Mistrovství České republiky v rallye v letošní sezoně pomalu míří do svého finále.Předposledním závodem je od pátku probíhající Rally Bohemia 2019, kde se před nedělním rozhodujícím dnem drží na prvním místě posádka MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu Jan Černý s Petrem Černohorským. O průběžném vedení rozhodla zatím trpělivá jízda s dobrou volbou pneumatik a především také nečekaně mnoho defektů na jedné z posledních rychlostních zkoušek v sobotním dni, které se týkaly hned několik elitních jezdců z první dvacítky. Tedy kromě Černého, jenž se tak nakonec nejprve dostal a následně i udržel na čele průběžného pořadí letošní Bohemky!
Třídenní Rally Bohemia má za sebou první dva závodní dny. Po páteční měřené show pro diváky na okruhu v Sosnové, přišly v sobotu už ty pravé závody. "Čeká na nás mnoho nových ostrých kilometrů, základem je úplně do detailu přesný rozpis. To ale problém nebude, protože to tak musíme mít pochopitelně vždycky," říkal před Bohemkou Jan Černý. A jeho slova se vyplnila, příbramský závodník totiž společně s navigátorem Petrem Černohorský se po pátečním dni držel na sice ještě nic neřešící druhé příčce. První sobotní sekci sčítající pět rychlostních zkoušek, která navíc byla velkou loterií na pneumatiky, pak Černý s Černohorským ovšem uzavírali už na skvělém třetím místě. "Ohledně pneumatik jsme museli hledat nějaký kompromis, což se nám někdy povedlo lépe, někdy zase naopak hůře. Museli jsem proto být určitě spokojeni," ohlíží se zpětně navigátor Petr Černohorský.
Na druhou sobotní sekci se potom všechny posádky vrátily zpět na severní část od Mladé Boleslavi, kde se úvodní dvě rychlostní zkoušky Černému s Černohorským příliš nepovedly. "Nebylo to tam úplně ideální," potvrzuje navigátor MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu. Následně však přišla zatím zásadní rychlostka, jelikož na osmi ostrých kilometrech několik jezdců ztratilo drahocenně vybojované náskoky. "Po 11. RZ, kde mnoho posádek z prvních dvaceti aut udělalo defekt, můžeme asi poděkovat našim špionům, kteří nás nechali jet po silnici, proto jsme netrefili to, co soupeři a také neudělali defekt. V tomto případě se nám tak naše aktuální zprávy přímo z tratě vyplatily, jinak to v sobotu bylo poměrně komplikované, jelikož mezi průjezdem našich špionů a následně našem závodním, byla často poměrně značná časová prodleva," zmiňuje dále Černohorský, proč se společně s Černým dostali v této fázi závodu náhle na hodně nečekanéprvní místo, navíc více jak s dvaceti vteřinovým náskokem na druhé auto! Pozici vedoucí posádky si Černý s Černohorským poté udrželi i ve zbývajících dvou rychlostních zkouškách, i když se jejich náskok na průběžně druhého finského jezdce Rovanperä ztenčil na 7,6 vteřiny a třetí Kopecký momentálně ztrácí 12,7 vteřiny. "I když jsme se na naši pozici dostali především kvůli defektům ostatních posádek z popředí, i tak jsme moc spokojeni, a to především díky tomu, jak nám v sobotu všechno fungovalo. Už teď se na nedělní den moc těšíme. Zároveň si ale uvědomuji, že asi nebudeme mít takovou rychlost, jako dvě tovární posádky za námi, takže se asi brzy trochu opět propadneme průběžným pořadím dolů. My se ale budeme snažit jet co nejrychleji, protože celou Bohemku máme skvěle rozjetou a chceme, aby to takhle podobně končilo pochopitelně i v neděli," zakončuje hodnocení odhodlaně Jan Černý, zároveň i s výhledem na poslední den letošní Rally Bohemia.
Neděle sčítá celkově 7 rychlostních zkoušek, přičemž možné rozuzlení může přijít až na závěrečném testu na Starém Městě v centru Mladé Boleslavi!
Zdroj: Ondřej Novotný - tiskový mluvčí MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?