Druhá etapa Rally Bohemia se nesla ve znamení strhujícího souboje jezdců továrního týmu ŠKODA Motorsport. Kalle Rovanperä a Jan Kopecký zajížděli i ve druhé etapě opět téměř identické časy a o výsledku rozhodla až předposlední rychlostní zkouška Radostín, kde Rovanperä nadělil Kopeckému o jedenáct sekund. Značka ŠKODA tímto dvojitým vítězstvím dosáhla na Rally Bohemia již desátého prvenství v řadě za sebou.
Hned na první rychlostní zkoušce druhé etapy se přes po první etapě vedoucího Jana Černého přehnal Kalle Rovanperä. Na druhé rychlostní zkoušce jej následoval i Jan Kopecký. Až do předposlední rychlostní zkoušky soutěže se Rovanperovi podařilo na Kopeckého získat pouze dvě sekundy, když svůj ranní náskok pět a půl sekundy navýšil na sedm a půl. Předposlední rychlostní zkouškou byl nejdelší úsek soutěže, téměř 22 kilometrů dlouhá RZ Radostín. Zde při průjezdu špičky startovního pole intenzivně pršelo a Jan Kopecký už zde dle svého vyjádření s Kalle Rovanperou přestal bojovat a soustředil se na udržení prvenství v klasifikaci Mistrovství České republiky v rally, kam Rovanpera neboduje. Vzhledem k tomu nechtěl jít v silném dešti na pneumatikách typu intermedia do nadměrného rizika. Posádka Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen tak v souboji dvou továrních vozů Škoda Fabia R5 evo zvítězila před posádkou Jan Kopecký / Pavel Dresler o necelých dvacet sekund a týmu ŠKODA Motosport se podařil vítězný „double“. Na třetím místě dojeli po hezkém a spolehlivém výkonu Jan Černý a Petr Černohorský z Mogul Auto Šídlo Škoda týmu. Čtvrtým místem plně potvrdila roli černých koňů soutěže smíšena rakouská posádka Simon Wagner / Anne Katharina Stein na další Škodě Fabia R5. První čtyři příčky tak na letošní Rally Bohemia patří značce Škoda.
Velmi úspěšný závod májí za sebou Vojtěch Štajf s Veronikou Havelkovou na Volkswagenu Polo R5. Po konstantním výkonu obsadili pátou příčku absolutně a dokonce třetí v Mistrovství ČR. Šestí absolutně dokončili Miroslav Jakeš / Petr Machů na Škodě Fabia R5. Kdo naopak nebude na letošní Rally Bohemia nebude vzpomínat v dobrém, to budou Václav Pech / Petr Uhel. Ti po sérii čtyřech druhých míst v minulých letech skončili letos až sedmí, když Václav Pech v neděli dopoledne poškodil kolo svého Fordu Fiesta R5 a ztratil přes dvě minuty. Osudnou se mu stala náročná RZ Radostín.
Druhá etapa Rally Bohemia od svého začátku prokazovala svoji náročnost a záludnost. V dopolední sekci pro havárii odstoupil do té doby čtvrtý Filip Mareš, když skončil v korytě potoka pod tratí rychlostní zkoušky Chloudov. Ze stejné pozice následně lehce havaroval na RZ Radostín také Jan Dohnal se svým Fordem Focus WRC 06 a ještě předtím na nové RZ Kvítkovice ukončil sloup i účinkování Karla Trojana v soutěži. Částečným smolařem, byť v cíli poměrně spokojeným, byl také domácí Štěpán Vojtěch, kterého z osmé příčky na jedenáctou sesadilo na RZ Radostín nefunkční turbo.
Na klíčové předposlední RZ Radostín se zdramatizovala i situace v klasifikaci 2WD vozů s jednou poháněnou nápravou. Do té doby jasně vedoucí Petr Semerád / Jiří Hlávka na Opelu Adam R2 zde chybovali a ocitli se na minutu mimo trať, takže o třináct sekund zvítězili Václav Stejskal jun. / Stanislav Viktora jun. na Renaultu Clio R3T.
Ve třídě 3 produkčních vozů zvítězil Martin Šikl s Mitsubishi Lancer Evo IX a atraktivní třídu 4 ovládli Petr Nešetřil / Jiří Černoch na Porsche 997 GT3.
Podrobné výsledky všech částí Rally Bohemia 2019 naleznete na www.rallybohemia.cz. K dispozici je zde také archív internetového Rádia Rally Bohemia s rozhovory s jezdci z průběhu závodu. Zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).