Mistrovství České republiky v rallye v letošní sezoně pomalu míří do svého finále.Předposledním závodem je od pátku probíhající Rally Bohemia 2019, kde se před nedělním rozhodujícím dnem drží na prvním místě posádka MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu Jan Černý s Petrem Černohorským. O průběžném vedení rozhodla zatím trpělivá jízda s dobrou volbou pneumatik a především také nečekaně mnoho defektů na jedné z posledních rychlostních zkoušek v sobotním dni, které se týkaly hned několik elitních jezdců z první dvacítky. Tedy kromě Černého, jenž se tak nakonec nejprve dostal a následně i udržel na čele průběžného pořadí letošní Bohemky!
Třídenní Rally Bohemia má za sebou první dva závodní dny. Po páteční měřené show pro diváky na okruhu v Sosnové, přišly v sobotu už ty pravé závody. "Čeká na nás mnoho nových ostrých kilometrů, základem je úplně do detailu přesný rozpis. To ale problém nebude, protože to tak musíme mít pochopitelně vždycky," říkal před Bohemkou Jan Černý. A jeho slova se vyplnila, příbramský závodník totiž společně s navigátorem Petrem Černohorský se po pátečním dni držel na sice ještě nic neřešící druhé příčce. První sobotní sekci sčítající pět rychlostních zkoušek, která navíc byla velkou loterií na pneumatiky, pak Černý s Černohorským ovšem uzavírali už na skvělém třetím místě. "Ohledně pneumatik jsme museli hledat nějaký kompromis, což se nám někdy povedlo lépe, někdy zase naopak hůře. Museli jsem proto být určitě spokojeni," ohlíží se zpětně navigátor Petr Černohorský.
Na druhou sobotní sekci se potom všechny posádky vrátily zpět na severní část od Mladé Boleslavi, kde se úvodní dvě rychlostní zkoušky Černému s Černohorským příliš nepovedly. "Nebylo to tam úplně ideální," potvrzuje navigátor MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu. Následně však přišla zatím zásadní rychlostka, jelikož na osmi ostrých kilometrech několik jezdců ztratilo drahocenně vybojované náskoky. "Po 11. RZ, kde mnoho posádek z prvních dvaceti aut udělalo defekt, můžeme asi poděkovat našim špionům, kteří nás nechali jet po silnici, proto jsme netrefili to, co soupeři a také neudělali defekt. V tomto případě se nám tak naše aktuální zprávy přímo z tratě vyplatily, jinak to v sobotu bylo poměrně komplikované, jelikož mezi průjezdem našich špionů a následně našem závodním, byla často poměrně značná časová prodleva," zmiňuje dále Černohorský, proč se společně s Černým dostali v této fázi závodu náhle na hodně nečekanéprvní místo, navíc více jak s dvaceti vteřinovým náskokem na druhé auto! Pozici vedoucí posádky si Černý s Černohorským poté udrželi i ve zbývajících dvou rychlostních zkouškách, i když se jejich náskok na průběžně druhého finského jezdce Rovanperä ztenčil na 7,6 vteřiny a třetí Kopecký momentálně ztrácí 12,7 vteřiny. "I když jsme se na naši pozici dostali především kvůli defektům ostatních posádek z popředí, i tak jsme moc spokojeni, a to především díky tomu, jak nám v sobotu všechno fungovalo. Už teď se na nedělní den moc těšíme. Zároveň si ale uvědomuji, že asi nebudeme mít takovou rychlost, jako dvě tovární posádky za námi, takže se asi brzy trochu opět propadneme průběžným pořadím dolů. My se ale budeme snažit jet co nejrychleji, protože celou Bohemku máme skvěle rozjetou a chceme, aby to takhle podobně končilo pochopitelně i v neděli," zakončuje hodnocení odhodlaně Jan Černý, zároveň i s výhledem na poslední den letošní Rally Bohemia.
Neděle sčítá celkově 7 rychlostních zkoušek, přičemž možné rozuzlení může přijít až na závěrečném testu na Starém Městě v centru Mladé Boleslavi!
Zdroj: Ondřej Novotný - tiskový mluvčí MOGUL AUTO ŠÍDLO Škoda teamu
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?