Pátým dílem pokračovalo o víkendu Mistrovství České republiky v okolí Mladé Boleslavi.
Organizátoři letošní Bohemia Rallye připravili těžkou a technicky náročnou trať rozdělenou do tří dnů. Nejvíce si však s posádkami pohrálo počasí, které se doslova měnilo před očima. Rozhodující se tak stala volba pneumatik. Ty nešly ideálně zvolit na všechny rychlostní zkoušky v sekci. Některé rychlostky byly jen mokré, na jiných hustě pršelo nebo naopak byly zcela suché. Jednotlivé posádky proto volily různé kompromisy a kombinovaly mokré pneumatiky se suchými na přední a zadní nápravě. Téměř každý si vezl 2 rezervy pro případnou další variantu.
„Nejtěžší, ale bylo, správně odhadnout přilnavost silnice při přechodu ze sucha na mokro. Povrch se stále měnil, stalo se nám, že v nájezdu do zatáčky bylo sucho a auto drželo, ale na výjezdu kam nebylo vidět, bylo pod stromy mokro, auto okamžitě sklouzlo a krizovka byla na světě. Neuvěřitelné pak bylo, kolik posádek prorazilo na stejné rychlostce pneumatiku. V pravé zatáčce kousek po startu se při prvním průjezdu touto rychlostkou postupně vyhrabala v krajnici stopa, která obnažila konec betonového můstku. Tam vznikl 10cm vysoký schod. Většina posádek o tento schod pak prorazila pravou přední pneumatiku. Tím, že do cíle zbývalo už jen 7km, všichni pokračovali po prázdné až do cíle. Tam jsme stáli jeden vedle druhého a měnili kolo. Po očku každý sledoval, jestli i další posádka přijede na ráfku,“ popisuje náročnost první etapy Pech.
Ve druhé etapě se počasí umoudřilo, podmínky však byly stále záludné. Většina silnic byla suchá, ale lesní úseky zůstávaly vlhké. To se stalo některým posádkám osudným. Chyby se nevyvaroval ani Václav Pech jun. „Na výjezdu z pravé zatáčky, jsem zavadil kolem o šikmé ukončení svodidla. To nás nasměrovalo do protějšího příkopu, kde jsem ohnul zádní rameno. Auto bylo pojízdné, ale zadní kolo bylo tak vyvrácené, že jsem měl co dělat udržet auto na silnici. Museli jsme s tím dojet asi 11km do cíle. Díky velké časové ztrátě, jsme se propadli až na 7 místo absolutního pořadí, ze kterého se nám na zbývajících vložkách již nepodařilo postoupit výš. Musím říci, že takto náročnou, nevyzpytatelnou, ale soutěžácky krásnou trať jsme dlouho nezažili a musím asi jako většina smeknout před suverénním výkonem 18-ti letého Kalle Rovanpery, který zde startoval poprvé a zaslouženě zvítězil,“ říká Pech.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude srpnová Barum Rallye ve Zlíně.
Zdroj: EuroOil-invelt team
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.