Další cenný výsledek posádky Štajf – Havelková. 5. místo absolutně v cíli znamená bronz v klasifikaci MČR. Náročná soutěž ovlivněna proměnlivým počasím. Vysoká spolehlivost vozu Polo GTI R5.
Posádka Racing 21 Klokočka Volkswagen týmu Vojtěch Štajf a Veronika Havelková skončila na pátém místě v celkovém pořadí letošního 46. ročníku Rally Bohemia. Zároveň si tým odváží další cenné body za třetí místo v hodnocení Mistrovství České republiky. Dokončení zatím všech soutěží domácího šampionátu prokazuje mimo jiné vysokou spolehlivost soutěžního vozu Volkswagen Polo GTI R5.
Tradiční soutěž českého šampionátu Rally Bohemia prošla v letošním ročníku významnými změnami, zejména v nové koncepci většího počtu kratších rychlostních zkoušek, v některých případech zcela nových či historicky známých. Soutěž měla dvacet měřených úseků s celkovou délkou 160 kilometrů a jezdci hodnotili jejich výběr v okolí Jablonce nad Nisou a Turnova velmi pozitivně. Velkou výzvou pro všechny soutěžící pak bylo i silně proměnlivé počasí, které střídalo sucho s vydatnými dešti na většině úseků. To bylo důvodem havárií některých zkušených posádek, zejména v nedělním závěru soutěže.
Rally Bohemia odstartovala v pátek ještě za sucha pouze dvěma rychlostními zkouškami na Autodromu Sosnová u České lípy. Vojtěch Štajf byl po jejich absolvování na šestém místě a shodou okolností tak ctil své startovní číslo. Druhý den se však naplnila avizovaná předpověď počasí a jeho náhlá proměna se odehrála v sobotu hned několikrát. Dosažené časy mezi desítkou nejrychlejších posádek korespondovaly s více či méně správnou volbou pneumatik pro dané podmínky na trati. Stejně jako mnoho soupeřů se však ani posádka Štajf – Havelková nevyhnula pomalému defektu pneumatiky a časové ztrátě v RZ 11. Celková osmá pozice v závěru dne tak byla za dané situace výkonnostním maximem posádky týmu Racing 21. „Rally Bohemia je léta výsadou zdejšího silného mladoboleslavského továrního týmu, ale my s Veronikou musíme k této soutěži se silnou konkurencí přistupovat i takticky. Jsme už ve druhé polovině sezóny českého šampionátu a naším cílem je skončit letos do pátého místa absolutně. Vedle zrychlování vozu Polo GTI R5 je pro nás důležité hlídat celkovou situaci v domácím seriálu a přizpůsobovat tomu určitou strategii. Konkrétně tady sledujeme výkony našich nejvážnějších konkurentů Mirka Jakeše a Jana Dohnala,“ zdůraznil po první etapě Vojtěch Štajf a dodal: „Důsledky náhlé změny počasí se projevily už na shakedownu a na mokru najeté kilometry s tímto autem zatím bohužel nemám. Cítím stále určité rezervy v nastavení pro mokrý povrch, na něm musíme ještě zapracovat. Moc mě mrzí ten dnešní pomalý defekt, ale na stejném místě se to přihodilo téměř kompletní špičce celkového pořadí. Na vině prý byla obnažená odtoková roura u kraje cesty. Ale stalo se a já nechci nic riskovat, takže uvidíme zítra.“
A zatímco sobota proběhla bez vážnějších problémů u většiny posádek, nedělní dopoledne se stalo vlivem havárií osudným i pro některé kvalitní posádky. Dosažené časy Vojtěcha Štajfa v rychlostních zkouškách se, po vzoru minulých soutěží, opět zlepšily k hranici první pětice nejrychlejších. To potvrzovalo nejen důsledné naplňování již zmíněné strategie vůči konkurenci, ale posunulo nakonec posádku týmu Racing 21 v cíli soutěže na páté místo celkové klasifikace. Současně si Štajf s Havelkovou připíší cenné body za třetí místo do hodnocení MČR. „Byla to nesmírně obtížná soutěž novými úseky tratě i zdejším nevyzpytatelným počasím. Často jsme kombinovali směsi pneumatik, které bych za normální situace nikdy nedával k sobě. I proto se nám dnes stalo, že jsme jeli zrovna nejdelší zkoušku soutěže v lijáku na suchých pneumatikách a úspěšné zdolání erzety bylo pouze o maximální sebekázni udržet auto na silnici a nikam nespadnout. Máme radost i ze spolehlivosti auta, které naši mechanici tradičně skvěle na soutěž připravili. Velký dík patří i našim špionům, kteří odvedli po celou dobu soutěže neuvěřitelný kus práce a neumím si tady představit jízdu bez jejich pomoci. I v hodnocení druhé etapy jsme za sebou udrželi Mirka Jakeše, což nám pomůže v bodovém hodnocení celé sezóny. Dojeli jsme s Polem zatím všechny soutěže a nyní je tak naše situace v šampionátu mnohem lepší. Teď už se těšíme na brzký start v italském Římě na závodě mistrovství Evropy, což je vlastně průprava na Barum Rally,“ zhodnotil soutěž jezdec Vojtěch Štajf.
Soutěž Rally Bohemia krátce zhodnotila i navigátorka Veronika Havelková: „Máme s Vojtou velkou radost, protože se nám Bohemka povedla. První kilometry druhého průjezdu dnešní nejdelší erzety byly při silném dešti opravdovou zkouškou koncentrace a měli jsme co dělat, abychom zůstali s autem na silnici. Dopadlo to ale dobře, a tak odjíždím z Boleslavi velmi spokojená.“
Dalším startem posádky Štajf – Havelková je o příštím víkendu pátý podnik seriálu FIA ERC – soutěž Rally di Roma Capitale.
Zdroj: Racing 21
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.