Pátým dílem pokračovalo o víkendu Mistrovství České republiky v okolí Mladé Boleslavi.
Organizátoři letošní Bohemia Rallye připravili těžkou a technicky náročnou trať rozdělenou do tří dnů. Nejvíce si však s posádkami pohrálo počasí, které se doslova měnilo před očima. Rozhodující se tak stala volba pneumatik. Ty nešly ideálně zvolit na všechny rychlostní zkoušky v sekci. Některé rychlostky byly jen mokré, na jiných hustě pršelo nebo naopak byly zcela suché. Jednotlivé posádky proto volily různé kompromisy a kombinovaly mokré pneumatiky se suchými na přední a zadní nápravě. Téměř každý si vezl 2 rezervy pro případnou další variantu.
„Nejtěžší, ale bylo, správně odhadnout přilnavost silnice při přechodu ze sucha na mokro. Povrch se stále měnil, stalo se nám, že v nájezdu do zatáčky bylo sucho a auto drželo, ale na výjezdu kam nebylo vidět, bylo pod stromy mokro, auto okamžitě sklouzlo a krizovka byla na světě. Neuvěřitelné pak bylo, kolik posádek prorazilo na stejné rychlostce pneumatiku. V pravé zatáčce kousek po startu se při prvním průjezdu touto rychlostkou postupně vyhrabala v krajnici stopa, která obnažila konec betonového můstku. Tam vznikl 10cm vysoký schod. Většina posádek o tento schod pak prorazila pravou přední pneumatiku. Tím, že do cíle zbývalo už jen 7km, všichni pokračovali po prázdné až do cíle. Tam jsme stáli jeden vedle druhého a měnili kolo. Po očku každý sledoval, jestli i další posádka přijede na ráfku,“ popisuje náročnost první etapy Pech.
Ve druhé etapě se počasí umoudřilo, podmínky však byly stále záludné. Většina silnic byla suchá, ale lesní úseky zůstávaly vlhké. To se stalo některým posádkám osudným. Chyby se nevyvaroval ani Václav Pech jun. „Na výjezdu z pravé zatáčky, jsem zavadil kolem o šikmé ukončení svodidla. To nás nasměrovalo do protějšího příkopu, kde jsem ohnul zádní rameno. Auto bylo pojízdné, ale zadní kolo bylo tak vyvrácené, že jsem měl co dělat udržet auto na silnici. Museli jsme s tím dojet asi 11km do cíle. Díky velké časové ztrátě, jsme se propadli až na 7 místo absolutního pořadí, ze kterého se nám na zbývajících vložkách již nepodařilo postoupit výš. Musím říci, že takto náročnou, nevyzpytatelnou, ale soutěžácky krásnou trať jsme dlouho nezažili a musím asi jako většina smeknout před suverénním výkonem 18-ti letého Kalle Rovanpery, který zde startoval poprvé a zaslouženě zvítězil,“ říká Pech.
Dalším závodem EuroOil-invelt teamu bude srpnová Barum Rallye ve Zlíně.
Zdroj: EuroOil-invelt team
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.