Mistrovství České republiky v rallye má za sebou předposlední letošní závod, a to 46. Rally Bohemia. Ta se letos stala třídenní záležitostí, po páteční show pro diváky na okruhu v Sosnové následně přišly už dva pořádné závodnické dny. Především sobota pak byla loterií s pneumatikami. Obutí i nakonec pořádně v sobotu zamíchalo pořadím, paradoxně ale spíše po nečekaném defektu skoro všech závodních speciálů z první dvacítky! Mezi ně se však nepočítala posádka MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu Jana Černého s Petrem Černohorským, kteří se tak po 11. rychlostní zkoušce dostali do pozice nakonec vítěze celé první etapy. Celou neděli pak nakonec zakončili na pro ně skvělé bronzové příčce celkového hodnocení! Ta má pro ně po letošních technických problémech obrovskou hodnotu!
Černý se držel po pátečních prvních pár ostrých kilometrech na ještě nic neřešící druhé příčce, v popředí se mu však dařilo jet i v první sobotní sekci, která byla především o velké loterii s pneumatikami. V severní části od Mladé Boleslavi, často nedaleko Liberce, bylo totiž místy nepředvídatelné počasí. "Občas jsme pneumatiky volili dobře, někdy se nám to zase úplně nepovedlo. Ve finále jsme ale museli být spokojeni, nikdy jsme totiž nezvolili úplně špatnou variantu. Bylo to tentokrát hodně složité rozhodování," vzpomíná zpětně navigátor Petr Černohorský. A když přišel na 11. rychlostní zkoušce, tedy už ve druhé sobotní sekci, po projetí jedné ze zatáček u většiny z první dvacítky závodníků defekt, ocitl se najednou Černý s Černohorským na první příčce průběžného pořadí! "Musíme poděkovat našim špionům, kteří nás nechali jet po cestě a díky tomu jsme jako jedni z mála naštěstí ten defekt neudělali," těší Černohorského.
Celý nedělní den tak posádka MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu začínala, trochu nečekaně, vždy prvním průjezdem. "Vedení nás samozřejmě moc těšilo, ale věděli jsme, že ty dva frajery za námi rozhodně nemáme možnost udržet," se smíchem zmiňuje Jan Černý dva tovární jezdce týmu ŠKODA Motorsport. Finský teprve osmnáctiletý borec Kalle Rovanperä se také v neděli ráno před Černého velice rychle dostal a Jan Kopecký ho ještě do konce první sekce následoval. Černý však měl z průběžné třetí pozice i tak hodně dobré výhledy, čtvrté místo totiž bylo už předtím s dobrým odstupem a definitivně se vzdálilo poté, co z něho Filip Mareš ještě ve druhé nedělní RZ po havárii odstoupil. Průběžně tak bylo zřejmé, že je osud bronzové příčky naplno v rukou příbramského jezdce, který to zvládl. "Když jsem viděl, jak soupeři odpadávají, tak jsem měl v hlavě už jenom jedno, a to ať konečně my tentokrát dojedeme úspěšně až do cíle. Když se to povedlo, tak jsem měl obrovskou radost, protože v sezoně jinak máme velkou smůlu, která se od nás naštěstí na Bohemce odklonila a i my jsme si vybojovali konečně zase větší úspěch," neskrýval radost chvíli před najetím na finálovou rampu Jan Černý.
Černý s Černohorským se tak v průběžném hodnocení celkového letošního Mistrovství České republiky v rallye posunuli na třetí příčku. Mnohem cennější je ale nynější pocit z úspěšného dojezdu do cíle, a to navíc na stupně vítězů! "Moc jsme si to takhle před závodem přáli a je to skvělé, že se nám to nakonec povedlo. Ono se to možná nezdálo, ale ten nedělní den byl strašně složitý, jelikož počasí bylo i na druhou etapu letošní Bohemky hodně proměnlivé. Chtěl bych moc poděkovat všem fanouškům, kteří nás opět ve velkém počtu podporovali a také celému týmu, bez kterého bychom s Petrem na třetí místo určitě nedosáhli," uzavírá Černý. Toho teď po náročných závodech, stejně jako celý tým, čeká zasloužený odpočinek. Už za měsíc však pódiové umístění bude chtít potvrdit na posledním závodě letošní sezony MČR v rallye. Barum Czech Rally Zlín však nabídne opět o poznání ještě větší konkurenci!Ondřej Novotný - tiskový mluvčí MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.