Náročné podmínky v podobě velmi proměnlivého počasí čekaly na posádky v první etapě 46. Rally Bohemia. Pořadí výrazně ovlivnila zejména podvečerní jedenáctá rychlostní zkouška Milíře II., kde většina jezdců z popředí startovního pole utrpěla na stejném místě defekt pneumatiky.
6. Rally Bohemia je ve své polovině a má velmi napínavý vývoj. Úřadujícímu mistru světa kategorie WRC 2 a zároveň hlavnímu favoritu soutěže Janu Kopeckému z týmu ŠKODA Motorsport nevyšla optimálně volba pneumatik do prvních průjezdů nových rychlostních zkoušek a na RZ 4 byl navíc přibližně na deset sekund mimo trať. Před odpolední servisní přestávkou tak byl nečekaně až třetí se ztrátou sedmnácti sekund na svého finského týmového kolegu Kalle Rovanperu, který se s druhou tovární Škodou Fabia R5 evo ujal vedení a od začátku předváděl, že si na charakter českých tratí zvykl velmi rychle. Hodně se dařilo také průběžně vedoucímu muži letošního Mistrovství ČR v rally Filipu Marešovi, který vyhrál dvě rychlostní zkoušky a byl v polovině etapy druhý se ztrátou pouze pěti sekund na Rovanperu. Čtvrtý Jan Černý a pátý Václav Pech měli po první části etapy téměř identický čas, o šesté místo se se ztrátou přes padesát sekund na špičku prali Jan Dohnal a Simon Wagner.
V druhé části sobotní etapy v kopcích na Liberecku dále panovalo velmi proměnlivé počasí s častými intenzivními přeháňkami. Zejména však uprostřed této sekce soutěže vstoupily do hry defekty pneumatik na RZ 11 Milíře. Ze špičky startovního pole se defekt vyhnul pouze Janu Černému a Janu Dohnalovi. Zbylé přední posádky ztratily jízdou na defektu přibližně tři čtvrtě minuty. Jan Černý na Škodě Fabia R5 se tak dostal do čela a vedení mu vydrželo až do cíle první etapy. Za ním jsou na druhém a třetím místě oba jezdci továrního týmu ŠKODA Motorsport, když Kalle Rovanpera ztrácí na Černého 7,6 sekundy a Jan Kopecký 12,7 sekundy. Daleko není se čtvrtou fábií R5 ani Filip Mareš, který ztrácí 22 sekund. Pátý je Jan Dohnal s Fordem Focus WRC se ztrátou 37,5 sekundy, přestože jej na poslední rychlostní zkoušce potrápila omezená funkčnosti stěračů. Václav Pech na Fordu Fiesta R5 už ztrácí více než minutu.
Situace v první trojce je tedy před nedělní etapou zcela otevřená. Od první rychlostní zkoušky se dá očekávat stíhací jízda posádek továrního týmu ŠKODA Motorsport za Janem Černým a zejména týmový souboj mezi Kalle Rovanperou a Janem Kopeckým. Ti v druhé sekci sobotní etapy po výměně pneumatik zajížděli na rychlostních zkouškách časy, které se od sebe nelišily o více než o jednu sekundu.
V klasifikaci 2WD vozů s jednou poháněnou nápravou vede čerstvě osmnáctiletý talent Petr Semerád a Opelem Adam R2 s patnáctisekundovým náskokem před Václavem Stejskalem jun. na Renaultu Clio R3T. Třetí Tomáš Knápek ztrácí čtyřicet sekund. Ve třídě 3 produkčních vozů dle očekávání vládne těsný souboj mezi Martinem Šiklem a Jaroslavem Pešlem, mezi kterými je rozestup pouze minimálních 5,4 sekundy.
V sobotní etapě jako první na trať vyráželo startovní pole Mistrovství ČR historických automobilů. Zde po první etapě přesvědčivě vede hlavní favorit Vlastimil Neumann na Fordu Escort RS Cosworth 4x4, který si již vyjel náskok čtyři a půl minuty na druhého Vratislava Hýbnera na Peugeotu 205 GTI a třetího Teodora Stolarka z Polska na Suzuki Swift GTI.
V závěrečné nedělní etapě na posádky čeká ještě sedm rychlostních zkoušek o celkové délce 77 kilometrů.
Podrobné průběžné výsledky a další informace ke všem částem Rally Bohemia 2019 naleznete na www.rallybohemia.cz. Zde je k dispozici také internetové Rádio Rally Bohemia, které během soutěže přenáší rozhovory s jezdci přímo z rychlostních zkoušek a další informace. Zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.