S více než devítiminutovým náskokem ovládli Rally Bohemia Historic suveréni letošní sezony Vlastimil Neumann / Martin Hlavatý na Fordu Escort RS Cosworth. Podařilo se jim tak zvítězit v podniku Mistrovství ČR v rally historických automobilů již počtvrté v řadě za sebou.
Náročné tratě letošní Rally Bohemia byly pro historické automobily oříškem, když z pětadvaceti převzatých jich dokončilo soutěž pouze dvanáct. Největší úmrtnost byla mezi automobily startujícími v první desítce. Teoreticky nejvážnější soupeři Vlastimila Neumanna, Libor Kotrmon s legendárním spolujezdcem Janem Krečmanem a druhým Fordem Escort RS Cosworth, havarovali hned v sobotu dopoledne na nové RZ 5 Rašovka poté, co se jim předcházející RZ 4 Hradčany podařilo vyhrát. Už na této rychlostní zkoušce odstoupili z řad favoritů také bratři Petr a Martin Hejhalovi na Škodě 130 LR pro závadu motoru a zejména Petr Hustý / Rudolf Kouřil na atraktivním Mercedesu-Benz 190 E 2,3, kterým praskla hadice chlazení. Svezli se i druhý den, ale už jenom mimo celkové pořadí. Na druhém místě tak trochu osamoceně zbyli vítězové letošního Rallyspritu Kopná, s českou licencí startující Francouz Stéphane Scellier s Veronikou Teplou. To ale platilo jenom do sobotního podvečera, kdy jejich Opel Kadett GSI začal trápit problém s uchycením převodovky, kvůli kterému museli zpomalit a v neděli následně i odstoupit. Na druhé místo se tak dostali tradičně rychlí Vratislav Hýbner / Jiří Jonášek s Peugeotem 205 GTI. Ani jim však nebylo přáno spatřit cíl, protože v neděli odpoledne havarovali na předposlední rychlostní zkoušce Radostín. Peugeotům 205 GTI se letos na bohemce celkově vůbec nedařilo, když už v sobotu tvrdě bourali Tomáš Volf / Milan Donoval a na poslední RZ těsně před cílem museli pro technickou závadu s „dvěstěpětkou“ odstoupit i Martin Klepáč / Radek Outěřický.
Stříbrnou příčku absolutního pořadí tak v cíli na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi oslavili Poláci Teodor Stolarek / Adam Jaros se Suzuki Swift GTI, kteří si připsali svůj největší úspěch za tři roky působení na českých soutěžích a zároveň zvítězili v silně obsazené kategorii 4. Na třetím a čtvrtém místě se za sebou srovnali bývalí jezdci továrního týmu ŠKODA Motorsport z 90. let, Vladimír Berger / Ladislav Zuzánek a Jindřich Štolfa / Zdeněk Hawel. Převahu měl od začátku až na cílovou rampu Vladimír Berger disponující silnější Škodu 130 LR skupiny B, zatímco loňský vítěz Rally Bohemia Historic Jindřich Štolfa pilotoval méně upravenou Škodu 130 L skupiny A. Ten letos tedy zůstal těsně pod absolutními stupni vítězů, ale na třetím místě v kategorii 4.
Krásné páté místo absolutně a především vítězství v kategorii 2 mezi čtyřmi posádkami v cíli, to je velký úspěch pro bývalého reprezentanta v dálkových terénních soutěžích Josefa Kakrdu a Štěpána Chludila na Opelu Ascona A. Druhé místo v této třídě pro automobily z první poloviny 70. let získali Bohumír Svoboda jun. / Zbyněk Soběhart na Škodě 1000 MB a třetí Tomáš Carbol / Kristýna Smrčková se Škodou 120 S Rallye.
Ve třídě 5 automobilů z 90. let probíhal za suverénním Vlastimilem Neumannem souboj o druhé místo mezi Jaroslavem Šenkýřem / Jiřím Hándlem na Suzuki Swift GTI a Milošem Sekyrou / Jakubem Kotálem na BMW 318, který dopadl o pouhých 18 sekund ve prospěch prvně jmenovaných. Pro úplnost dodejme, že ve třídě 3 po havárii posádky Luboš Dolák / Jiří Kulhan nedojel žádný vůz.
Podrobné výsledky a fotografie ze všech částí Rally Bohemia 2019 naleznete na www.rallybohemia.cz. Zajímavosti ze závodu můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.