Jan Kopecký je v čele Mistrovství České republiky. Při své první účasti na Rally Bohemia si finská tovární posádka Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen dojela s vozem ŠKODA FABIA R5 evo pro vítězství. Na druhém místě dojeli jejich týmoví kolegové Jan Kopecký/Pavel Dresler, kteří získali maximum bodů do národního mistrovství a po předposlední soutěži jsou ve vedení. Třetí dvojité vítězství pro nový vůz ŠKODA FABIA R5 evo po dvou předchozích v mistrovství světa v Portugalsku a na Sardinii v Itálii. S privátně nasazeným vozem ŠKODA doplnil dvojici továrních posádek na stupních vítězů Jan Černý.
Tovární posádka ŠKODA ve složení Kalle Rovanperä (FIN) a Jonne Halttunen (FIN) se Rally Bohemia letos zúčastnila poprvé. Nicméně ani malá znalost tratí pátého kola Mistrovství České republiky je nezastavila před vítězstvím za volantem vozu ŠKODA FABIA R5 evo. Úřadující mistři České republiky, Jan Kopecký (CZ) a jeho spolujezdec Pavel Dresler (CZ), bojovali se svými finskými týmovými kolegy srdnatě, avšak nakonec se museli spokojit s druhým místem. I tak ale byla posádka Kopecký/Dresler nejlépe umístěna mezi těmi, jež sbíraly body do mistrovství republiky. Vzhledem k tomu, že si připsala maximální počet bodů, posunula se do čela celkové klasifikace. Jan Černý s privátně nasazeným vozem ŠKODA, který byl po první etapě na prvním místě, nakonec dojel na třetí pozici.
Již od startu byla Rally Bohemia z pohledu volby pneumatik loterií. Předpověď, ale také samotné počasí se po celou dobu neustále měnily a volba správné směsi tak byla jako pohled do křišťálové koule. Během pátečního shakedownu byl k vidění mix všech možných druhů počasí od intenzivního deště až po jasnou oblohu, obvyklý spíše v dubnu. Úvodní dvě rychlostní zkoušky na Autodromu Sosnová se jely na suchu, nicméně v okolí pršelo a přišly dokonce i lokální bouřky. Před tisícovkami nadšených diváků rallye vyhráli Jan Kopecký a Pavel Dresler s vozem ŠKODA FABIA R5 evo úvodní dvě zkoušky, a dostali se tak před své soupeře Jana Černého s Petrem Černohorským, jedoucími s privátně nasazeným vozem ŠKODA.
V sobotu ráno bylo slunečno a v ulicích Mladé Boleslavi zajel před davy fanoušků nejrychlejší čas Kalle Rovanperä, který se tím posunul na druhé místo. Zásadní ale byla volba pneumatik během nadcházejícího servisu. Následovalo totiž pět rychlostních zkoušek bez možnosti výměny pneumatik. Úřadující mistr České republiky Jan Kopecký zvolil měkké pneumatiky do deště, a jak později poznamenal, nebyl to ideální výběr: „Povrch byl mnohem sušší, než předpovídala předpověď, takže jsme ztratili mnoho cenného času.“ Jeho týmový kolega Kalle Rovanperä zvolil na svém voze kombinaci slicků na pravém předním a levém zadním kole a dvojici „mokrých“ pneumatik ve zbývajících rozích vozu. Na následujících pěti rychlostních zkouškách zaznamenal tři nejrychlejší časy. Dostal se tak do průběžného vedení.
Také odpoledne se střídaly lokální přeháňky a slunce. Na jedenácté rychlostní zkoušce téměř každá posádka na vedoucích místech zaznamenala defekt pravého předního kola. Zatímco Rovanperä tím ztratil téměř minutu, Jan Černý měl štěstí a dostal se do vedení. Také Jana Kopeckého postihl defekt, nicméně ztratil při něm méně času než jeho týmový kolega. „Možná jsem mohl jet na prázdné pneumatice rychleji, nechtěl jsem ale poškodit vůz,“ řekl Rovanperä. Na konci první etapy byl ve vedení Černý před Rovanperou a Kopeckým.
Během slunečné neděle podaly obě tovární posádky ŠKODA mimořádný výkon. Již na první rychlostní zkoušce se Rovanperä vrátil do vedení. Na další se na druhé místo posunul Jan Kopecký. Od tohoto okamžiku dojely obě posádky velmi rychlou a bezchybnou jízdou do cíle a zajistily tak před tisícovkami zaměstnanců ŠKODA v Mladé Boleslavi pro českou značku dvojité vítězství. Protože Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen nebyli zapsáni do Mistrovství České republiky, i přes svoji výhru nebrali žádné body, maximum bodů do národního šampionátu si tak připsala posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler. Před posledním kolem mistrovství České republiky – Barum Czech Rally Zlín – je tak česká tovární posádka ŠKODA na prvním místě celkového pořadí. Předchozí vedoucí muž Mistrovství České republiky, Filip Mareš jedoucí s privátně nasazeným vozem ŠKODA, v neděli ráno minul jeden z brzdných bodů, dostal se mimo trať a s poškozeným chladičem nemohl pokračovat v soutěži. Tovární posádky ŠKODA na stupních vítězů tak doplnil Jan Černý s privátně nasazeným vozem domácí značky.
Manažer týmu ŠKODA Motorsport Pavel Hortek byl na stupních vítězů v Mladé Boleslavi z výsledku nadšený: „Jsme rádi, že naše nová ŠKODA FABIA R5 evo opět fungovala bez potíží a Kalle, Jonne, Jan a Pavel si dojeli pro třetí dvojité vítězství pro ŠKODA Motorsport po dvou předchozích úspěších v mistrovství světa v Portugalsku a na Sardinii v Itálii. Musím také vzdát poctu Janovi, který takticky chytře následoval týmové pokyny, a tím si dojel pro průběžné vedení v celkové klasifikaci Mistrovství České republiky.“
Celkové výsledky Rally Bohemia (MČR)
1. Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA R5 evo, 1.37:27,2 h2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5 evo, +19,7 s3. Černý/Černohorský (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:09,1 min4. Wagner/Stein (A/D), ŠKODA FABIA R5, +2:42,3 min5. Štajf/Havelková (CZ/CZ), VW Polo GTI R5, +3:07,7 min
Číslo dne: 17
Na Rally Bohemia vyhrál Kalle Rovanperä 11 rychlostních zkoušek, Jan Kopecký byl nejrychlejší šestkrát. Celkově tak tovární posádky ŠKODA zajely nejrychlejší časy na 17 z 20 rychlostních zkoušek Rally Bohemia.
Zdroj: Škoda Motorsport
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?