Jan Kopecký je v čele Mistrovství České republiky. Při své první účasti na Rally Bohemia si finská tovární posádka Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen dojela s vozem ŠKODA FABIA R5 evo pro vítězství. Na druhém místě dojeli jejich týmoví kolegové Jan Kopecký/Pavel Dresler, kteří získali maximum bodů do národního mistrovství a po předposlední soutěži jsou ve vedení. Třetí dvojité vítězství pro nový vůz ŠKODA FABIA R5 evo po dvou předchozích v mistrovství světa v Portugalsku a na Sardinii v Itálii. S privátně nasazeným vozem ŠKODA doplnil dvojici továrních posádek na stupních vítězů Jan Černý.
Tovární posádka ŠKODA ve složení Kalle Rovanperä (FIN) a Jonne Halttunen (FIN) se Rally Bohemia letos zúčastnila poprvé. Nicméně ani malá znalost tratí pátého kola Mistrovství České republiky je nezastavila před vítězstvím za volantem vozu ŠKODA FABIA R5 evo. Úřadující mistři České republiky, Jan Kopecký (CZ) a jeho spolujezdec Pavel Dresler (CZ), bojovali se svými finskými týmovými kolegy srdnatě, avšak nakonec se museli spokojit s druhým místem. I tak ale byla posádka Kopecký/Dresler nejlépe umístěna mezi těmi, jež sbíraly body do mistrovství republiky. Vzhledem k tomu, že si připsala maximální počet bodů, posunula se do čela celkové klasifikace. Jan Černý s privátně nasazeným vozem ŠKODA, který byl po první etapě na prvním místě, nakonec dojel na třetí pozici.
Již od startu byla Rally Bohemia z pohledu volby pneumatik loterií. Předpověď, ale také samotné počasí se po celou dobu neustále měnily a volba správné směsi tak byla jako pohled do křišťálové koule. Během pátečního shakedownu byl k vidění mix všech možných druhů počasí od intenzivního deště až po jasnou oblohu, obvyklý spíše v dubnu. Úvodní dvě rychlostní zkoušky na Autodromu Sosnová se jely na suchu, nicméně v okolí pršelo a přišly dokonce i lokální bouřky. Před tisícovkami nadšených diváků rallye vyhráli Jan Kopecký a Pavel Dresler s vozem ŠKODA FABIA R5 evo úvodní dvě zkoušky, a dostali se tak před své soupeře Jana Černého s Petrem Černohorským, jedoucími s privátně nasazeným vozem ŠKODA.
V sobotu ráno bylo slunečno a v ulicích Mladé Boleslavi zajel před davy fanoušků nejrychlejší čas Kalle Rovanperä, který se tím posunul na druhé místo. Zásadní ale byla volba pneumatik během nadcházejícího servisu. Následovalo totiž pět rychlostních zkoušek bez možnosti výměny pneumatik. Úřadující mistr České republiky Jan Kopecký zvolil měkké pneumatiky do deště, a jak později poznamenal, nebyl to ideální výběr: „Povrch byl mnohem sušší, než předpovídala předpověď, takže jsme ztratili mnoho cenného času.“ Jeho týmový kolega Kalle Rovanperä zvolil na svém voze kombinaci slicků na pravém předním a levém zadním kole a dvojici „mokrých“ pneumatik ve zbývajících rozích vozu. Na následujících pěti rychlostních zkouškách zaznamenal tři nejrychlejší časy. Dostal se tak do průběžného vedení.
Také odpoledne se střídaly lokální přeháňky a slunce. Na jedenácté rychlostní zkoušce téměř každá posádka na vedoucích místech zaznamenala defekt pravého předního kola. Zatímco Rovanperä tím ztratil téměř minutu, Jan Černý měl štěstí a dostal se do vedení. Také Jana Kopeckého postihl defekt, nicméně ztratil při něm méně času než jeho týmový kolega. „Možná jsem mohl jet na prázdné pneumatice rychleji, nechtěl jsem ale poškodit vůz,“ řekl Rovanperä. Na konci první etapy byl ve vedení Černý před Rovanperou a Kopeckým.
Během slunečné neděle podaly obě tovární posádky ŠKODA mimořádný výkon. Již na první rychlostní zkoušce se Rovanperä vrátil do vedení. Na další se na druhé místo posunul Jan Kopecký. Od tohoto okamžiku dojely obě posádky velmi rychlou a bezchybnou jízdou do cíle a zajistily tak před tisícovkami zaměstnanců ŠKODA v Mladé Boleslavi pro českou značku dvojité vítězství. Protože Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen nebyli zapsáni do Mistrovství České republiky, i přes svoji výhru nebrali žádné body, maximum bodů do národního šampionátu si tak připsala posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler. Před posledním kolem mistrovství České republiky – Barum Czech Rally Zlín – je tak česká tovární posádka ŠKODA na prvním místě celkového pořadí. Předchozí vedoucí muž Mistrovství České republiky, Filip Mareš jedoucí s privátně nasazeným vozem ŠKODA, v neděli ráno minul jeden z brzdných bodů, dostal se mimo trať a s poškozeným chladičem nemohl pokračovat v soutěži. Tovární posádky ŠKODA na stupních vítězů tak doplnil Jan Černý s privátně nasazeným vozem domácí značky.
Manažer týmu ŠKODA Motorsport Pavel Hortek byl na stupních vítězů v Mladé Boleslavi z výsledku nadšený: „Jsme rádi, že naše nová ŠKODA FABIA R5 evo opět fungovala bez potíží a Kalle, Jonne, Jan a Pavel si dojeli pro třetí dvojité vítězství pro ŠKODA Motorsport po dvou předchozích úspěších v mistrovství světa v Portugalsku a na Sardinii v Itálii. Musím také vzdát poctu Janovi, který takticky chytře následoval týmové pokyny, a tím si dojel pro průběžné vedení v celkové klasifikaci Mistrovství České republiky.“
Celkové výsledky Rally Bohemia (MČR)
1. Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA R5 evo, 1.37:27,2 h2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5 evo, +19,7 s3. Černý/Černohorský (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:09,1 min4. Wagner/Stein (A/D), ŠKODA FABIA R5, +2:42,3 min5. Štajf/Havelková (CZ/CZ), VW Polo GTI R5, +3:07,7 min
Číslo dne: 17
Na Rally Bohemia vyhrál Kalle Rovanperä 11 rychlostních zkoušek, Jan Kopecký byl nejrychlejší šestkrát. Celkově tak tovární posádky ŠKODA zajely nejrychlejší časy na 17 z 20 rychlostních zkoušek Rally Bohemia.
Zdroj: Škoda Motorsport
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.