj: EuroOil-invelt team
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.