S více než devítiminutovým náskokem ovládli Rally Bohemia Historic suveréni letošní sezony Vlastimil Neumann / Martin Hlavatý na Fordu Escort RS Cosworth. Podařilo se jim tak zvítězit v podniku Mistrovství ČR v rally historických automobilů již počtvrté v řadě za sebou.
Náročné tratě letošní Rally Bohemia byly pro historické automobily oříškem, když z pětadvaceti převzatých jich dokončilo soutěž pouze dvanáct. Největší úmrtnost byla mezi automobily startujícími v první desítce. Teoreticky nejvážnější soupeři Vlastimila Neumanna, Libor Kotrmon s legendárním spolujezdcem Janem Krečmanem a druhým Fordem Escort RS Cosworth, havarovali hned v sobotu dopoledne na nové RZ 5 Rašovka poté, co se jim předcházející RZ 4 Hradčany podařilo vyhrát. Už na této rychlostní zkoušce odstoupili z řad favoritů také bratři Petr a Martin Hejhalovi na Škodě 130 LR pro závadu motoru a zejména Petr Hustý / Rudolf Kouřil na atraktivním Mercedesu-Benz 190 E 2,3, kterým praskla hadice chlazení. Svezli se i druhý den, ale už jenom mimo celkové pořadí. Na druhém místě tak trochu osamoceně zbyli vítězové letošního Rallyspritu Kopná, s českou licencí startující Francouz Stéphane Scellier s Veronikou Teplou. To ale platilo jenom do sobotního podvečera, kdy jejich Opel Kadett GSI začal trápit problém s uchycením převodovky, kvůli kterému museli zpomalit a v neděli následně i odstoupit. Na druhé místo se tak dostali tradičně rychlí Vratislav Hýbner / Jiří Jonášek s Peugeotem 205 GTI. Ani jim však nebylo přáno spatřit cíl, protože v neděli odpoledne havarovali na předposlední rychlostní zkoušce Radostín. Peugeotům 205 GTI se letos na bohemce celkově vůbec nedařilo, když už v sobotu tvrdě bourali Tomáš Volf / Milan Donoval a na poslední RZ těsně před cílem museli pro technickou závadu s „dvěstěpětkou“ odstoupit i Martin Klepáč / Radek Outěřický.
Stříbrnou příčku absolutního pořadí tak v cíli na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi oslavili Poláci Teodor Stolarek / Adam Jaros se Suzuki Swift GTI, kteří si připsali svůj největší úspěch za tři roky působení na českých soutěžích a zároveň zvítězili v silně obsazené kategorii 4. Na třetím a čtvrtém místě se za sebou srovnali bývalí jezdci továrního týmu ŠKODA Motorsport z 90. let, Vladimír Berger / Ladislav Zuzánek a Jindřich Štolfa / Zdeněk Hawel. Převahu měl od začátku až na cílovou rampu Vladimír Berger disponující silnější Škodu 130 LR skupiny B, zatímco loňský vítěz Rally Bohemia Historic Jindřich Štolfa pilotoval méně upravenou Škodu 130 L skupiny A. Ten letos tedy zůstal těsně pod absolutními stupni vítězů, ale na třetím místě v kategorii 4.
Krásné páté místo absolutně a především vítězství v kategorii 2 mezi čtyřmi posádkami v cíli, to je velký úspěch pro bývalého reprezentanta v dálkových terénních soutěžích Josefa Kakrdu a Štěpána Chludila na Opelu Ascona A. Druhé místo v této třídě pro automobily z první poloviny 70. let získali Bohumír Svoboda jun. / Zbyněk Soběhart na Škodě 1000 MB a třetí Tomáš Carbol / Kristýna Smrčková se Škodou 120 S Rallye.
Ve třídě 5 automobilů z 90. let probíhal za suverénním Vlastimilem Neumannem souboj o druhé místo mezi Jaroslavem Šenkýřem / Jiřím Hándlem na Suzuki Swift GTI a Milošem Sekyrou / Jakubem Kotálem na BMW 318, který dopadl o pouhých 18 sekund ve prospěch prvně jmenovaných. Pro úplnost dodejme, že ve třídě 3 po havárii posádky Luboš Dolák / Jiří Kulhan nedojel žádný vůz.
Podrobné výsledky a fotografie ze všech částí Rally Bohemia 2019 naleznete na www.rallybohemia.cz. Zajímavosti ze závodu můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.