Mistrovství České republiky v rallye má za sebou předposlední letošní závod, a to 46. Rally Bohemia. Ta se letos stala třídenní záležitostí, po páteční show pro diváky na okruhu v Sosnové následně přišly už dva pořádné závodnické dny. Především sobota pak byla loterií s pneumatikami. Obutí i nakonec pořádně v sobotu zamíchalo pořadím, paradoxně ale spíše po nečekaném defektu skoro všech závodních speciálů z první dvacítky! Mezi ně se však nepočítala posádka MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu Jana Černého s Petrem Černohorským, kteří se tak po 11. rychlostní zkoušce dostali do pozice nakonec vítěze celé první etapy. Celou neděli pak nakonec zakončili na pro ně skvělé bronzové příčce celkového hodnocení! Ta má pro ně po letošních technických problémech obrovskou hodnotu!
Černý se držel po pátečních prvních pár ostrých kilometrech na ještě nic neřešící druhé příčce, v popředí se mu však dařilo jet i v první sobotní sekci, která byla především o velké loterii s pneumatikami. V severní části od Mladé Boleslavi, často nedaleko Liberce, bylo totiž místy nepředvídatelné počasí. "Občas jsme pneumatiky volili dobře, někdy se nám to zase úplně nepovedlo. Ve finále jsme ale museli být spokojeni, nikdy jsme totiž nezvolili úplně špatnou variantu. Bylo to tentokrát hodně složité rozhodování," vzpomíná zpětně navigátor Petr Černohorský. A když přišel na 11. rychlostní zkoušce, tedy už ve druhé sobotní sekci, po projetí jedné ze zatáček u většiny z první dvacítky závodníků defekt, ocitl se najednou Černý s Černohorským na první příčce průběžného pořadí! "Musíme poděkovat našim špionům, kteří nás nechali jet po cestě a díky tomu jsme jako jedni z mála naštěstí ten defekt neudělali," těší Černohorského.
Celý nedělní den tak posádka MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu začínala, trochu nečekaně, vždy prvním průjezdem. "Vedení nás samozřejmě moc těšilo, ale věděli jsme, že ty dva frajery za námi rozhodně nemáme možnost udržet," se smíchem zmiňuje Jan Černý dva tovární jezdce týmu ŠKODA Motorsport. Finský teprve osmnáctiletý borec Kalle Rovanperä se také v neděli ráno před Černého velice rychle dostal a Jan Kopecký ho ještě do konce první sekce následoval. Černý však měl z průběžné třetí pozice i tak hodně dobré výhledy, čtvrté místo totiž bylo už předtím s dobrým odstupem a definitivně se vzdálilo poté, co z něho Filip Mareš ještě ve druhé nedělní RZ po havárii odstoupil. Průběžně tak bylo zřejmé, že je osud bronzové příčky naplno v rukou příbramského jezdce, který to zvládl. "Když jsem viděl, jak soupeři odpadávají, tak jsem měl v hlavě už jenom jedno, a to ať konečně my tentokrát dojedeme úspěšně až do cíle. Když se to povedlo, tak jsem měl obrovskou radost, protože v sezoně jinak máme velkou smůlu, která se od nás naštěstí na Bohemce odklonila a i my jsme si vybojovali konečně zase větší úspěch," neskrýval radost chvíli před najetím na finálovou rampu Jan Černý.
Černý s Černohorským se tak v průběžném hodnocení celkového letošního Mistrovství České republiky v rallye posunuli na třetí příčku. Mnohem cennější je ale nynější pocit z úspěšného dojezdu do cíle, a to navíc na stupně vítězů! "Moc jsme si to takhle před závodem přáli a je to skvělé, že se nám to nakonec povedlo. Ono se to možná nezdálo, ale ten nedělní den byl strašně složitý, jelikož počasí bylo i na druhou etapu letošní Bohemky hodně proměnlivé. Chtěl bych moc poděkovat všem fanouškům, kteří nás opět ve velkém počtu podporovali a také celému týmu, bez kterého bychom s Petrem na třetí místo určitě nedosáhli," uzavírá Černý. Toho teď po náročných závodech, stejně jako celý tým, čeká zasloužený odpočinek. Už za měsíc však pódiové umístění bude chtít potvrdit na posledním závodě letošní sezony MČR v rallye. Barum Czech Rally Zlín však nabídne opět o poznání ještě větší konkurenci!Ondřej Novotný - tiskový mluvčí MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?