Druhá etapa Rally Bohemia se nesla ve znamení strhujícího souboje jezdců továrního týmu ŠKODA Motorsport. Kalle Rovanperä a Jan Kopecký zajížděli i ve druhé etapě opět téměř identické časy a o výsledku rozhodla až předposlední rychlostní zkouška Radostín, kde Rovanperä nadělil Kopeckému o jedenáct sekund. Značka ŠKODA tímto dvojitým vítězstvím dosáhla na Rally Bohemia již desátého prvenství v řadě za sebou.
Hned na první rychlostní zkoušce druhé etapy se přes po první etapě vedoucího Jana Černého přehnal Kalle Rovanperä. Na druhé rychlostní zkoušce jej následoval i Jan Kopecký. Až do předposlední rychlostní zkoušky soutěže se Rovanperovi podařilo na Kopeckého získat pouze dvě sekundy, když svůj ranní náskok pět a půl sekundy navýšil na sedm a půl. Předposlední rychlostní zkouškou byl nejdelší úsek soutěže, téměř 22 kilometrů dlouhá RZ Radostín. Zde při průjezdu špičky startovního pole intenzivně pršelo a Jan Kopecký už zde dle svého vyjádření s Kalle Rovanperou přestal bojovat a soustředil se na udržení prvenství v klasifikaci Mistrovství České republiky v rally, kam Rovanpera neboduje. Vzhledem k tomu nechtěl jít v silném dešti na pneumatikách typu intermedia do nadměrného rizika. Posádka Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen tak v souboji dvou továrních vozů Škoda Fabia R5 evo zvítězila před posádkou Jan Kopecký / Pavel Dresler o necelých dvacet sekund a týmu ŠKODA Motosport se podařil vítězný „double“. Na třetím místě dojeli po hezkém a spolehlivém výkonu Jan Černý a Petr Černohorský z Mogul Auto Šídlo Škoda týmu. Čtvrtým místem plně potvrdila roli černých koňů soutěže smíšena rakouská posádka Simon Wagner / Anne Katharina Stein na další Škodě Fabia R5. První čtyři příčky tak na letošní Rally Bohemia patří značce Škoda.
Velmi úspěšný závod májí za sebou Vojtěch Štajf s Veronikou Havelkovou na Volkswagenu Polo R5. Po konstantním výkonu obsadili pátou příčku absolutně a dokonce třetí v Mistrovství ČR. Šestí absolutně dokončili Miroslav Jakeš / Petr Machů na Škodě Fabia R5. Kdo naopak nebude na letošní Rally Bohemia nebude vzpomínat v dobrém, to budou Václav Pech / Petr Uhel. Ti po sérii čtyřech druhých míst v minulých letech skončili letos až sedmí, když Václav Pech v neděli dopoledne poškodil kolo svého Fordu Fiesta R5 a ztratil přes dvě minuty. Osudnou se mu stala náročná RZ Radostín.
Druhá etapa Rally Bohemia od svého začátku prokazovala svoji náročnost a záludnost. V dopolední sekci pro havárii odstoupil do té doby čtvrtý Filip Mareš, když skončil v korytě potoka pod tratí rychlostní zkoušky Chloudov. Ze stejné pozice následně lehce havaroval na RZ Radostín také Jan Dohnal se svým Fordem Focus WRC 06 a ještě předtím na nové RZ Kvítkovice ukončil sloup i účinkování Karla Trojana v soutěži. Částečným smolařem, byť v cíli poměrně spokojeným, byl také domácí Štěpán Vojtěch, kterého z osmé příčky na jedenáctou sesadilo na RZ Radostín nefunkční turbo.
Na klíčové předposlední RZ Radostín se zdramatizovala i situace v klasifikaci 2WD vozů s jednou poháněnou nápravou. Do té doby jasně vedoucí Petr Semerád / Jiří Hlávka na Opelu Adam R2 zde chybovali a ocitli se na minutu mimo trať, takže o třináct sekund zvítězili Václav Stejskal jun. / Stanislav Viktora jun. na Renaultu Clio R3T.
Ve třídě 3 produkčních vozů zvítězil Martin Šikl s Mitsubishi Lancer Evo IX a atraktivní třídu 4 ovládli Petr Nešetřil / Jiří Černoch na Porsche 997 GT3.
Podrobné výsledky všech částí Rally Bohemia 2019 naleznete na www.rallybohemia.cz. K dispozici je zde také archív internetového Rádia Rally Bohemia s rozhovory s jezdci z průběhu závodu. Zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.