Náročné podmínky v podobě velmi proměnlivého počasí čekaly na posádky v první etapě 46. Rally Bohemia. Pořadí výrazně ovlivnila zejména podvečerní jedenáctá rychlostní zkouška Milíře II., kde většina jezdců z popředí startovního pole utrpěla na stejném místě defekt pneumatiky.
6. Rally Bohemia je ve své polovině a má velmi napínavý vývoj. Úřadujícímu mistru světa kategorie WRC 2 a zároveň hlavnímu favoritu soutěže Janu Kopeckému z týmu ŠKODA Motorsport nevyšla optimálně volba pneumatik do prvních průjezdů nových rychlostních zkoušek a na RZ 4 byl navíc přibližně na deset sekund mimo trať. Před odpolední servisní přestávkou tak byl nečekaně až třetí se ztrátou sedmnácti sekund na svého finského týmového kolegu Kalle Rovanperu, který se s druhou tovární Škodou Fabia R5 evo ujal vedení a od začátku předváděl, že si na charakter českých tratí zvykl velmi rychle. Hodně se dařilo také průběžně vedoucímu muži letošního Mistrovství ČR v rally Filipu Marešovi, který vyhrál dvě rychlostní zkoušky a byl v polovině etapy druhý se ztrátou pouze pěti sekund na Rovanperu. Čtvrtý Jan Černý a pátý Václav Pech měli po první části etapy téměř identický čas, o šesté místo se se ztrátou přes padesát sekund na špičku prali Jan Dohnal a Simon Wagner.
V druhé části sobotní etapy v kopcích na Liberecku dále panovalo velmi proměnlivé počasí s častými intenzivními přeháňkami. Zejména však uprostřed této sekce soutěže vstoupily do hry defekty pneumatik na RZ 11 Milíře. Ze špičky startovního pole se defekt vyhnul pouze Janu Černému a Janu Dohnalovi. Zbylé přední posádky ztratily jízdou na defektu přibližně tři čtvrtě minuty. Jan Černý na Škodě Fabia R5 se tak dostal do čela a vedení mu vydrželo až do cíle první etapy. Za ním jsou na druhém a třetím místě oba jezdci továrního týmu ŠKODA Motorsport, když Kalle Rovanpera ztrácí na Černého 7,6 sekundy a Jan Kopecký 12,7 sekundy. Daleko není se čtvrtou fábií R5 ani Filip Mareš, který ztrácí 22 sekund. Pátý je Jan Dohnal s Fordem Focus WRC se ztrátou 37,5 sekundy, přestože jej na poslední rychlostní zkoušce potrápila omezená funkčnosti stěračů. Václav Pech na Fordu Fiesta R5 už ztrácí více než minutu.
Situace v první trojce je tedy před nedělní etapou zcela otevřená. Od první rychlostní zkoušky se dá očekávat stíhací jízda posádek továrního týmu ŠKODA Motorsport za Janem Černým a zejména týmový souboj mezi Kalle Rovanperou a Janem Kopeckým. Ti v druhé sekci sobotní etapy po výměně pneumatik zajížděli na rychlostních zkouškách časy, které se od sebe nelišily o více než o jednu sekundu.
V klasifikaci 2WD vozů s jednou poháněnou nápravou vede čerstvě osmnáctiletý talent Petr Semerád a Opelem Adam R2 s patnáctisekundovým náskokem před Václavem Stejskalem jun. na Renaultu Clio R3T. Třetí Tomáš Knápek ztrácí čtyřicet sekund. Ve třídě 3 produkčních vozů dle očekávání vládne těsný souboj mezi Martinem Šiklem a Jaroslavem Pešlem, mezi kterými je rozestup pouze minimálních 5,4 sekundy.
V sobotní etapě jako první na trať vyráželo startovní pole Mistrovství ČR historických automobilů. Zde po první etapě přesvědčivě vede hlavní favorit Vlastimil Neumann na Fordu Escort RS Cosworth 4x4, který si již vyjel náskok čtyři a půl minuty na druhého Vratislava Hýbnera na Peugeotu 205 GTI a třetího Teodora Stolarka z Polska na Suzuki Swift GTI.
V závěrečné nedělní etapě na posádky čeká ještě sedm rychlostních zkoušek o celkové délce 77 kilometrů.
Podrobné průběžné výsledky a další informace ke všem částem Rally Bohemia 2019 naleznete na www.rallybohemia.cz. Zde je k dispozici také internetové Rádio Rally Bohemia, které během soutěže přenáší rozhovory s jezdci přímo z rychlostních zkoušek a další informace. Zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.