Mistrovství České republiky v rallye má za sebou předposlední letošní závod, a to 46. Rally Bohemia. Ta se letos stala třídenní záležitostí, po páteční show pro diváky na okruhu v Sosnové následně přišly už dva pořádné závodnické dny. Především sobota pak byla loterií s pneumatikami. Obutí i nakonec pořádně v sobotu zamíchalo pořadím, paradoxně ale spíše po nečekaném defektu skoro všech závodních speciálů z první dvacítky! Mezi ně se však nepočítala posádka MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu Jana Černého s Petrem Černohorským, kteří se tak po 11. rychlostní zkoušce dostali do pozice nakonec vítěze celé první etapy. Celou neděli pak nakonec zakončili na pro ně skvělé bronzové příčce celkového hodnocení! Ta má pro ně po letošních technických problémech obrovskou hodnotu!
Černý se držel po pátečních prvních pár ostrých kilometrech na ještě nic neřešící druhé příčce, v popředí se mu však dařilo jet i v první sobotní sekci, která byla především o velké loterii s pneumatikami. V severní části od Mladé Boleslavi, často nedaleko Liberce, bylo totiž místy nepředvídatelné počasí. "Občas jsme pneumatiky volili dobře, někdy se nám to zase úplně nepovedlo. Ve finále jsme ale museli být spokojeni, nikdy jsme totiž nezvolili úplně špatnou variantu. Bylo to tentokrát hodně složité rozhodování," vzpomíná zpětně navigátor Petr Černohorský. A když přišel na 11. rychlostní zkoušce, tedy už ve druhé sobotní sekci, po projetí jedné ze zatáček u většiny z první dvacítky závodníků defekt, ocitl se najednou Černý s Černohorským na první příčce průběžného pořadí! "Musíme poděkovat našim špionům, kteří nás nechali jet po cestě a díky tomu jsme jako jedni z mála naštěstí ten defekt neudělali," těší Černohorského.
Celý nedělní den tak posádka MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu začínala, trochu nečekaně, vždy prvním průjezdem. "Vedení nás samozřejmě moc těšilo, ale věděli jsme, že ty dva frajery za námi rozhodně nemáme možnost udržet," se smíchem zmiňuje Jan Černý dva tovární jezdce týmu ŠKODA Motorsport. Finský teprve osmnáctiletý borec Kalle Rovanperä se také v neděli ráno před Černého velice rychle dostal a Jan Kopecký ho ještě do konce první sekce následoval. Černý však měl z průběžné třetí pozice i tak hodně dobré výhledy, čtvrté místo totiž bylo už předtím s dobrým odstupem a definitivně se vzdálilo poté, co z něho Filip Mareš ještě ve druhé nedělní RZ po havárii odstoupil. Průběžně tak bylo zřejmé, že je osud bronzové příčky naplno v rukou příbramského jezdce, který to zvládl. "Když jsem viděl, jak soupeři odpadávají, tak jsem měl v hlavě už jenom jedno, a to ať konečně my tentokrát dojedeme úspěšně až do cíle. Když se to povedlo, tak jsem měl obrovskou radost, protože v sezoně jinak máme velkou smůlu, která se od nás naštěstí na Bohemce odklonila a i my jsme si vybojovali konečně zase větší úspěch," neskrýval radost chvíli před najetím na finálovou rampu Jan Černý.
Černý s Černohorským se tak v průběžném hodnocení celkového letošního Mistrovství České republiky v rallye posunuli na třetí příčku. Mnohem cennější je ale nynější pocit z úspěšného dojezdu do cíle, a to navíc na stupně vítězů! "Moc jsme si to takhle před závodem přáli a je to skvělé, že se nám to nakonec povedlo. Ono se to možná nezdálo, ale ten nedělní den byl strašně složitý, jelikož počasí bylo i na druhou etapu letošní Bohemky hodně proměnlivé. Chtěl bych moc poděkovat všem fanouškům, kteří nás opět ve velkém počtu podporovali a také celému týmu, bez kterého bychom s Petrem na třetí místo určitě nedosáhli," uzavírá Černý. Toho teď po náročných závodech, stejně jako celý tým, čeká zasloužený odpočinek. Už za měsíc však pódiové umístění bude chtít potvrdit na posledním závodě letošní sezony MČR v rallye. Barum Czech Rally Zlín však nabídne opět o poznání ještě větší konkurenci!Ondřej Novotný - tiskový mluvčí MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.